Ubisoft lanserar prenumerationstjänsten Uplay+ där 100 titlar ingår från start

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft lanserar prenumerationstjänsten Uplay+ där 100 titlar ingår från start

Prenumerationstjänsten Uplay+ är sjösatt där spelare får tillgång till 100 speltitlar ur Ubisofts katalog. Tjänsten erbjuder en gratismånad, för den som lyckas registrera sig.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Inget för mig, som inte hinner spela allt jag har,
Men jag tror att detta kan vara väldigt attraktivt för många, ger åtkomst till många spel, hittar man ett spell som man verkligen vill behålla går det ju att köpa det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Denna hoppade jag på med en gång. Får ju i princip spela alla spelen gratis en månad. Finns ju plenty med storybaserade spel i den listan.

En annan grej. Man blir automatisk med i Breakpoint betan som startar på torsdag eller vad det var.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Fin text de har om att man måste skaffa den snart.
"

Only a few days left to try for free 27 days 06 hours 57 minutes 45 secondes
"

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

150:- är riktigt billigt med tanke på vad man får åtminstone om man inte brukar dra igenom spelen flera gånger och av den anledningen alltid vill ha dom kvar i biblioteket.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

En månad var oväntat generöst tycker jag, man hinner ju faktiskt bocka av några titlar på den tiden.

Permalänk
Medlem

Jag är så trött på alla olika tjänster att inte ens gratis spel lockar längre.

Permalänk
Snusfri

Skaffade Uplay+ nu, har redan Xbox Gamepass och Origin Access så vad är ytterligare en

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har origin access. Kostar 250 spänn per år. Det kände jag var lagom dyrt ;).
Hinner ändå inte med backloggen.
Phew!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kan man lägga till Paypal/kort, sedan genast avsluta prenumeration och ta bort betalnings metod?

Är ute efter gratismånad, är snål hihi.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag spelade ett Far cry eller Assassins creed spel. Drar mig lite för att spela dem då Ubisoft verkar korvstoppa sina open world spel till den grad att jag inte orkar spela klart dem. Senaste spelet jag varvade var nog Far cry 3 när det begav sig. Nått spel på listan som är bra och lagom långt så att man känner sig klar med det i rimlig tid?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Länge sedan jag spelade ett Far cry eller Assassins creed spel. Drar mig lite för att spela dem då Ubisoft verkar korvstoppa sina open world spel till den grad att jag inte orkar spela klart dem. Senaste spelet jag varvade var nog Far cry 3 när det begav sig. Nått spel på listan som är bra och lagom långt så att man känner sig klar med det i rimlig tid?

Far Cry 5 tog mig 18 timmar. Skön stämning men likt alla andra open world-spel så var det bitvis ganska enformigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

När ska man säga upp det om man bara vill prova utan att det dras pengar?

Säg upp det direkt efter du signat upp. Enklast så

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Prenumeration via paypal fungerar genom att skapa en pre-approved payment i paypal för just en tjänst.

* Starta prenumerationen.
* Logga in på paypal och stäng av payementen.
* När tjänsten försöker dra pengar vid kommande betalning kommer betalningen inte gå igenom och prenumerationen dör.

Ganska safe metod ifall tjänsten bryter free-trial tiden direkt om avslutar prenumerationen.

Visa signatur

13700K/32GB@3200MHz/3080. Mer ultrawide åt folket <3

Permalänk
Medlem

AC Odyssey

@BostonGurkan: Jag var i samma båt som dig i våras, men testade odyssey och njöt som fan av det.
Riktigt skön värld och fantastiskt roligt naval system. Slutet på kampanjen var lite meh men storyn fortsatte efter det och det fanns mer att göra. Jag kände mig nöjd när kampanjen avslutades och slutade spela där, men det var väldigt värt min tid.
Plus att den grekiska tiden och dess historier är sjukt underhållande och man kände igen väldigt mycket i spelet från den grekiska historien.

Grafikmässigt är spelet helt insane.

Visa signatur

13700K/32GB@3200MHz/3080. Mer ultrawide åt folket <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiiWeee:

@BostonGurkan: Jag var i samma båt som dig i våras, men testade odyssey och njöt som fan av det.
Riktigt skön värld och fantastiskt roligt naval system. Slutet på kampanjen var lite meh men storyn fortsatte efter det och det fanns mer att göra. Jag kände mig nöjd när kampanjen avslutades och slutade spela där, men det var väldigt värt min tid.
Plus att den grekiska tiden och dess historier är sjukt underhållande och man kände igen väldigt mycket i spelet från den grekiska historien.

