Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Redan nämnt i nyhetstråden, men för den som missat det så kommer en Nintendo Direct vid midnatt.

Personligen hoppas jag på något Xenoblade-relaterat, antingen ett nytt spel eller en port av något av de äldre spelen i serien (det har snackats lite om det). Och om jag får drömma lite så skulle jag vilja se mer om nästa Zelda, men det är väl troligtvis för tidigt för det. Oavsett lär det vara värt att se, Nintendo brukar alltid avslöja något spännande på sina Direct.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Redan nämnt i nyhetstråden, men för den som missat det så kommer en Nintendo Direct vid midnatt.

Personligen hoppas jag på något Xenoblade-relaterat, antingen ett nytt spel eller en port av något av de äldre spelen i serien (det har snackats lite om det). Och om jag får drömma lite så skulle jag vilja se mer om nästa Zelda, men det är väl troligtvis för tidigt för det. Oavsett lär det vara värt att se, Nintendo brukar alltid avslöja något spännande på sina Direct.

Min (halvt orimliga) topp-lista för kul info skulle vara:

  • Metriod Prime

  • Zelda BOTW2

  • Ny SSB Ultimate-karaktär

Permalänk
Medlem

Hype! Undrar om det blir någon överraskning Hoppas på något från Monolith soft, port/remaster av Xenoblade 1, X eller bara en teaser om något nytt projekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Hype! Undrar om det blir någon överraskning Hoppas på något från Monolith soft, port/remaster av Xenoblade 1, X eller bara en teaser om något nytt projekt.

Det verkar som att vår önskan om mer Xenoblade blev uppfylld XC2 är ett av mina absoluta favoritspel till Switch, så jag har hoppats att de ska porta de äldre spelen också. Synd på release-datumet bara, någon gång under 2020 är ju inte direkt specifikt. Men då vet vi att det är på väg i alla fall, och portar de XC1 så är ju chansen rätt stor att de fortsätter med XCX sen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det verkar som att vår önskan om mer Xenoblade blev uppfylld XC2 är ett av mina absoluta favoritspel till Switch, så jag har hoppats att de ska porta de äldre spelen också. Synd på release-datumet bara, någon gång under 2020 är ju inte direkt specifikt. Men då vet vi att det är på väg i alla fall, och portar de XC1 så är ju chansen rätt stor att de fortsätter med XCX sen också.

Shit, ettan som en remaster var ju häftigt! Inköp dag ett för mig Hoppas det är första halvan av 2020 bara..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ah, det är ändå en hel del. Öppnar du upp de eller behåller du de i sin förpackning?

Lustigt att du nämnde Strife, den fattades för mig också några dagar sedan när jag lyckades hitta europeiska versionen för ett okej pris på eBay.

Jag tror att det ligger runt 120 stycken även fast jag inte samlar på mig allihop. Det vore kul om man träffade på andra "samlare" och kanske kunde byta med varandra haha.

Jag brukade öppna mina men de senaste har förblivit oöppnade, mer tidsbrist/lathet än att jag ändrat förfarande.
Hur gör du med dina?

Härligt det! Vad fick du böta för denna?

Haha Jo, jag tycker mig minnas att det var en hel del samlare i gamla Wii U tråden, men i Seutch-tråden så verkar det vara mer ovanligt. Riktigt stor samling du har med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perost:

Det verkar som att vår önskan om mer Xenoblade blev uppfylld XC2 är ett av mina absoluta favoritspel till Switch, så jag har hoppats att de ska porta de äldre spelen också. Synd på release-datumet bara, någon gång under 2020 är ju inte direkt specifikt. Men då vet vi att det är på väg i alla fall, och portar de XC1 så är ju chansen rätt stor att de fortsätter med XCX sen också.

Härliga nyheter det!
Hoppas på XCX med, och hade jag fått drömma lite så hade jag också gärna sett en port av Xenogears. Men troligen Squenix som sitter på rättigheterna idag. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske avslöjar hur gammal jag är men blev mest lycklig över snes spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Skulle inte snes-uppdateringen komma idag? Jag blev sugen på lite klassisk 2D-Zelda i väntan på Xenoblade..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av doomas:

Skulle inte snes-uppdateringen komma idag? Jag blev sugen på lite klassisk 2D-Zelda i väntan på Xenoblade..

Skickades från m.sweclockers.com

Den kommer imorgon 6 September för oss i Sverige.

Permalänk
Medlem

kan jag köpa spel från Nintendos tidigare konsoler? Isåfall hur då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

kan jag köpa spel från Nintendos tidigare konsoler? Isåfall hur då?

Om du prenumererar på Nintendo Switch Online så ingår bl.a. tillgång till en hög med NES och snart även SNES-spel. Men det handlar alltså om en prenumerationstjänst, det går inte att köpa spelen separat. Sen har många äldre spel portats eller gjorts om till Switch, och en del av dem är från Nintendos tidigare konsoller. Såna spel köper du i så fall som helt vanliga spel, d.v.s. i butik eller på eShop.

Permalänk
Medlem

Har levt under en sten de senaste månaderna när det gäller switch, såg precis SNES-uppdateringen och blev jätteglad

Kommer definitivt skaffa switch online om de släpper fler gamla fräcka spel gratis, har de nämnt nåt om det bara är nintendotitlar eller fler kan komma som t.ex. spel från capcom?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Blir fint med link to the past tills links awakening kommer. Sedan har jag dragon quest på ingång samt hela backloggen

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Kommer definitivt skaffa switch online om de släpper fler gamla fräcka spel gratis, har de nämnt nåt om det bara är nintendotitlar eller fler kan komma som t.ex. spel från capcom?

