Coca Cola Energy - en tragedi i två delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför dricker du så mycket energidryck?
Varför väljer man dyr energidryck framför annat?
En fråga inget dömmande

För att jag helt enkelt inte klarar av vardagen utan koffein, både på grund av energibrist och för att det gått så pass långt att jag får huvudvärk om jag inte iallafall får i mig lite per dag. Fast det är iofs. vanliga medelsvenssons som får det av att inte ta sin kopp morgonkaffe så det är väl inte så ovanligt ändå.

Jag har sömnproblem sedan lång tid och det ter sig naturligt att få i sig externa substanser för att jag ska vara någorlunda alert när man kanske sovit 1-3 timmar på 3 dygn.
Och innan någon viktigpetter kommer och moralpredikar (inte riktat mot dig specifíkt ) vet jag om både de lång- och kortsiktiga negativa effekterna av detta; jag har testat att vara koffeinfri i runt en månad och när väl det "akuta" behovet lagt sig såg jag ingenting positivt som följd av det hela.
Det kan hända att jag drar i mig uppemot 1½-2 gram koffein på en riktigt trött dag, normalt ligger jag på runt 500-800 mg per veckodag. På helgerna brukar det bara bli en 200/250 mg tablett på morgonen dock, eventuellt en senare på dagen också.

Varför jag väljer Monster är helt enkelt för att den smakar överlägset bäst i alla dess varianter; det är även den enda sockerfria energidrycken där inte den vidriga smaken av aspartam infinner sig. Jag föredrar dock sockrade varianter men jobbet köper in light så det blir av naturliga skäl flest såna. "Vanlig" energidryck är så tråkig men Burn, Hustler och Powerkings olika smaker går också hem då och då - speciellt när Coop har 3 för 20 på de senare.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

För att jag helt enkelt inte klarar av vardagen utan koffein, både på grund av energibrist och för att det gått så pass långt att jag får huvudvärk om jag inte iallafall får i mig lite per dag. Fast det är iofs. vanliga medelsvenssons som får det av att inte ta sin kopp morgonkaffe så det är väl inte så ovanligt ändå.

Jag har sömnproblem sedan lång tid och det ter sig naturligt att få i sig externa substanser för att jag ska vara någorlunda alert när man kanske sovit 1-3 timmar på 3 dygn.
Och innan någon viktigpetter kommer och moralpredikar (inte riktat mot dig specifíkt ) vet jag om både de lång- och kortsiktiga negativa effekterna av detta; jag har testat att vara koffeinfri i runt en månad och när väl det "akuta" behovet lagt sig såg jag ingenting positivt som följd av det hela.
Det kan hända att jag drar i mig uppemot 1½-2 gram koffein på en riktigt trött dag, normalt ligger jag på runt 500-800 mg per veckodag. På helgerna brukar det bara bli en 200/250 mg tablett på morgonen dock, eventuellt en senare på dagen också.

Varför jag väljer Monster är helt enkelt för att den smakar överlägset bäst i alla dess varianter; det är även den enda sockerfria energidrycken där inte den vidriga smaken av aspartam infinner sig. Jag föredrar dock sockrade varianter men jobbet köper in light så det blir av naturliga skäl flest såna. "Vanlig" energidryck är så tråkig men Burn, Hustler och Powerkings olika smaker går också hem då och då - speciellt när Coop har 3 för 20 på de senare.

Tack för ett långt och utförligt svar.
Jag önskar dig väl och hoppas du kan få reson på sömnproblemen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Galet mycket godare än Nocco, och liknande, men det är ju bättre att dra en vanlig pepsi/coke och toppa med en koffeintablett om man är trött.

*går och tar en kaffe*

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

@ZaInT: har du funderat på en sömnstudie?

Sen kommer en så hög mängd koffein påverka din nattsömn även långt efter intag, i fall även insomning är ett stort hinder för dig. Utöver det är magkatarr och/eller dyspepsi en markant ökad risk, men det säger jag av personlig erfarenhet från energidrycker och läsk i allmänhet.

Hoppas du får pli på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tack för ett långt och utförligt svar.
Jag önskar dig väl och hoppas du kan få reson på sömnproblemen.

Skrivet av Molotov:

Tack för ett långt och utförligt svar.
Jag önskar dig väl och hoppas du kan få reson på sömnproblemen.

Det kommer jag aldrig att få, har haft det större delen av mitt liv, men jag har meds för det så det är okej, dygnar en hel del och det funkar för mig så; tack dock

Skrivet av Yonie:

@ZaInT: har du funderat på en sömnstudie?

Sen kommer en så hög mängd koffein påverka din nattsömn även långt efter intag, i fall även insomning är ett stort hinder för dig. Utöver det är magkatarr och/eller dyspepsi en markant ökad risk, men det säger jag av personlig erfarenhet från energidrycker och läsk i allmänhet.

Hoppas du får pli på det.

Skrivet av ZaInT:

Och innan någon viktigpetter kommer och moralpredikar (inte riktat mot dig specifíkt ) vet jag om både de lång- och kortsiktiga negativa effekterna av detta; jag har testat att vara koffeinfri i runt en månad och när väl det "akuta" behovet lagt sig såg jag ingenting positivt som följd av det hela.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Det kommer jag aldrig att få, har haft det större delen av mitt liv, men jag har meds för det så det är okej, dygnar en hel del och det funkar för mig så; tack dock

Vet hur det känns, själv har jag hypersomni och det är ett rent helvete.
Fick det när jag var 14 år ungefär (är 29) och det har följt mig och följer mig än och lär så göra tills jag dör. :/

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Vet hur det känns, själv har jag hypersomni och det är ett rent helvete.
Fick det när jag var 14 år ungefär (är 29) och det har följt mig och följer mig än och lär så göra tills jag dör. :/

/Lifooz

Hade också något liknande i flera år. Mellan 19-26 typ. Senaste ~året har jag dock börjat kunna somna hyfsat normalt igen. Otroligt skönt. Ingen aning om varför det blivit bättre dock.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tyckte personligen den smakade långt bättre än vanlig Cola, som jag personligen tycker är på tok för söt och sliskig. Zero-varienten var dock totalt icke-drickbar då den smakade sötningsmedel mer än något annat.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Hade också något liknande i flera år. Mellan 19-26 typ. Senaste ~året har jag dock börjat kunna somna hyfsat normalt igen. Otroligt skönt. Ingen aning om varför det blivit bättre dock.

Då kan du skatta dig lycklig typ, nej för min del så kan jag sova 12 till 16 timmar utan att tveka.
Jag hamnar i en slags sömnkoma, andra dagar/nätter sover jag kanske 4 timmar innan jag är igång igen.

Är aldrig pigg och måste titt som tätt ta "tupplurar" som kan vara mellan 4-8 timmar, är inte utvilad då heller utan känner mig som 7 svåra år.

Vet att hypersomni kan vara både psykiskt och kroniskt, för min del är det det sistnämnda tyvärr.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Vet hur det känns, själv har jag hypersomni och det är ett rent helvete.
Fick det när jag var 14 år ungefär (är 29) och det har följt mig och följer mig än och lär så göra tills jag dör. :/

/Lifooz

Skrivet av Lifooz:

Då kan du skatta dig lycklig typ, nej för min del så kan jag sova 12 till 16 timmar utan att tveka.
Jag hamnar i en slags sömnkoma, andra dagar/nätter sover jag kanske 4 timmar innan jag är igång igen.

Är aldrig pigg och måste titt som tätt ta "tupplurar" som kan vara mellan 4-8 timmar, är inte utvilad då heller utan känner mig som 7 svåra år.

Vet att hypersomni kan vara både psykiskt och kroniskt, för min del är det det sistnämnda tyvärr.