Grafikmässigt är spelet helt insane.

Tycker det vart en beskrivning, som jag själv hade tryckt in. Bra sammanfattning!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag fick inte signa upp. Man måste bo i USA?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag fick inte signa upp. Man måste bo i USA?

Se till at du är i EU store och inte US (står i webbadressen). Funkar dock ändå inte för mig, kommer inte förbi checkout med allt rätt ifyllt... Snyggt jobbat av Ubi

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Kommer man kunna kombinera gratismånad med Uplay+ med Google Stadia Base (som i sig är gratis)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiiWeee:

@BostonGurkan: Jag var i samma båt som dig i våras, men testade odyssey och njöt som fan av det.
Riktigt skön värld och fantastiskt roligt naval system. Slutet på kampanjen var lite meh men storyn fortsatte efter det och det fanns mer att göra. Jag kände mig nöjd när kampanjen avslutades och slutade spela där, men det var väldigt värt min tid.
Plus att den grekiska tiden och dess historier är sjukt underhållande och man kände igen väldigt mycket i spelet från den grekiska historien.

Grafikmässigt är spelet helt insane.

Tack! Gillar grekisk mytologi men har varit lite tveksam till Odyssey. Blir att ge det en chans nu iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag är så trött på alla olika tjänster att inte ens gratis spel lockar längre.

Håller med dig till fullo. Betala, betala, slutar man betala så har man ingenting kvar. Föredrar stilen som fanns förr när man prenumerera på exempelvis film, man fick en film i brevlådan varje månad så länge man ville, sa man upp sin prenumeration slutade dom komma. Men jag har fortfarande kvar min film. Säger man upp sina streamingtjänster så blir man hänvisad tillbaka till direktsänd TV (fy fan)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

De drog €1 från mitt kort, men jag fick aldrig tillgång. Ubisoft är experter på att inte fungera.

Permalänk
Medlem

Tyckte detta var perfekt då jag skulle se om sambon var intresserad av att spela Anno 1800 tillsammans, och om hennes dator var intresserad av att spela Anno 1800 för den delen...

Men så är just Anno 1800 inte ens tillgängligt... suck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Håller med dig till fullo. Betala, betala, slutar man betala så har man ingenting kvar. Föredrar stilen som fanns förr när man prenumerera på exempelvis film, man fick en film i brevlådan varje månad så länge man ville, sa man upp sin prenumeration slutade dom komma. Men jag har fortfarande kvar min film. Säger man upp sina streamingtjänster så blir man hänvisad tillbaka till direktsänd TV (fy fan)

Dröjer väl inte länge innan man måste Prenumerera 150kr i månaden för att få andas
Men kul framtid för de som gillar det, kan de inte bygga in så att tangentbord och mus/touch plattan på skärmar / handkontroller slutar funka så man säger till Cortana eller liknande att spela spelet åt en när man ändå håller på ?

Permalänk
Medlem

Synd att jag köpte AC:Odyssey Gold Edition på rea i förrgår. Hade helt glömt bort att Uplay+ skulle lanseras.

Med Uplay+ verkar man ju få tillgång till Ultimate-versionen till och med...

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt dyrt, tror jag skrivit det tidigare men dom borde ha ett billigt med lite mindre innehåll, typ 40-50kr som Origin och ett dyrare som har allt.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ännu en tjänst....vem har tid att utnyttja alla dessa tjänster egentligen..?

Kommer aldrig skaffa det

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Nice. Aktiverade det nu. Får väl testa några spel under september när det är gratis, men sedan är jag inte jätteintresserad av deras bibliotek.

Tycker också det är ohemult dyrt med 150 kr/mån jämfört med Origins 249 kr/år.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Gick med också, är ju gratis.
Såg att Anno1800 fanns

Men upptäckte att det gäller i US. Inte i Nordic.. =(
Sjukt dåligt, varför ska det vara låst i vissa regioner för?
Är det så i de andra tjänster? Tex Origin?

Skickade iväg ett mail iallafall se om de svarar..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Gick med också, är ju gratis.
Såg att Anno1800 fanns

Men upptäckte att det gäller i US. Inte i Nordic.. =(
Sjukt dåligt, varför ska det vara låst i vissa regioner för?
Är det så i de andra tjänster? Tex Origin?

Skickade iväg ett mail iallafall se om de svarar..

Läste att där var någon som loggade in på italienska butikssidan i webbläsaren och kunde lägga till Anno till sitt konto på så vis.