Permalänk
Medlem

Ruskigt snyggt. Otroligt imponerad av bygget i fråga!

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

@anarkizt: detta har jag lagt till på min lista av drömprojekt jag vill göra. hur mycket har det kostat än så länge?

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande!

Roligt med QA avdelningen också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, har varit sugen på byggen en senaste året men blir snabbt en hög kostnad

Permalänk
Medlem

Riktigt nice projekt. Älskar hur du gjorde bollskjutaren med buntband och vinkeljärn. 5/5

Permalänk
Medlem

Tack för alla fina kommentarer! Kul att de flesta verkar gilla det.

Skrivet av Ztrobe:

grymt bygge! ska själv bygga ett FX3 flipper, så kan du inte ge info om all flipper-hårdvaran = knapparna och switchar med mera och ett bra usb kort att koppla allt till.

Jag kör med två olika kort, KL25Z med Pinscape, googla och läs på. Du kan använda det för att koppla in alla knappar så egentligen behöver du inget annat. Men jag hade sedan tidigare även en "I-PAC", typ en arkadspelsknappemulator. Den är lite lättare att få fast kablarna i så valde att köra med den då jag tycker den funger bra, men hade lika gärna kunnat köra bara på KL25Z. Den fixar nudge, plunge och knappar och mycket mer...

Knappar, ben och bollskjutare, bladswitchar etc har jag köpt från free-play.se

Sen vill jag bara skicka med att jag spelar inte mycket FX3 på den utan det är Visual Pinball X som är det primära (tycker jag iaf), att man kan få FX3 att funka är mest en bonus då FX3 inte är speciellt bra anpassat för ett sådant här "pincab".

Skrivet av warh0g:

Grymt! Funderade på att bygga något förut, hade en 46" TV på högkant och spelade
Inte alls avundsjuk på ditt STTNG
Hade Jack Bot i ett år ungefär, saknar det fortfarande men hoppas på att det är nära anstående i nästa Williams pack på Pinball FX3 hehe.

Älskar Jack-Bot! Finns otroligt bra återskapat i Visual Pinball X.

Skrivet av noel1234noel:

@anarkizt: detta har jag lagt till på min lista av drömprojekt jag vill göra. hur mycket har det kostat än så länge?

Det mesta är byggt från redan ägda grejer så i pengar har jag inte lagt ut några jättesummor, men köpte ASUS IPS-skärmen enbart för detta projekt och den gick ju loss på ca 7, vinyldekalerna ca 2k. Lite ben, kretskort, knappar, bollskjutare, säg 2k till. MDF'en minns jag inte. Sen blir det ju snabbt dyrt om man inte har tillgång till verktygen utan behöver köpa kap, fräs osv osv, kan nog bli hur dyrt som helst...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ruskigt trevligt bygge! Hade helt och hållet missat detta! Skulle aldrig våga mig på något liknande själv, men avundas folk med både modet och kunskapen! Lite komiskt att jag nu sitter och dricker en exakt likadan Monster som du fick med på en bild också. Smarrigt!

Sedan ser ju kåken du bygger i inte ut att ha en vy som går av för hackor! Där skulle man gärna ta en grillning och lira lite flipper!

Permalänk
Medlem

Testa pinball fx VR. Det och sätta kontrollerna på riktigt flipperspel. Går nog tom få gyrofunktionen. Kommer nog inte närmare än så

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Testa pinball fx VR. Det och sätta kontrollerna på riktigt flipperspel. Går nog tom få gyrofunktionen. Kommer nog inte närmare än så

Ja, det är riktigt häftigt! Tyvärr ser det inte lika kul ut när det inte används.

Skrivet av Viktorph:

Ruskigt trevligt bygge! Hade helt och hållet missat detta! Skulle aldrig våga mig på något liknande själv, men avundas folk med både modet och kunskapen! Lite komiskt att jag nu sitter och dricker en exakt likadan Monster som du fick med på en bild också. Smarrigt!

Sedan ser ju kåken du bygger i inte ut att ha en vy som går av för hackor! Där skulle man gärna ta en grillning och lira lite flipper!

Tack, det var snällt sagt! Jag hade lång semester, det hjälpte.

Visa signatur