Mer från Cyberpunk 2077 – 15 minuter nytt gameplay

Permalänk
Medlem

Som gammal veteran från Neocron känner jag mig som hemma i de små snuttar "gameplay" som visats. Skiter i grafiken om spelet i sig levererar på andra områden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Det här måste ha varit konsoll 720p typ. Såg förjävligt ut, men fasiken vilket spel!!
Ordentlig hype.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

smaken är som baken. Jag hade inga problem att sätta witcher 3 som världens bästa spel genom tiderna, fram tills wow classic. Det är lättare att göra en o rankad top 10 lista.

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att du inte spelade classic då?
Absolut ett av de bästa spelen, dock känner jag personligen att jag redan upplevt den känslan och TBC gjorde sjukt mkt QOL förbättringar i jämförelse med hur classic var.

Permalänk
Medlem

Tycks vara en av de ytterst få som inte känner sig super kåt...

"när frun har sagt att hon vill leka i sängen när senaste gången var för 6 år sedan"

...för det här spelet.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Känns som att CD Projekt RED inte hunnit optimera vissa texturer inför denna demo. Det ser ju inte dåligt ut, men kvaliteten skiftar väldigt mycket mellan olika modeller.

Jag är inte orolig för grafikens skull. Även Witcher 3 blev måttligt nedgraderat från dess första visning. Det här steget är större, men antagligen har man en hel del jobb med bildfrekvenser, buggar, och spelbarhet kvar att tillämpa.

Permalänk
Avstängd

Blev lite negativ efter att ha sett videon, känns som ett GTA i framtiden med blandning av Whitchers möjligheter men samtidigt väldigt snurrigt.
Kanske avvaktar lite med köp men också beroende på om Red Dead Redemtion kommer på PC:n så är det mer efterlängtat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Cyberpunk 2077. Bygger ett helt nytt bygge i förberedelserna kring detta spel. Byggt byggen åt andra och skänkt min gamla dator till grannens son som har det lite tufft. Så nu har man införskaffat sig ett thermaltake core p5 chassi. Ska bli kul och se vad man åstadkomma skall med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Fan, jag känner mig som en 7-åring på julafton när det kommer till det här spelet. Alldeles pirrig i kroppen för att få se mer gameplay. Är det normalt för en 36-årig man? Kanske inte, men det skiter jag i Ge mig det här spelet nu!

Man är bara så ung som man känner sig!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Nej detta kändes inte speciellt spännande.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Meh. Mina förhoppningar dör varje gång jag ser nyheter från detta spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

Antar att du inte spelade classic då?
Absolut ett av de bästa spelen, dock känner jag personligen att jag redan upplevt den känslan och TBC gjorde sjukt mkt QOL förbättringar i jämförelse med hur classic var.

jag spelade wow 2005. Och classic nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Sorry för lite offtopic, men vad tycker folk är så fantastiskt med Witcher 3? Det är absolut ett bra spel, men bästa någonsin har jag lite svårt att förstå. Jag har spelat igenom det ganska nyligen, och det var rätt kul i början, men sista 30% av spelet ville jag bara att spelet skulle ta slut så fort som möjligt. Personligen hade jag mycket roligare i Skyrim.

För övrigt är Monkey Island världens bästa spel

Jag gillade verkligen Skyrim men jag skulle säga att Witcher 3 är mycket bättre på story, karaktärer och dialog. Världsdesignen känns också mer trovärdig och levande. Själv tycker jag också att W3 är ett av de få spelen som håller kvaliteten ända till slutet, och även genom de två expansionerna för den delen, där båda slår många fulla spel på fingrarna.

Efter Skyrim har Bethesda bara fortsatt visa att de inte är speciellt bra på story eller karaktärer enligt mig, och BioWare har ju också tacklat av, så därav min hype för CDPR's nästa spel då W2 och W3 är i en annan liga på den fronten. Jag hoppas på att de kan fortsätta på inslagen väg, trots att de övergår till förstapersonsvy. Jag tycker inte någon lyckats fånga känslan i hur man rör sig och håller saker i det perspektivet på samma sätt som de lyckats göra naturliga rörelser i tredjepersonsvy. Jag är oftast inte imponerad av förstapersons-shooters.

Vad man tycker om är ju dock subjektivt så jag tvivlar på att någon som frågar vad som är bra med ett spel, när personen redan spelat det, kommer få speciellt mycket insikt i att andra berättar vad de tyckte om.

