Red Dead Redemption 2 för PC/Windows avslöjas i kod

Permalänk
Medlem

Använder inte detta spelet samma motor som GTA5? Som redan finns till PC och därmed massvis med PC referenser?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Tenerezza: När Rockstar påbörjade utveckling gjorde de en förgrening av koden i GTA V, och där kan säkerligen en del arv från PC-versionen finnas kvar även i RDR2-versionen av RAGE-motorn. Men DirectX 12 släpptes 2015, efter den upphottade versionen till PS4/Xbox One och PC släpptes, så den bör inte innehållit referenser till DirectX 12.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Önskar bara att alla tänkte som du. Men alla gör nog precis tvärtom och därför ser det ut som det gör...

Isåfall skulle dom ju snarare sluta släppa spel till PC istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men NÄÄÄÄÄÄÄR kommer den då!? Den kommer aldrig....

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Äntligen!
Det blir köp på direkten.

Jag har spelat en del på Xbox One X och det är verkligen både intressant berättat, stämningsfullt, inlevelsefullt och högupplöst. Men gode jesus moder vad det är svårt att sikta och krångla med cirkelmenyer.
Ser fram emot att kunna rida ifrån snuten och andra otäckingar och panga dem istället för att stendö hela tiden.

Trots att jag hade haft ett konsoluppehåll sedan PS2:an så tyckte jag inte att det var speciellt svårt att sikta i RDR2. Det enda jag fann svårt var att använda Dead Eye innan man levlat upp förmågan och fick mer kontroll. Den automatiska låsningen gjorde lagom mycket för att man skulle behöva lite känsla för att få konsekventa headshots, men hjälpte till mycket nog för att karaktären skulle kännas kompetent i sig. Jag kan inte tänka mig att musstyrning kommer ge ens i närheten av samma gunslinger-känsla som de lyckades ge mig med handkontrollsstyrning.

Det styrks också av min PVP-erfarenhet då det mest var "one shot, one kill" just pga att folk var så bra på att sikta mot huvudet.

Jag är nyfiken på hur de kommer att göra Dead Eye för PC-versionen då det känns på tok för lätt att använda en mus i systemet som det är på konsol.

Permalänk
Medlem

Koden har lagts in av någon bara för att trolla med pc-ägare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Isåfall skulle dom ju snarare sluta släppa spel till PC istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska jag vara ärlig varför inte tycker jag. Det är ju bara för att tjäna pengar och i princip lura konsumenter att betala för ett spel dubbla gånger. Hade man exempelvis fått pc versionen gratis om man hade köpt konsolversionen först så hade det känts lite mer okej. Men det här är antagligen ett vinnande koncept.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Give it to me baby!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Ska jag vara ärlig varför inte tycker jag. Det är ju bara för att tjäna pengar och i princip lura konsumenter att betala för ett spel dubbla gånger. Hade man exempelvis fått pc versionen gratis om man hade köpt konsolversionen först så hade det känts lite mer okej. Men det här är antagligen ett vinnande koncept.

Vem köper det två gånger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Ska jag vara ärlig varför inte tycker jag. Det är ju bara för att tjäna pengar och i princip lura konsumenter att betala för ett spel dubbla gånger. Hade man exempelvis fått pc versionen gratis om man hade köpt konsolversionen först så hade det känts lite mer okej. Men det här är antagligen ett vinnande koncept.

Jag spelar inte spel i <30fps så en PC release eller inget för mig. Så det är ju bra om spelen släpps till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Vem köper det två gånger?

Ja det vanligaste är väl 3 ggr? Current gen + next gen + pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ja det vanligaste är väl 3 ggr? Current gen + next gen + pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför?

Jag köpte GTA 5 när det släpptes... såg inte någon vettig anledning att köpa samma spel ytterligare en gång. Samma gäller RDR 2 nu... har redan spelat det tillräckligt mycket , så en nyrelease av det känns inte så lockande.

Permalänk
Medlem

Vafan, behandla oss PC Übermenschen som om vi vore några slags bönder. Kom tillbaka när ni gjort en remake på RDR och en värdig version på RDR 2 till PC. /s

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Varför?

Jag köpte GTA 5 när det släpptes... såg inte någon vettig anledning att köpa samma spel ytterligare en gång. Samma gäller RDR 2 nu... har redan spelat det tillräckligt mycket , så en nyrelease av det känns inte så lockande.

