Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Förstår inte folk som drar "APES clearade endgame content på några dagar efter launch och alla var inte max level blablabla".

Tror alla glömmer att vanilla wow släpptes inte på patchen vi kör på nu. Classic körs på pre-patch innan TBC släpptes ( om jag förstått det rätt). Allting i denna patch är väldigt mycket lättare om man jämför flödet från Vanilla release och alla patcher som ledde upp till nuvarande.

Spelet har funnits ute i 15 år. Privata servrar har funnit jäkligt länge och varit populära. APES och många andra vet redan ALLT om Classic/Vanilla. Fighterna kan de utan och innan. Levlandet vet de exakt vad som är bäst.

När WoW var nytt så visste ingen nånting om nånting. Bara testa sig fram.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

@Ohdear: Classic kör patch 1.12 och pre patch till The Burning Crusade var 2.0.1.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Classic körs på pre-patch innan TBC släpptes ( om jag förstått det rätt).

Du har förstått det fel

1.12 var sista Vanilla patchen. TBC-prepatch var ngt i stil med 2.X.Y och kom innan TBC släpptes medan folk fortfarande lirade vanilla.

Så medan saker säkert är enklare i 1.12 jämfört med 1.1 är det inte direkt några natt och dag skillnader vi snackar om. Iaf inte jämfört med det som TBC-prepatch förde med sig.

För TBC-prepatch, om spelet haft den som grund, hade helt klart vänt allt upp och ned på allt, så långt har du ju rätt. Gick ju att komma åt TBC talents liksom. Men den är det som sagt inte baserat på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Du har förstått det fel

1.12 var sista Vanilla patchen. TBC-prepatch var ngt i stil med 2.X.Y och kom innan TBC släpptes medan folk fortfarande lirade vanilla.

Ursäkta kör ej WoW classic, om jag förstår det rätt är det ej den patchen med nya talents för samtliga klasser som kom i slutet av vanilla då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xaio:

Ursäkta kör ej WoW classic, om jag förstår det rätt är det ej den patchen med nya talents för samtliga klasser som kom i slutet av vanilla då?

Svar nej.

Den första siffran i patchnumret visar vilken expansion som patchen hör till. 1.12 var den sista "riktiga" vanilla-patchen där diverse fixar och balanseringar gjordes. Patch 2.0.3 släpptes någon vecka före TBC och är därmed rent tekniskt den sista patchen i vanilla, men den syftade inte på att fixa och balansera det befintliga spelet utan bara på att bereda vägen inför släppet av The Burning Crusade.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Ursäkta kör ej WoW classic, om jag förstår det rätt är det ej den patchen med nya talents för samtliga klasser som kom i slutet av vanilla då?

Jo sista patchen för vanilla, inte prepatchen för TBC. Det vill säga att Paladiner inte får crusader strike T.e.x. den fick de på prepatchen till TBC innan den släptes.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Svar nej.

Den första siffran i patchnumret visar vilken expansion som patchen hör till. 1.12 var den sista "riktiga" vanilla-patchen där diverse fixar och balanseringar gjordes. Patch 2.0.3 släpptes någon vecka före TBC och är därmed rent tekniskt den sista patchen i vanilla, men den syftade inte på att fixa och balansera det befintliga spelet utan bara på att bereda vägen inför släppet av The Burning Crusade.

Skrivet av KingCobra:

Jo sista patchen för vanilla, inte prepatchen för TBC. Det vill säga att Paladiner inte får crusader strike T.e.x. den fick de på prepatchen till TBC innan den släptes.

Då förstår jag, tack!

Permalänk
Skrivet av Jacob:

@Libercan @Frida @Eptk De gick tidigare under dagen ut med vilka servrar som gäller samt var man kan flytta: https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/wow-classic-free-char... Har dragit ut hela inlägget och klistrat in nedan:
_______________________________________

As we previously announced, free character moves will become available in Europe very soon™. When these free character moves open, player-characters at any level will be able to move:

English

From

To

Shazzrah

Dragonfang (new realm)

Golemagg

Dragonfang (new realm)

Firemaw

Earthshaker (new realm)

Gehennas

Earthshaker (new realm)

Mograine

Judgement

Razorgore

Bloodfang

French

From

To

Sulfuron

Amnennar

Sulfuron

Finkle

German

From

To

Lucifron

Transcendence

For approximately one day, the new realms will be restricted to only those players using a free character move. After one day, any player may create new characters there. This is to allow players using the free character move service a better chance at retaining the name of the character they’re moving.

