Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Ja inte är WoW Classic speciellt svårt... det är mest bara tanklöst nötande om och om igen. Just nu är det dock till största del en evig väntan. Än är det för mycket folk i questområdena.

Jag brukar alltid fråga dom som tycker retail är alldeles för lätt om dom bara kört LFR eller om dom någonsin provat en mythic. Skulle nog vilja påstå att raidsen i vanilla är rätt simpla. Mer grind och mer trash mobs som är skit svåra, det köper jag. Men svåra taktik mässigt? Njea..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

men känns att mobs spawnar snabbare än vad de gjorde back in the days? Tycker mobs spawnar fort.

Lite har de nog tweakat, men vanliga mobs kunde spawna fort förr med.
Särskilt de man inte vill ska spawna...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Vilken server är alla svenskar på?

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem

@miscann: Gehennas

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

@miscann: tycker jag träffar svenskar överallt på andra servrar också. Foggen verkar ha med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miscann:

Vilken server är alla svenskar på?

Alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Jag brukar alltid fråga dom som tycker retail är alldeles för lätt om dom bara kört LFR eller om dom någonsin provat en mythic. Skulle nog vilja påstå att raidsen i vanilla är rätt simpla. Mer grind och mer trash mobs som är skit svåra, det köper jag. Men svåra taktik mässigt? Njea..

Det svåra är ju att få 40 adhd personer att inte stå i elden...

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat WoW innan men blev sugen att testa Classic.

Måste jag ha hela WoW installerat på 60 GB innan jag kan få en option att installera WoW Classic? I rullmenyn ovanför Play finns endast vanliga WoW att välja på.

Jag har begränsat lagringsutrymme på min dator och vill verkligen inte lägga 60 GB på ett spel jag aldrig kommer spela.

Permalänk
Medlem

@Red Onion: Kollade upp läget angående ditt lagringsutrymme, du behöver ha WoW installerat för att kunna spelar WoW Classic och prenumation för den delen med. Nu får man ju tilläggen upp till BFA av Blizzard bara att prenumerera varje månad. Så ja tyvärr måste du det =/

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet om det finns en Svensk Guild på Pyrewood Servern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roddan85:

@Red Onion: Kollade upp läget angående ditt lagringsutrymme, du behöver ha WoW installerat för att kunna spelar WoW Classic och prenumation för den delen med. Nu får man ju tilläggen upp till BFA av Blizzard bara att prenumerera varje månad. Så ja tyvärr måste du det =/

Tack för hjälpen!

Minimum reqs för WoW Classic specificerar ett lagringsutrymme på 5 GB. Väldigt missvisande formulerat kan man tycka

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon115862:

Någon som vet om det finns en Svensk Guild på Pyrewood Servern?

Bottenskrapet är svenskt gille med många 30+, däribland jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Inaktiv

@Red Onion: Du behöver inte installera vanliga wow för att spela classic. Det räcker med classic-klienten på ~5GB.

Permalänk

Jag har endast Classic installerat och hela min WoW-mapp ligger på 4,5 GB så stämmer ganska bra vill jag tycka.

Permalänk
Medlem

Hörde inom min Guild att Blizzard har tagit i med hårdhandskarna gällande spelare som håller sin gubbe aktiv på avstånd med app, script och dyl, allt för att slippa DC eller loggas ut.
Tydligen en uppsjö med bans.

Men inget jag kan bekräfta på svart o vitt dock!

Tröttnade på väntetiden på Gehennas, bytte till Ten Storms och kom in direkt.. väldigt många svenskar där med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Hörde inom min Guild att Blizzard har tagit i med hårdhandskarna gällande spelare som håller sin gubbe aktiv på avstånd med app, script och dyl, allt för att slippa DC eller loggas ut.
Tydligen en uppsjö med bans.

Men inget jag kan bekräfta på svart o vitt dock!

Tröttnade på väntetiden på Gehennas, bytte till Ten Storms och kom in direkt.. väldigt många svenskar där med.

Bättre dom lägger resurser och tid på att fixa grundproblemet!
Kommer säkert bli en hel del false-positive bans om det tex kommer va legit med remote desktop för anti-afk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Jag brukar alltid fråga dom som tycker retail är alldeles för lätt om dom bara kört LFR eller om dom någonsin provat en mythic. Skulle nog vilja påstå att raidsen i vanilla är rätt simpla. Mer grind och mer trash mobs som är skit svåra, det köper jag. Men svåra taktik mässigt? Njea..

Skickades från m.sweclockers.com

Det som gör wow classic/vanilla unikt är att mer tid investerat = bättre gearad kommer du vara, detta stämmer till 100% i vanilla.
Något det faktiskt inte gör på retail.

Båda har såklart sina för o nackdelar, beror på vart man är i livet/vilken typ av spelare man är osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Jag brukar alltid fråga dom som tycker retail är alldeles för lätt om dom bara kört LFR eller om dom någonsin provat en mythic. Skulle nog vilja påstå att raidsen i vanilla är rätt simpla. Mer grind och mer trash mobs som är skit svåra, det köper jag. Men svåra taktik mässigt? Njea..

Skickades från m.sweclockers.com

Det som var svårt som jag minns det var att folk hade verkligen potatoe-PCs och ADSL-uppkoppling. Vill minnas att jag hade sällan högre än 10 fps under boss fighter. Sen fick man ju sitta på Ventrilo med 40 pers, då det inte fanns så mycket andra alternativ. Addons kom ju relativt sent också, DBM osv var ju inget man använde sig av förren senare runt AQ/Naxx.

Sen spelar vi på patch 1.12 nu, det är en patch som kom i slutet av vanilla. Tänk på att folk raidade alla tidigare instancer med alla buggiga patcher, skit bad gear och dåliga balanseringar av klasserna. Visst dungeon gear på 60 fick enorma reworks och som vi har direkt nu från början.

Raidsen är väl dock relativt enkla fram till C'Thun och Naxxramas, det är där många guilds kommer att köra fast då det kräver lite mer dedikation. Men har man ett bra guild med en bra leader så kan han/hon ta igenom alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det som gör wow classic/vanilla unikt är att mer tid investerat = bättre gearad kommer du vara, detta stämmer till 100% i vanilla.
Något det faktiskt inte gör på retail.

Båda har såklart sina för o nackdelar, beror på vart man är i livet/vilken typ av spelare man är osv.

fast det gör ju det i retail med. jag som raidade mythic hade typ 15-20 ilvls över alla som körde max HC. visst dom kanske hade något enstaka mythic item som dom fått från en chest men jag var ju istället full mythic med en hel del titanforged.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

fast det gör ju det i retail med. jag som raidade mythic hade typ 15-20 ilvls över alla som körde max HC. visst dom kanske hade något enstaka mythic item som dom fått från en chest men jag var ju istället full mythic med en hel del titanforged.

Det kräver ändå mindre farmande i antal timmar.
Och om vi pratar om PvP går det inte ens jämföra på något sätt eller vis med tid investerat kontra reward.

Jag personligen gillade att tid = reward förr, wow vanilla Pvp systemet älskade jag då man var rätt unik som R14 då få orkade pusha med en premade non stop (eller hade en bra premade där andra laget automatiskt ofta afkade för de visste det inte var lönt att slösa tiden)

Sen var det ju inte så jävla kul o ranka. Det roligare hade man sen istället med premade vs premade i wsg.

Nu för tiden hade jag ALDRIG orkat pusha R14, hade varit kul och kommer köra PvP premades igen men jag tvivlar på jag orkar till r14.
Man är ingen young buck längre

Sen var vanilla tekniskt sätt svårare än classic då man började ifrån start patch och inte färdig slut patch som classic är där mycket är fixat, ändrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det som gör wow classic/vanilla unikt är att mer tid investerat = bättre gearad kommer du vara, detta stämmer till 100% i vanilla.
Något det faktiskt inte gör på retail.

Det där är ju dock BS, bara en som inte lirat senare expansioner eller ignorerar fakta kan ju slänga ur sig sånt trams anser jag. Ju mer tid du lägger i både classic/vanilla och retail desto bättre gearad kommer man vara och så är det liksom med det.

Vilka i vanilla hade bäst gear, de som lade 5h i veckan eller de som lade 30h? Vilka numera i retail är bäst gearade, de som lägger 5h i veckan eller de som lägger 30h? Tror du finner svaret rätt självklart i båda fallen.

Sen har de däremot höjt lägstanivån i retail genom att introducera system som gör att folk kan komma ikapp enklare. Men det är en ju jävlaskillnad på det och busenkelt att få BRA gear. Så vi ska nog hålla isär begreppen lite tycker jag

Dvs retail har helt enkelt anpassat sig för att kunna ge spelare som har familj osv möjlighet att komma åtminstone någon vart utan att en ny expansion hinner släppas. Plus att man kan komma och gå lite ist för att lira hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Det där är ju dock BS, bara en som inte lirat senare expansioner eller ignorerar fakta kan ju slänga ur sig sånt trams anser jag. Ju mer tid du lägger i både classic/vanilla och retail desto bättre gearad kommer man vara och så är det liksom med det.

Vilka i vanilla hade bäst gear, de som lade 5h i veckan eller de som lade 30h? Vilka numera i retail är bäst gearade, de som lägger 5h i veckan eller de som lägger 30h? Tror du finner svaret rätt självklart i båda fallen.

Sen har de däremot höjt lägstanivån i retail genom att introducera system som gör att folk kan komma ikapp enklare. Men det är en ju jävlaskillnad på det och busenkelt att få BRA gear. Så vi ska nog hålla isär begreppen lite tycker jag

Dvs retail har helt enkelt anpassat sig för att kunna ge spelare som har familj osv möjlighet att komma åtminstone någon vart utan att en ny expansion hinner släppas. Plus att man kan komma och gå lite ist för att lira hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Förutom att det absolut inte alls är BS. Självklart menar man ju motsvarig tid mellan vanilla och retail, vad annars skulle man syfta på liksom?
Det KRÄVDE mer tid i Vanilla och Classic jämfört med motsvarande tidskrav för raid och Pvp i retail.

Eller du säger också att PvP i Vanilla och Retail kräver lika mycket tid för att få samma gear? Bara en som inte lirat vanilla eller ignorerar fakta kan slänga ur sig sånt trams anser jag och då behöver jag inte svara mer

Fakta är att det krävde mer tid i vanilla för att få motsvarig gear mot retail. Det kan du försöka lolla runt allt du vill, men lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Det som var svårt som jag minns det var att folk hade verkligen potatoe-PCs och ADSL-uppkoppling. Vill minnas att jag hade sällan högre än 10 fps under boss fighter. Sen fick man ju sitta på Ventrilo med 40 pers, då det inte fanns så mycket andra alternativ. Addons kom ju relativt sent också, DBM osv var ju inget man använde sig av förren senare runt AQ/Naxx.

Sen spelar vi på patch 1.12 nu, det är en patch som kom i slutet av vanilla. Tänk på att folk raidade alla tidigare instancer med alla buggiga patcher, skit bad gear och dåliga balanseringar av klasserna. Visst dungeon gear på 60 fick enorma reworks och som vi har direkt nu från början.

Raidsen är väl dock relativt enkla fram till C'Thun och Naxxramas, det är där många guilds kommer att köra fast då det kräver lite mer dedikation. Men har man ett bra guild med en bra leader så kan han/hon ta igenom alla.

Fanns en hel del spells och abilities som var Op innan de fixade det med. Tex Powerword: Shield som kunde användas på hela raiden istället för bara i grupp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av laudanum:

Bottenskrapet är svenskt gille med många 30+, däribland jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Vem kan jag adda så jag kan bli inbjuden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det som gör wow classic/vanilla unikt är att mer tid investerat = bättre gearad kommer du vara, detta stämmer till 100% i vanilla.
Något det faktiskt inte gör på retail.

Båda har såklart sina för o nackdelar, beror på vart man är i livet/vilken typ av spelare man är osv.

Tycker det är riktigt tråkigt att det egentligen bara är TID som krävs istället för lite mer tankeverksamhet. Vore trevligt med lite mer utmaning istället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Förutom att det absolut inte alls är BS. Självklart menar man ju motsvarig tid mellan vanilla och retail, vad annars skulle man syfta på liksom?
Det KRÄVDE mer tid i Vanilla och Classic jämfört med motsvarande tidskrav för raid och Pvp i retail.

Eller du säger också att PvP i Vanilla och Retail kräver lika mycket tid för att få samma gear? Bara en som inte lirat vanilla eller ignorerar fakta kan slänga ur sig sånt trams anser jag och då behöver jag inte svara mer

Fakta är att det krävde mer tid i vanilla för att få motsvarig gear mot retail. Det kan du försöka lolla runt allt du vill, men lycka till.

Ja iofs uppenbarligen har du ju gjort det. Dvs fixat den bästa gearen i Vanilla och du har det även nu i BFA, eftersom du är så bergsäker tänker jag. Eller så har du ngn annan bra källa.

Nu vet jag att det jag skrev framstår som drygt och sarkastiskt. Men jag är seriös, jag backar från det jag skrev efter att ha tänkt efter lite. Jag går efter minnet från min tid i Vanilla och min tid i retail och har faktiskt aldrig haft den bästa gearen i varken PvP eller PvE. Så rent krasst vet jag inte vad som är rätt eller fel gällande tiden. Utan baserat på min tid i Vanilla och den i retail ansåg jag att de kändes rätt lika och har känt mig rätt övertygad om det oavsett gear nivå man ligger på därav min kommentar.

Men du har uppenbarligen mer erfarenhet så jag tänker ta ditt ord för att det du säger stämmer faktiskt. Och återigen, jag är seriös här. Lätt att det inte blir tydligt i textform och det är väl rätt ovanligt att ngn gör en 180 i sin åsikt också på nätet.

Däremot finns ett annat område jag tycker att retail är MER krävande än Vanilla inom t.om. (inte ens lika som jag först tyckte gällde med tiden) Det är skickligheten som krävs. Inte för att levla och lalla runt dock för där är vanilla hääästlängder svårare. Utan för att nå den bästa gearen, både inom PvP och varje ny raid-tier.

Till att börja med har vi klasserna. Att bemästra en klass på riktigt, pressa ur maximal DPS ens på en dummy t.ex är helt enkelt svårare i retail än Vanilla där jämförelsevis en spelares APM kan vara skrämmande låg ibland. Sen har vi raidsen i sig som i ren taktik är ibland extremt komplexa. Sen ska vi lägga ihop dessa två för att nå framgång. Det lite helt enkelt svårare i retail än i classic.

Gällande PvP så utöver klassen som inom PvE så är det i retail så att man får gear genom arenan. (om inget ändrat sig?) 2v2 osv. Jämför vi det med grinda BGs som ofta var pre-made så är det liksom natt och dag direkt hur mycket mer individuell skicklighet som krävs. Focus är PvP på riktigt i en helt annan grad helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

Apes tog ner både Ragnaros och Onyxia inatt på Gehennas.

Permalänk
Skrivet av Greed:

Apes tog ner både Ragnaros och Onyxia inatt på Gehennas.

Det mest imponerande är nog att de fått ihop 40 man som kan vara lediga från jobb/skola/familj en hel vecka och spela dag in och ut för att nå detta.

Permalänk
Medlem

Galet va fort Ragnar och Onyxia dog. Vanilla raids var nog inte så svåra som alla säger (förutom att det tog längre tid att fixa gear/lvl/rep =tidskrävande, inte svårt) Sen ställde nog ADSL och trä datorer till det en hel del