Inside Bill's Brain: Decoding Bill Gates / Bill Gates: Koden till min hjärna på Netflix

Permalänk
Relik 📜

Inside Bill's Brain: Decoding Bill Gates / Bill Gates: Koden till min hjärna på Netflix

Vad tror vi om det här? Jag gissar det kan bli bra! Gates har verkligen gjort en resa, testat allt från praktarsel till närmast "helgon". Finns ju en hel hög produktioner om Jobs, så tycker om inte annat att omväxlingen är kul!

(Also, jädrar vad Netflix pumpar ut grejer nu!)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kommer nog att tittas på, har inte så stor koll på vad han gör idag mera än att han håller på att ge bort sin förmögenhet i välgörenhet.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Hjälpsam

Tror att Bill är en i grunden hygglig kille, tror dock inte att jobs var speciellt trevlig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

En ganska framgångsrik datanörd.

Permalänk
Medlem

En sann HJÄLTE och JOBBSKAPARE 🙏

Visa signatur

Chassi: Silverstone SG-13B | Moderkort: MSI B450I | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | CPU-kylare: Alphacool Eisbaer LT120 (fläktar utbytta till Corsair Premium ML120) | RAM: Crucial Ballistix 3600Mhz CL16 2x8GB | PSU: EVGA G3 1000W | GPU: AMD Radeon 5700 XT | Skärm: Dell U2515h | SSD: Corsair MP510 960GB | HDD: Seagate Firecuda 2TB (2,5")

Permalänk
Medlem

Han är fasiken en exakt klon av min farmors mosters man!

Permalänk
Avstängd

Han förtjänar en medalj som en av världens bästa människa.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

En person som möter dig vid grinden när man hälsar på honom i hans hus.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tror att Bill är en i grunden hygglig kille, tror dock inte att jobs var speciellt trevlig.

Hehe. Utan att känna någon av dem som är det lite som du säger man hört hur dessa två har blivit beskrivna.

Bill= BLÅ (Microsoft) människa med GRÖNT (sin givande sida) i sig.
Steve= var en RÖD människa rakt igenom. Inte alltid det roligaste man kan träffa på.

Permalänk
Medlem

Man made global warming? Kommer det om 10 år heta man made global cooling?

Permalänk
Medlem

"Sedan när jobbar Bill Gates på Netflix" var min första tanke. Sen läste jag rubriken igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Han förtjänar en medalj som en av världens bästa människa.

Efter Keanu Reeves

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kul att se, blir o lägga i listan direkt.

Pajen i ansiktet minns man ju som en rolig grej, även USB scannern som hängde sig på en presentation. Microsoft på 90-talet var ju något av ett hatobjekt för många "coola datanördar".

Helt otroligt, det arbete han och Melinda gör idag.
Ska bli intressant att titta på, tack för tipset!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Efter Keanu Reeves

Det delades väl bara ut en medalj och den fick Chuck Norris?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Skulle vilja påstå att det finns andra människor som förtjänar sådan medalj. Vad som ploppade upp i huvudet just när jag såg vad du skrev är Jose Mujica.

https://www.bbc.com/news/magazine-20243493

Men helt klart gör Bill en hel del bra i världen nu i den senare delen av hans liv.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Avstängd

Bill Gates är som en helgon medans Mark Zuckerberg är som en ond jävel.

Kommer självklart vilja se mer av Bill Gates.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

BIll Gates är satan!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

Kul med en dokumentär om Bill Gates, har nog aldrig sett en sådan om honom faktiskt. vore intressant att se om han var/är ett lika stort (sadistiskt) rövhål som Steve Jobs var, har svårt att tro det dock, han verkar väldigt gemytlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tror att Bill är en i grunden hygglig kille, tror dock inte att jobs var speciellt trevlig.

+1 på det
Bevis?
Se vad de gör med sina förmögenheter...
BMGF gör en skillnad

Permalänk
Medlem

Bill Gates TED talk från 2010.
https://www.ted.com/talks/bill_gates/transcript

"The world today has 6.8 billion people. That's headed up to about nine billion. Now, if we do a really great job on new vaccines, health care, reproductive health services, we could lower that by, perhaps, 10 or 15 percent."

Det citatet bör läsas ett par gånger.

Permalänk
Inaktiv

Bill Gates var enligt alla dokumentärer jag har sett extremt slug och skydde inga metoder för att krossa sina konkurrenter. Under senare delen av livet så verkar han dock ha ändrat väldigt mycket i sitt beteende och blivit en filantrop.
Det som gör Gates så mycket mer intressant än Jobs dock är att Gates var både ett programmerargeni samt en oerhört skicklig affärsman.

