Följa ett helt underforum (nya inlägg)?

Permalänk
Medlem

Följa ett helt underforum (nya inlägg)?

Jag kom på, angående tråden "markera alla forum som lästa" att jag saknar möjlighet att följa alla nya inlägg i ett specifikt underforum automatiskt.

Exempelvis det något lågfrekventa "Linux och andra operativsystem" där det inte är så våldsam omsättning på nya inlägg. Skulle vara uppskattad funktion att kunna följa hela det underforumet och nya trådar/inlägg automatiskt. (mail-notifiering)

Nu har jag en genväg direkt till det underforumet ändå, så jag kommer direkt dit jag vill och ser om något nytt kommit in, så har jag till några andra underforum också, men skulle vara skönt att slippa.

Trådar kan jag följa vet jag, men bara befintliga. Kommer ett helt nytt inlägg ser jag det bara när jag aktivt går till just det underforumet.

Ni gör/utvecklar forumet själva som ni skrev, så detta är bara en feedback på något som kanske kan uppskattas för kommande/framtida versioner.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Bildexpert 📺

@Dockland: Går du in i underforumet direkt så har du det du efterfrågar. För det är så jag följer detta forum som jag besöker hela tiden: https://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparate...

Eftersom det är mitt jobb att följa det forumet så har jag med den länken exakt koll på alla trådar och när det postas något nytt. Kompletterar med "Följda trådar" och "Mina citat" för trådar där jag deltagit och får svar.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Tack för svar. Det är så jag gör själv, en direktlänk till själva underforumet. Jag var mer inne på notifieringsbiten.
Ett tillägg till "mina citat" och "Följda trådar" liknande "Följda underforum/Nya inlägg/svar" samt mail-notifiering på samma måte.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Tack för din feedback. Vi får ta och kontrollera vad det skulle innebära att implementera följande (eller likartad) lösning på problemet.

Hur många subforum är du intresserad att följa förresten? Ifall man ska lösa det på något annat vis (rent grafiskt) än "Följa trådar".

Den mest snarlika funktionen vi har idag är våra RSS-flöden. Där kan man använda (externa) läsare för att prenumerera på senaste trådarna. Här har du t.ex. Linux forumet; https://www.sweclockers.com/feeds/forum/17

Du hittar RSS-flödes knappen i forumindex längst till vänster innan du går in på ett subforum.

/ Johan

La till information om RSS.
Permalänk
Medlem

@jreklund: Hej,
Jag skulle önska följa merparten om just Operativsystem och kanske "Övrigt" för egen del, men det lär vara dynamiskt.
Work around som laxpudding skrev fungerar, men det vore nimt med en mailnotifiering vid nyskapade trådar.
Som sagt, om ni kommer jobba på forumsnotifieringsdelar och om där finns ett "allmänintresse" är det en idé.

Vet inte om ni brukar göra omröstningar över förslag eller har en "dev"-access för oss vanliga dödliga för tester m.m. ala (Testa den nya versionen här och ge feedback i forumtråden "xxxxxx" om du stöter på patrull/buggar m.m.)

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Hedersmedlem

Hallå @Dockland,

Ibland har vi lagt ut omröstningar och undersökningar, men det kan vi (jag!) absolut bli bättre på. Extra kul är det ju om det finns ett intresse från medlemmar att tycka till. Sedan vore det väldigt kul om vi kunde låta er testa nya versioner men där gissar jag att det saknas en del tekniska bitar som vi isåfall måste bygga för att det ska fungera. Det är högt upp på min önskelista iallafall!

Vi får kolla vidare på hur man skulle kunna utveckla forumnotiser!