Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Eve är roligt när man jobbar för något, vilket är enkelt i början. Sist jag spelade hade jag inte kul för jag hade ingen aning om varför jag spelade. Hjälpte ju inte att ingen jag spelade med tidigare fanns kvar i spelet.

Men visst saknar man den goda tiden...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Avstängd

@Anaii: spelade också förr. Mest roligt i mitt tycke var lowsecpvp oldstyle (t1 och ransoms), men implants + boosters + köpa currency (utöver köpa extract och inject som numera är inlagt) fick och får mig att tappa intresset. Jag glömmer med jämna mellanrum bort det och testar lite, men blir lika besviken över inlåsningen i grind eller betala för att slippa grind.

Den sociala aspekten var också rolig när det begav sig, men mitt pvpande har skett mest solo.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Började köra eve igen. sist jag körde var 2014. någon som behöver folk? Heter Wille Bro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brolin90:

Började köra eve igen. sist jag körde var 2014. någon som behöver folk? Heter Wille Bro

Seriöst och mycket bra, aktivt corp med ett gäng svenskar (internationellt corp så engelska som gäller).

https://wiki.pleaseignore.com/corps:infinite_point

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

Skicka akut hjälp! Jag känner att min viljestyrka börjar svikta!

Jag har vunnit eve. Jag har vunnit eve. Jag har vunnit eve...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om p3 spels dokumentär om den första titanen i eve online. Lyssningsvärd

https://sverigesradio.se/avsnitt/1270355

Permalänk
Medlem

hej alla.

Har itne spelat EVE på länge nu, det jag är intresserad utav är mining etc itne så mycket pvp men jag tröttnade på alla wardec's som kom hela tiden då jag spelade och alla griefers vid lådorna.

Hur är det nu? Läste att nu kan man inte wardeca någon utan en struktur etc. Så det låter ju som att man skulle kunna lira och spela utan att behöva bo inne i hangaren hela tiden.

Någon som har info hur det är nu?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

hej alla.

Har itne spelat EVE på länge nu, det jag är intresserad utav är mining etc itne så mycket pvp men jag tröttnade på alla wardec's som kom hela tiden då jag spelade och alla griefers vid lådorna.

Hur är det nu? Läste att nu kan man inte wardeca någon utan en struktur etc. Så det låter ju som att man skulle kunna lira och spela utan att behöva bo inne i hangaren hela tiden.

Någon som har info hur det är nu?

Mvh Dax

Det har kommit wardec ändringar. Jag spelar inte längre (och sällan i highsec) så jag vet inte vad det betyder i praktiken dock.

https://www.eveonline.com/article/pnlesq/war-war-sometimes-ch...

Permalänk

@Dax: Man kan ha player corporations nu utan att någon kan starta krig mot en. Jag har corp du kan joina!

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

@Alexi Estada: kanon återkommer efter jag är tillbaks från Ackis.

Vart håller ditt corp till i samt vad är huvudsakliga sysselsättningen?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd

Ser ut som om Eve blir mobilt via Netease. Undrar hur portningen blir. Lite lockande med en nollställd värld men de lär nog inte ta bort p2win.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Men fy satan vad ccp gjorde en extrem downgrade på quality of life, tänkte subba igen och börja smålira lite. Men ccp har raderat item hangar och ship hangar och tryckt in dem i station info sektionen. Inventory är extremt invecklat och passar inte i ett smidigt arbetsflöde. Vilken galenskap fick ccp att radera item och ship hangar som separata fönster?

Redan avinstallerat igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: What, går utmärkt att ha dom som olika fönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcorp:

@str8forthakill: What, går utmärkt att ha dom som olika fönster.
https://i.imgur.com/0Xt6RC3.jpg

Med separata permalänkar på neocom som öppnar ett separat fönster direkt när man klickat? Nu måste man öppna inventory och sedan dra ur item hangar etc, direkt när man stänger måste man gå genom inventory igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Ah, inte i Neocom, men du kan ju högerklicka på ett skepp/hangaren och välja open in new window.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcorp:

@str8forthakill: Ah, inte i Neocom, men du kan ju högerklicka på ett skepp/hangaren och välja open in new window.

Som sagt, fler onödiga klick i ens arbetsflöde, man har i över tio år haft permanenta länkar på neocom som direkt öppnar separata fönster. Och nu tog ccp bort dem utan god anledning, för fasen tickbox alternativen 'always open in separate window' ligger ju kvar, fast den inte har någon funktion längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul spel, efter 9 år så har jag väldigt många förlorade fighter och NOLL vunna fighter.

