Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ja, jag tycker och tänker i samma banor som dig. Frågan är bara vad man har för stöd av lagen. Jobbar intensivt den här veckan och på lördag morgon far jag utomlands så har varken tid eller ork att sätta mig in i detta nu utan får ta tag i det när jag kommer hem.

Fick bara med mig en nyckel hem också men det skulle finnas en till som tydligen låg i en annan bil som var utlånad för stunden så han skulle posta ner den till mig. Har varit på honom ett par gånger om det men får bortförklaringar hela tiden. Så jag funderar på om det ens finns en andra nyckel. Worst case scenario får jag bita i det sura äpplet och fara in till BMW och spärra eventuella andra nycklar samt bekosta en ny som lär gå på säkert 4-5k eftersom det är comfort access på den.

Känns som en riktigt oärlig typ jag gjort affär med. Synd att han bor så jävla långt bort, annars hade man farit förbi och knackat på och frågat vad fan problemet är.

Preem har nån slags "biodiesel" som dom flesta tillverkare avråder från att tanka. Är faktiskt inte så jätteinsatt men har hört att man kan få problem med igensatta filter och spridare och alger i tanken om man låter bilen stå en längre tid. Jag har aldrig tankat Preem diesel då jag har flera andra mackar att välja på istället och hellre är safe and sorry (plus att dom andra mackarna ligger närmare).

Vid normal användning ska man inte kunna få problem med alger i tanken, men bilen jag köpte hade stått avställd i tio månader och då kan jag tänka mig att det kan bli lite liv och rörelse i tanken till slut.

Alger i tanken är inte möjligt. Alger är växter och kräver ljus för att kunna växa. Men i biodiesel kan mycket väl bakterier växa.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fagerja:

Alger i tanken är inte möjligt. Alger är växter och kräver ljus för att kunna växa. Men i biodiesel kan mycket väl bakterier växa.

Det är en typ av bakterier som bildar slemkakor.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Förstår dig. Jag slutade röka för 4 år sen och ska villigt erkänna att jag aldrig har njutit av en kopp kaffe på morgonen igen på samma sätt som man gjorde då på balkongen. När det kommer till nikotin abstinensen, så den fysiska biten varar egentligen max 2 veckor om ens det. Rätt så tråkig tid, då man är trött, somnig och ofokuserad och har mycket kort stubin. Därefter så sitter allt i huvudet och det gäller å hitta något annat att pyssla med istället. Vet inte om det är så bra att sluta med både kaffe och snus samtidigt, men du sa att du var tvungen av någon anledning. Börja med någon fysisk aktivitet, annars är risken stor att du börjar söka tröst i kylskapet.

Nä det är väl inte att rekommendera att sluta med 2 beroende samtidigt. Det börjar gå lättare nu iaf, 8 dagar utan snus. Vart ute och festa i helgen och jag trodde inte men jag klarade att tacka nej till snus när jag blev bjuden även när jag var dragen.

Det sporrar mig extra att jag mår så mycket bättre överlag eftersom mina magproblem minskar och försvinner nu. Så för mig har det blivit lite tvärtom att jag har blivit piggar efter jag slutade. Fast det kanske inte är så konstigt med tanke på de problem jag hade innan jag slutade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Nä det är väl inte att rekommendera att sluta med 2 beroende samtidigt. Det börjar gå lättare nu iaf, 8 dagar utan snus. Vart ute och festa i helgen och jag trodde inte men jag klarade att tacka nej till snus när jag blev bjuden även när jag var dragen.

Det sporrar mig extra att jag mår så mycket bättre överlag eftersom mina magproblem minskar och försvinner nu. Så för mig har det blivit lite tvärtom att jag har blivit piggar efter jag slutade. Fast det kanske inte är så konstigt med tanke på de problem jag hade innan jag slutade.

Skickades från m.sweclockers.com

Vid mildare former av slemhinneproblem brukar man kunna använda mindre mängd av rödvin, kaffe, etc efter några månader, men det beror ju på vad din doktor sagt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

40-års dagen blev minnesvärd.. på helt fel sätt.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Ledsen, hur ska man göra när man är kär i nån och personen är glad och trevlig tebax men visar inget mer.
Hur ska man läsa av?

