Steam får rejält omarbetad design

Permalänk
Melding Plague

Steam får rejält omarbetad design

Designen för spelbiblioteket för Steam-klienten har använt mer eller mindre samma designspråk i 16 år. Nu förbereder Valve ett rejält ansiktslyft i en ny version av klienten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska bli nice att kunna sortera upp spel via genre och om det är singel eller multiplayer. Fps, 3rd person, strategi eller racing osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hyffsat snyggt men rätt kladdig stil med väl så tydliga skuggor, ramar och blur.

Permalänk
Medlem

Vad bra. Det vore även önskvärt om de kunde fixa så klienten inte är beroende av något 32bit-tjafs samt lite bättre responstid när man manövrerar runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Bakåtsträvare som man är, så lär jag fortsätta på gamla desginen om det fungerar/blir ett val.

Är inte ett fan av nya designen av vad jag sett hittills.
Men å andra sidan så använder jag sällan steam för annat än att spela PoE eller Enderal, så kanske inte spelar så stor roll.

Angående responstiden som ovan skrev, håller jag också med om.

Permalänk

Om man klickar på ett spel man köpt, får man fortfarande information om spelet, achievements, vilka DLC man har till spelet osv i det högra fältet? Eller är det högra fältet enbart till för reklam av nya titlar osv?

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk

Någon hos Steam har använt GOG Galaxy.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill verkligen ha discord 2.0, discord ensam är redan ett helvete.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Runt 2001 var klienten bara knappar & det gick att välja färger själv, inga bilder/banners alls & sen efter det började det likna nuvarande lösning fast med militär grönt som enda val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Om man klickar på ett spel man köpt, får man fortfarande information om spelet, achievements, vilka DLC man har till spelet osv i det högra fältet? Eller är det högra fältet enbart till för reklam av nya titlar osv?

Så hoppas jag också att det fortfarande fungerar annars har de ju sabbat det totalt.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Saknar denna tema.

Permalänk
Medlem

Trevligt, även om jag spelar absolut 0 av mina spel på Steam nu för tiden

Permalänk
Medlem

Påminner lite om Metro-temat för Steam. Trevligt värre!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Inte en dag för sent spontant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ska bli nice att kunna sortera upp spel via genre och om det är singel eller multiplayer. Fps, 3rd person, strategi eller racing osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har du ju kunnat göra, dock manuellt sedan länge?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det har du ju kunnat göra, dock manuellt sedan länge?

Hade jag ingen aning om. Hur då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Hade jag ingen aning om. Hur då?

Skickades från m.sweclockers.com

Högerklicka på spelet i biblioteket och välj "set categories" så kan du välja att skriva in egna kategorier som då sorteras i ordning i biblioteket.

Angående ny design så är säkert trevligt för många men för egen del spelar det ingen större roll, jag har varit länge och designen som är nu fungerar. Den nya kommer säkert fungerar lika bra, men det lär inte göra någon större skillnad för mig så länge jag kan starta mina spel.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Hade jag ingen aning om. Hur då?

Skickades från m.sweclockers.com

Högerklicka i biblioteket och "Set Categories...", du kan ha flera på ett spel, skapar egna och sedan sorteras de automatiskt in under dem i biblioteket i likhet med "installed".

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Högerklicka i biblioteket och "Set Categories...", du kan ha flera på ett spel, skapar egna och sedan sorteras de automatiskt in under dem i biblioteket i likhet med "installed".

Man tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Blä. Massa onödig information och "activities" som får fokus känns trist och facebook-igt. Om de nu vill lyfta Community-känslan så hade jag hellre sett att de highlightat de användbara spelspecifika-forumen. Men aja, det kunde väl varit värre. Dock kan ju smala scrolllistor och annat mobilUI-trams dra åt helvete.

Permalänk
Medlem

Allt jag önskar är en mycket längre lista med tillgängliga spel när man högerklickar på Steam-ikonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Haters gonna hate men en sak är klar, detta hade aldrig hänt utan konkurrens från Epic, så man får ju bara tacka och bocka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får man ha kvar det gamla? Jag tycker alla så här nya UI är klumpigare att använda. Kanske är detta fortfarande bra, får se

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Hoppas sorteringen funkar bättre än Depressurizer. Nu använder jag en hemsida, minns ej namnet, plus depressurizer för att kategorisera mina spel då och då när jag orkar. Otroligt smidigt.... inte.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Fattar verkligen inte varför alla spelsidor ska göra en win8 variant av deras hemsidor (stora bilder) gillar listor istället, fast hoppas att det blir bra. Har man 10-20 spel så funkar det nog bra men blir inte så bra när man ska bläddra bland hundra eller fler. Som sagt alla hemsidor verkar ha en förkärlek till mobilfjoll eller win 8 gränssnittet.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Fattar verkligen inte varför alla spelsidor ska göra en win8 variant av deras hemsidor (stora bilder) gillar listor istället, fast hoppas att det blir bra. Har man 10-20 spel så funkar det nog bra men blir inte så bra när man ska bläddra bland hundra eller fler. Som sagt alla hemsidor verkar ha en förkärlek till mobilfjoll eller win 8 gränssnittet.

Instämmer. Däremot ser jag fram emot att kunna kategorisera titlarna, så man slipper ha en lång lista med allt bös man samlat på sig genom åren. Skulle gärna se en möjlighet att helt radera vissa titlar från listan också (typ gratistester och annat jox).

Permalänk
Medlem

Kom ihåg hur hypad jag var när dem först avslöjade detta sommaren 2017!

Permalänk
Medlem

Välbehövligt, har ju 465 spel på steam. Perfekt o kunna lägga alla skräp spel i en kategori i botten så man slipper o kolla upp dem på youtube var eviga gång man går igenom listan och inte kan komma på vad det är för något.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

@Lorault: Ååå, vad man fick flashbacks nu.