Fredagspanelen 177: Intel Comet Lake, Threadripper 3 och ray tracing i Control

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 177: Intel Comet Lake, Threadripper 3 och ray tracing i Control

Efter ett sommaruppehåll är Fredagspanelen äntligen tillbaka, där Jacob och Jonas i vanlig ordning ska avhandla de senaste händelserna i hårdvaruvärlden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

FREDAGSPANELEN ÄR TILLBAKA!!!11 YEEEEEYY

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Äntligen !

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus123:

Äntligen !

Jag stämmer in i kören, ÄNTLIGEN tillbaks!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Härligt med fredagspanel! Bra jobbat som vanligt.
En fråga cascade lake på x299 får dom 64 pci-e lanes istället för 48 som, Xeon-w får på LGA 3647 (om ni vet)
Själv lite alergisk mot x299 & dess nedbantade plattform mot hur det var tidigare på HEDT plattformen vem vet kanske blir en threadripper istället, även om det tar emot. (med AMD hypen för tillfället)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Att ni sitter ner och pratar tycker jag ni ska överväga som en del av nya studion.

Har ju gjort det förr innan hexagon väggens dagar och efter.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

DLSS ett måste för RayTracing

Hej!

Köpte nyligen ett RTX 2080TI och kände mig ungefär som er att fan det här räcker inte till ett kort fört 12 papp och det kan inte maxa Control i 4k med RT.

Man måste ju ha på DLSS om detta ska funka!

Jag började lira utan att veta vad DLSS var och höll på att returnera mitt grafikkort. Tricket är ju att lira med upplösn 2560 men skala till 4k då kan man driva runt allt det fina. DLSS är ju räddningen för Ray Tracing och fuska sig till 4k precis som PS4 Pro gör.

Det verkar krävas en del mer utbildning angående DLSS och RT då det inte går att driva i native 4k rakt av.

Mvh Kotten

Visa signatur

▩ Monitor: MSI 32" Optix 4K@144Hz ▩ CPU: AMD 5800X3D ▩ GPU: PNY GeForce RTX™ 3080 Ti 12GB ▩ Memory: DDR4 Corsair 32GB@3200MHZ ▩ Motherboard: ASROCK X570M Pro4 ▩ M2: Corsair 1TB ▩

Permalänk
Medlem

Kul! Blir o se i helgen !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Att ni sitter ner och pratar tycker jag ni ska överväga som en del av nya studion.

Har ju gjort det förr innan hexagon väggens dagar och efter.

Håller med, mer avspänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

äntligen

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Skäggig legend

Alltså, 20 års partajet, jag kan åka till jukkasjärvi om så behövs. 🥰

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Cash funkar alltid. Inga problem med att nån server är nere etc.

Tyskarna har rätt. Det är inte konservatism utan att vara praktisk och välja det som alltid fungerar.

Finns en bra grupp på FB för att behålla kontaner. Välkomna!
https://www.facebook.com/groups/bevarakontanten/?fref=nf

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730