Detta tar kål på mig, personen är asnice och trevlig och flörtar. Men går inte steg 1. Ska jag bara gå all in och fråga?

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

@Darkie: Har du något att förlora på att berätta hur du känner? Personen kanske väntar på samma sak ifrån dig.

Permalänk
Medlem

Windows kan dra åt helvete.
Det var allt för ikväll..

Edit: Okej det var tydlingen inte allt för ikväll...

jag kan inte ansluta några USB enheter alls.. Windows känner igen vad det är för enheten men det går inte att använda dem..

T.ex Windows känner igen att jag kopplat in ett Kingston USB minne men jag kommer inte åt det..
Jag kan koppla in en Razer mus och windows installerar drivrutiner men den kan inte användas i windows. Fungerar utmärk i Bios.

Aja kör väl en windows update då!
Fast nej det går inte heller för den installerar 2 uppdateringar och resterande misslyckas.
Startar om datorn för att de 2 ska installeras men efter omstart så har de också misslyckats.

Okej installerar om windows då!
Nej tydligen är mitt Windows USB tomt och eftersom att windows inte låter mig använda det jag kopplar in så kan jag inte heller ladda ner Windows på nytt och lägga in på USB minnet.

Okej då försöker vi med en återställning som windows har inbyggt!
Blev inget där heller för den misslyckades också...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Fenix:

40-års dagen blev minnesvärd.. på helt fel sätt.

Låter intressant 🙂
Fylleslag på krogen lr?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Låter intressant 🙂
Fylleslag på krogen lr?

Vaknade upp i samma säng som polaren och båda var utan brallor, eller?

Hmm...

Att plastskivan till väljar armen var trasig på den enda transformator jag har som kan driva modelltågen...
Nå, skall prova om Aceton och CA lim funkar, håller väl ett tag kanske.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Låter intressant 🙂
Fylleslag på krogen lr?

Skrivet av Mizzarrogh:

Vaknade upp i samma säng som polaren och båda var utan brallor, eller?

Hmm...

Att plastskivan till väljar armen var trasig på den enda transformator jag har som kan driva modelltågen...
Nå, skall prova om Aceton och CA lim funkar, håller väl ett tag kanske.

Nä, fick köra frugan akut till läkaren och körde sönder bilen

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Fan vad Ebay och paypal blåser en på pengar!!!

Jag vet ju vad säljaren får...
Köpte en grej för ca 1200:- försvann över 300:- på vägen (!!!), frakt till Sverige kan knappast vara så dyr heller för ca 2 kg, EU frakt.
Edit, det är alltså inom EU så det skall INTE vara moms eller andra skatter på det.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

5 veckors semester slut för denna sommaren. Imorgon är det tillbaka till vardag igen.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Fan vad Ebay och paypal blåser en på pengar!!!

Jag vet ju vad säljaren får...
Köpte en grej för ca 1200:- försvann över 300:- på vägen (!!!), frakt till Sverige kan knappast vara så dyr heller för ca 2 kg, EU frakt.
Edit, det är alltså inom EU så det skall INTE vara moms eller andra skatter på det.

Frakten till Sverige gick på ca 18 pund, vilket alltså var vad säljaren lagt ut... Viss differens där, ja... blåst på 158:- närmare bestämt av paypal och någonting mer relaterat till ebay... >:(

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Nä, fick köra frugan akut till läkaren och körde sönder bilen

Usch då. Hoppas att det inte var/är något allvarligt.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är något att vara ledsen över egentligen, för det är inte som att jag haft/har det dåligt, men går igenom världens jävla comedown efter en sjukt kul utomlandsresa. Varit i Portugal senaste ~11 dagarna på mitt favoritställe och umgåtts med en massa kompisar där nerifrån, varit på underbara äventyr och helt sjuka fester. Vädret har varit grymt med 28-30 grader och sol varje dag, inte ett moln och inte en droppe regn. Nu kommer man hem till ett grått, blött, och kallt Sverige. Tillbaka till vardagen med 4st 12h arbetspass som börjar på lördag morgon. Har en nyköpt bil som jag måste börja med att pytsa en jävla massa pengar på att laga för att säljaren var oärlig.

