Nominera "Årets produkt" till SweClockers Awards!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Yoshman @pv2b Bra tankar! Som vi skrev i ursprungsnyheten är SweClockers Awards mer lättsamt och vi har inga utarbetade processer med regelverk med tydliga riktlinjer. Det här är "Fas 1" och hur folk nominerar i den här tråden kommer påverka hur vi gör något mer konkret av det nästa år. Så för den här gången är det en rolig grej och det är bara att nominera på, så får vi se vad det blir av det när jag och @JonasT sammanställer alla svar & nomineringar.

@Bloopy Folk kan nominera precis vad de vill av vilken anledning de vill och det är helt rätt: "Motivera varför just du tycker produkten är värdig att vinna, avseende prestanda, prisvärdhet, nyskapande eller vad just du tycker är viktigt". Nyckelordet är eller och det vi skriver är också mer flytande exempel på vad man kan nominera för. Det viktiga är att man kan motivera varför just en själv nominerar som man gör.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ryzen 3600 gör allt som jag tycker är viktigt, så det är min nominering.

Permalänk
Medlem

Den oväntat tidigt labserade Raspberry Pi 4 som faktiskt är riktigt kraftfull.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ryzen 5 3600
För att den under 2019 är vår tids i5-2500K när de kommer till pris och prestanda.

Rättstavning
Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

@Jacob: Men absolut Jacob, då detta är ett forum så antas man kunna ha en dialog vilket jag också höll.
Med dialog kan också andra aspekter komma fram som gör att jag/vi/andra hittar andra vinklar.
Om ni vill ha endast en facebook agenda där man endast bör ge positiv feedback eller ryggdunkar så bör detta tas som en regel.
Nu anser jag i de klaraste min aspekt utan någon kritik till någon utan hur jag såg på nomineringen.
Det är ändå medlemmarna som röstar så?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Jubileumsmästare

Skulle vilja säga bildskärmen HP OMEN X EMPERIUM 65, specifikations och upplevelsemässigt är det vad jag har väntat på sen jag satt med TripleHead2Go adapter för 10 år sedan.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Bloopy:

@Yoshman: Skulle vara samma sak som att säga att Gigabyte´s topp moderkort är nyskapande/revolutionerande då?
Att ge titeln till Nvidia för en nisch som idag inte fyller sin kvot är förvisso värd ett omnämnande för något nytt.
Jag anser att din motivering faller på mållinjen just för att det fyller idag inget syfte och kan således inte vara värd nåt.

Nja, att ta Gigabytes toppmoderkort belyser snarare en av orsakerna jag tog upp. Även om man väljer dessa toppmodeller kommer de ändå inte vara revolutionerande på den nivån RTX2080Ti är det.

Gigabytes toppmodell under innevarande period innehåller egentligen ingenting som kommer ha någon relevant påverkan på våra program eller hur vi använder våra datorer. Den skiljer sig inte heller på något kritiskt sätt från förra årets toppmodell. Du får lite dyrare materialval, kan kanske överklocka marginellt mer, mycket mer får du inte.

Ställ det emot hur RTX2080Ti fundamentalt förändrar hur man kan skapa grafik, tycker just Minecraft exemplifierar det på ett strålande sätt. Det kommer med 100 % säkerhet krävas någon generation till innan detta blir mainstream och fungerar i även de krävande titlarna ens med toppkort, men det är "bara" evolution/finputsning av existerande teknik. Revolutionen är att gå från "det är omöjligt" till "det är i alla fall möjligt i vissa fall".

Turing/Volta (men Volta finns som sagt inte för konsumenter) innehåller också detaljer som utökar mängden problem man kan utföra m.h.a. GPGPU.

Ett exempel på vad GPGPU kan betyda hittar vi i rendering som gått från att vara CPU-baserat till att nu bli helt GPGPU-baserat, det p.g.a. teknik i Turing möjliggör en helt ny prestandanivå. Ett enkelt RTX2080Ti kan med rätt programvarustöd (och detta stöd har redan rullats ut i en rad program ) slår dubbla Xeon Gold/Platinum på fingrarna här (den slår nog fyra st sådan CPUer på fingrarna också, men har inte sett någon sådan jämförelse)!

Håller dock med om @pv2b frågeställning kring vad som ska definieras som "produkt". Så ändrar nominering till RTX2080Ti Founders Edition då för att inte stöta mig med någon specifik tillverkare

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

Fidget Spinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Även om man väljer dessa toppmodeller kommer de ändå inte vara revolutionerande på den nivån RTX2080Ti är det.

Gigabytes toppmodell ...Du får lite dyrare materialval, kan kanske överklocka marginellt mer, mycket mer får du inte.

Lite så jag tänkte iochmed titeln årets produkt. Båda 2 ger just bara lite mer som produkt.
Det är vad vi kan använda idag, inte framtiden som jag tycker ska väga väldigt tungt.
Sen så absolut så är det en väldigt stort steg av Nvidia, det återstår dock å se när de praktiskt kan njutas.
Tills dess är det en pappers produkt och inte en realitet.

@Jacob
Jag tycker absolut det är bra att "reglerna" är öppna å diffusa för en bred vinkel så mer kan falla i ljuset.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bloopy:

@Jacob: Men absolut Jacob, då detta är ett forum så antas man kunna ha en dialog vilket jag också höll.
Med dialog kan också andra aspekter komma fram som gör att jag/vi/andra hittar andra vinklar.
Om ni vill ha endast en facebook agenda där man endast bör ge positiv feedback eller ryggdunkar så bör detta tas som en regel.
Nu anser jag i de klaraste min aspekt utan någon kritik till någon utan hur jag såg på nomineringen.
Det är ändå medlemmarna som röstar så?

Oj! Det var långt gående slutsatser utifrån att jag förtydliga våra, för i år avsiktligt löst satta, regler och att nomineringen i fråga är riktig baserad på dessa. Det var både för dig men också alla andra som läser, skriver och nominerar i tråden. Jag som chefredaktör och som varit delaktig i att ta fram SweClockers Awards måste ändå kunna förtydliga saker i en officiell tråd utan att det ska tolkas som en tillsägelse. För det var det verkligen inte, utan jag deltar i diskussionen precis som du och var bara ute att förtydliga vad som gäller kring nomineringar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Proffsmobbare

Det finns en t-shirt som ligger högt upp i min lista. Otroligt bekväm och med ett motiv som saknar motstycke.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laine:

Det finns en t-shirt som ligger högt upp i min lista. Otroligt bekväm och med ett motiv som saknar motstycke.

Biltema(Körv)?

Permalänk
Medlem

Sony WH-1000XM2 och Sony WH-1000XM3

Dessa trådlösa headset är en fröjd att använda i vardagen och har mycket bra brusreducering och batteritid vilka blir produktens dubbla ess i rockärmen. Sony WH-1000XM2 och Sony WH-1000XM3 är bäst i sin respektive prisklass.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zipparn:

Sony WH-1000XM2 och Sony WH-1000XM3

Dessa trådlösa headset är en fröjd att använda i vardagen och har mycket bra brusreducering och batteritid vilka blir produktens dubbla ess i rockärmen. Sony WH-1000XM2 och Sony WH-1000XM3 är bäst i sin respektive prisklass.

Sony WH-1000XM2 är dock lanserat 2017 och bör därför inte kunna kvalificera till årets produkt.

Sony WH-1000XM3 kan dock kunna vara nominerbar? Hittar ingen tillförlitligt lanseringsdatum, skulle kunna bara 30 augusti 2018 och därmed inom tidsramen.

Men då vill jag även också nominera Steelseries Arctis 7 2019 edition. Ett prisvärt och bra trådlöst gamingheadset utan några egentliga nackdelar. Bra ljud, bra batteritid, bra komfort, noll strul.

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen 5 3600

I och med Zen2 har AMD slagigt sig tillbaka på marknaden något enormt. Och just 3600 en fantastisk mitt-i-mellan produkt med svårslagen pris/prestanda. Den är år 2019 vad Intel 2500k var när den lanserades.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Då är nomineringarna avslutade! Anar vissa tydliga trender, men jag och @JonasT kommer gå igenom allt och vaska fram ett gäng finalister med en kort summering av alla era motiveringar.

Tack till alla som tagit sig tid! Hoppas det här blir ett roligt inslag under SweClockers Live! den 9 november.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nominerar AMD CPU AMD Ryzen och AMD Ryzen Threadripper Monster cpuer
till fina priser för oss konsumenter

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Nominerar AMD CPU AMD Ryzen och AMD Ryzen Threadripper Monster cpuer
till fina priser för oss konsumenter

Nomineringarna avslutades för en vecka sedan nu!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Ryzen 3600. Price/performance ratio. Power to the people!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Ryzen

Röstar på Ryzen 3900X, mycket processor för pengarna och var sent ute som vanligt

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.