Permalänk
Medlem

Kul att Gates får lite mer uppmärksamhet.
Till skillnad från Jobs så har ju Gates verkligen förändrat världen.
Svårt att föreställa sig en värld utan Windows, allas favorit att klanka ner på trots att 90% av alla världens datorer kör det.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se, antar dock att man kommer få se en grovt glorifierad bild av Bill Gates.
Vilken dystopi vi hade levt i ifall Microsoft hade fått sin vilja igenom på 90-talet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är man tillräckligt rik kan man köpa sig omtyckt

Jag antar att dokumentären kommer handla om vad som hände efter microsoft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

BIll Gates är satan!

...och Lucifer är god, han tyckte Gud var orättvis som bestraffade människor medan Lucifer ville beskydda dem, därför blev han förvisad från himlen...sen körde kyrkan igång med sin svartmålning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

...och Lucifer är god, han tyckte Gud var orättvis som bestraffade människor medan Lucifer ville beskydda dem, därför blev han förvisad från himlen...sen körde kyrkan igång med sin svartmålning.

Vad har du fått det ifrån?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickosaurus:

Kul med en dokumentär om Bill Gates, har nog aldrig sett en sådan om honom faktiskt. vore intressant att se om han var/är ett lika stort (sadistiskt) rövhål som Steve Jobs var, har svårt att tro det dock, han verkar väldigt gemytlig.

Om du läser Paul Allens (Grundare av Microsoft) självbiografi så får du ingen ljus bild av Gates kan jag säga.
Paul grundade Microsoft men blev blåst på i princip alla aktieandelar i sitt eget bolag då Bill knuffade ut honom mer och mer, gav bort Pauls aktier till Ballmer. Paul var inte den som tog något argument och lät det hela bara hända, istället för en rättstvist sökte han istället bara ett ärligt svar av Bill varför. Men fick aldrig något sådant.

Och de båda är sannerligen ingen garageverkstad som Apple var.
Paul och Bill fick gott om pengar och speciellt advokater via hans mor som satt i styrelsen för Boeing.

Bill var rätt känd för att vara wild and crazy där han köpte/bjöd in prostitierade/strippor vid företagsfester osv. Inte alls den där gemytliga snubben han är idag. Finns gott om böcker om hur Microsoft skapades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Vad har du fått det ifrån?

Inte från kristendomen, bibeln eller TV-serien ”Lucifer” i alla fall, det finns saker inom teologin som kristendomen vägrar ta upp eftersom de bara plockat ut de delar som passar dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Inte från kristendomen, bibeln eller TV-serien ”Lucifer” i alla fall, det finns saker inom teologin som kristendomen vägrar ta upp eftersom de bara plockat ut de delar som passar dem.

Jag får gissa att det är den satanistiska bibeln då.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Om du läser Paul Allens (Grundare av Microsoft) självbiografi så får du ingen ljus bild av Gates kan jag säga.
Paul grundade Microsoft men blev blåst på i princip alla aktieandelar i sitt eget bolag då Bill knuffade ut honom mer och mer, gav bort Pauls aktier till Ballmer. Paul var inte den som tog något argument och lät det hela bara hända, istället för en rättstvist sökte han istället bara ett ärligt svar av Bill varför. Men fick aldrig något sådant.

Och de båda är sannerligen ingen garageverkstad som Apple var.
Paul och Bill fick gott om pengar och speciellt advokater via hans mor som satt i styrelsen för Boeing.

Bill var rätt känd för att vara wild and crazy där han köpte/bjöd in prostitierade/strippor vid företagsfester osv. Inte alls den där gemytliga snubben han är idag. Finns gott om böcker om hur Microsoft skapades.

Beror ju på vad man tar ifrån boken. Bill Gates var främst en högbegåvad och ytterst driven yngling, och då finns det inte särskilt många mjuka värden. Det är rätt typiskt och sen lugnar det ner sig med åldern. Han var rätt rövig mot Paul Allen men som det beskrivs skämdes han också för det efteråt.

Få saker är dock värre än att Bill Gates idag hyllas som ett helgon för välgörenheten han håller på med, medan Microsoft i bästa fall är lite coolt och imponerande (i bästa fall, i värsta fall gör det honom till satans hantlangare). Om något så borde det vara tvärtom.