Förlorade internet?!

Permalänk

Förlorade internet?!

Byggde min första dator idag. Startade upp den och allt gick fint. Hade internet när jag startade windows 10. Sen när jag installerade drivrutiner så installerade jag LAN drivers. Efter dem installerades tappade jag mitt internet och nu kan jag inte koppla upp mig. Det står att jag inte har något internet längre. Använder kabel. Hjälp tack!!

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i enhetshanteraren för nätverkskortet?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steinholtz:

Byggde min första dator idag. Startade upp den och allt gick fint. Hade internet när jag startade windows 10. Sen när jag installerade drivrutiner så installerade jag LAN drivers. Efter dem installerades tappade jag mitt internet och nu kan jag inte koppla upp mig. Det står att jag inte har något internet längre. Använder kabel. Hjälp tack!!

öppna cmd.exe och skriv

ping adress-till-router

ping 8.8.8.8

och klistra in här, så ser vi om du faktiskt har någon anslutning. Ibland kan det vara andra saker som spökar än att nätet faktiskt är nere. Det vi kan se med det är först om du överhuvtaget har kontakt med routern. Den andra pingen är om du kan nå 8.8.8.8 och om det går, så har du faktiskt en internetanslutning som är aktiv.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

öppna cmd.exe och skriv

ping adress-till-router

ping 8.8.8.8

och klistra in här, så ser vi om du faktiskt har någon anslutning. Ibland kan det vara andra saker som spökar än att nätet faktiskt är nere.

Det vi kan se med det är först om du överhuvtaget har kontakt med routern. Den andra pingen är om du har internetanslutning.

Det stod 4 sent 0 returned 100% loss. Men det funkfe ju nyss?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Hur ser det ut i enhetshanteraren för nätverkskortet?

Ska jag ominstallera w10 (återställning?) ser inget knasigt i enhetshanteraren. Under nätverkskort finns det massa enheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steinholtz:

Det stod 4 sent 0 returned 100% loss. Men det funkfe ju nyss?!

Skickades från m.sweclockers.com

Är det routern som du fick 100% loss på? Då har du ingen anslutning till routern. I det här fallet så är det högst sannolikt NIC som bråkar. Dubbelkolla så du har installerat rätt drivrutin.

Har du tillgång till en annan dator? Annars kan du surfa in på moderkorttillverkarens hemsida och ladda ner LAN drivrutinen på mobilen, och sedan kabelansluta den till datorn och föra över den till datorn den vägen och sedan installera.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Är det routern som du fick 100% loss på? Då har du ingen anslutning till routern. I det här fallet så är det högst sannolikt NIC som bråkar. Dubbelkolla så du har installerat rätt drivrutin.

Title
Realtek PCI-E Ethernet Drivers Laddade ner denna drivern. Windows 10 64 bitar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

i cmd
ipconfig /release
ipconfig /renew

Kan vara så att du fick en windows-ip bara, om allt annat ser bra ut så bör det fungera så det är lite mysko annars.

Och nej, ingen jäkla ominstallation än.... det är någon skitgrej bara

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Löste det sig?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova