Vi som ska på SweClockers Live! – 20-årsjubileum i Stockholm

Permalänk
Medlem

Om inte jobb, ekonomi & avstånd satte käppar i hjulen så hade jag med glädje närvarat så jag får tacka för inbjudan och hoppas att det blir fler tillfällen.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Andiders saknas på listan men Andiders kommer vara där!

Det är min jobbhelg men jag har tjänster att dra in från kollegorna så nån annan får jobba för mig!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Jag letar efter någonstans att ställa bilen som har öppet efter 11 i närheten. Finns det någon här med lokalkännedom som har koll på något dugligt ställe?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av trattgunnar:

Jag letar efter någonstans att ställa bilen som har öppet efter 11 i närheten. Finns det någon här med lokalkännedom som har koll på något dugligt ställe?

Skickades från m.sweclockers.com

Med lite flyt brukar det gå att klämma in sig på gatan, men Qpark-appen är annars ett hett tips: https://www.q-park.se/sv-se/om-q-park/mobilpark/

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Då jag har tänkt komma men inte känner en käft härifrån så vore det trevligt med sällskap, så man slipper känna sig som en ensam och överbliven väl på plats Åker bil eller tåg från Nyköping, och hade tänkt vara kvar över natten på något hotell.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Albert:

Det här ska nog bli roligt. Särskilt trevligt att @biberu, @Castor, @Garland Greene, @KnightCharger och @Psionicist är anmälda.

Gamla gardet! Kan man locka med @the tro?

Permalänk
Medlem

Jag åker från Västerås, antingen med bil eller tåg.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är på. Vi ses om två månader!

Permalänk

Jag tackar stort för inbjudan också, kan tyvärr ej dyka upp då jag är i Kosovo då.

Hoppas ni alla får dunderskoj och IT-festa från mig med. 💖

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Boqeria, Taket, beroende på kö Vi får se.

Har en känsla av att om iafall hälften av alla deltagare följer med vidare kommer det bli kö

Permalänk
Lego Master

Flyger från Ängelholm på lördagen vid 11:50, sen blir det slagga på Hotel Hornsgatan ett halvt stenkast från Skyddsrummet. För bara en natt kan jag leva med delat dass i korridoren. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Triton242:

Har en känsla av att om iafall hälften av alla deltagare följer med vidare kommer det bli kö

Wohoo, det där passar mig som en smäck men vi få se vad redaktionen tänkt sig

Föresten, åker Roslagsbanan in till östra sen T-bana på det. Finns lediga platser om nån vill hänga på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@trattgunnar: Parkera på gatan, easy park appen fungerar nu överallt i Sthlm.
Det är gratis efter 17 på helger.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

I denna tråd samlar vi alla som ska till SweClockers 20-årsfest på Skyddsrummet i Stockholm! Jag har sammanställt gästlistan nedan och den kommer såklart att uppdateras i takt med att vi skickar ut inbjudningar och fler medlemmar löser biljett.

Passa på att ...

  • Organisera samåkning. Skriv i tråden och efterlys medresenärer!

  • Tipsa om boende och hotell

  • Tipsa om vad långväga besökare kan passa på att uppleva i Stockholm

  • Ta upp frågor om allt som har med festligheterna att göra!

Vi ses där!

