Brexit, England. Finns det något "sista datum" att handla utan problem med moms osv?

Permalänk
Medlem

Brexit, England. Finns det något "sista datum" att handla utan problem med moms osv?

Söker man hittar man 511 olika svar osv.
Antar det är för Brexit fortfarande är rörigt som fasen i GB, men jag har för mig det finns något datum då de lämnar hur allt än blir nu?

Finns det något slutdatum typ för när man kan handla ifrån England utan det blir massa problem med import, moms osv?

Har en del saker jag skulle behöva handla ifrån https://www.yumasia.co.uk/ samt Amazon.UK men tänkte vänta till Black Friday nämligen ;/

Permalänk
Medlem

Det senaste datum som kommunicerats är att de skall lämna EU den 31 oktober, dvs lite innan BF.

MEN, det finns inga garantier för att så kommer att ske efter de senaste dagarnas rabalder där parlamentet har kört över regeringen och förbjudit dem i lag att lämna EU utan ett avtal. Det innebär att de isf skall begära uppskjutning av utträdet igen, isf till den 31 januari 2020.

Soppa? Ja, minst sagt. Tydliga svar? Glöm det.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Nej, tyvärr inte. Men hittills är det åtminstone ok till och med sista oktober. Fast moms är inget problem oavsett. Det handlar som mest om skillnaden mellan svensk och brittisk. Tull, däremot, kan tillkomma när britterna väl lämnar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Relik 📜

Det beror helt på om/hur ett eventuellt avtal landar. Så, svårt att svara på. Blir det ett avtal kommer det sannolikt se till sådana saker fungerar "som vanligt" under en övergång så att alla får möjlighet att ställa om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered:
Kan också påpeka att flera eBay-butiker jag handlat ifrån de senaste åren har numera slutat erbjuda leverans utanför UK. Nu sist var det golvvärme där en av tiotal levererade inom EU. Den butik jag beställt från förut hade inga problem att leverera i mitten på förra året men nu var det tvärstopp. Däremot har de öppnat en egen sida för oss i Skandinavien, enbart för offerter och inga fasta priser tyvärr.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701