Steam får rejält omarbetad design

Permalänk
Inaktiv

Jag trivs med nuvarande design

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Jag trivs med nuvarande design

Om du inte använder dig av någon ny feature är skillnaden inte enorm. Vänner och achievements flyttas till högerspalten. Länkar flyttas till toppen av sidan. Workshop & forum är flikar i samma fönster istället för att ta dig till en ny sida.
Tycker de hittat en design som inte förstör allt för mycket för de som tycker nuvarande design duger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Skulle gärna se en möjlighet att helt radera vissa titlar från listan också (typ gratistester och annat jox).

Antingen kan du flytta dem till kategorin Hidden genom att högerklicka på titeln, välja Set categories... och kryssa i Hide this game in my library, eller om du vill ta bort den permanent från ditt bibliotek, tryck på titeln och välj Support (under Links till höger i huvudfönstret), sen har du alternativet I want to permanently remove this game from my account och sedan är du klar efter någon bekräftelse eller två.

Permalänk
Skrivet av infigo:

Får man ha kvar det gamla? Jag tycker alla så här nya UI är klumpigare att använda. Kanske är detta fortfarande bra, får se

Så blir det när man ska mobil/telefon-anpassa allting.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Haha nostalgi

Visa signatur

Core i5 3570k | P8Z77-V PRO | Noctua DH-14 | Radeon HD6970 | 2x4GB 1600mhz Kingston HyperX Grey | Fractal Design R4 | Intel 320 SSD 120gb

Permalänk
Medlem

Vad är det med alla, jag har haft listor hela tiden sedan 2010 i steam. Bland annat där jag gömmer olika cs moddar och annat skit jag fick med från start

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska bli skönt med en ny design, tycker biblioteket ser väldigt tråkigt ut som det är nu. Så länge sorteringen är bra så kommer jag nog bli nöjd.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Högerklicka i biblioteket och "Set Categories...", du kan ha flera på ett spel, skapar egna och sedan sorteras de automatiskt in under dem i biblioteket i likhet med "installed".

Testade nu och att man inte vetat det tidigare!! Nu är allt sorterat och fint!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Säg inte att detta är ett måste. Tycker bara det blir störigare att använda steam när det ska möbleras om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Ljusskygg

@firstofmay: Nästan självklart att det kommer att vara ett krav

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Vad bra. Det vore även önskvärt om de kunde fixa så klienten inte är beroende av något 32bit-tjafs samt lite bättre responstid när man manövrerar runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta håller jag med om. Övriga klienter är mer responsiva och snabba att starta, så där behöver Steam en förbättring. Det kan vara störigt långsamt att starta ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Välbehövligt, har ju 465 spel på steam. Perfekt o kunna lägga alla skräp spel i en kategori i botten så man slipper o kolla upp dem på youtube var eviga gång man går igenom listan och inte kan komma på vad det är för något.

Är bara lägga dem i en kategori och fälla in den, har du kunnat göra i många år nu.

Eller varför inte bara "hide this game in my library"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Är bara lägga dem i en kategori och fälla in den, har du kunnat göra i många år nu.

Eller varför inte bara "hide this game in my library"?

Jag har missat den funktionen helt då, får se om jag kan klura ut det nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Jag skulle faktiskt nästan föredra den gamla versionen över den nuvarande. Så länge jag kan starta mina spel och skriva till folk så är jag nöjd. Enkelhet är sexigt. Nuvarande versionen har under många år känts rätt klumpig och alla webbvyer som används överallt är långsamma att ladda. Men den nya vyn av library som vi ser i artikeln ser definitivt bättre ut än nuvarande.

Mitt steamkonto fyller förövrigt 16 år om 6 dagar. Tiden går fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Jag har missat den funktionen helt då, får se om jag kan klura ut det nu.

Kämpa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så Netflix fast för spel?

Spenderar 0.01% av min tid i Steam i faktiska klienten så spelar mindre roll men ser inget speciellt med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Så Netflix fast för spel?

Spenderar 0.01% av min tid i Steam i faktiska klienten så spelar mindre roll men ser inget speciellt med det.

Du menar förutom att man inte betalar en månadskostnad och fortfarande måste köpa spel?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Så Netflix fast för spel?

Spenderar 0.01% av min tid i Steam i faktiska klienten så spelar mindre roll men ser inget speciellt med det.

Kan bara instämma, med den stora nackdelen att man lär säkert gå miste om flera titlar för dessa "ingår" inte i ditt vanliga utbud.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Better late than never

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Bloopy:

Kan bara instämma, med den stora nackdelen att man lär säkert gå miste om flera titlar för dessa "ingår" inte i ditt vanliga utbud.

Vad snackar du/ni om? Detta är bara utseendet och funktioner på ens ägda spel och har absolut inget att göra med betalda abonnemang för spelutbud?

Visa signatur