Tänker mig nästa resa först i maj/juni, över ett halvår bort. Får försöka hålla blicken på den samtidigt som jag får försöka hitta det positiva i min svenska vardag och inte tänka så mycket på det jobbiga. Förhoppningsvis så kommer det kännas mindre jobbigt om några dagar när minnena från resan blir lite mer avlägsna och man börjar komma in i vardagsrutinerna igen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Vet inte om detta är något att vara ledsen över egentligen, för det är inte som att jag haft/har det dåligt, men går igenom världens jävla comedown efter en sjukt kul utomlandsresa. Varit i Portugal senaste ~11 dagarna på mitt favoritställe och umgåtts med en massa kompisar där nerifrån, varit på underbara äventyr och helt sjuka fester. Vädret har varit grymt med 28-30 grader och sol varje dag, inte ett moln och inte en droppe regn. Nu kommer man hem till ett grått, blött, och kallt Sverige. Tillbaka till vardagen med 4st 12h arbetspass som börjar på lördag morgon. Har en nyköpt bil som jag måste börja med att pytsa en jävla massa pengar på att laga för att säljaren var oärlig.

Tänker mig nästa resa först i maj/juni, över ett halvår bort. Får försöka hålla blicken på den samtidigt som jag får försöka hitta det positiva i min svenska vardag och inte tänka så mycket på det jobbiga. Förhoppningsvis så kommer det kännas mindre jobbigt om några dagar när minnena från resan blir lite mer avlägsna och man börjar komma in i vardagsrutinerna igen.

Själv har jag seriöst börjat leta hus i Spanien...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

@Darkie: Har du något att förlora på att berätta hur du känner? Personen kanske väntar på samma sak ifrån dig.

Tog mig mod och frågade och det visade sig att hon gillat mig lä'nge också så nu är vi tillsammans.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

@Darkie: Fan vad gött!!!! Grattis!!! Ta hand om henne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Själv har jag seriöst börjat leta hus i Spanien...

Jag kan förstå dig. Gick igenom en del bostadsområden nu när jag var i Lagos och jag var även ute på landsbygden kring Messines en dag också. Fantiserade lite om hur det vore att bo där. Nackdelen är ju bara det där med jobb. Jag har ingen egentlig utbildning, bara gymnasieutbildning, och jag jobbar på pappersbruk. Skulle väl säkert gå att hitta ett fabriksjobb där nere också men frågan är om man skulle vilja ha ett sådant jobb där nere. Men men, jag är ju ändå så pass ung fortfarande, bara 24 år. Man kanske ska fundera mer när man börjar närma sig typ 50.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Jag kan förstå dig. Gick igenom en del bostadsområden nu när jag var i Lagos och jag var även ute på landsbygden kring Messines en dag också. Fantiserade lite om hur det vore att bo där. Nackdelen är ju bara det där med jobb. Jag har ingen egentlig utbildning, bara gymnasieutbildning, och jag jobbar på pappersbruk. Skulle väl säkert gå att hitta ett fabriksjobb där nere också men frågan är om man skulle vilja ha ett sådant jobb där nere. Men men, jag är ju ändå så pass ung fortfarande, bara 24 år. Man kanske ska fundera mer när man börjar närma sig typ 50.

Finns ju många jobb som är "öppna" man kan testa en kortare period när man är i din ålder, utan att binda upp sig på någonting, om inte annat så kan det kanske vara en intressant upplevelse att ha provat någon månad eller så, kolla om du ser någonting dy tycker verkar intressant att testa, där man tar in andra ungdomar under någon månad tex. Brukar finnas billiga vandrarhem där man kan bo billigt under tiden man jobbar.

Det går säkert bra att parkera jobbet på pappersbruken en tid, tex om du börjar på lediga dagar och gör förarbetet, sedan tex kollar om det går att tex gör någon förlängd uppehåll eller liknande som inte bryter mot kontraktet, för det mest brukar det gå att sy ihop om du talar med chefen när du har allt annat klart.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Lyxproblem...

Hade några kronor extra över denna månad, så i onsdags beslutade jag mig för att köpa ett par nya skor för närmare 1500kr.

