Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

ny mus kanske? Steelseries Rival 650 för 349kr. ordinarie pris 1099kr

https://www.komplett.se/product/1081349/gaming/gamingmus-tang...

Billigast enligt Prisjakt 1099kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4946109

Den ligger på 749:- nu, var det felmärkt på 349:- eller var det supererbjudande?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Den ligger på 749:- nu, var det felmärkt på 349:- eller var det supererbjudande?

Beställde och fått "Din beställning är på väg" för 349kr, så var nog ett supererbjudande.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk

@frong: Ja det va under 24H rea bara. Verkar vara något annat erbjudande just nu.

Permalänk
Skrivet av Stormtrooper:

Logitech Craft för 1096:- hos Elgiganten. Lägsta priset genom tiderna med god marginal.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-t...

Skickades från m.sweclockers.com

Någon som fick ett? Beställde den 20:e Aug, frågade vart det tog vägen den 27:e Aug, svar 29:e Aug att de skulle kolla på det. Frågade igen efter respons 2:e Sept och idag (3:e Sept) svarar de att det var fel på lagersaldot... och swishar tillbaka pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av persson78:

Någon som fick ett? Beställde den 20:e Aug, frågade vart det tog vägen den 27:e Aug, svar 29:e Aug att de skulle kolla på det. Frågade igen efter respons 2:e Sept och idag (3:e Sept) svarar de att det var fel på lagersaldot... och swishar tillbaka pengarna.

Mitt levererades någon dag efter jag beställde det där runt den 20:e.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av persson78:

Någon som fick ett? Beställde den 20:e Aug, frågade vart det tog vägen den 27:e Aug, svar 29:e Aug att de skulle kolla på det. Frågade igen efter respons 2:e Sept och idag (3:e Sept) svarar de att det var fel på lagersaldot... och swishar tillbaka pengarna.

Har inte Elgiganten 3 dagars tillgångsgaranti?
Edit: Gällde inte i webbshop.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Lexmark CS410n Laserskrivare med färg för 449:-.
https://www.computersalg.se/i/3212657/lexmark-cs410n-skrivare...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=1528315

Vet inte vad dessa brukar gå för men känns billigt med tanke på vad toners kostar.

köpte en och blev faktiskt förvåndad över priserna på toner, men när jag om 3-4 år behöver köpa det har nog priserna gått upp.
https://www.inky.se/se/sv/Bl%C3%A4ckpatroner-och-toner/Bl%C3%...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tarado:

köpte en och blev faktiskt förvåndad över priserna på toner, men när jag om 3-4 år behöver köpa det har nog priserna gått upp.
https://www.inky.se/se/sv/Bl%C3%A4ckpatroner-och-toner/Bl%C3%...

Ett problem med laserskrivare är att de nästan alltid levereras med ”startpatroner” som innehåller mindre mängd toner än de tonerpatroner man köper sedan. Det brukar innebära att man första gången får köpa nya tonerpatroner tidigare än normalt. När startpatronerna är slut och man har köpt nya patroner behöver man sedan ofta inte byta dem på flera år.
Den Lexmark-skrivare du har köpt levereras med tonerpatroner som ger "upp till 1400 sidor" enligt fliken med detaljerade specifikationer.

Återfyllda patroner funkar oftast utmärkt och brukar även finnas till bra priser på tyska Amazon (jag har själv handlat därifrån).

Några viktiga saker att tänka på innan man köper en laserskrivare:
* Hur stora tonerpatroner följer med – startpatroner eller ”normala” patroner?
* Kan skrivaren använda tonerpatroner i flera olika storlekar? Möjligheten att använda XL-patroner ger ofta betydligt billigare utskrifter, men de allra minsta skrivarna kan ibland bara använda små patroner.
* Vad kostar nya tonerpatroner? De kan ibland vara så dyra att skrivaren blir en engångspryl ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det ska vara med alla vikter. Den ska väga runt 120 utan om jag inte förstått fel. Allra vanligast brukar vara att möss väger 80-100. Sannolikt batteriet som ändrar spelplanen något. Kör en mx master på jobbet, förvisso inga spel men den väger tydligen 145 och aldrig tänkt på att den skulle vara tung.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du aldrig någonsin tänkt på att Mx Master är tung?
Jag äger en och tänker på det varje gång jag använder den, däremot är den praktisk som få och funkar utmärkt. Tyngd är sällan en negativ sak i kontors miljö (tyngd = precision), vilken Mx master är designad för.

Jämför man den med t.ex Mx anywhere, Logitech g502 proteus spectrum, Razer chroma för att nämna några så är Chroma närmast och en bjässe till mus jämfört med g502 som är mkt mindre, lättare och smidig - utmärkt för FPS. Det intressanta är att Mx Master ska tydligen bara väga 20 gram mer än g502. Men den upplevs som minst 50% tyngre än g502.... Oh well

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Har du aldrig någonsin tänkt på att Mx Master är tung?
Jag äger en och tänker på det varje gång jag använder den, däremot är den praktisk som få och funkar utmärkt. Tyngd är sällan en negativ sak i kontors miljö (tyngd = precision), vilken Mx master är designad för.

Jämför man den med t.ex Mx anywhere, Logitech g502 proteus spectrum, Razer chroma för att nämna några så är Chroma närmast och en bjässe till mus jämfört med g502 som är mkt mindre, lättare och smidig - utmärkt för FPS. Det intressanta är att Mx Master ska tydligen bara väga 20 gram mer än g502. Men den upplevs som minst 50% tyngre än g502.... Oh well

Ja alltså tänker man på det så känner man ju att den är tung men jag har aldrig lagt någon vikt vid det eller stört mig på det. Är nog inte så kräsen bara, för mig kvittar det nog till stor del helt enkelt. Hämtade upp rival 650 fyndet igår och tycker den verkar bra hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Ja alltså tänker man på det så känner man ju att den är tung men jag har aldrig lagt någon vikt vid det eller stört mig på det. Är nog inte så kräsen bara, för mig kvittar det nog till stor del helt enkelt. Hämtade upp rival 650 fyndet igår och tycker den verkar bra hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh g502 kopian.. mm, den verkar intressant

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/mission-sg-em3...

Denna skärm, väldigt bra pris och den borde vara trevligare än min 24tum 144hz TN skärm från 2013?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/mission-sg-em3...

Denna skärm, väldigt bra pris och den borde vara trevligare än min 24tum 144hz TN skärm från 2013?

Du kan ju alltid köpa och lämna tillbaka om du inte är nöjd. Är du inloggad på kontot när du gör ditt köp får du ju även 90 dagar istället för 30 dagars öppet köp.

Jag tror jag skall ge det ett försök iaf, väldigt bra pris för en 1440p 144hz skärm.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Du kan ju alltid köpa och lämna tillbaka om du inte är nöjd. Är du inloggad på kontot när du gör ditt köp får du ju även 90 dagar istället för 30 dagars öppet köp.

Jag tror jag skall ge det ett försök iaf, väldigt bra pris för en 1440p 144hz skärm.

Jo precis. Mest att jag inte orkade krångla med att prova den. Alltid svårt med vettiga recensioner på Netonnets egna grejer.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jo precis. Mest att jag inte orkade krångla med att prova den. Alltid svårt med vettiga recensioner på Netonnets egna grejer.

Fullt förståeligt.

Jag har lyxen med en butik i närområdet så inte hela världen o lämna tillbaka om det nu skulle vara så. Men är lite osäker på om den är värd o köpa.

Kikade på prisjakt men vet inte om jag lyckas se prishistoriken på varan.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Min beställning av Wacom Cintiq 16 blev precis avbeställd av Komplett.

"Kära kund,

Vi skriver med anledning av din nyligen lagda beställning innehållande Wacom Cintiq 16.

P.g.a. av ett feltryck har dessa annonserats och sålts till ett avsevärt mycket lägre pris än det ordinarie.

Med bakgrund av prisskillnaden kommer vi inte ha möjlighet att leverera produkten till beställningspriset och beställningen kommer därmed att avbokas. Mer information om felaktiga priser finns att läsa om i våra försäljningsvillkor (5 Pris och betalning) samt konsumentköplagen (1990:932, 35 §)

Eventuella kortreservationer som utförts hävs per automatik.

Vi beklagar innerligt för besväret och det som inträffat.

Med vänliga hälsningar,
Komplett.se"

Priset var lågt, men det var också 24h rea och inget "uppåtväggarnagalet"-pris som annars kan synas. Någon som fortfarande har sin beställning OK:ad?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Angående den billiga Wacom Cintiq 16 hos Komplett så fick jag precis ett mail om att det var ett digitalt tryckfel och att inga ordrar kommer att levereras vilket låter lite märkligt med tanke på hur försäljningen gick till.

Det fanns vad jag förstår ett visst antal ex i lager och när jag gjorde min beställning var det "20st inkommer 4 sep" och kort därefter hade produkten utgått så det verkade faktiskt vara en utförsäljning med tanke på detta och det låga priset.

