Permalänk

PHP skicka $_GET['']

Hej,

jag är inne I mitt program och försöker lägga en knapp som kommer åt '$row['lid']' innan klammern stänger den men varje gang jag lägger en knapp så kör knappen över strukturen och på så sätt kan jag inte ha den inne I

while ($row = $result->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) { // kontrollera att active inte är 1 if ($row['active'] != 1) {

för att komma åt $row. Nu måste jag lägga knappen utanför men den men då har jag inte tillgång till $row.

Här är koden:

$query = "SELECT loan.id AS lid, items.id, itemtypes.name, loan.active FROM items LEFT JOIN loan ON loan.item = items.id LEFT JOIN itemtypes ON itemtypes.id = items.type"; if ($result = $db->query($query)) { while ($row = $result->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) { // kontrollera att active inte är 1 if ($row['active'] != 1) { echo '<option value="' . $row['id'] . '">' .$row['name'] .$row['lid'].'</option>';}}}

Hur kan jag lägga en knapp som följande :
<a href='EDIT.php?id=$row['lid']'>Edit</a></form>

utan att förstöra strukturen samtidigt som jag kan skicka den till andra sidan och ta emot den med $_GET[''] global?

Tack

Permalänk
Medlem

Vilken klammern? På vilket sätt "kör knappen över strukturen"?
Varför vill du lägga en knapp i eller vid ett option-element?

Jag gissar på att du har ett selection-element precis innan denna loop. I loopen renderar du alla option-element för selection-elementet.
Vad ska du med en länk/knapp (a-tagg) i en option?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?