Men jag brukar göra suicide runs, börjar i high, slinker igenom ner till low och sedan till null.
Så dricker man något litet alkoholhaltigt till det och så blir det så mycket roligare

Ibland lyckas man överleva i timmar, ibland har man otur eller somnar vid ratten...och vaknar naken i highsec

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Hejsan!
Tänkte göra om det finns någon som håller hus i ett wormhole corp c5/c6 med aktiva eu-folk?
Har tröttnat på 0.0 och saknar livet i mörker och elände.

Tänkte slänga in min main med 102 mil sp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Spelar med 3 gubbar just nu, försöker dra in lite isk med en orca och två hulks. inte spelat på två veckor nu pga raznaborg. sist rensade jag 6 spawns och de kom bara tillbaka. yay. 15mil isk på en timme på pve, illa.

Sätt in dem i lowsec med BC's och null med BS's. med linjära stats från frigates, snälla! För tror fan min archon skulle få stryk av bara 4 sådana om de vore bs's.

gogo scale it!

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazhaul:

Hejsan!
Tänkte göra om det finns någon som håller hus i ett wormhole corp c5/c6 med aktiva eu-folk?
Har tröttnat på 0.0 och saknar livet i mörker och elände.

Tänkte slänga in min main med 102 mil sp

Skickades från m.sweclockers.com

jajamensan!
Släng iväg ett mail till Nikita JahFar, vi är bor i en c5, US tz just nu men vi växer skulle va roligt med fler svenskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

jajamensan!
Släng iväg ett mail till Nikita JahFar, vi är bor i en c5, US tz just nu men vi växer skulle va roligt med fler svenskar!

Tja! Tack för svar.

Skickar iväg ett mejl in-game senare ikväll 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

@Tazhaul: gör det!

Alla andra som kanske är intresserade av exploration stuket hojta till ni också, kan lära er det mesta inom överlevnad
nya spelare i vårat corp kan/gör c:a 75m+ om dagen (alpha piloter)

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Men fy satan vad ccp gjorde en extrem downgrade på quality of life, tänkte subba igen och börja smålira lite. Men ccp har raderat item hangar och ship hangar och tryckt in dem i station info sektionen. Inventory är extremt invecklat och passar inte i ett smidigt arbetsflöde. Vilken galenskap fick ccp att radera item och ship hangar som separata fönster?

Redan avinstallerat igen

Skickades från m.sweclockers.com

Det är 'optional' du kan ändra det. Måste inte ha det i 'station info section'. Kan hjälpa dig hur du ändrar det om du stör dig på det.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

@Alexi Estada:
Du missförstår?
CCP har raderat neocom permalänkarna till Item Hangar och Ship Hangar, det går ej att få fram dem. Man kan välja att trycka in Item Hangar och Ship Hangar i station info sektionen som tabbar i settings. Men snabblänkarna till att öppna separata fönster har raderats i sin helhet av CCP.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

@Alexi Estada:
Du missförstår?
CCP har raderat neocom permalänkarna till Item Hangar och Ship Hangar, det går ej att få fram dem. Man kan välja att trycka in Item Hangar och Ship Hangar i station info sektionen som tabbar i settings. Men snabblänkarna till att öppna separata fönster har raderats i sin helhet av CCP.

Jaha.... ja det stämmer jue =/

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

@Tazhaul: gör det!

Alla andra som kanske är intresserade av exploration stuket hojta till ni också, kan lära er det mesta inom överlevnad
nya spelare i vårat corp kan/gör c:a 75m+ om dagen (alpha piloter)

Tjena!

Ursäkta att jag inte har svarat tidigare..
Vi har dragit ihop vårt gamla gäng och startat ett uppdrag att ta tillbaka vårt gamla hem och sparka ut ryssarna som tog över det.

Får se vad planen är efter!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

@Tazhaul: det ska alltid vara ryssar som kommer och tar över verkar det som

Permalänk
Medlem

Ingen officiell svensk chatt i eve längre? Finns det ersättare? Väldigt tyst här.

Permalänk
Medlem

@spel565: Det finns ju bara en Inofficiell då CCP tog bort alla sådana officiella kanaler för flera år sedan. Tror det var i samband med annekteringen av Crimea om jag inte minns fel, för det blev väldigt stökigt i vissa officiella kanaler då

Den inofficiella är nu "Swedish"

Om det finns någon som vill spela och var i 0.0 så kan jag säkert hjälpa till. kontakta mig ingame i så fall "J Voorhees".
Är alltid kul att ratta/mina och bara prata skit

Permalänk
Medlem

Några som aktivt pvpar? Smallgangs/bubblecamps/gatecamps. Nåt som inte kräver timmars timmar, utan man kan logga av när man måste