Missa inte galna seriestrippar från SweClockers ungdomsår

Permalänk
Melding Plague

Missa inte galna seriestrippar från SweClockers ungdomsår

Garland Greene, Castor, Nidas och Edin. Låter det bekant? Då är du sannolikt en gammal räv på SweClockers, och då har du kanske sett de här helfestliga bilderna innan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul läsning, lite nostalgi

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Hedersmedlem

Shit, dessa JPEG-artefakter alltså. Märks att detta är från en tid då det tog tio sekunder att ladda en bild på sketna 50 kB, så man komprimerade skiten ur allt.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av pv2b:

Shit, dessa JPEG-artefakter alltså. Märks att detta är från en tid då det tog tio sekunder att ladda en bild på sketna 50 kB, så man komprimerade skiten ur allt.

Mm, det blir till att gå och köpa en flaska ögondroppar, tror jag. Men vilket kulturarv i övrigt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att läsa och känner igen en del men såg dem inte har det begravs utan något senare.
Nostalgi på hög nivå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Oj, kommer ta lite tid att kika igenom alla. "åh nej"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Zemlan:

Oj, kommer ta lite tid att kika igenom alla. "åh nej"

Skickades från m.sweclockers.com

"Åh nej". Jag hade själv inte sett de flesta, så var riktigt roligt att titta igenom alla.

Det måste vara så här arkeologer känner när de upptäcker gamla skrifter. Man har hört så mycket om den svunna tid som var SweClockers ungdomsår, skräcken som @Garland Greene, @Castor och andra moderatorer ingöt. För en annan som blev medlem först 2007 känns det så oerhört avlägset.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Den där Castor verkar ha varit populär.

Själv var jag ett riktigt moderatorsvin på en annan stor svensk sajt. Skyller ifrån mig på att redaktionen uppgraderade en pubertal 15-åring.

Permalänk
Medlem

Hahaha, härlig tidsmaskin. Webben var verkligen annorlunda då. Privata hemsidor på Passagen/Geocities med inlänkade gästböcker. Lunar/Skunk/Badboll som sociala medier. Modemskrik, minuttaxa, och slagsmål med brorsan om Internet-tiden. Svunna tider...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd

Moderatorer är dock alla forums avskum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På tal om tråd låst. ALLA trådar som man googlar fram på reddit är arkiverade....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Jag är en Knasen nörd, det märks inte va?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Anser fortfarande att Castor och Garland är det bästa som hänt det här forumet (ja förutom Edin då som skapade hela klabbet).
Dom ligger där uppe bland landsfäder som Carl Bildt, Lasse Berghagen och Alf Svensson. Antar att de bara väntar på domedagen så de kan rida in på sina grisrosa enhörningar och rädda forumet från Ragnarök

Med det sagt, fan vad man fick lära sig självdistans i Övriga ämnen back in the days, annars hade man det fan inte lätt där

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jacob:

"Åh nej". Jag hade själv inte sett de flesta, så var riktigt roligt att titta igenom alla.

Det måste vara så här arkeologer känner när de upptäcker gamla skrifter. Man har hört så mycket om den svunna tid som var SweClockers ungdomsår, skräcken som @Garland Greene, @Castor och andra moderatorer ingöt. För en annan som blev medlem först 2007 känns det så oerhört avlägset.

Kunde vara tuffare även 2007 än i dag.

Kom att tänka på en tråd som @OSkar000 skrev i egenskap av moderator, det var inte längre att tillåtet att svara på inlägg med bara +1.
En medlem kunde givetvis inte hålla sig och svarade med "+1" på hans inlägg.
Svaret kom som en slägga, "Bannad!".

Å andra sidan förekom det trådar, där folk svingade mot varandra med inlägg efter inlägg, på över hundra rader, sida upp och sida ned, utan att de blev bannade.
"Så länge de håller till i den tråden, skräpar de inte ned i andra" var kanske resenomanget.
Men det var nog efter det att OSkar000 slutat moderera.

Medlemmarna kunde ofta vara tuffare även de, försökte man visa sig på styva linan, i teknikdiskutioner, utan att ha kunskaperna som krävdes, small det ofta direkt.

stavfel
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: minns när +1 blev bannlyst. Tider det

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ratatosk:

Kunde vara tuffare även 2007 än i dag.

Kom att tänka på en tråd som @OSkar000 skrev i egenskap av moderator, det var inte längre att tillåtet att svara på inlägg med bara +1.
En medlem kunde givetvis inte hålla sig och svarade med "+1" på hans inlägg.
Svaret kom som en slägga, "Bannad!".

Å andra sidan förekom det trådar, där folk svingade mot varandra med inlägg efter inlägg, på över hundra rader, sida upp och sida ned, utan att de blev bannade.
"Så länge de håller till i den tråden, skräpar de inte ned i andra" var kanske resenomanget.
Men det var nog efter det att OSkar000 slutat moderera.

Medlemmarna kunde ofta vara tuffare även de, försökte men visa sig på styva linan, i teknikdiskutioner, utan att ha kunskaperna som krävdes, small det ofta direkt.

Ja, men det minns jag nu när du skriver det! Var en tid då det var fler +1 i vissa nyhetstrådar än faktisk diskussion.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kunde vara tuffare även 2007 än i dag.

Kom att tänka på en tråd som @OSkar000 skrev i egenskap av moderator, det var inte längre att tillåtet att svara på inlägg med bara +1.
En medlem kunde givetvis inte hålla sig och svarade med "+1" på hans inlägg.
Svaret kom som en slägga, "Bannad!".

Å andra sidan förekom det trådar, där folk svingade mot varandra med inlägg efter inlägg, på över hundra rader, sida upp och sida ned, utan att de blev bannade.
"Så länge de håller till i den tråden, skräpar de inte ned i andra" var kanske resenomanget.
Men det var nog efter det att OSkar000 slutat moderera.

Medlemmarna kunde ofta vara tuffare även de, försökte men visa sig på styva linan, i teknikdiskutioner, utan att ha kunskaperna som krävdes, small det ofta direkt.

Anledningen till att jag tror att de inte stängde vissa av rallarsvingstrådarna var för att vissa av moderatorerna tenderade att vara högst aktiva i dem med

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av nidas:

Anser fortfarande att Castor och Garland är det bästa som hänt det här forumet (ja förutom Edin då som skapade hela klabbet).
Dom ligger där uppe bland landsfäder som Carl Bildt, Lasse Berghagen och Alf Svensson. Antar att de bara väntar på domedagen så de kan rida in på sina grisrosa enhörningar och rädda forumet från Ragnarök

Med det sagt, fan vad man fick lära sig självdistans i Övriga ämnen back in the days, annars hade man det fan inte lätt där

Så du röstar också för att @Castor och @Garland Greene komma inridandes till SweClockers Live! så att vi kan riva av en applåd och kasta upp och ner båda i luften?

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Så du röstar också för att @Castor och @Garland Greene komma inridandes till SweClockers Live! så att vi kan riva av en applåd och kasta upp och ner båda i luften?

Hahah garanterat, något annat vore direkt tjänstefel!

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av r3mpuh:

Moderatorer är dock alla forums avskum.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken underbar och trevlig attityd!
Mycket märkligt att samtliga forum har så pass hemska moderatorer att dessa förtjänar att kallas "avskum", kanske det finns en gemensam nämnare som triggar deras mycket orättvisa och helt "out of the blue"-beteende? 🤔

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kent:

Vilken underbar och trevlig attityd!
Mycket märkligt att samtliga forum har så pass hemska moderatorer att dessa förtjänar att kallas "avskum", kanske det finns en gemensam nämnare som triggar deras mycket orättvisa och helt "out of the blue"-beteende? 🤔

Ni har blivit mycket snällare, förr hade det smällt direkt.

Vet inte varför han skrev som han skrev, hoppas det var ett misslyckat försök att skämta.
Om man vill "avnjuta" forum utan modering, är det bara att se hur forumet på Wccftech ser ut när det är som jävligast.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag var inte så aktiv på den tiden men ja minns att Castor var glad för att banna folk. Kommer ihåg ett inlägg han skrev där andemeningen var att jävlas man så ryker man. Tyckte nog moderatorerna på den tiden var för strikta.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Vilken underbar och trevlig attityd!
Mycket märkligt att samtliga forum har så pass hemska moderatorer att dessa förtjänar att kallas "avskum", kanske det finns en gemensam nämnare som triggar deras mycket orättvisa och helt "out of the blue"-beteende? 🤔

Jag ber om ursäkt, hade inte druckit morgonkaffet ännu.

Samt är fortfarande lite bitter över att min tråd om tipsandet utav att 1 st receptfri Postafen(svagt antihistamin mot åksjukeillamående) för 6 kr tar bort all form utav VR-illamående i 12 timmar. Och utifall det inte försvinner till 100% kan man kombinera det med 1 st Calma tuggummi vilket också dämpar åksjuke-illamående fast bara i 6 timmar för 8 kr. Moderatorn raderade hela första inlägget & mina försvars inlägg, men valde att behålla motargumenten om att man inte skall ta "läkemedel" för det är farligt. Tänk om ett barn skulle läsa detta! Drogen koffein går bra däremot att skriva om på SweClockers, tydligen. Eller alkoholisttråden.

Mvh r3mpuh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bliv bilden bättre eller sämre?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Musikälskare

En enklare tid

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Underbart! Kul att ni "reup"

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Det var en enklare tid, man hade hur mycket tid som helst att sitta och rita serier.
Är nästan säker på att jag för någon vecka sedan såg serierna på den lokala disken också, dock hittar jag de inte igen nu¨.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ei:

Det var en enklare tid, man hade hur mycket tid som helst att sitta och rita serier.
Är nästan säker på att jag för någon vecka sedan såg serierna på den lokala disken också, dock hittar jag de inte igen nu¨.

Har bokstavligt kopierat runt serierna mellan olika NAS:ar i snart 10 år. Tänkte det var dags att.. ja, göra något med eländet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Har bokstavligt kopierat runt serierna mellan olika NAS:ar i snart 10 år. Tänkte det var dags att.. ja, göra något med eländet.

Trycka fototapet till kontoret?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack, det var länge sedan man såg dessa, detta kommer att bli en nostalgi tripp.