Senast för någon dag sen tittade jag till statusen och den stod som uppdaterad 2/9 tror jag med statusen beställningsvara och idag fick jag alltså mail om att inga produkter kommer att levereras. Det var väl kanske inte helt oväntat med tanke på priset och jag är inte bitter över det men jag tycker att det är lite märkligt att det dels tog en vecka för dem att skicka ut detta mail men också att det inte finns några produkter i lager.

Jag var lite sen på bollen men baserat på tidigare kommentarer verkar det ha funnits ett antal i lager vid tidpunkten för tipset och då verkar det konstigt att det nu inte finns några i lager när beställningar annulleras, eller såldes de exemplar som fanns i lager till utsatt pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Angående den billiga Wacom Cintiq 16 hos Komplett så fick jag precis ett mail om att det var ett digitalt tryckfel och att inga ordrar kommer att levereras vilket låter lite märkligt med tanke på hur försäljningen gick till.

Det fanns vad jag förstår ett visst antal ex i lager och när jag gjorde min beställning var det "20st inkommer 4 sep" och kort därefter hade produkten utgått så det verkade faktiskt vara en utförsäljning med tanke på detta och det låga priset.

Senast för någon dag sen tittade jag till statusen och den stod som uppdaterad 2/9 tror jag med statusen beställningsvara och idag fick jag alltså mail om att inga produkter kommer att levereras. Det var väl kanske inte helt oväntat med tanke på priset och jag är inte bitter över det men jag tycker att det är lite märkligt att det dels tog en vecka för dem att skicka ut detta mail men också att det inte finns några produkter i lager.

Jag var lite sen på bollen men baserat på tidigare kommentarer verkar det ha funnits ett antal i lager vid tidpunkten för tipset och då verkar det konstigt att det nu inte finns några i lager när beställningar annulleras, eller såldes de exemplar som fanns i lager till utsatt pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var den som tipsade om den när det fanns massor och jag fick just samma mail.

Edit:

Vill förtydliga att jag inte heller är bitter. Väldigt förståeligt. Det är en produkt som lanserades för mindre än ett år sedan och absolut inte är på väg ut från marknaden. Varnade redan vid tipset att det var ett galet bra pris, men det iaf såg faktiskt ut att vara ett legit pangerbjudande. Men när de fortsatte ta beställningar efter att lagret var slut förstår jag att de måste annullera alla ordrar. Hade säkert varit hutlösa förluster.

Mest förvånad att det tog sån tid och att det inte erbjöds ett korrigerat pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Jag var den som tipsade om den när det fanns massor och jag fick just samma mail.

Ja, i så fall är det ju väldigt märkligt att lagerstatusen inte har ändrats och att den fortfarande står som utgången i och med att deras lagerstatus alltid uppdateras i realtid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Äsch! Vi alla som beställde ritplattorna visste ändå att det var en chansning!

Missförstå mig inte, jag är också besviken då det hade varit ett superklipp, men detta misstänkte man väl ändå direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Äsch! Vi alla som beställde ritplattorna visste ändå att det var en chansning!

Missförstå mig inte, jag är också besviken då det hade varit ett superklipp, men detta misstänkte man väl ändå direkt?

Absolut, jag tycker bara att det är märkligt att ett stort antal enheter ändå verkar ha sålts baserat på lagerstatusen. Det är också märkligt att det skulle ta en vecka för dem att uppmärksamma felet, vanligtvis får man mail inom 24h om att ordrar makuleras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren: Det håller jag med om, borde inte tagit så lång tid... Nu fick man ju upp hoppet 😅

Permalänk
Expertgissare

Det var ju samma visa som med minnena från Ginza, för bra för att vara sant men tog alldeles för lång tid för dem att skicka ut om att det blivit fel.
Vist kan det bli fel ibland, men tycker det händer ganska ofta, snart kan man inte vara säker på om det är ett riktigt bra klipp eller bara ytterligare ett fel.
Ser framför mig hur tex halva black friday snart består av "felaktiga priser" så folk ska köpa andra rea varor i smått panik för att inte missa det där superklippet som sedan bara visade sig vara fel. Tråkigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Det var ju samma visa som med minnena från Ginza, för bra för att vara sant men tog alldeles för lång tid för dem att skicka ut om att det blivit fel.
Vist kan det bli fel ibland, men tycker det händer ganska ofta, snart kan man inte vara säker på om det är ett riktigt bra klipp eller bara ytterligare ett fel. Ser framför mig att halva black friday snart består av "felaktiga priser" så folk ska köpa andra rea varor i smått panik för att inte missa det där superklippet som sedan bara visade sig vara fel. Tråkigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Skillnaden här är att Kompletts lagerstatus alltid uppdateras i realtid och antalet exemplar tickade ner i snabb takt. När de var slut listades produkten som utgången och om alla ordrar nu har makulerats borde det finnas gott om ritplattor i lager, ändå listas den fortfarande som utgången?

