Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Phuu. Körde min lock från nydingad lvl 6 till 10.5 idag. 90% var att springa fram och tillbaka mellan questerna, 5% var att söka upp var questerna gjordes på nätet...och 5% var faktiskt utförande av questerna.
Jag hade glömt (förträngt) hur ologiskt questera är utplacerade 😓 man får i uppdrag att döda 10 grisar långt bort. Man gör det för att få en quest att döda exakt samma grisar igen....för då droppar typ var 10onde kött...som man skall ha 8 av. När man lämnar in den questen skall man tillbaka till samma grisar och döda pappagrisen....som står bakom sina smågrisar, samma som man dödat 200 gånger redan. Naturligtvis måste man plocka en 10 till innan man kommmer åt pappagrisen. Allt som allt har man sprungit i 40 min...grindat i 30 min. Phuuuu men kul är det 😀 och svåååårt!

Det här kommer låta riktigt dumt, men det är just sådant här som jag saknat. Att bara vandra runt till den bästa musiken i ett spel någonsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Det här kommer låta riktigt dumt, men det är just sådant här som jag saknat. Att bara vandra runt till den bästa musiken i ett spel någonsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Många gånger man suttit och myst framför datorn till musiken i Barrens eller STV när man springer fram och tillbaka, kors och tvärs!

...tills man blir orättvist attackerad i STV av ngn feg jävel. Då åker fan hårdrocken fram tills man fått sin hämnd, ofta två - tre gånger om för att vara tydlig med att de sket i det blå skåpet

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Jag har själv bara nått level 28 men har spelat i party med min flickvän och jag tycker vi kört rätt hårt men egentligen inte jämfört med andra.

Dock så är det fortfarande en bedrift med en sådan ambitionsnivå att cleara MC och onyxia på den tid det gjorts. Men de har de bästa och mest hängivna spelarna förr hade man kanske 5 sådana personer i en guild och man fick kämpa för att de inte skulle bli rekryterade till andra större mer framgångsrika guilder. Nu består väl dessa topguilder av bara sådana personer, som tar spelandet till en nivå som aldrig någonsin existerat i vanilla wow. Sedan är jag rätt säker på att förutsättningarna i WOW som encounters, gear, talents, osv för 1.12 skiljer sig mot första gången MC clearades (vilken patch?) men ändå det är fortfarande en bedrift att bara orka spela och vara vaken så pass mkt som krävs för att lyckas jag klarar knappt av att vara vaken ett dygn och skulle jag vara det så är jag inte människa på en vecka igen.

World first Ragnaros var Ascent 24/4 2005. Video. 154 dagar sedan efter release.
Du får rota i vilken patch det var. Men det är mycket enklare med 1.12 i och med mycket talents, balance och gear är mer balanserat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Nja.. Sanning med modifikation. Min kompis fick "ledigt" från sin familj i nästan 1 vecka för att levla och det fick han för att han i god tid planerat in det i kalendern. Skall också tilläggas att han också har jobb. Klart det är svårare att få ihop ekvationen men bara man planerar lång tid före så är allt möjligt

Precis, och du ser han måste planera långt i tid och väljer att stänga inne sig en vecka för att spela Det är inga många som kan/får osv
Och en vecka levlande med kanske delvis lite stöd till familjen (finnas där) ger inte mkt levels eller gear

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Frida 🥐

Klockan är 13 och det är "bara" 1000 pers i kö, äntligen alla tryhards tillbaks på jobbet

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon15:

Jag håller med. Den första veckan jag har lvlat nu har varit riktigt rolig och folk har varit väldigt Sociala.
@AdoringFan: måste ha hamnat på en riktigt tråkig server eller kan man misstänka ett väldigt bittert beteende?

Och har väl otaliga gånger klarlagt innan APES genomförde detta att raids eller mekaniken etc i Classic inte är svårare. Däremot är spelet mycket mer tidsödande och när man questar eller kör instanser så dör man mycket mer än i retail. Dessutom är spelet mycket roligare, man får ut något av proffessions, reputation, quests, farm och grind till skillnad från retail.

Lirar på Gehennas PVP Alliance, Flamelash PVP Horde, RP Alliance, Firemaw Alliance.

Samma community på typ alla, sämst på Gehennas pga såpass många instängda Svenskar. (runt +30% är skandinaver)

Vad får man ut dock? Spelet har ett slut, det har inte BFA. Så egentligen får man ju inte ut någonting

Vad får man inte ut av Professions, Rep, Quests, Farming eller Grinding i Retail jämfört med Classic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Om du pressar in säg 20k pers samtidigt i en startzon, hur bra blir det tror du?

Det går alldeles utmärkt bara startzonen är större rent areamässigt. Kolla bara på andra spel som har större världar.

Skrivet av _niko_:

Att folk sen är retards och köar 8h är ju en annan sak.

Ungefär lika mycket som folk som köar i timmar till en vanlig butik på "black friday" eller liknande. De gör bara exakt vad de uppmanats till att göra av företag genom reklam och liknande. Du kan kalla dem "retards" men faktum är att stora företag har stor makt (= kraft att påverka människor) och makt innebär ansvar för befolkningen.

Ett annat exempel på detta är barn som är grovt överviktiga (mer vanligt i USA och andra länder). Du kan kalla dem "retards" med men tänk om allt de får av sina föräldrar är skräpmat och även i skolan serveras endast läsk som måltidsdryck och har inte fått lära sig om sambandet mellan fetma och mat. Är de då verkligen "retards"? Eller snare offer för marknadskrafter (i detta fall matföretag).

Min poäng är att stora företag som Blizzard har ett ansvar. Tyvärr är det många som tror att företags etik aldrig kan ifrågasättas så länge de bara precis följer lagen. Så är det inte. Jag ifrågasätter Blizzards etik i det här fallet. Gör det min attityd "tråkig" får det vara så. Jag medger att jag inte har någon större empati för Blizzard. Däremot har jag empati för de som drabbas av dem.

Skrivet av Svensktiger:

Skulle vilja påstå att vanlig sport (den som framkallar svett) har förstör oerhört mycket fler liv än vad online-spel någonsin kommer att göra.
Det finns ett enormt stort mörkertal vad gäller skador som sport orsakar varje år.
Och ofta är det unga människor som i tron att dom skall kunna göra sig en karriär i en sport fullständigt kör sönder sin kropp.

Men det är ju inte nyheter när Åke 16 år sabbar ett knä för livet när han blir bentacklad på hockey träningen.
Om någon försakar sin ungdom på grund av ett populärt online-spel däremot så startar nyhets drevet.

En stor skillnad är dock att när ungdomar skadar sig genom att träna för hårt är det ofta deras egna föräldrar som är pådrivande och därmed bär stor del av ansvaret.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Letar efter folk som vill spela på en low population PVP server! Hojta till i DM. Gärna Horde!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorvald:

Letar efter folk som vill spela på en low population PVP server! Hojta till i DM. Gärna Horde!

Vi är ett gäng som kör ashbringer alliance

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Det går alldeles utmärkt bara startzonen är större rent areamässigt. Kolla bara på andra spel som har större världar.

Fast nu är det ju ett återskapande av ett gammalt spel. Dvs detta är inte ett alternativ. Därav hans kommentar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Spoix1:

Härligt! Jag skapar nog en ally där som alt om poppen ser ut att bli lägre! Verkar vara rätt fullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Fast du tänker för kort. Det hade mycket väl gått att göra så att serverbelastningen fördelades jämnt trots att flera spelare är i samma realm. Det är bara att göra realmen större / fler instanser / flera spelare behöver inte vara på samma server trots att de är samma realm. Finns oändligt med lösningar, men naturligtvis kommer blizzard aldrig göra ett skit eftersom fanatiska dårar älskar spelet även om det tar 14 timmar att komma in.

Fansen har ställt kravet att spelet och servrarna i slutändan ska fungera pretty much precis som vanilla. De "fulla" servrarna hade lugnt kunnat utökas i nuläget till att ha plats för fler folk mha att skapa ännu fler layers, MEN de har samtidigt fått lova att målet är att ta BORT alla layers till fas 2 eftersom folk i deras forum gått rabiata på idén.

Dvs om de skapar för många layers nu så att alla bara flyttar in till en och samma megarealm så kommer det bli KAOS när fas 2 kommer. Därav så har de satt ett artificiellt tak på realms och bönat och bett folk att rolla på de nya realmsen man satt upp..

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorvald:

@Spoix1:

Härligt! Jag skapar nog en ally där som alt om poppen ser ut att bli lägre! Verkar vara rätt fullt.