Please note that restrictions apply:

  • A character cannot move if the character:

    • is a guild leader.

    • has active auction listings or bids.

    • has mail.

  • You may be required to change your character’s name once you’ve reached the destination realm.

  • This is a one-way, irreversible move.

During periods of high usage, free character moves may take up to several hours to complete. This service may be closed at any time, without warning, should a destination realm become full. We strongly encourage players who wish to use this service, especially in coordinated groups, to do so as soon as possible.

We will let you know when the new realms open and free character moves are enabled.

Thank you!

Hoppas verkligen att detta ger effekt. Är inte roligt som det är just nu med köerna

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Du har förstått det fel

1.12 var sista Vanilla patchen. TBC-prepatch var ngt i stil med 2.X.Y och kom innan TBC släpptes medan folk fortfarande lirade vanilla.

Så medan saker säkert är enklare i 1.12 jämfört med 1.1 är det inte direkt några natt och dag skillnader vi snackar om. Iaf inte jämfört med det som TBC-prepatch förde med sig.

För TBC-prepatch, om spelet haft den som grund, hade helt klart vänt allt upp och ned på allt, så långt har du ju rätt. Gick ju att komma åt TBC talents liksom. Men den är det som sagt inte baserat på.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja en hel del skillnader är det nog ändå trots allt mellan 1.12 och den patch som var ute när folk raidade MC och Onyxia i Vanilla (typ 1.3, 1.4 kanske?)

I de ursprungliga patcherna så var t.ex. talent trees ganska mycket sämre än i 1.12. Alla klasser fick en "overhaul" nån gång före 1.12 där en hel del spells och abilities buffades, några grejer som var låsta inom talent trees blev baseline spells som gick att lära sig från class trainern. Förutom det så var det också en hel del nerfs på olika fiender och dungeons för att göra dem lite lättare (mindre omöjliga är kanske ett bättre uttryck) osv. Itemization gjordes också om på många items, fanns t.ex i stort sett ingen spelldmg på nånting pre-raid i de tidigare patch versionerna.

Är en ganska lång lista på saker som ändrades i patcherna före 1.12 som överlag gjorde spelet enklare och ens karaktärer mer kraftfulla. Jag vill nog nästan påstå att det är en natt och dag skillnad mellan hur vanilla WoW var när det släpptes och hur classic WoW är nu.

Permalänk
Medlem

Ang Patch notes så finns det väl att läsa här hur 1.12 är vs vanilla.
https://wowwiki.fandom.com/wiki/Patches/1.x#Vanilla (Om detta stämmer?)

Permalänk
Medlem

Det som gjorde att APES kunde cleara det mesta väldigt snabbt har väl att göra med att man kunde köra raid (i instancer) på 6-8 pers utan att få XP penaltie, dvs man kunde farma i större grp och cleara mobs snabbare utan att du fick någon xp penaltie pga. raid samt fler personer. Detta patchades den här veckan om jag fattade det korrekt.

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Så medan saker säkert är enklare i 1.12 jämfört med 1.1 är det inte direkt några natt och dag skillnader vi snackar om. Iaf inte jämfört med det som TBC-prepatch förde med sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är natt och dag skillnader mellan 1.12 och 1.1. Största skillnaden som gjorde att folk kunde börja downa ragnars på löpande band var att man gick från 8 debuffs på target till 16. En boost på 100%, efter det ändringen gjordes så kunde i princip alla scrub guilder döda Ragnaros.

See post om det bland annat här:
https://twitter.com/wowhead/status/1058828304319340544?lang=e...

Så det Blizzard valde att göra var att ge oss Nerfade classic varianten, för den andra är för "svårt" för oss. Resultat? Allt content cleared week 1, kul.

"
I.e. Debuff Limit - in 2004 you could have 8 debuffs on a mob and that was it. In 2005 it was 16, BC it was 40, now it's effectively uncapped. This originally was a technical limitation, not a design values problem. We will be restoring it to 16 debuff limit. It is objectively worse design but we don't want to mess with the 1.12 data so we're going with 16.
"

Visa signatur

ezgame ezlife

Permalänk
Medlem

Fick mig en lite lustig syn häromdagen.

En orc hunter som redan har 4x t1 giantstalker. Rester av gearet va lvling greens.
Såg ju skapligt lustigt ut.

Antar att han är den enda huntern i guilden. Lycklig han lär vara över sin första raid. får med sig 4 delar...

I övrigt så lvlar man på i ganska maklig takt, runt lvl 36 nu, har suttit mest i kö känns det som eftersom jag vägrar anti afk som alla andra kör.
Sedan nu med transfers så funderar jag på om man inte ska ta och byta ändå, trots att jag vill ha en full server.
Men APES kommer / har redan förstört ekonomin då de abusar layering stenhårt genom att massfarma black lotus osv genom layerhoppning. De har till och med ett addon som kör auto invites åt dom från sina alts.

Så kommer ju bli lite trist när AH BoEs kommer gå på flera tusen guld styck p.g.a dem.

De höll på liknande på privs med, men där fanns ju i alla fall inte layering att exploita så det var ju inte lika illa.
T.ex en av dem gnällde över att han "bara" gjorde 3k guld första veckan. Fan de klarar man sig långt på. Mycket vill ha mer antar jag.

Edit: här kan ni läsa mer ifall ni undrar över hur exploiten fungerar.
https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/layering-exploit-is-r...

Permalänk
Skrivet av Jacob:

@Libercan @Frida @Eptk De gick tidigare under dagen ut med vilka servrar som gäller samt var man kan flytta: https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/wow-classic-free-char... Har dragit ut hela inlägget och klistrat in nedan:
_______________________________________

As we previously announced, free character moves will become available in Europe very soon™. When these free character moves open, player-characters at any level will be able to move:

English

From

To

Shazzrah

Dragonfang (new realm)

Golemagg

Dragonfang (new realm)

Firemaw

Earthshaker (new realm)

Gehennas

Earthshaker (new realm)

Mograine

Judgement

Razorgore

Bloodfang

French

From

To

Sulfuron

Amnennar

Sulfuron

Finkle

German

From

To

Lucifron

Transcendence

For approximately one day, the new realms will be restricted to only those players using a free character move. After one day, any player may create new characters there. This is to allow players using the free character move service a better chance at retaining the name of the character they’re moving.

Please note that restrictions apply:

  • A character cannot move if the character:

    • is a guild leader.

    • has active auction listings or bids.

    • has mail.

  • You may be required to change your character’s name once you’ve reached the destination realm.

  • This is a one-way, irreversible move.

During periods of high usage, free character moves may take up to several hours to complete. This service may be closed at any time, without warning, should a destination realm become full. We strongly encourage players who wish to use this service, especially in coordinated groups, to do so as soon as possible.

We will let you know when the new realms open and free character moves are enabled.

Thank you!

We currently plan to open all the free character moves in Europe at 19:30 CEST today. Thank you for your patience!

There have also been a few changes to destinations for French and German realms.

Sulfuron - Finkle - French
Lucifron - Heartstriker (new realm) - German
Venoxis - Heartstriker (new realm) - German

The first post has been updated to reflect this information.

https://classic.wowhead.com/news=294915/free-character-transf...

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem

Kom till Judgement, trevlig och lugn server
Kör själv Horde, hola at me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Fick mig en lite lustig syn häromdagen.

En orc hunter som redan har 4x t1 giantstalker. Rester av gearet va lvling greens.
Såg ju skapligt lustigt ut.

Antar att han är den enda huntern i guilden. Lycklig han lär vara över sin första raid. får med sig 4 delar...

I övrigt så lvlar man på i ganska maklig takt, runt lvl 36 nu, har suttit mest i kö känns det som eftersom jag vägrar anti afk som alla andra kör.
Sedan nu med transfers så funderar jag på om man inte ska ta och byta ändå, trots att jag vill ha en full server.
Men APES kommer / har redan förstört ekonomin då de abusar layering stenhårt genom att massfarma black lotus osv genom layerhoppning. De har till och med ett addon som kör auto invites åt dom från sina alts.

Så kommer ju bli lite trist när AH BoEs kommer gå på flera tusen guld styck p.g.a dem.

De höll på liknande på privs med, men där fanns ju i alla fall inte layering att exploita så det var ju inte lika illa.
T.ex en av dem gnällde över att han "bara" gjorde 3k guld första veckan. Fan de klarar man sig långt på. Mycket vill ha mer antar jag.

Edit: här kan ni läsa mer ifall ni undrar över hur exploiten fungerar.
https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/layering-exploit-is-r...

Med endast en handfull "layers" per server (ingen server har varit uppe på 10 enligt bliz själva) är det ju ingen risk att du kan stå på en plats och bara hoppa och farma i oändlighet.
Och skall du campa spawnplatserna behöver du ju dessutom en gubbe per "layer", det räcker ju inte att hoppa lager så fort det går då det ju inte är instant, missa en black lotus med 10 minuter och det är garanterat någon som tar den.
De screens som cirkulerat på gubbar med mängder av black lotus och arcane crystals var ju från privata servers, d.v.s. trollande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Med endast en handfull "layers" per server (ingen server har varit uppe på 10 enligt bliz själva) är det ju ingen risk att du kan stå på en plats och bara hoppa och farma i oändlighet.
Och skall du campa spawnplatserna behöver du ju dessutom en gubbe per "layer", det räcker ju inte att hoppa lager så fort det går då det ju inte är instant, missa en black lotus med 10 minuter och det är garanterat någon som tar den.
De screens som cirkulerat på gubbar med mängder av black lotus och arcane crystals var ju från privata servers, d.v.s. trollande.

Nog för att jag brukar ta dina inlägg seriöst, men här framstår du endast som en i flocken som vill beskydda detta.
Nej det finns lång fler layers än 10, blizz har heller aldrig gått ut med hur många.

Och jo det är ju precis det dom gör, de streamade det till och med. En person per spawn är placerade inom guilden, som sedan använder auto invite för att switcha layers direkt. Så Apes sitter på en sjuuuk bank just nu. Kanske inte lika illa som trollet på discord dock. Nej bilden är tagen från wow classic betan. Samma bild som florerade då, när exakt samma guild ville påpeka hur layering kommer att kunna abusas. Blizz valde att inte göra något, så klart de tar tillfälle i akt då.

Sedan i.a.f på gehennas så spammas chatten just nu av "inv layer change" Alla vill byta layers för att kunna farma deras favoritplats i fred. Bara en sådan sak är fel i sig.

Alla mina vänner som frågat om layer invites har jag bara ignorerat, jag vägrar att stödja det. Likaså med "spell cleave / melee cleave" groups. Nä jag lvlar hellre solo då och skiter i dungeons, fan försökt få tag i en SM grupp i typ 6 timmar. Det går inte. De ska bara vara spell/melee cleave farm grupper.

Detta förstår feelingen helt och hållet. Detta hade vi inte ens på privs. Detta med att super farma dungeons är nytt nu p.g.a alla streamers antar jag samt att EXPn är högre än vad privs har haft det.

Sedan de som gnälle på att det är så lätt. Ja jag håller delvis med. Jämfört med privs så är det skit enkelt behöver nästan aldrig äta/firstaida mellan fighterna medans jag grindar som rogue. Vilket är ett måste annars.

När det kommer till riktiga vanilla så kan jag inte säga att jag minns x/y då jag var 13 när jag började vid releasen. Men hade en 60 gnome warrior / 60 r14 ud lock. Så en del spelade jag alt. Men mjo jag tycker att classic känns alldeles för lätt hittils. Har dött en gång hittils och det var för att en ally hunter tyckte att de var en bra idé att aimshotta mig när jag hade ca 400 hp kvar.

Sist men inte minst, inte att förglömma att Apes aka Nope Aka Grizzly har blivit bannade från i princip varenda p-serv då de älskar exploits så fort de får chansen.
Jag har varit omkring dom allt för länge så jag vet var dom går för, på gott och ont. Och jag ser inte fram emot att möta deras premades framöver Eller heller deras ganksquads innan p3, då de är stationerade runt ALLA +50 zoners flight path och dödar allt i sin väg i grupp om 5-10. Då de är alltid de som rankar först till 14. Dvs minst halva guilden kommer att ranka, men troligvis fler än så.

aja blev en lång rant nu känner jag. Dygnat så blev lite upp i varven nu efter ditt inlägg.

Edit:
Tänkte länka Mns klipp angående hur det kommer abusas, men han har tagit bort videon.

Men denna fungerar nästintill lika bra, notera att det är i betan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SleeZy:

Nog för att jag brukar ta dina inlägg seriöst, men här framstår du endast som en i flocken som vill beskydda detta.
Nej det finns lång fler layers än 10, blizz har heller aldrig gått ut med hur många.

Och jo det är ju precis det dom gör, de streamade det till och med. En person per spawn är placerade inom guilden, som sedan använder auto invite för att switcha layers direkt. Så Apes sitter på en sjuuuk bank just nu. Kanske inte lika illa som trollet på discord dock. Nej bilden är tagen från wow classic betan. Samma bild som florerade då, när exakt samma guild ville påpeka hur layering kommer att kunna abusas. Blizz valde att inte göra något, så klart de tar tillfälle i akt då.

Nej. Blizzard har i en blue post igår specifikt dementerat detta och bekräftat ett ensiffrigt antal layers på alla realms.

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/layer-switching-is-th...

Citat:

All realms have a single-digit number of layers. Most of them have a low single-digit number.
Rest assured that there are not people running around with banks full of (Thorium) Arcane Crystals or Black Lotus.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Hehe. Min kompis hade sagt till sin fru detta för typ 6 månader sen och dessutom var han inte hemma i sitt eget hus när han spelade. Sen ska också tilläggas att hans fru åkt iväg med sin mamma på resa vid ett annat tillfälle och då fick han sköta allt hemma istället. Jag tycker det är helt rättvist.

Om man får 1 vecka var att spendera på vad man vill så ska man verkligen få göra vad man vill också (så länge ingen annan tar skada av det givetvis) men det är gamla normer som ligger till grund så fort man pratar om datorer. Hade man istället sagt att man ska åka på en vecka fotbollsläger så e det plötligt helt okej ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du ser, inte normalt eller så blir det värsta raketforskningen

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Nej. Blizzard har i en blue post igår specifikt dementerat detta och bekräftat ett ensiffrigt antal layers på alla realms.

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/layer-switching-is-th...

Okey då får jag be om ursäkt på just den punkten.

Då jag ändå läser dagligen 2/4 gånger om dagen men trots det missat detta.

Problemet kvarstår dock. De abusar fortfarande de layers de kan. MN streamade det t.o.m häromdagen.
Och ser du klippet jag länkade så har du ännu ett exempel.

MN som en gång i tiden var en hygglig kille har förvandlats till något jag vet inte vad.
Men en sak han gjorde rätt var att beskriva problemen med layering. Men han har nu av någon anledning tagit bort den videon från hans yt.
Men även i videon ovan så finns ett av MNs exempel med, bara för att påvisa min poäng än om lite.

Spelar ingen roll om dom hoppar emellan 1 eller 10 layers, problemet finns fortfarande där. Även som jag sa kanske inte lika illa som troll posten på discord.

Personligen är jag anti allt layering så, likväl den nya "metan" med att alla dungeons ska vara 4 dps 1 healer.
Detta är inte vanilla och inte heller var det så på privs som gjorde sitt bästa för att återskapa det, ibland t.o.m med extra svårigheter.
Retail folket kommer aldrig att lära sig, känns det som. I alla dungeons hittills så har tanken men bara kämpat förjäves för att hålla aggrå då alla går full on dps. Och då jag sa att jag kunde sappa / cca x/y så blir man utskrattad.. Behövs ej.
GHhrmr.. lite grumpy idag må erkännas.