I fallet med Ginza antar jag att de likt många andra mindre aktörer hämtar sitt lagersaldo direkt från leverantören vilket är anledningen till att många småbutiker ofta har samma felaktiga priser.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

En recension på minnena jag tipsade om:

Citat:

Bought this when upgrading to x570 motherboard and Ryzen 3700X CPU. I had been looking at very expensive B-die modules from other brands, but a friend advised I should try the Crucial Ballistix Sport and it's easily the best value/performance buy I've ever made. I got the 3000mhz CL15-16-16-35 (2x8GB) modules and have overclocked them to run at 3800mhz CL15-20-15-35 with zero stability issues and low voltage (less than 1.45v). You can probably crank them higher, but I've stopped at 3800 as the 3800/C15 gives really good latency and keeps the 1:1 ratio with Ryzen Infinity fabric clock. In summary - don't waste your cash on expensive b-die kits, just buy this.

https://eu.crucial.com/eur/en/bls2k8g4d30aesbk

Det låter fantastiskt men jag har köpt ett annat kit (med RGB ).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Laffe:

Jag var den som tipsade om den när det fanns massor och jag fick just samma mail.

Edit:

Vill förtydliga att jag inte heller är bitter. Väldigt förståeligt. Det är en produkt som lanserades för mindre än ett år sedan och absolut inte är på väg ut från marknaden. Varnade redan vid tipset att det var ett galet bra pris, men det iaf såg faktiskt ut att vara ett legit pangerbjudande. Men när de fortsatte ta beställningar efter att lagret var slut förstår jag att de måste annullera alla ordrar. Hade säkert varit hutlösa förluster.

Mest förvånad att det tog sån tid och att det inte erbjöds ett korrigerat pris.

Tack för tipset. Komplett dock när respektive order var lagd (se skärmdump). När jag lade min var det 20 kvar i lager. Fem minuter senare var det nere på 14, fem minuter senare 7, sedan 3 och sedan slut i lager efter en kvart. De kan ju skicka de ordrar som gjordes medan lagerstatus var "i lager". 20 produkter med felrabatterat pris, där det rör sig om kanske 40 KKR de får äta. Erbjuder de kunderna som köpte medans de fanns på lager att lägga mellanskillnaden upp till det korrekta rabatterade priset så blir det "ingenting", och de får nöjdare kunder.

Länken till deras försäljningsvillkor samt kundservice i mailet de sände ut var trasiga. "Det gick inte att hitta IP-adressen till servern på cssupport.komplett.com." *grumble* Det enda kompletta med Komplett är deras ID10T-status... *grumble*

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/mission-sg-em3...

Denna skärm, väldigt bra pris och den borde vara trevligare än min 24tum 144hz TN skärm från 2013?

Är också lite sugen på den för att lira RPG-spel och typ Rocket League. Dock vill jag ha min skärm i signatur för FPS-spel som jag mestadels lirar. Finns det någon smart skrivbordslösning för det? Haha.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Jag chattade med Kompletts kundtjänst gällande ritplattan efter några dagar, eftersom jag undrade över statusen på beställningen när man inte hört något. Fick helt enkelt svaret att det är en beställningsvara och det är därför jag inte hört något. Fick nu samma mail som er andra. Vore ju trevligt om man kunde få raka besked med en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Finns det någon smart skrivbordslösning för det? Haha.

Såg någon för ett tag sen här på forumet som hade satt en av displayerna i en gasarm på väggen ovanför den andra, den kunde då fällas ner framför den nedre skärmen när den skulle användas. Hittar tyvärr inte igen posten, men kan ha varit i den här tråden.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Såg någon för ett tag sen här på forumet som hade satt en av displayerna i en gasarm på väggen ovanför den andra, den kunde då fällas ner framför den nedre skärmen när den skulle användas. Hittar tyvärr inte igen posten, men kan ha varit i den här tråden.

Jag har tyvärr fönster bakom datorn och ett ställbart skrivbord där jag ofta skiftar mellan att stå eller att sitta, hmmm.. Får bli en funderare.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA