Permalänk
Medlem

Tips på hörlurar

Hej!

Har testat många olika hörlurar men inte hittat rätt. Önskar nu tips från er. Jag har svårt att använda over-ear eller on-ear eftersom det väldigt snabbt blir för varmt för mig. Samtidigt har jag ofta sönder hörlurarna på olika vis. De behöver alltså vara tåliga som tusan. Har ni några förslag på vad jag kan skaffa?

Permalänk
Medlem

Har du samma problem med öppna lurar? Ska du bara ha dem hemma?

Annars är väl bara IEMs kvar. Kan verkligen rekommendera sennheiser ie80.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

In-ear lurar är som sagt var ett alternativ. Sedan är det frågan om vilken prisnivå du vill lägga dig på? Har under många år nu kört med Westone lurar och i dag har jag Westone UM 30 Pro som jag använder framförallt till musik. Det är riktiga high end lurar med en otrolig ren och klar ljudbild. Det finns en hel del olika modeller och prisklasser, men räkna med att du får lägga ut en slant.

Har även provat Sennheiser IE80, men dessa är lite större och satt sämre i mina öron än Westonelurarna. Sennheiser IE80 har också en kraftigare bas än Westone om man nu gillar det, men ljudet är renare och finare i Westone. Nu är inte jag någon Audiofil på det sättet, men det är stoooor skillnad på billigare in-ear lurar dyrare lurar som exempelvis Shure eller Westone.

Måste bara tillägga att du INTE ska beställa lurar via eBay bara för att priset är schysst. Det finns mängder med kopior där ute och jag har själv erfarenheten av att ha blivit blåst. Dock så var säljaren snäll och lär mig returnera lurarna.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest