Vilket är det bästa battle royale-spelet?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AdoringFan:

Meningslös tråd.

Halva sweclockers som spelar BR har nått trotsåldern eller så är de lite osäkra.

Det är ett faktum att Fortnite är det bästa BR spelet.
Om vi pratar: Nätkod, Spelmotor, Uppdateringar, Nytt Innehåll (var tionde vecka!) Bra prestanda, Varierande gameplay och kräver så mycket mer av en.

Sedan har vi två spel som varit nära konkurrens.
Apex, uråldrad (men visst, modifierad, men lider ändå av samma problem som vanliga Source) motor, dålig prestanda om det är fler än 10 spelare i samma område. Skitfult och dåligt balanserat.

Pubg, nog det sämsta spelet någonsin, innehållsmässigt, uppdateringsmässigt och även spelmotorn samt dess community.

Ehh... Ur ett rent tekniskt perspektiv måste jag ge Fortnite pokalen, det spelet kan flyta på vilken maskin som helst i slutändan. Men skulle inte våga hävda att Fortnite kräver mer av en spelare än t.ex. APEX - Andra typer av färdigheter möjligen, om man sträcker ut det. Sedan är det väl subjektivt om vad som ser bra ut, men tycker personligen både Fortnite & PUBG ser ut som Minecraft vid sidan av APEX sett till grafiska detaljer och moderna renderingstekniker.

Inte spelat ett BR-spel (eller FPS för den delen) på länge med samma tempo som APEX har. Bra aim räcker inte, du lär ha snabba fingrar också för att kunna slida rätt, bunny-hop healing, sling-shot animation cancel o.s.v. Helt andra färdigheter än att bygga ett litet torn i Fortnite som dessutom kan göras till stor grad med macros bundet till scrollhjulet i dagsläget.

PUBG har jag tagit en skit på sedan dag 1 mer eller mindre. Har aldrig klarat av att sätta mig in det minsta i spelet när det flyter som sirap på både PC och konsollerna - Flyter bättre på telefonen än datorn i sign... Även om man inte pratar tekniska problem är suget att springa i 20min för att sedan poppas av ett skott på 250m+ inte så stort, där föredrar jag APEX snabba drops och fighter alla dagar i veckan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Fortnite för min del följt av Apex. Enligt min mening har Fortnite mycket högre skillcap p.g.a. byggandet och alla edit-plays. Outplay-potentialen är mycket högre än andra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PUBG är det spel som står ut för min del vilket främst beror på att det ger en mer "realistisk" känsla. Spelet är mycket långsammare än övriga vilket ger en mycket större möjlighet att sammarbeta.

Det som förvånar mig är dock hur dåligt utvecklat PUBG fortfarande är trotts att det varit etablerat så pass länge! På många vis känns det som ett spel utvecklar början av 2000 talet. De hade behövt omarbeta spelet från grunden med en riktig studio i ryggen som vet vad de gör.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Vann min första Apex match igår, vilken fantastisk känsla

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

PUBG är det spel som står ut för min del vilket främst beror på att det ger en mer "realistisk" känsla. Spelet är mycket långsammare än övriga vilket ger en mycket större möjlighet att sammarbeta.

Det som förvånar mig är dock hur dåligt utvecklat PUBG fortfarande är trotts att det varit etablerat så pass länge! På många vis känns det som ett spel utvecklar början av 2000 talet. De hade behövt omarbeta spelet från grunden med en riktig studio i ryggen som vet vad de gör.

Exakt, ett pubg 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belieber:

Och så till det sjukt tråkiga med att titta på de som streamar just denna genre. Inte nog med att det är extremt tråkigt att springa och leta kläder, armor, skydd, kepsar (läppstift?) med mera för att sedan dö och få vänta länge, att titta på någon annan som spelar och gör detsamma är helvetet på jorden imo. Sorry alla ni som gillar detta. Ni får gilla vad ni gillar. Jag gillar vad jag gillar :P.