Bara skriva ingame Trojja så är du välkommen i vårt gille.
Är bara kö typ 30 min på riktigt prime time

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Precis, och du ser han måste planera långt i tid och väljer att stänga inne sig en vecka för att spela Det är inga många som kan/får osv
Och en vecka levlande med kanske delvis lite stöd till familjen (finnas där) ger inte mkt levels eller gear

Hehe. Min kompis hade sagt till sin fru detta för typ 6 månader sen och dessutom var han inte hemma i sitt eget hus när han spelade. Sen ska också tilläggas att hans fru åkt iväg med sin mamma på resa vid ett annat tillfälle och då fick han sköta allt hemma istället. Jag tycker det är helt rättvist.

Om man får 1 vecka var att spendera på vad man vill så ska man verkligen få göra vad man vill också (så länge ingen annan tar skada av det givetvis) men det är gamla normer som ligger till grund så fort man pratar om datorer. Hade man istället sagt att man ska åka på en vecka fotbollsläger så e det plötligt helt okej ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Härligt att man ej "måste" vara inloggad före klockan 09:00 för att undvika kö på vardagar, loggade in på Gehennas vid 12:15 igår och hade 150 personer före mig.

Nästan level 46 och man märker att lvls tar längre och längre tid (speciellt när man questar som Warrior)
60 innan Fredag ser rätt blekt ut just nu.

Permalänk
Medlem

@vulpix: haha och jag som är glad att jag tog 20 i morse.. iofs inte spelat i helgen. Och spelar typ 1-1,5 timmar på morgonen på vardagarna och sen inget mer.. men har väldigt skoj ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Apes tog sig igenom MC och Onyxia utan att alla var ens level 60.
Utan att alla ens hade Blått gear

De flesta rockade grönt.

3e försöket på Onyxia.
Skrattretande hur folk anser trots detta att "Vanilla var jätte svåååååååååååååååååååårt jämfört med Retail"

Både du och de som anser att vanilla var jätte svårt har faktiskt rätt här.

Det har bara med perspektiv att göra. Vanilla var faktiskt jättesvårt 2004 när det var nytt. Ingen kunde spela WoW eller visste hur spelmekaniken fungerade, och patch 1.12 som ändrar balansen hade inte släppts.

Men den största skillnanden är att vi som spelare har helt enkelt blivit så mycket bättre. Det är inte alls konstigt att ett hardcore guild som redan spelat "classic" på privatservrar i 10 år och övat gång på gång på gång att levla och raida klarar av detta lätt som en plätt...

För en ny spelare som aldrig spelat World of Warcraft dock så är det en enorm skillnad på Classic och Retail. Classic är extremt oförlåtande om du inte vet vad du gör medan Retail håller dig i handen hela vägen. Det jag personligen gillar mest med Classic är att den oförlåtande balansen ger dig mycket mer episka moment och möjligheter till socialt sammarbete / skapa nya vänner. Igårkväll spelade jag med en grupp och gjorde elitequests i Redridge och innan vi var klara var vi så bra kompisar att ingen ville lämna gruppen utan vi var kvar och småchattade. Sådant händer bara inte i Retail där du kan sola dig hela vägen igenom spelet ( minus instanser ) även om du knappt har en aning om vad du gör. Instanser för den delen är i Retail avklarade på 20min. Sätt dig i LFG, spela med random personer du aldrig någonsin kommer träffa igen och sen klart. I Classic är det oftast ett tvåtimmars äventyr du inte vill förlita dig på någon random med, utan helst hitta folk du spelat eller gjort lite elite quests med innan så du vet var de går för.

Jag antar att min huvud poäng är att detta gör Retail till ett väldigt anonymt solospel medans Classic var ( och är ) ett mer Socialt spel. Detta gäller bara själva levlings delen vilket är vad 99% upplever. För high end content som top 1% spelar så har Retail säkert jätte utmanande och oförlåtande Mythic dungeons/raids osv som är mycket svårare än Classics raids, det betvivlar jag inte för en sekund...

Permalänk
Medlem

Har tänkt börja spela men känns som att det fortfarande är långa köer. Någon som vet om blizzard planerar att lägga till fler servrar?

Permalänk
Medlem

@Malaka: Spelar på Stoneskin (horde), där är det oftast ingen kö. Vid 19-20 kan det vara ca 20-30min som högst. Finns ju ett par PVP servers nu som är low också. Mograine, Gehennas har dock fortfarande 1-3h+ kö under peak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

Gehennas har dock fortfarande 1-3h kö under peak.

