Intel om AMD Ryzen 3000: "Core i9-9900KS är en riktig 5,0 GHz-processor"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Farthinder:

wow. pajkastning är Intels nya försäljnings strategi? Framhetsade CPUs från ingenstans, halvering av pris och massa kurvbollar? snart får nog paradise hotell bytas ut mot " Intel Vs AMD " med all denna draman xD

Nya?

Permalänk
Medlem

@anon42512: fel terminologi kanske, hm.. Mer framträdande strategi kanske det bör stå?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Here we go again. Så larvigt och tröttsamt. Detta kläcker de alltså EFTER att AMD lagt sig platt och sagt att Ja det är en bugg, Ja vi skall fixa. Men ja visst, sparka på den som ligger är u väldigt inne nuförtiden.

Det sorgliga är att Intel vinner inte en enda köpare på det här, och AMD förlorar inte en enda. Det enda det åstadskommer är att de riktigt ingrodda fanboytrollen på båda sidor tar djupare och djupare spadtag till sina skyttegravar.

Om AMD låtsats som det regnade hade det här varit befogat, men de har ju sagt att de gjort fel och att en lösning är påväg. Slå på döda hästar och sparka in öppna dörrar tycker jag är lite väl simplistiskt om man ska jobba på en marknadsföringsavdelning. Trodde man lärde sig viss finess på de där utbildningarna. Detta är ju typ som att reta en överviktig person... på gymmet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Esseboy:

Min 9900K är värdelös, kör den stock undervoltad istället!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Inte imponerad den turbo kickar till 5Ghz
för är en riktig 5Ghz cpu som kan ligga på den farten hela tiden

Skrivet av Yoshman:

Det är liksom hela poängen med i9-9900KS.
... 5,0 GHz all-core (givet tillräcklig kylning).

Vill man vara riktigt elak/synisk/paranoid mot Intel kan man läsa uttalandet som att alla kärnor i 9900KS kan nå 5,0 GHz (*), men bara en eller ett fåtal i taget, och då endast under en kortare tid, innan diverse temperatur- och effektbegränsningar sätter in.
Krävs väl en TDP och effektmatning på runt 200W om basfrekvensen är 5,0 GHz, vilket enligt gängse definition skulle göra detta till en "5 GHz processor". Säkert inte helt optimalt för ett moderkort med B360 chipset.

(*) Till skillnad från Ryzen där det räcker att en av alla kärnor är kapabel att nå boost-frekvensen.

Permalänk

@Olle P: tror faktiskt inte denna CPU behåller allcore 5ghz under en lång period ifall den ska hålla sig till 95w tdp.

Men med tanke på hur Asus mfl abusar Intels tdp spec så lär den ju säkerligen hålla 5ghz ifall kylare töjjar

Permalänk
Medlem

En riktig 5GHz processor med riktig 225W TDP?
Shrout förvånar mig intet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tog för lång tid för intel att få ut denna handplockade CPU, blev köp av 9900K istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Vill man vara riktigt elak/synisk/paranoid mot Intel kan man läsa uttalandet som att alla kärnor i 9900KS kan nå 5,0 GHz (*), men bara en eller ett fåtal i taget, och då endast under en kortare tid, innan diverse temperatur- och effektbegränsningar sätter in.
Krävs väl en TDP och effektmatning på runt 200W om basfrekvensen är 5,0 GHz, vilket enligt gängse definition skulle göra detta till en "5 GHz processor". Säkert inte helt optimalt för ett moderkort med B360 chipset.

(*) Till skillnad från Ryzen där det räcker att en av alla kärnor är kapabel att nå boost-frekvensen.

Inte om man läser direkt från Intel.

Citat:

The new Core i9–9900KS is the first CPU to offer a 5.0 GHz all-core turbo clock speed

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

OH MY GAWD, DET ÄR SKYLAKE! ...igen

Ja, trist är det. Men vad som kanske är ännu tråkigare är att dessa upphottade skylakes fortfarande är bäst på nästan allt, ett havt decennium efter första release.

Permalänk
Medlem

Jaha, dags att uppgradera från min i9 9900k då.. not

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Esseboy:

Enligt silicon lottery gör endast 5% av 9900K 5,1 Ghz, så du sitter säkerligen på en top 1% CPU.

Min är över 5.2 med, fint

https://valid.x86.fr/67fhwn

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

@SwedenVirre: Exakt! Håller man sig till de nominella begränsningar som Intel satt upp så är den här marginellt snabbare än en vanlig 9900K i runt fem sekunder. Därefter är det ingen skillnad i prestanda.
Någon "riktig" femgigahertzprocessor är det knappast frågan om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Silicon Lottery är mycket tuffare med sin stresstesting och att det måste var absolute stabilt även under väldigt tungt belastning.

Undrar vad Silicon Lottery gör med de cpuer som underpresterar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Here we go again. Så larvigt och tröttsamt. Detta kläcker de alltså EFTER att AMD lagt sig platt och sagt att Ja det är en bugg, Ja vi skall fixa. Men ja visst, sparka på den som ligger är u väldigt inne nuförtiden.

Det sorgliga är att Intel vinner inte en enda köpare på det här, och AMD förlorar inte en enda. Det enda det åstadskommer är att de riktigt ingrodda fanboytrollen på båda sidor tar djupare och djupare spadtag till sina skyttegravar.

Om AMD låtsats som det regnade hade det här varit befogat, men de har ju sagt att de gjort fel och att en lösning är påväg. Slå på döda hästar och sparka in öppna dörrar tycker jag är lite väl simplistiskt om man ska jobba på en marknadsföringsavdelning. Trodde man lärde sig viss finess på de där utbildningarna. Detta är ju typ som att reta en överviktig person... på gymmet.

Så klokt konstaterat:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Here we go again. Så larvigt och tröttsamt. Detta kläcker de alltså EFTER att AMD lagt sig platt och sagt att Ja det är en bugg, Ja vi skall fixa. Men ja visst, sparka på den som ligger är u väldigt inne nuförtiden.

Det sorgliga är att Intel vinner inte en enda köpare på det här, och AMD förlorar inte en enda. Det enda det åstadskommer är att de riktigt ingrodda fanboytrollen på båda sidor tar djupare och djupare spadtag till sina skyttegravar.

Om AMD låtsats som det regnade hade det här varit befogat, men de har ju sagt att de gjort fel och att en lösning är påväg. Slå på döda hästar och sparka in öppna dörrar tycker jag är lite väl simplistiskt om man ska jobba på en marknadsföringsavdelning. Trodde man lärde sig viss finess på de där utbildningarna. Detta är ju typ som att reta en överviktig person... på gymmet.

[Offtopic]
Nja, slå på döda hästar och sparka in öppna dörrar är precis den typen av verbal gladiatorstrid / underhållningsvåld som dagens facebook och twitter pöbel lapar i sig som om det vore en flod av vin i en öken. Finess är tyvärr ute, och dagens ungdomar ersätter journalistiska källor med sociala medier - där journalistisk kompetens är icke-existerande och känslor överskuggar logik i 9 fall av 10.

Folk må hata på public service, men framtidens generationer kommer vara i mer behov av den än någonsin - vi är ju praktiskt taget på väg mot någon slags digital dark ages, med tillhörande häxjakter som följd av ryktesspridning, vidskeplighet och allmän okunnighet. En passande metafor vore att ställa nio fat med godis och efterrätter runt ett fat med nyttiga grönsaker - för informationen vi idag drunknar i är mest onyttigt godis - och det är inte lätt att få pöbeln att äta de där grönsakerna.

Aja, dagens rant är över, ursäkta att jag störde, och förhoppningsvis löser det sig på något sätt ändå.
Som tur är har vi SweC att luta oss mot i alla fall!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

[Offtopic]
Nja, slå på döda hästar och sparka in öppna dörrar är precis den typen av verbal gladiatorstrid / underhållningsvåld som dagens facebook och twitter pöbel lapar i sig som om det vore en flod av vin i en öken. Finess är tyvärr ute, och dagens ungdomar ersätter journalistiska källor med sociala medier - där journalistisk kompetens är icke-existerande och känslor överskuggar logik i 9 fall av 10.

Folk må hata på public service, men framtidens generationer kommer vara i mer behov av den än någonsin - vi är ju praktiskt taget på väg mot någon slags digital dark ages, med tillhörande häxjakter som följd av ryktesspridning, vidskeplighet och allmän okunnighet. En passande metafor vore att ställa nio fat med godis och efterrätter runt ett fat med nyttiga grönsaker - för informationen vi idag drunknar i är mest onyttigt godis - och det är inte lätt att få pöbeln att äta de där grönsakerna.

Aja, dagens rant är över, ursäkta att jag störde, och förhoppningsvis löser det sig på något sätt ändå.
Som tur är har vi SweC att luta oss mot i alla fall!

Väl skrivet. Är man uttorkad och hinkar i sig vin i öknen så lär man bli både uttorkad och dö av alkoholförgiftning, min poäng var väl främst att vettigt folk inte bryr sig, AMD folk gillar AMD och om de riktar det mot sina egna fans så predikar de bara för kören. Men det kanske behövs för att höja moralen nu när ryzen presterat så bra som de gör, oavsett korrekt boost eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Älskar när de kommer till "Real World... Not Really" sliden när de visar en tabell baserat på "all notebook/2-in-1", väldigt relevant när det kommer till desktop prollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Hårda ord när man blir piskad av en bunt "ihopklistrade" CPU:er på många fronter.

Fast det var ju omvänt på den gamla goda Phenom vs core 2 duo quad tiden. Iof så har ju inte AMD spöat intel med sina "ihoplimmade" cpuer i miljöer som föredrar låga latenser som just spel som intel gjorde med sina ihoplimmade quads mot phenom/2 quad cpuer.

Jag är lite förvånad varför Intel eg går så hårt på 5ghz alla kärnor, är det i så fall 100% 5ghz oavsett tiden elelr kommer kärnorna att gå ner till bas efter boosttiden gått ur?

Hade föredragit en vinkling på snabbt ram istället för hög cpu frekvens när det knappt ger något fps-mässigt från 4 till 5ghz med säg en skylake cpu, men e la som vanligt att man satsar på det som låter coolast dvs 5ghz all cores.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av DST:

Hade föredragit en vinkling på snabbt ram istället för hög cpu frekvens när det knappt ger något fps-mässigt från 4 till 5ghz med säg en skylake cpu, men e la som vanligt att man satsar på det som låter coolast dvs 5ghz all cores.

Sant. Min dator blev riktig snabb när jag började trixa med mina relativ billiga minne. Nu har jag världsrekord i userbenchmark på min CPU, RAM, M2 och SSD. Ingen aning varför. Min GPU är alltid på tystläget men det räcker.

Visst är det coolt med 5Ghz processor. var lite arg då+ min 8350k gjorde bara 4,9Ghz men jag var dålig att överklocka då
Nu är det REAL 5,1Ghz ALL CORE ALL TIME som gäller på min 9600KS

Jag skrev direkt efter några dagar från ZEN2 utsläppet att denna hype på dessa boost kommer att bakslå, och detta blir en ny gtx970 case.

Permalänk
Skrivet av makatech:

Intel är så klart ett avsevärt mycket större företag än AMD, de är ju tex sjukt dominanta i företagsvärlden, går inte ens att jämföra.

Men självklart lämnar inte Intel hemdator/spel/entusiastsegmentet utan kamp och trots att AMD nyligen släppt Ryzen 3000 series så är ju Intel fortfarande rent generellt vassast som spelplattform även om gapet minskat dramatiskt. Att folk får upp tex i9700K och i9900K i frekvenser över 5Ghz är ju inte ovanligt och här ligger Ryzen efter som dock börjar dominera multicore segmentet nu samt sist men inte minst prisvärdheten.

Superbra att vi sakta men säkert börjar få konkurrens mellan Intel och AMD.

Om AMDs marknadsförare har något vett i skallen så måste de nu börjar rikta in sig mer mot företag där deras prisvärda multicore processorer kommer göra underverk i jämförelse med de som Intel har inom samma prissegment, helt perfekta processorer för arbetsstationer.

Intressant att notera är IPC också. Min flickväns i3 8350k i 4.8ghz gör straxt över 200 i single core. Min jobbarkompis 3600x orörd presterade 200 poäng på single core i 4.3ghz. Ifall över 4.6ghz blir en grejj på 3000 serien så kan det bli svettigt på riktigt. Vet att min brors i5 8600k presterade 212 poäng på r15 i singlecore. Den var då i 5.1ghz.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

https://www.youtube.com/watch?v=v1FfxHAuwiM

Älskar när de kommer till "Real World... Not Really" sliden när de visar en tabell baserat på "all notebook/2-in-1", väldigt relevant när det kommer till desktop prollar.

Hehe precis, speciellt när man presenterar det som the "creator's" choise.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB/Case: Gigabyte B550M Aorus Pro-P || 4000D Airflow
CPU/Cooler: Ryzen 5600X || Full custom loop
RAM: G.Skill TridentZ neo 2x16 GB @ 3600 CL16 (Dual rank Hynix DJR)
GPU/Monitor: Radeon RX 5700 || AOC G2590PX
Storage: WD SN750 1 TB || Samsung QVO 860 1 TB

Permalänk
Datavetare
Skrivet av joakimcarlsen:

Intressant att notera är IPC också. Min flickväns i3 8350k i 4.8ghz gör straxt över 200 i single core. Min jobbarkompis 3600x orörd presterade 200 poäng på single core i 4.3ghz. Ifall över 4.6ghz blir en grejj på 3000 serien så kan det bli svettigt på riktigt. Vet att min brors i5 8600k presterade 212 poäng på r15 i singlecore. Den var då i 5.1ghz.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad som är viktigt för hög poäng i CB15 är inte speciellt relevant för vad som är viktigt för bra spelprestanda.

Detta illustreras väl i SweClockers 3700X/3900X test.

CB15 är extremt gammalmodigt sett till vilken typ av CPU-instruktioner som används. CB-poäng är primärt beroende av flyttalsprestanda utan "moderna" SIMD-optimeringar (SSE lanserades faktiskt 1999...). När alla kör vid 2,8 GHz ser vi att Zen2 har en fördel här

Flyttal, vare sig det är via SIMD eller inte, är ett rätt nischat användningsområde. De flesta program, inklusive spel, beror primärt på prestanda för heltal. Där leder Intel fortfarande, men Zen2 är i princip ikapp (fast tänk på att Intel sedan har fördel av högre frekvens och staplarna är vid samma frekvens)

Ovanpå det så är spel en av de få desktop-applikationer där RAM-hastighet spelar roll. Trots att SweClockers kör 9000-serien med 2666 MT/s minnen och Ryzen 3000-serien med 3200 MT/s minnen har Intel en fördel, framförallt i lägsta FPS (som exempel har 9600K hela 20 % högre lägsta FPS i 1920x1080 över 3600, något som gissningsvis i alla fall inte minskar om 9600K får 3200 MT/s RAM).

Tycker folk haft lite för höga tankar om Zen/Zen+. De modellerna var bra på vissa saker, men fanns en del konstiga dippar. T.ex. så presterar de oförklarligt dåligt i "skriptspråk", vilket gjorde dem rätt kassa för mitt dagliga jobb. Oturligt för Intel har AMD fått bukt på detta med Zen2 (är ~35 % högre prestanda vid samma frekvens i Zen2 här jämfört med Zen+!!!).

Så tidigare var min i7-8559U NUC (4,5 GHz single-core boost) i många fall (faktiskt de flesta) snabbare än 1600/2700X, det är inte fallet när den ställs mot 3900X

Single-core prestanda är fortfarande kritiskt, tidigare var AMD lite för långt efter men med Zen2 är man egentligen i alla lägen, förutom kanske spel, nu ikapp.