De har inte nämnt något annat än gårdagens lansering av SNES-spel till Switch Online. Capcom har dock redan en del gamla spel i eShopen, främst Mega Man-samlingar, Resident Evil samt Capcom Beat 'Em Up Bundle.

Permalänk

Blev sugen på att dra igång mitt abonnemang igen på switchen efter att ha läst nyheten om super Nintendo-spelen. Handlar ju inte om mycket pengar om man ser till vad man får i spelväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Även jag väldigt glad över att SNES-spelen tillslut dyker upp! Blir ett år online till. Hade gärna sett fler spel inledningsvis, vart är alla bra JRPGs exempelvis? Spelar gärna igenom Zelda 3 en gång till dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Webhallen har lite rea på spel, dessa är de jag fann som var billigare här än på andra ställen

God Wars the Complete Legend för 209 kr
https://www.webhallen.com/se/product/284241-GOD-WARS-the-Comp...

The Lost Child för 269 kr
https://www.webhallen.com/se/product/284242-The-Lost-Child

Legend of Kay för 139 kr
https://www.webhallen.com/se/product/283704-Legend-of-Kay

Permalänk
Medlem

Det kanske har varit uppe för diskussion tidigare men skulle det gå att t.ex. dölja YouTubevideos i nyhetstråden inom spoilertagg eller liknande? Det fungerar kanske bättre på desktop men på mobilsidan kraschar webbläsaren nästan när man försöker att öppna tråden vilket är lite trist och jag antar att det beror på att den ska läsa in previews till alla videoklipp. @Tiamat

Stort tack dock för att du/ni tar er tid att sammanfatta alla nya släpp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@ågren: Gjorde det innan men fick liknande problem. Har bytt till en egen tråd. Länkade innan och i spoiler taggar det kraschade ändå. Har dragit ned på YT klipp och bilder.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna "docka"? Vore ju smidigt med en bärbar adapter man kan ha med sig, men har ju läst om brickade enheter och sånt tidigare. De säger ju att de har löst detta problem, men vågar man lita på det?

https://www.kickstarter.com/projects/humanthings/genki-covert...

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Skrivet av bia:

Vad tror ni om denna "docka"? Vore ju smidigt med en bärbar adapter man kan ha med sig, men har ju läst om brickade enheter och sånt tidigare. De säger ju att de har löst detta problem, men vågar man lita på det?

https://www.kickstarter.com/projects/humanthings/genki-covert...

Den verkar grym

Permalänk
Medlem

Grabben har köpt en adapter för mus och tangentbord. Han tänker sig att köra Fortnite och/eller Minecraft med detta istället för den vanliga handkontrollen. Hur gör man enklast för att få detta att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av granite:

Grabben har köpt en adapter för mus och tangentbord. Han tänker sig att köra Fortnite och/eller Minecraft med detta istället för den vanliga handkontrollen. Hur gör man enklast för att få detta att fungera?

Finns inget officiellt stöd för mus & tangentbord i spelen. Så dagens lösningar är att köpa specialutrustning som emulerar kontroll till tangenter och mus.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@granite: Det här begriper jag bara inte, hur man kan välja mus/tangentbord framför handkontroll?

Kan dock bero på att jag är uppväxt med Nintendo och de datorspel jag har spelat kan jag räkna på en hand (Portal, Portal 2, nåt Monkey Island kanske)....

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

@granite: Det här begriper jag bara inte, hur man kan välja mus/tangentbord framför handkontroll?

Kan dock bero på att jag är uppväxt med Nintendo och de datorspel jag har spelat kan jag räkna på en hand (Portal, Portal 2, nåt Monkey Island kanske)....

För att precisionen är efterblivet på HK jämfört med mus/tangbord?!
Till trots att det kan ändå kan va gött att slöspela liggandes i soffan med HK... men ändå

Blir nog en julklapp till hela familjen här med ett switch... då kan jag och sambon lira gamla hederliga Snes spel ibland!
Och köpa mariospel… sen får ungarna turas om att spela... IBLAND... kanske...

Permalänk
Inaktiv

Nästa fredag är äntligen Zelda: Link's Awakening-remastern här!

Jag har precis inlett avbokning av Limited Edition-utgåvan jag beställt hos Power så kan dyka upp en där med lite tur, om någon fortfarande letar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

För att precisionen är efterblivet på HK jämfört med mus/tangbord?!
Till trots att det kan ändå kan va gött att slöspela liggandes i soffan med HK... men ändå

Blir nog en julklapp till hela familjen här med ett switch... då kan jag och sambon lira gamla hederliga Snes spel ibland!
Och köpa mariospel… sen får ungarna turas om att spela... IBLAND... kanske...

Vem bryr sig om precision? Känslan är allt

Förresten, det blir snarare du och sambon som får turas om att lira spel... IBLAND.. kanske Sanna mina ord.

Permalänk
Medlem

Ring Fit Adventure? Hmmm.

"Nintendo’s Ring Fit Adventure is Wii Fit meets Final Fantasy on the Switch"

https://www.theverge.com/2019/9/12/20860767/ring-fit-adventure-nintendo-switch-fitness-game-price-release-date

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Vem bryr sig om precision? Känslan är allt

Förresten, det blir snarare du och sambon som får turas om att lira spel... IBLAND.. kanske Sanna mina ord.

Hahahaha, tror dig!