Edit:

Skrivet av hznn:

Ja du ser, inte normalt eller så blir det värsta raketforskningen

Ja eller som mitt ex, man fick inte spela något alls förutom när hon väl sov. Så med andra ord 0 tid spel.
Så när jag väl blev singel så blev det nästan spelberoende istället. ^^

Edit2: Sedan @Uzanar hoppas jag att du läste hela mitt inlägg och inte bara det du citerade.
Men återigen tackar för rättelsen där.

Edit3:

Blizz själva håller ju med om att de borde fixa layering då det är ett problem. Med det ju iaf bra att dom håller extra koll när det kommer till att exploita det.

Citat:

We’ve been monitoring players’ use of layers, and we agree that we should add a delay between subsequent layer transfers. Under the hood we have all the controls I talked about in the Reddit AMA before launch, a few secret weapons we haven’t discussed publicly, and we’re working on deploying some additional controls to further restrain layering from being exploitable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Edit:

Ja eller som mitt ex, man fick inte spela något alls förutom när hon väl sov. Så med andra ord 0 tid spel.
Så när jag väl blev singel så blev det nästan spelberoende istället. ^^

Ja du ser, man måste bli singel och ha typ ingen familj för spela wow seriöst, speciellt hardcore. Hardcore spelar har inget liv imo

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Ja du ser, man måste bli singel och ha typ ingen familj för spela wow seriöst, speciellt hardcore. Hardcore spelar har inget liv imo

Det finns nivåer av detta. Man kan tillbringa all sin tid som voyeur också....

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Det finns nivåer av detta. Man kan tillbringa all sin tid som voyeur också....

A jo, men all tid som finns över går ju även till annat som vänner, gym, familjen utanför sin egna familj osv osv osv

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Ja du ser, man måste bli singel och ha typ ingen familj för spela wow seriöst, speciellt hardcore. Hardcore spelar har inget liv imo

Nja var ju inte riktigt så jag menade, men mjo vill du lira hardcore så ptja.. mjo.
Sj kör jag relativt casual skulle jag vilja påstå.

Sedan på tal om layering. Va ensam på min spot såg en fin liten kista jag skulle loota. Poof försvann den och in kom alla mobs + denna lilla lock. Han finns säkert här på forumet. Bara ett ett exempel på varför ja är anti skiten.

Idioter finns det gott om.

Edit: varför ja tror han finns här är p.g.a en viss svensk guild. Inga av swec guilderna dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Nog för att jag brukar ta dina inlägg seriöst, men här framstår du endast som en i flocken som vill beskydda detta.
Nej det finns lång fler layers än 10, blizz har heller aldrig gått ut med hur många.

Och jo det är ju precis det dom gör, de streamade det till och med. En person per spawn är placerade inom guilden, som sedan använder auto invite för att switcha layers direkt. Så Apes sitter på en sjuuuk bank just nu. Kanske inte lika illa som trollet på discord dock. Nej bilden är tagen från wow classic betan. Samma bild som florerade då, när exakt samma guild ville påpeka hur layering kommer att kunna abusas. Blizz valde att inte göra något, så klart de tar tillfälle i akt då.

Sedan i.a.f på gehennas så spammas chatten just nu av "inv layer change" Alla vill byta layers för att kunna farma deras favoritplats i fred. Bara en sådan sak är fel i sig.

Alla mina vänner som frågat om layer invites har jag bara ignorerat, jag vägrar att stödja det. Likaså med "spell cleave / melee cleave" groups. Nä jag lvlar hellre solo då och skiter i dungeons, fan försökt få tag i en SM grupp i typ 6 timmar. Det går inte. De ska bara vara spell/melee cleave farm grupper.

Detta förstår feelingen helt och hållet. Detta hade vi inte ens på privs. Detta med att super farma dungeons är nytt nu p.g.a alla streamers antar jag samt att EXPn är högre än vad privs har haft det.

Sedan de som gnälle på att det är så lätt. Ja jag håller delvis med. Jämfört med privs så är det skit enkelt behöver nästan aldrig äta/firstaida mellan fighterna medans jag grindar som rogue. Vilket är ett måste annars.

När det kommer till riktiga vanilla så kan jag inte säga att jag minns x/y då jag var 13 när jag började vid releasen. Men hade en 60 gnome warrior / 60 r14 ud lock. Så en del spelade jag alt. Men mjo jag tycker att classic känns alldeles för lätt hittils. Har dött en gång hittils och det var för att en ally hunter tyckte att de var en bra idé att aimshotta mig när jag hade ca 400 hp kvar.

Sist men inte minst, inte att förglömma att Apes aka Nope Aka Grizzly har blivit bannade från i princip varenda p-serv då de älskar exploits så fort de får chansen.
Jag har varit omkring dom allt för länge så jag vet var dom går för, på gott och ont. Och jag ser inte fram emot att möta deras premades framöver Eller heller deras ganksquads innan p3, då de är stationerade runt ALLA +50 zoners flight path och dödar allt i sin väg i grupp om 5-10. Då de är alltid de som rankar först till 14. Dvs minst halva guilden kommer att ranka, men troligvis fler än så.

aja blev en lång rant nu känner jag. Dygnat så blev lite upp i varven nu efter ditt inlägg.

Edit:
Tänkte länka Mns klipp angående hur det kommer abusas, men han har tagit bort videon.

Men denna fungerar nästintill lika bra, notera att det är i betan.
https://www.youtube.com/watch?v=r1oOIXi_59M

Men bliz har ju gått ut med information om detta:
https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/layer-switching-is-th...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Yes, och läser du inläggen som postats sedan dess så ser du att vi har avhandlat det.

Sedan på tal om inget, dragit 36-39 nu idag, få se om man orkar pusha 40?
Spenderat senaste 2 timmarna med att ganka en gnome lock, som var så fräck och försökte ganka mig. Så counterganka honom tillbaka över hela desolace....

Låter alltid ally vara ifred, då de som vi, vill questa ifred just nu. Men försöker någon eller gankar mig, ja då hämnas jag tillbaka, oftast 10 gånger om, bara för att jag kan. Perks som rogue.

Permalänk

Någon som kör med Questie? funkar inte så bra för mig, känns som jag missar mycket..

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Någon som kör med Questie? funkar inte så bra för mig, känns som jag missar mycket..

Om något är det ju att nyttja addons som hjälper som gör att du missar mycket. Eller du tänker kanske inte på upplevelsen att spela spelet utan XP/övriga belöningar

Nu lirar inte jag än, men när jag väl gör det så överväger inte ens att nyttja addons som hjälper till vid levlande. Det är en stor del av vanilla så ser inte vitsen med att sabba den. Tävlingen till 60 är ju redan förlorad så finns ingen vits med att stressa liksom

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

PvPat i nessingway nu över 2-3 timmar, sjukt skoj har vi haft de
Började med att en i horde attakerade en ally sedan blev det snöbollseffekt på det.
Fram och tillbaka Vi horde vann för det mesta, men ally fick till sist övertaget då de drog dit sina 50-60s.

Men fan så kul de va

Det ända tråkiga är väl att de jag spelade med valde att direkt gå offline när det inte gick som dom ville..
Sj nötte man på, tog nästan locken på lvl 52 medans jag hade en warrior och hunter på mig samtidigt. Känns ju rätt okey.
Sedan cca healern för fullt. Endast för att inse att mina polare loggade ut när det såg 20+ allys... zzzz

Kändes som ett manna team där.

Samt här en del i vad som startade det hela, såg att paloma var med i fighten och gav 1g till den som fick killen på denne.
Denna tauren är den lycklige vinnaren.

PS ser ni paloma som horde så är det KoS som gäller!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SleeZy:

PvPat i nessingway nu över 2-3 timmar, sjukt skoj har vi haft de

Det är DET HÄR som jag har saknat, och som gör att jag aldrig skulle kunna spela på något annat än en PvP-server! Random shit!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."