Permalänk
Medlem

Säkert kul spel, men känns som alla spel idag. Formatet kan vi redan sedan 10-15 år, storyn är det ända som förändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Extrem hype, tror detta floppar hårt tyvärr.. 90% grafik 10% shooting/story

Är inte detta vad cyberpunk-genren i princip är. Även i bokform är atmosfären 90% och sedan en story i höjd med en b-actionfilm där dolph har huvudrollen

Permalänk
Medlem

ojojojojojoj, jag är så förväntansfull att jag kissade på mig lite precis. Räknar ner dagarna och sen är det semester från jobbet för att lira detta fantastiska spel

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tydligen har man tagit bort möjligheten att välja kön i spelet efter påtryckningar från transcommunityn, förmodligen mest från resetra (spelvärldens absolut sjukaste community överhuvudtaget). Nu väljer man tydligen bara röst och kroppstyp. Sen kan man låtsas vara en hen. Egentligen en skitsak som inte påverkar men ändå tröttsamt, inte minst med tanke på några utvecklare som nyss uttryckte att man tycker det är sjukt med föräldrar som tvingar på sina 4åriga barn att dem är födda i fel kön. Och blev uthängda som transfober och skulle censurera deras spel. PK samhällets grepp på spelindustrin blir bara värre och värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

jag spelade wow 2005. Och classic nu.

Skickades från m.sweclockers.com

wow 2005 är dock i princip classic.

Permalänk
Avstängd

Gameplaymässigt ser det ut som en indieprojekt.

The Outer Worlds slår typ detta på fingrarna (och det ser även rent sagt skit ut gameplay mässigt)

Spongebob fiender med dålig gunplay. Awyis here we go!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

wow 2005 är dock i princip classic.

Rätt grova skillnader faktiskt, bara ljussättning och texturer skiljer rätt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Rätt grova skillnader faktiskt, bara ljussättning och texturer skiljer rätt mycket.

som minecraft med raytracing typ?

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Tydligen har man tagit bort möjligheten att välja kön i spelet efter påtryckningar från transcommunityn, förmodligen mest från resetra (spelvärldens absolut sjukaste community överhuvudtaget). Nu väljer man tydligen bara röst och kroppstyp. Sen kan man låtsas vara en hen. Egentligen en skitsak som inte påverkar men ändå tröttsamt, inte minst med tanke på några utvecklare som nyss uttryckte att man tycker det är sjukt med föräldrar som tvingar på sina 4åriga barn att dem är födda i fel kön. Och blev uthängda som transfober och skulle censurera deras spel. PK samhällets grepp på spelindustrin blir bara värre och värre.

Kan man inte välja kön så köper jag inte spelet.
I demon som visades så var det en man och kvinna, dvs de enda fysiska könen som finns (exkluderar den extremt lilla gruppen som har för lite könshormon av någon form vid födsel).
Vad man identifierar sig som psykologiskt är inte relevant.

Om det är så jäkla viktigt, tillåt människor att modifiera sig i spelet under gameplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Sorry för lite offtopic, men vad tycker folk är så fantastiskt med Witcher 3? Det är absolut ett bra spel, men bästa någonsin har jag lite svårt att förstå. Jag har spelat igenom det ganska nyligen, och det var rätt kul i början, men sista 30% av spelet ville jag bara att spelet skulle ta slut så fort som möjligt. Personligen hade jag mycket roligare i Skyrim.

För övrigt är Monkey Island världens bästa spel

Witcher 3 är ett av få spel som satt sina spår, storyn var väldigt välskriven(kanske inte så konstig med tanke på att det trotts allt är baserat på best sellers) och stort antal karaktärer mins man fortfarande ett par år efter man spelet det. Även om storyn var den starkaste punkten så lyckades de rita upp en värld som på något vis härligt att vistas i på sin håll. Kommer ihåg hur imponerad jag blev när man först tog steget in i Novagrad, jag hade förväntat mig en huvudstad men inte i närheten av detta med så mycket liv! Oftast blev man bara besviken när man kom till de stora städerna i The Elder Scrolls och Fallout serien.

Jag tyckte både Skyrim och en del av fallout spelen var riktigt bra när jag spelade igenom dem men Witcher är helt klart något speciellt.

Frågar någon mig vilka de bästa spelen är så säger jag

- Witcher 3
- Mass Effect 3
- Grand Theft Auto V (och vice såklart)
- Red Dead Redemption 2

Och såklart samtliga Monkey Island spel

I slutändan är det dock bara en fråga om smak

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Spelet är under utveckling, finns ingen anledning att gnälla som diverse saker riktigt än. Jag kommer absolut ge spelet en chans, det är trotts allt en väl renommerad studio bakom spelet och det har ett tema som tilltalar

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Samma fenomen man såg innan Witcher 3 släpptes, där folk vara snabba att klaga på hur kass grafiken såg ut (med vinklingen att spelet per automatik måste vara kasst p.g.a. detta) när spelet fortfarande var under utveckling. Blev ett rätt bra spel i slutändan, så risken för att Cyberpunk kommer bli dåligt är minimal. Bör ju även tänkas på att spelet är tänkt att kunna spelas både på nuvarande och nästa konsolgeneration, så lär ju vara en hel del grafiska skillnader mellan de olika versionerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag är ju då ordentligt taggad på detta spelet iallafall!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Det här blir troligen ett helt okej spel. Visst finns det en chans att det floppar men jag tror största risken att det floppar är från sin egen hype snarare än själva spelet. Det bästa du kan hoppas på för detta spel är att det verkligen lever upp till sitt "cyberpunk"-tema i allt som begreppet innebär. Förvänta dig inga "mindblowing game mechanics never seen before in the gaming industry" dock.

