Blåtandlurar on/over ear ~1500kr för bilresor

Permalänk
Medlem

Blåtandlurar on/over ear ~1500kr för bilresor

Hej

Fick nyligen blåtandadapter installerad för AUX-porten i min xc60 anno 2010. Den funkar okay för ungefär hälften av musiken jag lyssnat på på youtube music hittills, medan en del låter rätt så rysligt, ex In Flames. ("Hackigt" och "undervatten" litegrann).

Saker som spelas via CDskiva i bilens originalstereoutrustnings CDspelare låter bättre än saker från AUX.

Överlag är väl akustiken i en bil en kompromiss ..och eftersom det är jag själv som färdas 99,7% av tiden (kör mest långa sträckor på helger) så har jag börjat fundera på blåtandslurar istället för min Pixel 1.

1. Kan pixeln spela musik som låter ok via blåtand? (Den funkar bra med ATH-ES7 men det brukar trassla med kablade lurar i förarsitsen)
2. Vad finns för runt 1500SEK som låter som ATH-ES7? Har vid datorn ett par DT 880 jag gillar, provade Sennheiser HD599 som jag inte alls gillade(mellanregistret bodde i källaren och såg alrig solen), hade för länge sedan ett par ATH-ES5 som jag inte heller gillade (för stark bas och vass diskant).
3. Noise-canceling låter logiskt för primärt bil, är det så?

Edit. Antar att ingen hört ATH-ES7 så stryk det.

Nydanad fråga
: Blåtandslurar som är over/on ear för runt 1500sek och som gärna är noise-canceling, som har levande mellanregister och inte för framträdande bas.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)