Comic Con i Kistamässan - finns det fortf. spel där?

Permalänk
Medlem

Comic Con i Kistamässan - finns det fortf. spel där?

Senast jag var på mässan så hette den inte endast Comic Con har jag för mig. Och då fanns det gott om spel på mässan både att köpa och att prova på osv.

Har speldelen försvunnit helt eller blivit väldigt liten del av mässan? Eller är det kanske som förr att typ halva mässan är spel?

Tänkte ta med mig systersonen som är 9år och är främst ute efter spel, men även titta på cosplay osv kommer säkert uppskattas.

Permalänk
Medlem

Du tänker kanske på scifiworld som har gott om spel?

Hursom, är det samma upplägg som i göteborg kommer det finnas spel, det som inte fanns särskilt gott om där var serietidningar.

Scifiworld i göteborg var betydligt bättre än comic con även om de är rätt lika.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nej är inte scifiworld jag tänker på.

Kollade upp nu och förut när det var bara spelmässa hette den Gamex. Sen gick den ihop med Comic Con och blev Comic Con Gamex. Och nu heter den alltså bara Comic Con, därför jag var rädd att speldelen skulle vara borta eller väldigt liten.

Men låter ju bra att det brukar vara spel på dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet om scifiworld är bättre än Comic Con här i Stockholm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜

Har dålig koll på upplägget, men vet att @Callemedskägget spanat lite och ska till Comic Con en sväng.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@Squallie: Tycker det har blivit mindre spel med åren men det finns fortfarande spel att testa, här hittar du en video från 2018.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]