Permalänk

Mamma's Wrt54gl dog, vilken ersätter?

Har funderat på att köpa en Wrt54gl igen, men hon har 100 mbit och wrt54gl drar bara igenom54 mbit. Har kikat på Netgears WNDR3700 samt Nighthawk R7000 men den förstnämnde säljs inte längre, och nighthawken känns som onödigt dyr och overkill.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Rekordmedlem

WRT1900 (idag med tilläget ACS) är nog den som efterträdde och den går ju att köra WRT på.....
Logiskt sett så är nog Ubiquiti de som kommer närmast för nån som verkligen vill ha möjligheten att pilla med de funktioner wrt innebar när det kom.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tack för tipset! Den är rätt dyr dock. Det enda som egentligen är viktigt är att den blir långlivad. Funderar lite grand på Asus RT-AC66U, den har ju stöd för tomato också som är det jag föredrar.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

WRT1900 (idag med tilläget ACS) är nog den som efterträdde och den går ju att köra WRT på.....
Logiskt sett så är nog Ubiquiti de som kommer närmast för nån som verkligen vill ha möjligheten att pilla med de funktioner wrt innebar när det kom.

Tror du hans mamma vill pilla på wrt funktionerna? känns som att hon hade köpt en själv om syftet var det.

Permalänk
Skrivet av Viochee:

Tror du hans mamma vill pilla på wrt funktionerna? känns som att hon hade köpt en själv om syftet var det.

Ja, det blir ju jag som får supporta det hela och det blir en ganska grundläggande installation av tomato.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Tack för tipset! Den är rätt dyr dock. Det enda som egentligen är viktigt är att den blir långlivad. Funderar lite grand på Asus RT-AC66U, den har ju stöd för tomato också som är det jag föredrar.

kör själv Nighthawk R7000 och är nöjd... finns för 1090:- på netonnet

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/natverk/router/n...

Permalänk
Skrivet av Viochee:

kör själv Nighthawk R7000 och är nöjd... finns för 1090:- på netonnet

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/natverk/router/n...

Tack för svaret! Jo, jag kör den själv men jag har haft lite problem med den, och den är inte särskilt gammal (2-3år) och även om jag är långt ifrån säker lutar det åt att det är hårdvarufel. Den är också lite dyrare än vad jag egentligen hade tänkt för en router till mamma, men som det ser ut så måste det ske absolut NU! Hon gillar inte att vara utan TV:n.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Tack för tipset! Den är rätt dyr dock. Det enda som egentligen är viktigt är att den blir långlivad. Funderar lite grand på Asus RT-AC66U, den har ju stöd för tomato också som är det jag föredrar.

Vill du har konfigurationsmöjligheter i still med Adv. Tomato så skaffa istället en EdgeRouter X för runt 500-600:- vilket är runt en tredjedel av priset för WRT1900ACS eller runt hälften för R7000. Betänk dock att den inte har inbyggd wifi. Behöver du Wifi så måste du köpa en access point till EdgeRouter'n och i det läget så kanske ett något högre pris och router med integrerad wifi är mer önskvärt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Tack för hjälpen pojkar! Blir nog en R7000 ändå. Bra tips på Edgerouter men måste ha stöd för hennes laptop och telefon (Wifi).

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Tack för svaret! Jo, jag kör den själv men jag har haft lite problem med den, och den är inte särskilt gammal (2-3år) och även om jag är långt ifrån säker lutar det åt att det är hårdvarufel. Den är också lite dyrare än vad jag egentligen hade tänkt för en router till mamma, men som det ser ut så måste det ske absolut NU! Hon gillar inte att vara utan TV:n.

okej, vilka bekymmer har du haft? behöver själv aldrig starta om min vilket jag behövt med i princip alla andra jag haft

Permalänk

Kan inte alltid logga in till webinterfacet eller de andra tjänsterna jag har installerat. Wifit fungerar ibland, ibladn inte, när det är så. Hur länge har du haft din?

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.