Det mesta i spelutvecklingsvärlden har "upptäckts" och nu handlar det mer om presentation (grafik+musik+"atmosfär"=huvudsakligt tema) och en story som motiverar själva gameplayat. Många "gimmicks" har redan provats och misslyckats så något "revolutionerande quest-system" tror jag icke på.

Snarare handlar det om att storyn (eller hela temat i spelet) motiverar dig till att det "känns motiverande att slutföra olika quests" eller att världen känns så levande och dynamisk att side-quests också blir intressanta att slutföra även om det är exakt samma fetch-quest sedan questandets begynnelse.

T.ex. tyckte jag väldigt mycket om Far Cry 5 här senast för temat påminde mig om att vara i norrland och knäppa jänkare på något konstigt vis. Hela speltemat på så vis var motiverande för mig att spela färdigt main story och ett par side-quests. Atmosfären, världen, och vissa karaktärer gjorde spelet. Själva skjutandet och fordonskörningnen var typ som en förbättrad version av GTA3 - inget märkvärdigt alls men roligt i just denna "temavärld".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Kan man inte välja kön så köper jag inte spelet.
I demon som visades så var det en man och kvinna, dvs de enda fysiska könen som finns (exkluderar den extremt lilla gruppen som har för lite könshormon av någon form vid födsel).
Vad man identifierar sig som psykologiskt är inte relevant.

Om det är så jäkla viktigt, tillåt människor att modifiera sig i spelet under gameplay.

Gud vad löjlig man är, vet du ens vad som är ändrat?
Du väljer en manskropp eller en kvinnokropp, dvs du kan fortfarande spela man eller kvinna om du vill.
Vad är det för skillnad om du väljer på en text där det står "Male" vs "Female" eller väljer en manskropp eller kvinnokropp?
Det CPR har gjort är att låsa upp allt för båda karaktärerna V.
Dvs "om" du vill, så har du nu möjligheten att välja en kvinnoröst till manskroppen, välja en kvinnlig frisyr etc. MEN du behöver inte.

Varför är detta ens något att hänga upp sig på. Det är liksom inte första gången du kan göra vad du vill med dina karaktärer i skapade menyn. Exemplevis Saints Row 2.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Zyces:

Gud vad löjlig man är, vet du ens vad som är ändrat?
Du väljer en manskropp eller en kvinnokropp, dvs du kan fortfarande spela man eller kvinna om du vill.
Vad är det för skillnad om du väljer på en text där det står "Male" vs "Female" eller väljer en manskropp eller kvinnokropp?
Det CPR har gjort är att låsa upp allt för båda karaktärerna V.
Dvs "om" du vill, så har du nu möjligheten att välja en kvinnoröst till manskroppen, välja en kvinnlig frisyr etc. MEN du behöver inte.

Varför är detta ens något att hänga upp sig på. Det är liksom inte första gången du kan göra vad du vill med dina karaktärer i skapade menyn. Exemplevis Saints Row 2.

Skrev jag; "Jag tänker inte köpa spelet pga....."?
Jag skrev; "KAN MAN INTE så kommer jag inte köpa spelet."

Så nej, vad som är ändrat är inte relevant för mitt argument i dagsläget. Lägg inte orden i min mun.

Jag tänker inte skriva om resten av mitt inlägg.
Det finns två kön. Vad någon identifierar sig som är inte relevant.
Jag stödjer inte dagens könsexperiment ("pun" intended till en bok).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tydligen har man tagit bort möjligheten att välja kön i spelet efter påtryckningar från transcommunityn, förmodligen mest från resetra (spelvärldens absolut sjukaste community överhuvudtaget). Nu väljer man tydligen bara röst och kroppstyp. Sen kan man låtsas vara en hen. Egentligen en skitsak som inte påverkar men ändå tröttsamt, inte minst med tanke på några utvecklare som nyss uttryckte att man tycker det är sjukt med föräldrar som tvingar på sina 4åriga barn att dem är födda i fel kön. Och blev uthängda som transfober och skulle censurera deras spel. PK samhällets grepp på spelindustrin blir bara värre och värre.

Njae, eftersom Cyberpunk 2077 bygger på rollspelet Cyberpunk 2020. Och när man skapar sin karaktär där så sätter man aldrig viket kön man har. Så egentligen så har de faktiskt tagit det som Mike P har skapat från första början. Sen kan man ju baka in tolkningar lite som man vill bara för att man kan...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tydligen har man tagit bort möjligheten att välja kön i spelet efter påtryckningar från transcommunityn,

Det är skillnad på att låta spelaren välja och att låta spelet bli kidnappat av politiska extremister. Att låta spelaren customisera sin karaktär fullt ut är inte SJW-smörja per automatik. Det är inte så konstigt i den settingen heller, där den teknologiska nivån är långt bortom vår.