Vad är det här för kontakt? Behöver jag den?

Permalänk
Medlem

Vad är det här för kontakt? Behöver jag den?

Jag bytte nyss chassi (till ett Fractal Design R6) och noterade att en sladd från (det modullära) nätaggregatet blev över, nämligen en sån som på bilden. Den verkar ha gett ström till frontpanelen i det gamla chassit, men det nya har ingen sån. Jag har ett gäng såna sladdar i en låda, och med nuvarande konfiguration verkar de alltså överflödiga.

Ni som är lite mer rutinerade - är detta kablar med en gammal standard som jag därmed kan kasta? (Jag utgår från att jag aldrig kommer köpa några äldre chassin eller komponenter i framtiden).

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Det är en Molex-kabel. Nej, du bör absolut inte kasta dem. Förutom att sänka andrahandvärdet på ditt nätagg finns det fortfarande nya saker som använder Molex.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Ok, tack. Och används den av några moderna komponenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det är en Molex-kabel. Nej, du bör absolut inte kasta dem. Förutom att sänka andrahandvärdet på ditt nätagg finns det fortfarande nya saker som använder Molex.

Tack för svar! Då sparar jag

Permalänk
Medlem

Nu börjar man bli gammal känner jag.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N