Permalänk
Medlem

Är halva Sverige inne på Gehennas eller? Ser ju i princip endast massa svenskt spamm i generalchatten i Barrens.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Icke-svenskar på Gehennas har börjat neka en grupp (instance, quest etc) för man är svensk. Är det rasism? Bannable?
"I was refused to join SFK because I am from Sweden."
__

""JovialenIdag 22:28
Gehennas drinking game, take a shot everytime you see SD2020"

Teaser hur Barrenschatten är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FalsktIotakt:

Va bra, finns dock en hake, väldigt få vill byta server, gratis transfers, var inte populärt direkt, och merga.. alltså teknist ja, men hur många vill byta namn, en del har valt låg pop server, AH priser och strategier slås sönder för spelare. Merga är mycket enklet .. om det inte vore för spelarna..

Gratis transfers funkade ju bevisligen förr eftersom jag spelade under den tiden, även jag tog en gratis transfer. Det var ganska många guilder som flyttade över och nappade på tillfället, det är inget tvång, stanna om du vill sitta i kö, flytta om de stör dig.

Merga funkar och jag ser inte problemet. AH priser och annat tjafs är bara nonsens och triviala problem jämfört med 30k köer och man numera måste hålla sig flytande med remotesystem från mobilen och automouseclicker för att aldrig loggas ut. Merg och gratis transfers är en mild bris jämfört med nuvarande situation.

Denna release hade kunnat gjorts mycket mycket bättre, fler servrar från release är ju givet, så att communityn kunnat sprida sig breddare. Skrattretande illa.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

För er som vill ha server med i princip obefintlig kö, men fortfarande spelare så tipsar jag om Skullflame och Ten storms.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har skrivits ännu.

Om ni får Disconnect!
Stäng inte klienten. Logga in direkt med användarnamn och lösenord så kommer ni direkt in i spelet igen utan att behöva köa på nytt!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Vet inte om det har skrivits ännu.

Om ni får Disconnect!
Stäng inte klienten. Logga in direkt med användarnamn och lösenord så kommer ni direkt in i spelet igen utan att behöva köa på nytt!

Detta prövade jag förut, hur gör man det då? Står att account doesnt exist när jag prövar det.
Har ett oldschool konto så väl kanske därför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Detta prövade jag förut, hur gör man det då? Står att account doesnt exist när jag prövar det.
Har ett oldschool konto så väl kanske därför.

Nej använd samma inlogg som på bartlenet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Efter många timmar i kö och en hel del frustration så lyckades vi övertala majoriteten att byta server till Ten Storms. Tog mig till lvl 11 idag och är väldigt nöjd med upplevelsen hittills

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Firemaw är uppe i över 780 minuter nu, jag skiter i den servern nu. Kan någon här rekommendera en bra pvp server(horde) där man kanske bara behöver spendera 1-2 timmar i kö på eftermiddagen?

Razorgore är precis det du letar efter. Lägg till Feardotrun ingame!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Är halva Sverige inne på Gehennas eller? Ser ju i princip endast massa svenskt spamm i generalchatten i Barrens.

Har märkt detta jag med. Visst det är trevligt med många svenskar men inte när majoriteten är det.
Sedan har jag sett något så sjukt omogen chat.
Allt från löjlig politik till andra troll försök osv osv.

Nä ja saknar redan att ha amerikanare osv vid ens sida.
Däremot så är ett plus att man nu kan questa osv vid natten när de flesta sover.. det fungerar inte på en realm som har alla tidzoner.

Permalänk

Ashbringer servern är vi 16 goa gubbar som lirar på, ingen kö fram tills ~ 16:00 sen får man vänta typ 1 timme max, hoppas det fortsätter såhär

Permalänk
Medlem

Nethergarde Keep PVE. Bra blandning på folk, Inga köer. Barrens chat har mest bestått av hurvida Wailing Caverns förkortas WC, eller WaCa (rätt svar WC)
Är bara lvl14 än men det har varit helt fantastiskt så här långt.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Svårt att låta bli när Blizzard förstör folks liv

Tycker du har en jävligt trist attityd. Tagga ner lite.

Tänker du efter lite inser du att det finns begränsningar för hur stor en server kan vara här. Nu använder de sharding men detta kommer ju slås av på sikt. Då funkar inte hur många spelare som helst på en server.

Dvs det kvittar hur många miljarder du anser blizz har. Detta problem löser de inte liksom för det sabbar spelet med för många spelare inne i världen samtidigt. Spelarna måste sprida ut sig eller acceptera köer, bollen ligger hos dem helt enkelt. Något som kommer ske, många har tagit ledigt nu för att lira dessutom. Belastningen blir mer dynamisk snart och större grupper spelare kommer överens om en annan server att byta till osv osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Undratsjälv om köerna tar i beaktande(i nån form) om hur fulla zonerna och kanske med avseénde på vilken lvl alla är.

Nån som vet mera inom detta området?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

@nick-li: Har ingen form av källa eller data som backar upp detta; men jag tvivlar starkt på att Blizzard tar något i beaktande annat än hur många som för tillfället är inloggade. När det dök upp ett gäng nya "low pop" realms på releasedagen så var startzonerna fullare än Shazz/Gehennas/Golemagg etc under releasen.

Permalänk
Medlem

@nick-li: skulle inte tro det eftersom du väljer karaktär efter att du köat. Servern vet alltså inte om du kommer spela på din lvl 10 eller 60 när du placeras i kö...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Undratsjälv om köerna tar i beaktande(i nån form) om hur fulla zonerna och kanske med avseénde på vilken lvl alla är.

Nån som vet mera inom detta området?

Blizzard har en post om hur det har benämnts tidigare och hur det justerades från om det var igår eller idag.
Har inte länken just nu men blizzard har en blå post om det.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Nej använd samma inlogg som på bartlenet.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte märkt att det är nån skillnad om klienten stängs ner.

äre Battletag eller e-mail adressen som är användarnamn då?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

Ashbringer servern är vi 16 goa gubbar som lirar på, ingen kö fram tills ~ 16:00 sen får man vänta typ 1 timme max, hoppas det fortsätter såhär

Kör ni något guild? Min kompiskrets bytte dit också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Razorgore är precis det du letar efter. Lägg till Feardotrun ingame!

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan du rekommendera Razorgore? Vi har tillräckligt med köer redan.

Välj en lowpop-server. För din och för andras skull.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Frida 🥐
Permalänk
Medlem

Hur många spelare kan vara online samtidigt på en server?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Fast du tänker för kort. Det hade mycket väl gått att göra så att serverbelastningen fördelades jämnt trots att flera spelare är i samma realm. Det är bara att göra realmen större / fler instanser / flera spelare behöver inte vara på samma server trots att de är samma realm. Finns oändligt med lösningar, men naturligtvis kommer blizzard aldrig göra ett skit eftersom fanatiska dårar älskar spelet även om det tar 14 timmar att komma in.

Om du pressar in säg 20k pers samtidigt i en startzon, hur bra blir det tror du?
Men att du med all din kunskap inte bara informerar Blizzard hur dom bör lösa det.

Att folk sen är retards och köar 8h är ju en annan sak.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hur många spelare kan vara online samtidigt på en server?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns nog inga officiella siffror på det.
Emulerade MangOS kunde ju köra ~13k utan problem och med mer skalning så är nog inte hårdvaran ngt problem.
Rent praktiskt kan dom säkert köra 25k utan problem men sen om det är hållbart gällande resurser in game är ju en annan sak.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Laddade ned WoW för att börja spela classic igår (är ny spelare) och har skit svårt att välja realm. Har nu en rogue på Skullflame, en på Golemagg och sen var det någon normal realm som jag inte kommer ihåg namnet på.

Vilken realm borde jag köra på? Spelar det någon stor roll?

Permalänk
Medlem

Som folk tidigare har nämnt så hade en enkel lösning varit att haft "förmånga" servrar igång precis vid start och sedan haft fri transfer vid ett senare tillfälle.

Även om folk inte vill byta server i regel så löser sej nog det problemet av sej självt när spelare lägger av och de olika guilderna måste ragga nya spelare. Finns det inga spelare att ragga på servern så blir dom helt enkelt tvugna att byta server.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hur många spelare kan vara online samtidigt på en server?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har läst 30k, dock inte officiella.

Permalänk
Medlem

Jag kör för tillfället på Hydraxian Waterlords RP, tror ni att jag längre fram kommer att kunna få flytta till en annan server, typ pvp? Det är ju trots allt den enda RP servern och man är ju klart lite orolig att populationen kommer minska.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Mirage Raceway igår, 8 min kö runt 23:00, inget lagg och rätt lite folk vid startzonen. Finemang!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det gick igenom igår kväll (flera rapporterade hopp om 1000 med totalt ca 5000 i ködrop på en kvart) så om det fortfarande är kö idag är jag osäker på om de gör mer ändringar. Kön kanske dock är mycket lägre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.