Igår eftermiddag när jag skulle starta bilen och åka hem från jobbet hostade bilen till, fick känslan att det kunde vara batteriet, och bestämde mig för att kolla upp det under helgen.

I morse däremot var batteriet näst intill dött, och jag tog mig knappt till jobbet... Nu på lunchen blev det att ta en avstickare och köpa ett nytt batteri för 1300kr.

Suck, blir att sälja av lite fonder så att jag kan handla mat. Som sagt, Lyxproblem..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt trött på mina grannar....varannan helg har de något jävla möte eller något på balkongen där de sitter och skriker på varandra när de dricker öl/vin..sagt till varje gång (runt 1200-0100 på natten. och det står i kontraktet att man ska vara tyst vid 10), och de säger förlåt och går in. men att man ska behöva göra detta varje jävla gång. Ska det vara så j**la svårt att gå in och stänga balkongdörren om man ska ha fest? alternativet köpa sig ett hus någonstans där man kan ha lite mera ljud utan att störa folk runt omkring sig.

blir väl att försöka få tag på hyresvärden på måndag (om man kommer ihåg eller har tid) och klaga igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daast:

Sjukt trött på mina grannar....varannan helg har de något jävla möte eller något på balkongen där de sitter och skriker på varandra när de dricker öl/vin..sagt till varje gång (runt 1200-0100 på natten. och det står i kontraktet att man ska vara tyst vid 10), och de säger förlåt och går in. men att man ska behöva göra detta varje jävla gång. Ska det vara så j**la svårt att gå in och stänga balkongdörren om man ska ha fest? alternativet köpa sig ett hus någonstans där man kan ha lite mera ljud utan att störa folk runt omkring sig.

blir väl att försöka få tag på hyresvärden på måndag (om man kommer ihåg eller har tid) och klaga igen.

Kan du feteglömma..

Du får flytta som jag fick göra pga stökiga grannar.. man får 0 sympati från hyresvärden..eller hjälp.

''Man får tåla lite när man bor bland folk''

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Kan du feteglömma..

Du får flytta som jag fick göra pga stökiga grannar.. man får 0 sympati från hyresvärden..eller hjälp.

''Man får tåla lite när man bor bland folk''

Jo jag vet. Kommer ju tyvärr vara så trots vad som står både i kontrakt och på hemsidan. Finns inget man kan göra. Blir bara så störd på folk som saknar vanligt jävla vett och inte vet hur man beter sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte pratat med min mor på tio år. Hon var alkis, knark osv. Nu dog hon för ca två veckor sedan och har lämnat mig med skit upp till öronen (ensam barn). En lägenhet som man knappt kan gå igenom för det är så mycket skit. Inga tillgångar över huvud taget så det finns inga pengar till begravning. Det är så mycket pappersarbete, helt sjukt. Även om jag sa upp kontakten för tio år sedan står jag här i skiten.

Trött -_- .

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segmonsson:

Har inte pratat med min mor på tio år. Hon var alkis, knark osv. Nu dog hon för ca två veckor sedan och har lämnat mig med skit upp till öronen (ensam barn). En lägenhet som man knappt kan gå igenom för det är så mycket skit. Inga tillgångar över huvud taget så det finns inga pengar till begravning. Det är så mycket pappersarbete, helt sjukt. Även om jag sa upp kontakten för tio år sedan står jag här i skiten.

Trött -_- .

Jo, du skall veta att du inte är ensam. (kan inte säga jag varit i den situationen men har hänt med personer som stått mig nära att man stött på detdär efter deras bortgång, tyvärr kan man inte heller göra så mycket som ändrar någonting radikalt i grunden medan personen lever heller, tyvärr är vi ju alla människor och inte gudar eller superhjältar med övermänskliga krafter som kan fixa till allt som blivit fel, man kan inte göra mer än det man faktiskt har gjort.).

Som en kollega sade, Ibland känns det som att "vi fortfarande lever på stenåldern trots all fin teknologi och kunskaper vi har tillgång till, men i grund och botten kan vi fortfarande inte göra så mycket mer än att borra hål i skallen på folk."