Och på tal om just spel: om @redaktionen får in en i9-9900KS så hoppas jag att de tester den med en RAM-hastighet "gamers" i praktiken kommer välja. För det lär bli den bästa spel CPU som går att köpa, men utanför spel vet jag inte hur konkurrenskraftig den blir (beror ju på prislapp).

Edit: Spel är faktiskt rätt ordentligt speciella och Skylake råkar vara bra på detta. Jämför t.ex. Handbrake (som faktiskt är rätt mycket heltal men även SIMD)

Notera att 3700X ligger klart före 9900K

Nu tittar vi på ett spel, låt oss ta ett spel som verkar gilla många CPU-trådar då Zen2 brukar få lite mer boost från SMT jämfört med Intel

3900X klarar sig bra, men 3700X är en hyfsad bit efter både 9900K och även 9700K, framförallt i lägsta FPS (och åter igen, kom ihåg att Intel här har nackdel av långsammare RAM).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

I min värld så brukar bra företag med bra produkter inte behöva prata skit om andras produkter för att få sålt sina egna. Ligger det en hund begraven eller tror intel inte att communityn runt om i världen kommer jämföra de olika produkterna på egen hand?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Amd och Intel börjar låta som om de är 2 olika partier, där den ene slänger skit och den andre gör densamme.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Och på tal om just spel: om @redaktionen får in en i9-9900KS så hoppas jag att de tester den med en RAM-hastighet "gamers" i praktiken kommer välja. För det lär bli den bästa spel CPU som går att köra, men utanför spel vet jag inte hur konkurrenskraftig den blir (beror ju på prislapp).

HAHA. Sug på den SC @redaktionen !!

Testerna som kom 7.7 är ju bara såna. Bara Gamer Nexus som hade minnena på 3200Mhz. Tillfällighet?
Dessutom om man tittar på OC så var det golden samples som AMD skickade.

Men det fick AMD smaka på när SC testade egna 3600/3600x. För jävliga OC helt enkelt. Lite synd att basen för alla framtida tester blir 2666Mhz på intel.

Kanske kommer KS modellen att ha en högre specifierad RAM-hastighet??

Permalänk
Medlem

AMD har precis som Intel en massa korkad marknadsföring.

https://arstechnica.com/gadgets/2019/06/amd-says-ryzen-3000-i...

Där AMD visar upp att deras 3700x är 1,8grader svalare än Intel i7 9700k.

Det står dock inget om att 3700x är en 7nm 65w tdp cpu, och 9700k är en 14nm 95w tdp cpu.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

AMD har precis som Intel en massa korkad marknadsföring.

https://arstechnica.com/gadgets/2019/06/amd-says-ryzen-3000-i...

Där AMD visar upp att deras 3700x är 1,8grader svalare än Intel i7 9700k.

Det står dock inget om att 3700x är en 7nm 65w tdp cpu, och 9700k är en 14nm 95w tdp cpu.

Glöm inte "the fixer" eller vad det hette.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Amd och Intel börjar låta som om de är 2 olika partier, där den ene slänger skit och den andre gör densamme.

Haha.. Ja vi lever i såna tider. Alla är väldigt emotionella och lättkränkta nu för tiden och det reflekteras i allt från datanörderi, politik, grannsämja, biltrafiken, smink, attityder kring småsinta saker ...ja egentligen allt som är diskuterbart, och sånt som inte är det... Det finns inga gränser för var man kan hitta mönstret av överemotionallitet och kränkbarhet.
Vuxna människor har på riktigt blivit som barn igen.

Personligen bryr jag mig inte om några hundra mhz hit eller dit, utan vill bara ha en stabil modern plattform som helst ska ge bra prestanda/W, utan några quirks. Företagen kan kriga bäst dom vill, men jag tror SweC communityt för d mesta (iaf dom vettiga medlemarna) bara bryr sig om benchmarks och plattformsfakta.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Der8auer reagerar över hur Intel använde hans video

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P