Jag brukar inte kolla på streamers öht (bara tävlingar) men har kollat litegrann på Apex och dom duktiga spelarna dom flesta kollar på droppar ju in på heta ställen och det är i princip action från start. Så man kan ju inte gilla det av flera anledningar men brist på action borde inte vara en av dom. Om man nu inte kollar på en medelmåtta som lootar 10min innan nått händer men förstår inte varför man skulle göra det då är det ju definitivt roligare att spela själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Stämmer det att BR började med h1z1?
Har hört att Battle Royal började som en Arma 2 mod.
Blev lite fundersam på vilket spel som var först med det 😁

Edit röstade på Apex då det spelet är första jag fastnat för

Battle Royale till Arma 2 släpptes 2013, alltså två år före H1Z1. Dock tror jag att Minecraft Hunger Games kom något före då denna mod släpptes kort efter filmen som kom 2012.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Har inte spelat ett enda BR spel och är ganska nöjd över det.

Men ser varför spel bolag vill sätta sig in i den genren dock skulle jag gärna se en ny genre blomstra upp, känns att vi varit fast vid BR ända sen Fortnite slog igenom och alla försöker få en bit av kakan medan det känns lite som om det finns bara smulor kvar.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

Nja, det började med h1z1

Det börja med arma.. H1 var ett modd till arma från början.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Ehh... Ur ett rent tekniskt perspektiv måste jag ge Fortnite pokalen, det spelet kan flyta på vilken maskin som helst i slutändan. Men skulle inte våga hävda att Fortnite kräver mer av en spelare än t.ex. APEX - Andra typer av färdigheter möjligen, om man sträcker ut det. Sedan är det väl subjektivt om vad som ser bra ut, men tycker personligen både Fortnite & PUBG ser ut som Minecraft vid sidan av APEX sett till grafiska detaljer och moderna renderingstekniker.

Inte spelat ett BR-spel (eller FPS för den delen) på länge med samma tempo som APEX har. Bra aim räcker inte, du lär ha snabba fingrar också för att kunna slida rätt, bunny-hop healing, sling-shot animation cancel o.s.v. Helt andra färdigheter än att bygga ett litet torn i Fortnite som dessutom kan göras till stor grad med macros bundet till scrollhjulet i dagsläget.

Fortnite kräver mer pga byggandet. Då det finns så mycket man kan göra med det. Du måste också vara beredd på att ditt kan bytas ut mot fiendens och fienden kan edit'a en vägg och döda dig på under en sekund.
Nej du kan inte "bygga ett litet torn med macros bundet till scrollhjulet" Om du nu kan göra det så får du gärna demonstrera det i Creative, och om det vore möjligt, hur kommer det sig att ingen gör det? Då du påstår att det är så enkelt så får du jättegärna demonstrera ditt Unika Macro byggande!
Och ni som hatar Fortnite, har såååååå lite kunskap om spelet att det nästan är skämmigt. "ett litet torn", märks att ni aldrig spelat spelet. När ni beskriver fortnite så känns det som att ni vore 6 år gamla och har precis lärt er att kombinera 4 väggar och en ramp. Och att det är hela spelet.

Det enda du gör i Apex, Pubg, Blackout är att loota och skjuta folk. Apex har bara 20 lag i spelet, så det är busenkelt att vinna. Jämfört med ett spel där man har 99 andra motspelare. "Måste ha skicklighet att kunna spamma C så man glider"

Apex ser bra ut? Bara kika på porträtten.. ser ut som något en amatör skapat på fritiden.
Grafiken är väldigt source, ala 2006-10.

Prestandan är även VÄLDIGT upp och ner. Ibland har man 200fps ibland har man 60.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moton:

Alltså du verkar fortfarande ha missuppfattat faktumet att spel är totalt subjektivt. Jag tänker som sagt inte sitta och diskutera med dej i en oändlig diskussion som till slut kommer kokas ner till personliga preferenser vilket som faktiskt är bäst och roligast. Rent tekniskt sätt är Fortnite mycket mer slipat men det bryr sej väldigt många inte alls om eftersom det finns element i Fortnite som du verkar älska (Och många andra) men som också många andra verkligen inte alls tycker om. Så enkelt är det. Det finns ingen global konspiration mot Fortnite.

Det finns ju visst en "global konspiration" mot fortnite.
Bara kika på stora forum eller bl.a. Reddit.

Folk avskyr Fortnite pga "kids" och anser sig vara för vuxna för ett spel som kräver rent fysiskt och psykiskt mer än deras machospel Blackout, Apex, PUBG. Spelet är för svårt helt enkelt. Många blir avtända av en utmaning, en anledning till varför Apex är så populärt, för att vem som helst kan lära sig det och vinna ett par matcher.

--

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AdoringFan:

Fortnite kräver mer pga byggandet. Då det finns så mycket man kan göra med det. Du måste också vara beredd på att ditt kan bytas ut mot fiendens och fienden kan edit'a en vägg och döda dig på under en sekund.
Nej du kan inte "bygga ett litet torn med macros bundet till scrollhjulet" Om du nu kan göra det så får du gärna demonstrera det i Creative, och om det vore möjligt, hur kommer det sig att ingen gör det? Då du påstår att det är så enkelt så får du jättegärna demonstrera ditt Unika Macro byggande!
Och ni som hatar Fortnite, har såååååå lite kunskap om spelet att det nästan är skämmigt. "ett litet torn", märks att ni aldrig spelat spelet. När ni beskriver fortnite så känns det som att ni vore 6 år gamla och har precis lärt er att kombinera 4 väggar och en ramp. Och att det är hela spelet.

Det enda du gör i Apex, Pubg, Blackout är att loota och skjuta folk. Apex har bara 20 lag i spelet, så det är busenkelt att vinna. Jämfört med ett spel där man har 99 andra motspelare. "Måste ha skicklighet att kunna spamma C så man glider"

Apex ser bra ut? Bara kika på porträtten.. ser ut som något en amatör skapat på fritiden.
Grafiken är väldigt source, ala 2006-10.

Prestandan är även VÄLDIGT upp och ner. Ibland har man 200fps ibland har man 60.

Du frågade om PC macros, säger att det skulle kräva skills och säger sedan att vi är 6 år gamla som bashar på spelet?

Det tog mindre än 15 sekunder att hitta en video som demonstrerar hur enkelt det är att fixa och mindre än 2 minuter till att fixa till det så man "kringgår" delayen/scrollwheel abusen som introducerades i och med Season 8.
https://www.youtube.com/watch?v=Dh5bKXgukZw
https://www.youtube.com/watch?v=2_kBTZTmxCc
Att bygga i fortnite kräver absolut inget mer än vad t.ex. bunny-hop healing gör i APEX, om man säger så - Så snälla, droppa "argumenten" om att det skulle ses som något annat än vilken mekanik som helst i ett tävlingsinriktat BR spel.

Om något så kan man se Fortnite som det enklare spelet då du har större överblick av spelet tack vare 3.e person läget. Samma sak gäller PUBG. I APEX så finns det ingen möjlighet att 'peaka' runt hörn eller över objekt utan att faktiskt visa sitt egna ansikte och öppna upp för skottlinjen. Rekylen är betydligt lägre om ens existerande i Fortnite också, du har dessutom ett mycket högre tempo & snabbare momentum i APEX än Fortnite/PUBG, så reflexer & aim är betydligt viktigare i slutändan då allt annat än headshots kan ses som en miss om du inte spelar med hagel (Peacekeeper/EVA).

Sedan förstår jag inte ditt argument om att det skulle vara svårare att spela solo mot 99 andra spelare kontra att ett lag om 3st skulle ha det lättare mot 19 andra lag om 3? Det finns större chans att du stöter på flera spelare, om inte flera lag samtidigt i APEX kontra att du råkar stöta på samma mängd spelare i Fortnite - Speciellt i Solo. Men antar att du för samma argumentation mot t.ex. CS då också? Menar, det är ju 5v5 då, så måste vara mycket enklare än 99 andra spelare?

Sedan kan du inte allvarligt tycka att APEX ser värre ut än Fortnite, rent objektivt/ur ett tekniskt perspektiv? Vet inte vad du spelar på, men har inga som helst problem med att få stabila 100 FPS i APEX om man säger så. Sure, ska man kräma på High får man leva med att FPS'en går under önskat, men även det kan motverkas med den objektivt bästa DRS-implementationen som finns på marknaden idag.

Fixade struktur.
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Fortnite är inte menat att vara realistiskt. Byggandet är busenkelt och det är sällan du stöter på folk som faktiskt är bra på det. (Sådana du ser på youtube, twitch) Det enda du behöver fixa, vilket är snuskigt enkelt, är Ramp(Trappa) och Wall(Vägg), fixa två binds och öva i 30 minuter i Creative, helt ostört. Har en vän som fixade "Double 3 layer ramp" på 2 timmar. (Googla)
Apex är inte realistiskt någonstans heller.
Blackout likaså.
PUBG är en buggig simulator.

Ett BR ska inte behöva ta en timme för en match. Det är bara skittråkigt. Och man ska inte behöva typ schemalägga sitt spelande pga ett spel.

Vet inte riktigt varför du tror att ditt beskrivande om hur enkelt byggandet är skulle få mig att inte ogilla hela konceptet med det.

Du får gärna gilla snabbare BR, om jag någonsin skulle få för mig att lira BR skulle jag välja ett långsammare, för obereonde av vad du tycker utgör ett bra BR, är det vad jag vill få ut av ett BR. Vill jag ha action spelar jag Quake, eller något annat som levererar det, och då utan udda spelkoncept som jag inte tycker passar in i dylika spel

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Du frågade om PC macros, säger att det skulle kräva skills och säger sedan att vi är 6 år gamla som bashar på spelet?

Det tog mindre än 15 sekunder att hitta en video som demonstrerar hur enkelt det är att fixa och mindre än 2 minuter till att fixa till det så man "kringgår" delayen/scrollwheel abusen som introducerades i och med Season 8.
https://www.youtube.com/watch?v=Dh5bKXgukZw
https://www.youtube.com/watch?v=2_kBTZTmxCc
Att bygga i fortnite kräver absolut inget mer än vad t.ex. bunny-hop healing gör i APEX, om man säger så - Så snälla, droppa "argumenten" om att det skulle ses som något annat än vilken mekanik som helst i ett tävlingsinriktat BR spel.

Om något så kan man se Fortnite som det enklare spelet då du har större överblick av spelet tack vare 3.e person läget. Samma sak gäller PUBG. I APEX så finns det ingen möjlighet att 'peaka' runt hörn eller över objekt utan att faktiskt visa sitt egna ansikte och öppna upp för skottlinjen. Rekylen är betydligt lägre om ens existerande i Fortnite också, du har dessutom ett mycket högre tempo & snabbare momentum i APEX än Fortnite/PUBG, så reflexer & aim är betydligt viktigare i slutändan då allt annat än headshots kan ses som en miss om du inte spelar med hagel (Peacekeeper/EVA).

Sedan förstår jag inte ditt argument om att det skulle vara svårare att spela solo mot 99 andra spelare kontra att ett lag om 3st skulle ha det lättare mot 19 andra lag om 3? Det finns större chans att du stöter på flera spelare, om inte flera lag samtidigt i APEX kontra att du råkar stöta på samma mängd spelare i Fortnite - Speciellt i Solo. Men antar att du för samma argumentation mot t.ex. CS då också? Menar, det är ju 5v5 då, så måste vara mycket enklare än 99 andra spelare?

Sedan kan du inte allvarligt tycka att APEX ser värre ut än Fortnite, rent objektivt/ur ett tekniskt perspektiv? Vet inte vad du spelar på, men har inga som helst problem med att få stabila 100 FPS i APEX om man säger så. Sure, ska man kräma på High får man leva med att FPS'en går under önskat, men även det kan motverkas med den objektivt bästa DRS-implementationen som finns på marknaden idag.

Nu vill jag se ER demonstrera dessa macros. När ni har tid. Eftersom det tydligen är så enkelt.
Konstigt att man aldrig hört något om macrobuilding i Fortnite sedan just sommaren 2018.. fundersam.

Förövrigt otillåtet att använda någon hjälp-mjukvara i någon Skirmish, Qualifier eller Turnering.

Spel X är lättare för mer överblick"
Vaddå mer överblick? Du ser rent fysiskt med i Apex än du gör i Fortnite tack vare 110 FOV.
Du kan peaka runt hörn i Apex med hjälp av din FOV.

Reflexer/Aim är viktigare i Apex? Nej inte med den urusla nätkoden.

Du kan ta ut flera lag i Apex, ensam, för du kan hela på under en sekund om du har legendariska ryggsäcken.. från 0 till 200 hp..

Spelet är lättare.

Ditt CSGO argument fungerar heller inte.

Och jo, dina Cherrypickade bilder, Apex är kantigt och fult överallt, det bara skriker tiotal år sedan. Source motorn är Snuskigt FUL.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AdoringFan:

Nu vill jag se ER demonstrera dessa macros. När ni har tid. Eftersom det tydligen är så enkelt.
Konstigt att man aldrig hört något om macrobuilding i Fortnite sedan just sommaren 2018.. fundersam.

Förövrigt otillåtet att använda någon hjälp-mjukvara i någon Skirmish, Qualifier eller Turnering.

Spel X är lättare för mer överblick"
Vaddå mer överblick? Du ser rent fysiskt med i Apex än du gör i Fortnite tack vare 110 FOV.
Du kan peaka runt hörn i Apex med hjälp av din FOV.

Reflexer/Aim är viktigare i Apex? Nej inte med den urusla nätkoden.

Du kan ta ut flera lag i Apex, ensam, för du kan hela på under en sekund om du har legendariska ryggsäcken.. från 0 till 200 hp..

Spelet är lättare.

Ditt CSGO argument fungerar heller inte.

Och jo, dina Cherrypickade bilder, Apex är kantigt och fult överallt, det bara skriker tiotal år sedan. Source motorn är Snuskigt FUL.

1. Jag har varken tid, ork eller lust att visa dig hur man gör det dom gör i videon. Har inget intresse för Fortnite längre, men du är välkommen att ge det en chans nu när jag gett dig en demonstration alá 2st YouTube videos som visar exakt hur du gör - Och detta är inget nytt, utan detta har mer eller mindre funnits sedan Fortnite BR kom och även i Fortnite STW innan det.
2. Ja, det är precis så FOV funkar i FPS spel. Det kröker synfältet över/under/runt hörn, precis så det funkar ja...
3. Vet du ens hur damage modellen ser ut eller vad "ryggsäcken" gör? Du klagar på andra om att dom inte spelat Fortnite blabla.. Men verkar mer som du inte rört APEX en sekund själv när du yttrar dig?
4. Cherrypicked images? Jag Googlade "Fortnite graphics" och "apex graphics" respektive, tog 2 bilder som hade liknande vista med foliage i bilden från första sidan på Google. Men vi säger att jag är biased, om det får dig att må bättre

Neh AdoringFan. Igen så visar du att inte kan särskilja på ethos/logos/pathos i forum-argumentationer, och det är flera som verkar tröttna på att svara dig också. Så jag önskar dig en trevlig fortsatt kväll och hoppas du själv inser hur "biased" du låter när du skriver & att du förhoppningsvis kan lära dig att argumentera utan känsloargument i framtiden!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

