Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Vi är i full gång med helt nya SweClockers Awards, där vinnarna avslöjas i samband med vår stora 20-årsfest SweClockers Live! Nomineringarna för "Årets produkt" är redan avslutad och om du ännu inte hunnit prisa en medlem för sina kunskaper, hjälpsamhet i forumet och för att vara en god förebild – idag är sista chansen nominera till "Årets medlem"! Nu är det dags för nästa stora kliv och det är en slumrande favorit som nu återvänder.

Det handlar så klart om "Årets datorbutik"! Många är återförsäljarna i Sverige som pysslar med datorer och hårdvara, men att nå ut till entusiaster kräver det där lilla extra. Vilken butik anser du, men hänsyn till service, sortiment, priser och leveranstider, är värdig att koras till Årets datorbutik 2019? Skriv i tråden och glöm inte motivera!

  • Nominera en återförsäljare

  • Motivera varför just du tycker att det är den bästa datorbutiken

  • När nomineringen stängs granskar redaktionen alla inlägg i tråden och sammanställer ett gäng finalister, som medlemmarna sedan får rösta om

Nomineringsprocessen för Årets datorbutik avslutas den 12 september.

Läs artikeln om SweClockers Awards

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Inet.
Bcuz pingvinstänger

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inet
Grym kundservice, alltid fri frakt, pingvinstänger, fin touch att få något extra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Webhallen

Bra sortiment, bra kundservice enligt mig. Lite kuligt med att levla sitt medlemskap.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Dustin. Grym support och snabb frakt.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Webhallen: Fantastiskt bemötande i butik, har alltid fått mina spel på release (därav självklara valet för mig vid förhandsbokningar), nära support om något skulle krångla, svarar snabbt på chatt och roligt levelsystem.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Webhallen
Konkurenskraftiga priser, brett sortiment, går snabbt att hämta ut varor i butiker.

Permalänk
Medlem

webhallen:
bra service, bra sortiment och rolig jakt på achievments.

Edit.
En annan sak som gör att jag gillar webhallen och deras lager-bakom-disk.
Jag minns när jag var på netonnet och någon unge tog en HDD som låg på rullbandet som en kund tänkte betala för. Ungen tog tag i disken och kastade den upp i luften. Den potentiella kunden suckade och bara gick därifrån...

Vem vet vad som händer med produkter när småbarn går omkring i butiker utan uppsikt av sina föräldrar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Inet
För grym kundservice!

Permalänk
Medlem

Inet
Kundservicen är top notch, både online och i butik. En av de dyraste dock, men det är det värt.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skäggig legend

Det är rätt lustigt. Inet må vara bra på mycket men inte allt. De gånger jag har haft problem med saker köpta hos dom i sthlm, Sveavägen - har jag återkommit för att utnyttja garantin har de fyra av fem fall varit rätt trassliga.

Ta detta rätt, de är kompetenta och trevliga men mycket jobbiga med regelverket som, såklart, är där av en anledning. Men saker som inte kan felsökas på plats måste de skickas iväg för analys och tar inte mitt ord på allvar. Med ett lite smått irriterande "kommer kosta om det inte är något fel". Detta ska självklart berättas att det var några år sedan, men ändå. Det har gett mig en dålig eftersmak av Inet.

På Webhallen däremot, Inga som helst problem med något! Fantastiskt utbud, många butiker, kan skickas till närmaste butik oftast 1-2 dagar efter beställning så jag slipper stå på posten och vänta, returer? Inga problem, även om varan är öppnad eller använd. Återköp av vara köpt på fästmöns kort, med summa insatt på mitt kort? Efter att ha frågat om det verkligen skulle kunna gå? Inga problem. Stekpannor? Inga problem. Jag struntar i den där pingvinstången alla dagar i veckan som Inet levererar. Jag vill ha bra och snabb service nära till hands, många butiker som nästan alltid har vad jag vill ha, gärna inom ett stenkast bort om nöden skulle vara framme.

Webhallen alla dagar i veckan! Det är dags nu... Det är dags att de vinner fösta pris.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Webhallen
Bra sortiment, speciellt spel. Snabba leveranser och härlig kundtjänst.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt inte köpt något (av värde) i år som jag kan komma på med rak arm men handlat saker har man ju gjort.

Inet har haft grymt bemötande. Är uppe i över 50kkr där nu.
Webhallen inga som helst problem och lika snabb frakt. Bara köpt småsaker här o där.

Kan inte mer än att nominera både Inet och Webhallen i år.

Däremot så får väl vissa andra butiker anses som billigare och bättre stundvis men inte alls lika konsekventa som ovan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Komplett.se om ormen själv får välja Ä trevlig personal o snabba leveranser + bra priser jag bor i litet samhälle där audio o video är närmast där dom har komplett som återförsäljare gör hela lättare o beställa där ifrån.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Webhallen

Deras kundtjänst är riktigt bra och har bra utbud.

Permalänk
Medlem

Sticker ut och säger Netonnet mycket lokala butiker, bra priser på det mesta bra fyndhörna och Rma hantering ligger tidsmässigt som övriga butiker och funkat felfritt för egen del.

Inet har bättre utbud och tillgänglighet men oftast dyrare priser överlag om det åtgärdats hade jag valt dom.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Testpilot

Inet alla dagar i veckan, handlar hellre där även om andra är billigare.

I särklass bäst kundsupport, snabb(GRATIS!) leverans och bra utbud på det mesta.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Nominerar Databyrån i Visby: https://databyran.nu/

Helt enkelt för att de är ambitiösa och lyckas bra på en så liten marknad som Gotland är.

Permalänk
Medlem

Detta år Inet, för att dom var överlägset bäst på att ha Ryzen 3000 i lager

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag vill nominera Komplett pga stort sortiment, snabba leveranser och snabb hantering vid retur osv, trevlig bemötande från kundtjänst och har ofta vettiga kampanjer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Inaktiv

Proshop.

Bra priser och snabb leverans och grym service vid reklamationer.

Velade för inet men får godis jag inte beställt.

Permalänk
Medlem

Inet. Snabb leverans.

Permalänk
Medlem

Netonnet. Vettiga priser och bra kundservice både online och i butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Dustin. Alltid varit bäst. Aldrig varit problem hur komplext pro lemen än må ha varigt. Inga problem att få hem mystiska saker. Mycket trevliga. Kanske inte billigast men klart värt det för kompetensen och hälpsamheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Komplett
Bra sortiment, schyssta priser och framför allt oerhört smidig och tillmötesgående kundtjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Inet, datorbyggaren för tusan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inet - De har helt enkelt en bra och tydlig hemsida och butiken i Hötorget har alltid haft det jag behöver i lager så jag har kunnat utföra datorköpen på lunchen. Topp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Inet

Alltid varit förstahandsvalet, var nära att det föll på Webhallen när dator i signatur skulle inhandlas - men Inets snabba kundservice gjorde att valet för på dem denna gången också!

5/5 Pingvinstänger!

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Medlem

Mina bästa butiker Inet Webbhallen Dustin och Komplett
Inet ligger på top för mig bästa supporten och fina priser är i framkant på nya produkter

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag nominerar Netonnet. Smidigt att handla i både fysisk butik och på nätet och personalen har jämförelsevis bra koll om man har frågor. Aldrig "fågelholk" eller "Jag vet inte, jag jobbar bara här" som annars är rätt vanligt. Jag får uppfattningen att de som jobbar där faktiskt har teknik och datorer som intresse och inte bara ser det som ett jobb, vilket gör att man känner sig mer hemma. Har heller aldrig upplevt krångel om man behövt returnera något så det är ett stort plus.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.