Ofta känns det ju som att när det kommer till kritan så kan man fixa en massa, men saker som verkligen måste rättas till, saker som *verkligen* är viktigt finns det aldrig några användbara svar på. (Det vet jag av egen erfarenhet).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, du skall veta att du inte är ensam. (kan inte säga jag varit i den situationen men har hänt med personer som stått mig nära att man stött på detdär efter deras bortgång, tyvärr kan man inte heller göra så mycket som ändrar någonting radikalt i grunden medan personen lever heller, tyvärr är vi ju alla människor och inte gudar eller superhjältar med övermänskliga krafter som kan fixa till allt som blivit fel, man kan inte göra mer än det man faktiskt har gjort.).

Som en kollega sade, Ibland känns det som att "vi fortfarande lever på stenåldern trots all fin teknologi och kunskaper vi har tillgång till, men i grund och botten kan vi fortfarande inte göra så mycket mer än att borra hål i skallen på folk."

Ofta känns det ju som att när det kommer till kritan så kan man fixa en massa, men saker som verkligen måste rättas till, saker som *verkligen* är viktigt finns det aldrig några användbara svar på. (Det vet jag av egen erfarenhet).

Tack! Jag känner ingen direkt sorg i sig, eller skyldighet för den delen. Den personen hon var dog för många år sedan. De senaste femton åren har hon mest lidit. Det var skönt att hon äntligen fick frid. Det där med stenåldern är verkligen spot on. Tack för de fina orden. <3

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segmonsson:

Tack! Jag känner ingen direkt sorg i sig, eller skyldighet för den delen. Den personen hon var dog för många år sedan. De senaste femton åren har hon mest lidit. Det var skönt att hon äntligen fick frid. Det där med stenåldern är verkligen spot on. Tack för de fina orden. <3

Hade kunnat hjälpa dig med det praktiska om det varit realistiskt (är man några som hjälps åt med städning och urplockning brukar det gå ganska smidigt ändå, vi tog dit en byggkontainer, men en släpkärra rymmer ganska mycket och om man kör den privat kan man lämna saker gratis på tippen, åtminstone här (enda undantaget jag kommer på var en bekant som behövde slänga en massa gamla butikskylskåp när han städade efter en äldre släkting till honom som haft butik där på 80 talet, men vanliga gick att kasta graits som privatperson), men när man gått igenom saker kan man ofta tex låta någon välgörenhetsbutik, lokal auktionsfirma eller liknande hämta bråte mot att de får sälja saker, ofta kan man göra någon deal så att de grovstädar när de är klara.

Om du behöver anlita en städfirma för efterkontroll (ofta behöver man ju göra det även om man städar själv om det är en hyresrätt) så lönar det sig att ringa runt och ta in offerter, samt noga specificera vad som skall göras så att man vet ungefär vad man skall betala i förväg.

Är det hus eller bostadsrätt kan man ofta såga loss förstörda delar av skåp och garderober, fuktskadat golvlaminat, gips mm och lägga i kontainern om sådant blivit förstört, såga rent ytorna så att det ser frecht ut och bara lämna det tomt till de som köper bostaden, eller smocka upp ikea skåp eller något annat skit så att det fungerar åt köparen att bo där om det är en mer värdefull bostad. Som regel vill ändå de som flyttar in göra om.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disparu:

Lyxproblem...

Hade några kronor extra över denna månad, så i onsdags beslutade jag mig för att köpa ett par nya skor för närmare 1500kr.

Igår eftermiddag när jag skulle starta bilen och åka hem från jobbet hostade bilen till, fick känslan att det kunde vara batteriet, och bestämde mig för att kolla upp det under helgen.

I morse däremot var batteriet näst intill dött, och jag tog mig knappt till jobbet... Nu på lunchen blev det att ta en avstickare och köpa ett nytt batteri för 1300kr.

Suck, blir att sälja av lite fonder så att jag kan handla mat. Som sagt, Lyxproblem..

Skickades från m.sweclockers.com

Du har fonder men ingen buffert? Ha ett konto med x-antal kr på för att slippa sälja av fonder för att komma åt pengarna. Det riskerar ju att man säljer billigt och köper dyrt, vilket typ 95 % av folk gör i sina investeringar. Satsa på att ha minimum en månadslön på buffert för att slippa sån här skit.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4