1. Jag har varken tid, ork eller lust att visa dig hur man gör det dom gör i videon. Har inget intresse för Fortnite längre, men du är välkommen att ge det en chans nu när jag gett dig en demonstration alá 2st YouTube videos som visar exakt hur du gör - Och detta är inget nytt, utan detta har mer eller mindre funnits sedan Fortnite BR kom och även i Fortnite STW innan det.
2. Ja, det är precis så FOV funkar i FPS spel. Det kröker synfältet över/under/runt hörn, precis så det funkar ja...
3. Vet du ens hur damage modellen ser ut eller vad "ryggsäcken" gör? Du klagar på andra om att dom inte spelat Fortnite blabla.. Men verkar mer som du inte rört APEX en sekund själv när du yttrar dig?
4. Cherrypicked images? Jag Googlade "Fortnite graphics" och "apex graphics" respektive, tog 2 bilder som hade liknande vista med foliage i bilden från första sidan på Google. Men vi säger att jag är biased, om det får dig att må bättre

Neh AdoringFan. Igen så visar du att inte kan särskilja på ethos/logos/pathos i forum-argumentationer, och det är flera som verkar tröttna på att svara dig också. Så jag önskar dig en trevlig fortsatt kväll och hoppas du själv inser hur "biased" du låter när du skriver & att du förhoppningsvis kan lära dig att argumentera utan känsloargument i framtiden!

1. Alltså baserar du ditt på en youtube video. Alltså har du ingen som helst koll på hur det fungerar i praktiken. Bra research!

2. Ja det är faktiskt så. Med högre fov kan du exponera mindre av din kropp för att se saker runt hörn.

3. Jag vet vad Ryggsäcken gör, ja. Den förkortar tiden det tar att hela. Den gula gör att du är nästan oövervinnerlig när det kommer till healing. Du kan poppa en Phoenix på typ 3 sekunder, en 5 sekunders battery tar i stort sett EN sekund.

Du kan springa runt och hela dig själv medans fienden måste ta skydd. Har 20 timmar i Apex. En vän har 150h. Båda snittar runt 1500 skada, 9 kills per match.

4. De är cherrypicked ja. Spelet är kantigt, föråldrat, som tidigt 2000-tals spel, även på "max" i 4K.
Flyter urdåligt. Har dålig nätkod.
Fortnite flyter bra, ser bra ut även på lägsta inställningarna (med view distance på minst medium och texturer fortf epic) och har en mycket bättre nätkod.

"biased"

Ni är biased mot Apex. Så värt att ens dra in det där? Ni argumenterar emot Fortnite utan att ha spelat det, att ha lärt er spelet.
Rätt ovärt att yttra sig om någonting som man inte har en aning om.

Permalänk

Apex och pubg men pubg är alldeles för buggigt och känns väldigt beta.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej! Den hade jag missat. Får testa ikväll!

Tackar!

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Jag har raderat slutklämmen på en diskussion som var påväg att droppa i hotzone. Det är okej att tycka olika, det är också okej att argumentera för sina egna preferenser men det får då diskuteras och argumenteras sakligt om det ska leda någonstans.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Darwin Project

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk

Apex Legends! Flytet, vapenkänslan, hjältarna, att det går att ressa samt pingsystemet gör spelet till en vinnare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

cs go danger zone

Inte för att jag skulle spela något br spel men har man CS go installerat kan man iallafall spela något annat 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PUBG, av dom som är nämnda ovanför.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har aldrig riktigt gett PUBG chansen, utan mest spelat Fortnite med min son när det kom. PUBG är nog det jag skulle tycka bäst om att spela själv kanske, även fast jag haft väldigt roligt i Fortnite med sonen.

Föredrar helst verklighetstrogna spel men Fortnite charmade ändå mig med sin lätta grafik.

Provade Apex en gång och kräktes på det. Oerhört trist enligt mig. Har även provat Battlefields variant och det var så komplicerat med inventory att jag gav upp.

Nej tacka vet jag en kall Norrlands guld, och ett par Breakthrough-rundor i Battlefield 5.

Skickades från m.sweclockers.com

Rättelse
Permalänk

Av de jag testat är PUBG bäst. Andra har varit bra men inget slår PUBG än tycker jag 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Inget slår känslan utav en vinst i PUBG för mig. Tror jag har vunnit ca 300+ matcher i Apex och alla känns lika meningslösa. Dock är Apex i topp rent spelmässigt.

Permalänk
Medlem

För tillfället tycker jag CoD: Warzone är mest underhållande.