Permalänk
Medlem

Vattenkylt Louqe Ghost S1

Dator

  • Louqe Ghost S1 Pangea + Small Tophat + Large Tophat

  • i5 9600K

  • MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC

  • Corsair Vengeance LPX 16 GB

  • Palit GeForce RTX 2080 GamingPro

  • Samsung 960 EVO 250 GB M.2

  • Corsair SF600 V2 + Pslate Customs-kablar

Kylning

  • Swiftech Apogee Drive II + Bitspower DDC Heatsink

  • EK DDC 3.2 PWM

  • EK-Vector RTX 2080 - Copper + Plexi

  • EK-Vector RTX Backplate - Black

  • Alphacool NexXxoS ST30 X-Flow 240

  • EK-ACF 13/10 - Black

  • Diverse Bitspower- och Barrow-fittings

  • EK-DuraClear 13/10 - Clear

  • EK-QDC 10mm - Black

  • Mayhems Pastel Dark Gray

  • Noctua NF-A12x25 PWM

  • Noctua NF-A12x15 PWM

Temps

Under en längre gamingsession så har jag följande maxtemperaturer uppmätta:
CPU: 65 grader
GPU: 57 grader

Pumphastighet: 2200 rpm
Radiatorfläktar: 900 rpm
Intakefläktar: 900 rpm

Besök galleriet här

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk

Schysst!
Små vattenkylda byggen är alltid roliga att kolla på.

Permalänk
99:e percentilen

Underbart! Älskar den formfaktorn. Ser inte ut att vara första gången du bygger vattenkylning heller.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

@Alling: Ser riktigt bra ut, och trevliga temps! Är sugen på att göra nått liknande själv men aldrig vattenkylt tidigare vilket gör att det finns en tröskel för att ta steget.

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem

Inspirerande! Jag undrar hur sjutton det går till när du har fyllt loopen och sedan ska koppla om utan att spilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Svurre jag gillar kontrasten mellan färgen på loopen och kopparblocket! Känns nästan lite som flytande kylpasta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pingu1337:

Schysst!
Små vattenkylda byggen är alltid roliga att kolla på.

Tackar! Mitt första SFF-bygge...kommer nog bli fler.

Skrivet av Alling:

Underbart! Älskar den formfaktorn. Ser inte ut att vara första gången du bygger vattenkylning heller.

Tack! Nej, det har blivit ett par byggen under 10 års tid lite drygt.

Skrivet av Bearolverine:

@Alling: Ser riktigt bra ut, och trevliga temps! Är sugen på att göra nått liknande själv men aldrig vattenkylt tidigare vilket gör att det finns en tröskel för att ta steget.

Tack! Det är varken det lättaste eller bästa chassit att vattenkyla, men det var väldigt roligt. Säg till om du behöver tips!

Skrivet av trattgunnar:

Inspirerande! Jag undrar hur sjutton det går till när du har fyllt loopen och sedan ska koppla om utan att spilla.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag använde mig av snabbkopplingen för att koppla in en D5 pump/res-kombo. Snabbkopplingen är spillfri, så man behöver inte oroa sig för vattenläckage.

Skrivet av spjakarn:

@Svurre jag gillar kontrasten mellan färgen på loopen och kopparblocket! Känns nästan lite som flytande kylpasta
Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Jag blev rätt nöjd också faktiskt. Funderar dock på om det kanske behövs lite belysning för att göra det rättvisa...får se om jag får tummen ur.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk

Underbart bygge 5p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Intel Core i5 7600k | ASUS ROG STRIX Z270I | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 1080 | Acer Predator XB271HU

Permalänk

Så snyggt Svurre.
Får man fråga vad kylningen till slut gick på och hur tyst systemet är?
Man vill ju bara göra en copy paste och ha ditt system på bordet hemma (kanske minus bottenhatten beroend på hur mycket det påverkar luftflödet

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750

Permalänk
Medlem

Riktigt tilltalande bygge, tycker verkligen inte det behövs någon RGB för att komplettera detta, just nu känns det mer som ett statement i stil med vattenkylning för vattenkylningens skull – no muss no fuss.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Tycker du det vart värt med den lilla tophatten i botten med fläktarna? Jag har en liten topphatt samt 2st A12x15 PWN liggandes.

EDIT: Föresten, vart köpte du fötterna? Grymt läckra! Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Underbart bygge 5p

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Skrivet av Azbaz:

Riktigt snyggt!

Tack!

Skrivet av snurrekanin:

Så snyggt Svurre.
Får man fråga vad kylningen till slut gick på och hur tyst systemet är?
Man vill ju bara göra en copy paste och ha ditt system på bordet hemma (kanske minus bottenhatten beroend på hur mycket det påverkar luftflödet

Tack! Jag har inte räknat ihop det på öret, men skulle gissa på att det landade runt 5000:-. Kanske inte världens bästa investering, men vilka hobbys är det.

Skrivet av tuomi:

Riktigt tilltalande bygge, tycker verkligen inte det behövs någon RGB för att komplettera detta, just nu känns det mer som ett statement i stil med vattenkylning för vattenkylningens skull – no muss no fuss.

Tack! Näe, jag skippar det. Eventuellt skall jag sätta en vit led i grafikkortsblocket, men vi får se.

Skrivet av zenza_88:

Tack!

Skrivet av Kvickstick:

Grymt snyggt! Tycker du det vart värt med den lilla tophatten i botten med fläktarna? Jag har en liten topphatt samt 2st A12x15 PWN liggandes.

EDIT: Föresten, vart köpte du fötterna? Grymt läckra! Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Ja, det tycker jag. Gillar inte utseendet med bara en large tophat samt att det hjälper luftflödet en hel del.

Tror att det var dessa fötter jag köpte.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Pump

Tjusigt bygge, ska själv dra igång ett nytt snart.
Plockar ner stora render datorn och ska bygga något nytt litet.

Ska se om jag får till med Acrylrör.

Men en snabb fråga, vart fick du tag i blocket till cpu?
Svåra att få tag i till AMD