Klicka här för att visa gästlistan

"=)"
0verseer
AfterShock
ågren
Aka_The_Barf
AkP86
Albert
Alling
Alpock
Amp.RC.
aMpari
AndersT
Andiders
Andra94
Andreaz1
Ankarman
apanx
Aphex
Aqualize
Argammon
AxelMork
axelpaxel
Bananfan
Bascule666
BettyBoo42
biberu
bl0m1
Black_pete
blunden
Blunder
bobish
Borix
Brainlessbob
Brodholm
Bugge999
Bussović
C4B12
Calathea
car2ns
Castor
CCWarlock
ceEEEEo
ch1n
Cheers
Container
Craz Ferret
Crion
Crowwops
CynXen
Daemon
Dannesthlm
DavidtheDoom
dbxxx
deranger
Dimestam
Dinoman f.d. Dinoman
Disector
DJache
Donkey
Dreijer
Drygman
EagiZ
Edin
Eisenhart73
Elitist
Emil
emilakered
eXpander_
Faggan
Flamso
Flukke
Fook
FredrikMH
Freezer64Pro
Frida
froe
Fulci
fumped
Gambit_2K
Garland Greene
Garvey
Gixx
Grabbengrå
Gruarn
Grukk
GuessWho
Gunnaar
Gurt
Guybrush82
Hannablomgren
HappyPie
Henrik-W
HerrKantarell
holter
hugozeberg
hunden
huxflux
ilstallione
InaneG
Iron_E
Ischy
Jackbob
Jacob
Jerban
Jiiniasu
Joakim Bennet
jock3
Jokkocze
JonasT
Jonssown
joppe999
jreklund
jsjoblom
kabex
Kargnus
Kennel
Kent
Klorixx
KnightCharger
Kristallkrona
Kumpa
Lan
LeJoke
Liquidedust
loevet
Lojne
Loxus
luckychris888
m0REc
macce601
Majky
Martin K
Maxizor
Mental
MetallicAcid
miikks
miljon3
MisterX
Mkp
Mordekai
Moreempty
Mr_3D
MrAdde
MulleEng
Mustangarn
My2nd
N4kame0
niagi
Niczo
nidas
Nilzon
Nioreh83
Nissling
Noxxer
NUKEGREEN
obbeluff
Ozzed
Paddanx
Patan77
PeanutPowerz
Penguin
persson78
Pierreb
Pl4yGround
PlogarN97
prophetic
ProsaCC
Psionicist
Ragin pig
relikpray
riiga
robbonn
Rönnlund
roxkz
Sandsu
Sarakin
SchaaSchaa
Sebban84
Seraj5
serdyllon
Shudnawz
Siglolmic
Simpledream
SinisterSnake
Sitrus
Sleepstreamer
Sloback
Snickarglädje
sniglom
söderbäck
Spidey
squix
Stefflo
Stonecape
SunQ
Sveklockarn
SwedBear
Taskman
tcntad
THB
TheMadPanda
thompson
Thule
Timpelay
Tobbeh94
Tobi the Dobi
Tomika
Trattgunnar
trickeh2k
Trigger
Trisk3lion
Triton242
Tsc
Tvelander
Überklass
Uzanar
vargeEEEEn
Viktorph
Vilse.se
Vzano
Wammax
Warbear
waspcustoms
Wasted Hobbit
Wifi
wittwang
XHI
Xougar
Xyborg
Yaana
Yatagarasu
Yoshman
zeleni
Zeuligan
Zone
Zpnk

Visa mer

Går det att lägga till en kolumn med vart folks hemstad så man inte måste kolla genom alla?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Har en känsla av att om iafall hälften av alla deltagare följer med vidare kommer det bli kö

Stockholm är rätt syort så tror inte att vi 200+ speciellt inbjudna kommer skapa mer kö någon stans. Själv kommer jag sätta mig på en pub i närheten😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Stefflo:

Går det att lägga till en kolumn med vart folks hemstad så man inte måste kolla genom alla?

Vi har inte samlat in avreseort så tyvärr går detta inte att lägga till i gästlistan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Jag åker från Västerås, antingen med bil eller tåg.

Jag kommer också åka från V-ås med tåg. Har sambo med mig så det blir en hotellnatt i stan. Hon ska på teater eller nåt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag kommer också åka från V-ås med tåg. Har sambo med mig så det blir en hotellnatt i stan. Hon ska på teater eller nåt.

Kul. Det blir nog tåg för min del. Går ju riktigt bra förbindelser och @jacob vet att jag inte kommer överens med parkeringar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Kul. Det blir nog tåg för min del. Går ju riktigt bra förbindelser och @jacob vet att jag inte kommer överens med parkeringar.

Att köra bil och dessutom hitta en parkering i Stockholm är inget för nervsvaga. Enklast med tåg och sen så behöver man inte tänka på att köra dagen efter, kan hända att man är lite skakig ju😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dreijer:

Kul. Det blir nog tåg för min del. Går ju riktigt bra förbindelser och @jacob vet att jag inte kommer överens med parkeringar.

Den här gången blir det svårt att erbjuda sovplats om du blir utelåst från P-huset.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Sådär!
Tågbiljetter fixade till Stockholm och tillbaka hem!
Kommer redan på fredagskvällen så blir att umgås med polare då jag ska sova över hos honom den helgen

Ska några samlas innan SweC Live eller vad har ni planerat på lördagen?
@rönnlund t.ex??

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Inaktiv

Ska boka tågbiljett senare i veckan ifall ingen vill samåka (som kan köra då alltså, jag har inte körkort)

Permalänk
Medlem

Hoppas på att kunna köra från Linköping (och tillbaka därefter), men det förutsätter att jag får tag på en bil tills dess. Det finns det tyvärr ingen garanti för, så håll inte alltför hårt i tummarna.
Ett alternativ vore förstås att hyra en bil om det finns tillräckligt mycket intresse för det ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crazy Ferret:

Hoppas på att kunna köra från Linköping (och tillbaka därefter), men det förutsätter att jag får tag på en bil tills dess. Det finns det tyvärr ingen garanti för, så håll inte alltför hårt i tummarna.
Ett alternativ vore förstås att hyra en bil om det finns tillräckligt mycket intresse för det ...

Har ingen koll, trots att jag är 30+...vad kostar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Har ingen koll, trots att jag är 30+...vad kostar det?

Har inte hyrt så värst mycket, och har inte kollat runt i nämnvärd utsträckning, men baserat på en dygnshyra och cirkus 45 mil tur och retur så skulle det med en sunfleetkärra gå på ungefär 1140 SEK, eller 285 SEK/person (d.v.s. lika dyrt, eller till och med billigare än tågbiljett för en vuxen) om vi får ihop fyra pers som kan komma överens om tider för avfärd, för jag har inga planer på att vara på hemväg senare än klockan 02. Jag är inte 20 längre ...

Sedan är det möjligt som sagt att jag kan hitta någon billigare kärra, det får jag kolla upp, och som sagt - hinner jag fixa en egen kärra tills dess så skippar vi kostnaden helt, även om jag gärna tar emot en godtycklig soppapeng.

Men tills jag vet något annat kan vi för enkelhets skull säga att det är någon som har intresse av att hosta upp 250 spänn för färd upp på förmiddagen (siktar på att nå Stockholm runt lunch) och hemfärd vid 01 kan hojta till här (citera gärna så jag får upp notis) eller i pm så får vi se vad jag kan styra ihop mer exakt.

Jo, och innan någon frågar, ja vi kan säkerligen plocka upp dig på vägen om du inte bor alltför avsides, men då får du pytsa in samma peng även om sträckan är något kortare, mest för enkelhets skull och lite för obekvämlighets skull.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crazy Ferret:

Har inte hyrt så värst mycket, och har inte kollat runt i nämnvärd utsträckning, men baserat på en dygnshyra och cirkus 45 mil tur och retur så skulle det med en sunfleetkärra gå på ungefär 1140 SEK, eller 285 SEK/person (d.v.s. lika dyrt, eller till och med billigare än tågbiljett för en vuxen) om vi får ihop fyra pers som kan komma överens om tider för avfärd, för jag har inga planer på att vara på hemväg senare än klockan 02. Jag är inte 20 längre ...

Sedan är det möjligt som sagt att jag kan hitta någon billigare kärra, det får jag kolla upp, och som sagt - hinner jag fixa en egen kärra tills dess så skippar vi kostnaden helt, även om jag gärna tar emot en godtycklig soppapeng.

Men tills jag vet något annat kan vi för enkelhets skull säga att det är någon som har intresse av att hosta upp 250 spänn för färd upp på förmiddagen (siktar på att nå Stockholm runt lunch) och hemfärd vid 01 kan hojta till här (citera gärna så jag får upp notis) eller i pm så får vi se vad jag kan styra ihop mer exakt.

Jo, och innan någon frågar, ja vi kan säkerligen plocka upp dig på vägen om du inte bor alltför avsides, men då får du pytsa in samma peng även om sträckan är något kortare, mest för enkelhets skull och lite för obekvämlighets skull.

Jaha, jag hade tänkt sova över natt, så det blir nog tåget då

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Bussović:

Ska några samlas innan SweC Live eller vad har ni planerat på lördagen?
@rönnlund t.ex??

Jag kommer tidigt på lördagsmorgonen och sover på globen hotell, men tanken är väl att vi ska träffas några och käka lunch tillsammans. Ska du med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

wololooooooooooooooooooo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Wohoo, det där passar mig som en smäck men vi få se vad redaktionen tänkt sig

Föresten, åker Roslagsbanan in till östra sen T-bana på det. Finns lediga platser om nån vill hänga på

Jag åker gärna med! Vilken linje tar du? Hoppar antingen på Djursholms Ekeby/Altorp eller Djursholms Ösby om det är Vallentunatåget.

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av LeJoke:

Jag åker gärna med! Vilken linje tar du? Hoppar antingen på Djursholms Ekeby/Altorp eller Djursholms Ösby om det är Vallentunatåget.

Kommer från Vallentunahållet. Tåg 27 om jag inte minns fel...

Visa signatur