Jag skulle aldrig köpa det mer än en gång själv men vet flera som köpt det mer än en gång åtminstone. Man vill väl ha bättre grafik eller bättre flyt och kanske kunna spela på maskinen man aktivt använder och inte last gen konsolen man har packat undan/sålt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äsch, spelet är ju olidligt tråkigt. Jag hade det till PS4 men sålde det efter 2-3 dagar.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

De vill nog se hur mycket onlinedelen genererar jämfört med GTAV först.

Eftersom det vore det enda sättet att dra in några jämförelsevis betyande belopp från en Windows-version.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

Jag tror RDR 1 kommer bli DLC till PS4 och Xbox innan RDR2 släpps till PC. Så det kommer nog dröja till mitten av 2020 innan spelet kommer ut, det är min teori.

Permalänk

Spoilervarning fr vissa som inte spelat

Skrivet av NaaR:

Äsch, spelet är ju olidligt tråkigt. Jag hade det till PS4 men sålde det efter 2-3 dagar.

tycker inte det är tråkigt, men jag med orkade inte spela värst länge, jag tror det är typiska rockstar "problemet" i gta spelen på sistone, dom är jättebra, kul, kvalite, men det är för mycket av onödia saker, för mycket slöseri med tid, för mycket, vill ha allt man kan göra i verkligeheten med i spelet,. SÅ 90% av spelet har noll syfte förutom att du kan göra allt du kan tänka dig? Speciellt i RDR för där finns inte mycket nöjen som köra bil, flyga, m.m, det som gjorde första spelet episkt, var just jagandet, lootandet.... finns ju knappt här, eller finnsk, men inte alls lika kul, för krångligt på ett sätt, för mycket olika saker? Jag vet, jag klagar på ett spel som har gjort alt perfekt, jag klagar att det för mycket innehåll, missföstå mig rätt, jag tycker om spelet osm fan... M3n spelade dertt i nån vecka, och det var inte som i första där jag ville tillbaka hela tiden... Handlingen borde ha skippat hela vagn tgået och människorna, man borde vara helt själv, för ärligt, jag tyckte det blev för myckket att förska hjälpa alla andra, och hålla dom vid liv, så man knappt gjorde något man själv ville.. Hade varit 300x bättre om det varit som i förra spelet, där du är helt själv, med sporadiska kontakter och allianser?

Det som för mig gjorde spelet tråkgit, var att Rockstar lyckas verkligen få en bry sig, men jag mådde dåligt i spelet, för jag kände hela tiden en press att vara deras räddare, det tog lusten ur speleta.

Så ja, vissa spel är för verkliga!"

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Medlem
Citat:

Forummedlemmen har gått igenom stora mängder kod och lyckats utvinna kodstycken som beskriver bland annat inställningar för bilduppdatering,

Jag hänger inte med här riktigt. Han har lyckats utvinna kodstycken, ifrån stora mängder kod varifrån? RDR2 Xbox? Där används redan DX och koden nämnet på inget sätt PC. Upplösning och uppdateringsfrekvens behöver inte heller betyda PC.

Så hur det med med någon form av pricksäkerhet skulle innebära en PC konfiguration / PC version av RDR2 kan jag tycka är lite långsökt. Dumparna behöver ju inte ens vara äkta. Men jag har inte kollat källan här, så kanske någon annan har lyckats bekräfta att dom är äkta. Men frågan hur det bekräftar en RDR2 till PC kvarstår för mig

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av HoboCop:

Lyckats utvinna kodstycken ifrån stora mängder kod? Det finns väl inga demon eller släppta koder för RDRII PC öht, så varifrån skulle han ha utvunnit koden? Eller är det ifrån Xbox versionen? Där används ju DX redan, så hur det skulle med någon form av säkerhet betyda en PC version hänger jag inte alls med i.

Det har ju avhandlats i tidigare kommentarer, men ja koden kommer från konsolversionen och att den nämner alternativet mellan DX11 och DX12 är en indikation. Det är så länge sedan en DX11-variant användes att de inte lär haft med det för båda versionerna i Xbox One-versionen, och i och med att Xbox One kört en DX12-variant i många år är det inte särskilt aktuellt att erbjuda stöd i koden för båda gränssnitten.

Men visst, Rockstar kan låta kod för både PC-versioner och konsolversioner av RAGE-motorn vara kvar i alla spelprojekt, men att båda gränssnitten finns med är ändå en i indikation på att en PC-version kan vara på väg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas