Razer lanserar slimmade Blade Stealth med Intel "Ice Lake" och Geforce GTX 1650

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar slimmade Blade Stealth med Intel "Ice Lake" och Geforce GTX 1650

Inom kort lanserar Razer en av de första bärbara datorerna enligt Intels ultraportabla koncept Project Athena. Trots fokus på lång drifttid utlovas god spelprestanda med ett dedikerat grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tyvärr razer, jag gillar datorn men jag är inte galen.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Razer har sinnesjuka priser på sina datorer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Razer har sinnesjuka priser på sina datorer!

Vet inte om det är så sinnessjukt, var hittar du den prestandan i så litet format utan högt pris?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Skott i foten?

Jensen Huang avråder dig från att köpa denna dator:
https://www.sweclockers.com/nyhet/28022-nvidia-att-kopa-ett-g...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag en för bra stationär för att försvara ett köp av en dyr laptop också. Så kul ska vi inte ha det ;).
Men om jag hade gått över till laptop så ligger den här ganska bra till ändå alltså.

Designen är rätt - ja utöver den enorma loggan på locket då. Det kan jag betala en slant extra för nu för tiden. Men det är en sak med dessa laptops som jag har lite svårt för. Och det är väl att de vanligen låter en del. Jag kan inte klandra tillverkarna. Vill man ha lite muskler i burken och samtidigt vill ha en tunn design... ja det kan bara kompenseras med högre luftflöde. Alltså mer högljudda fläktar.
Och där är jag ju också kräsen nu för tiden. Det går liksom inte ihop sig.
På jakt efter det omöjliga

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli farligt för mig. Jag har för länge varit sugen på en mindre laptop som sen dockas i en eGPU för spel hemma och Razer kommer närmare hela tiden. Ett adekvat grafikkort på språng och sen spelrig hemma.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klonk97:

Tyvärr razer, jag gillar datorn men jag är inte galen.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är detta för trollinlägg? Skriv vad du inte gillar så kan åtminstone användare bli varnade från det som är bra att undvika.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se extremt rigorösa tester på batteritiden på de nya PA-brandade datorerna. Vad är det som menas med "Vardagligt bruk" när man brandar en laptop mot gaming?
Är det 9 timmar av CS:GO och LoL eller påstås det att vardagligt bruk av en gaminglaptop är 9 timmar av word och excel?

Permalänk
Medlem

Varför har Razer aldrig fingeravtrycksläsare på sina laptops?

Permalänk
Medlem

Ingen 144hz på en gamingdator?

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Vad är detta för trollinlägg? Skriv vad du inte gillar så kan åtminstone användare bli varnade från det som är bra att undvika.

Har du missat att nvidia sa att man var galen om man köpte ett grafikkort utan ray-tracing?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cchriss:

Ingen 144hz på en gamingdator?

Det inte en dedikerad gaming dator, det här är mer än dator för plugg och så men som samtidigt inte börjar brinna så fort nått grafiskt ska göras. Vill du ha gaming ska du nog kolla på deras 15 tum laptops och uppåt.

Edit: sen presterar kortet i stil med ett desktop 1050ti och den kommer sällan upp 144fps ändå. Så det skulle bara kosta extra i onödan att slänga in 144hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dessvärre har det klargjorts att den vita modellen inte kommer att levereras med 1650 - trist.

Permalänk

Ice Lake uppskruvad till 25 watt är mer frestande i laptops för mig, än alla
"så kallade" högpresterande notebook CPU's med skylake arkitektur.
Visst... Det kanske är något mer prestanda i dessa skylakes i vissa scenarion, men Ice Lake bjuder på en del nyheter i ISA'n, trevlig iGPU, samtidigt som 10nm+effektivare pipeline gör att strömförbrukningen i idle och prestanda/W verkar vara så pass mycket bättre att det inte är värt att satsa på skylake än en gång.

Skulle ärligt talat velat ha en desktop med Ice Lake på 25W TDP oxå.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!