1-3h? jag satt i lite mer än 6h igår från kl 2 till strax före halv 9.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

1-3h? jag satt i lite mer än 6h igår från kl 2 till strax före halv 9.

Utgick bara från Discord där det verkade vara ganska korta köer dagtid (Mograine dock) men sen på kvällen så blev det längre igen.

Permalänk
Medlem

Det var kaos vid releasen så det blev inte Firemaw som jag och några till hade bestämt från början. Hamnade till slut på Stonespine. Prime time på kvällen så har jag sett att det är ca 30-40 min kö. Jag har familj och annat som tar tid så oftast har man inplanerad speltid lite senare på kvällen därav kan jag alltid styra och ställa mig i kö för att spela när jag vill. Tråkigt dock att man inte kan göra några spontangrejer som att bara logga bankcharen i 5 min och kolla AH.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Det var kaos vid releasen så det blev inte Firemaw som jag och några till hade bestämt från början. Hamnade till slut på Stonespine. Prime time på kvällen så har jag sett att det är ca 30-40 min kö. Jag har familj och annat som tar tid så oftast har man inplanerad speltid lite senare på kvällen därav kan jag alltid styra och ställa mig i kö för att spela när jag vill. Tråkigt dock att man inte kan göra några spontangrejer som att bara logga bankcharen i 5 min och kolla AH.

Kör ni horde eller ally?

Permalänk
Medlem

Njuter av wow classic som jag aldrig kunnat njuta förut i alla expansioner. Slutade spela hardcore efter lich King, sen spelade jag casual igenom alla exp förutom sista nu.

Äntligen är minsta lilla blå item epic för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Har tänkt börja spela men känns som att det fortfarande är långa köer. Någon som vet om blizzard planerar att lägga till fler servrar?

Oklart, men de har dock annonserat att de öppnar för gratis transfer från fulla servrar snart. Det jämnar förhoppningsvis ut allt en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Libercan:

Oklart, men de har dock annonserat att de öppnar för gratis transfer från fulla servrar snart. Det jämnar förhoppningsvis ut allt en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du länka nån källa?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Libercan @Zoyadog @Eptk De gick tidigare under dagen ut med vilka servrar som gäller samt var man kan flytta: https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/wow-classic-free-char... Har dragit ut hela inlägget och klistrat in nedan:
_______________________________________

As we previously announced, free character moves will become available in Europe very soon™. When these free character moves open, player-characters at any level will be able to move:

English

From

To

Shazzrah

Dragonfang (new realm)

Golemagg

Dragonfang (new realm)

Firemaw

Earthshaker (new realm)

Gehennas

Earthshaker (new realm)

Mograine

Judgement

Razorgore

Bloodfang

French

From

To

Sulfuron

Amnennar

Sulfuron

Finkle

German

From

To

Lucifron

Transcendence

For approximately one day, the new realms will be restricted to only those players using a free character move. After one day, any player may create new characters there. This is to allow players using the free character move service a better chance at retaining the name of the character they’re moving.

Please note that restrictions apply:

  • A character cannot move if the character:

    • is a guild leader.

    • has active auction listings or bids.

    • has mail.

  • You may be required to change your character’s name once you’ve reached the destination realm.

  • This is a one-way, irreversible move.

During periods of high usage, free character moves may take up to several hours to complete. This service may be closed at any time, without warning, should a destination realm become full. We strongly encourage players who wish to use this service, especially in coordinated groups, to do so as soon as possible.

We will let you know when the new realms open and free character moves are enabled.

Thank you!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Förstår inte folk som drar "APES clearade endgame content på några dagar efter launch och alla var inte max level blablabla".

Tror alla glömmer att vanilla wow släpptes inte på patchen vi kör på nu. Classic körs på pre-patch innan TBC släpptes ( om jag förstått det rätt). Allting i denna patch är väldigt mycket lättare om man jämför flödet från Vanilla release och alla patcher som ledde upp till nuvarande.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Förstår inte folk som drar "APES clearade endgame content på några dagar efter launch och alla var inte max level blablabla".

Tror alla glömmer att vanilla wow släpptes inte på patchen vi kör på nu. Classic körs på pre-patch innan TBC släpptes ( om jag förstått det rätt). Allting i denna patch är väldigt mycket lättare om man jämför flödet från Vanilla release och alla patcher som ledde upp till nuvarande.

APES har dessutom spelat på private servers i över 5 år som till och med hade en högre svårighetsgrad än Vanilla vid release.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233