/Lifooz

Skulle mycket väl kunna vara det jag har ja, ska försöka komma ihåg att ta upp det nästa gång jag är på möte. Med största sannolikhet beror mitt både på psykiska och fysiska faktorer. Genlotteriet var inte helt snällt mot mig tyvärr.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Skulle mycket väl kunna vara det jag har ja, ska försöka komma ihåg att ta upp det nästa gång jag är på möte. Med största sannolikhet beror mitt både på psykiska och fysiska faktorer. Genlotteriet var inte helt snällt mot mig tyvärr.

Kan ju länka till det Wiki säger om hypersomni, stämmer på mig till punkt och pricka.

Det var först i min 28 års ålder som jag lyckades hitta hypersomni och läste på om det, om jag hade vetat det tidigare så hade MYCKET varit annorlunda idag.

Det är inte roligt en enda sekund att ha det, men som mycket annat i livet så är det inget man kan vända på en 5 öring.

Vet ärligt talat inte vad som skulle kunna hjälpa/bota det, än mindre då det är kroniskt för min del.
Till på köpet så har jag blivit mer eller mindre immun mot koffein, varför inte kaffe piggar upp mig direkt.
Även om det kanske förlänger (innan jag måste sova) tiden med en eller ett par timmar.

Nåväl, läs på lite och se om du tycker att det stämmer in på dig, för som sagt, för min del kan jag med enkelhet sova 12 till 16 timmar och fortfarande känna mig stentrött när jag vaknar om jag haft min sömnkoma.

Under själva sömnkoman är det nästintill helt omöjligt att väcka mig, du skulle kunna sparka mig i röven och ruska om mig kanske 10 till 20 gånger utan att jag skulle reagera så mycket att jag faktiskt steg upp.

Andra nätter/dagar kan jag sova kanske 4 timmar och vakna sen så min rytm är ju totalsabbad i och med sjukdomen.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Jag testade Redbulls variant av cola och jag kan säga att det är SAMMA skit i båda burkarna, första smaken som kommer är igloo och så hinner man tänka "Hmm, det var ju ganska gott"

MEN!
Ungefär en halv nanosekund efter första tanken kom nästa med mer kraft än ett AMD Hypetrain, eftersmaken är verkligen skit, alltså ren skit, hur i hela helvete kan man sälja en burk med skit?
Vem hos redbull och cocacola tyckte att detta var en bra idé?

https://www.youtube.com/watch?v=ur-ZTdsH_Vc

Kan erkänna att jag nog lagt närmare 10k på redbull cola och har helt enkelt slutat köpa den för den är för god och beroendeframkallande. Att den är en läsk och innehåller typ noll koffein gjorde att man kunde dricka stora mängder fort :7

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@ZaInT: Du svarade inte på min första fråga utan högg direkt. Så jag ber dig titta igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Intressant att ni hatar den, jag tycker nämligen att den är rätt god smakar som ni säger igloo-glass vilket jag personligen inte har något emot.

Gillade inte zero-versionen men den med socker var god IMO.

Köper dock alltid helst Monster Absolute Zero. Bästa energidrycken imo

Monster smakar syntetisk kattpiss, i alla former.

Bästa energidrycken är hands down Powerking Sugarfree (ej Zero), alternativt Red Bull Lime Sugarfree

Ska ta och köpa dessa två och smaka för att se om Emil har rätt!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta dessa energidrycker, hade velat testa Colas varianter. Fanns inte i mina ICA häromkring, vet någon kedja där man införskaffat dem?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Tyckte den vanliga var helt okej. Påminde om Igloo som nån sa, fast med sedvanlig energidrycks-syra.
ALL sockerfri dryck smakar ju dock enbart aspartam, meningslös att testa dem imo.

Skrivet av Valonen:

Kan inte hitta dessa energidrycker, hade velat testa Colas varianter. Fanns inte i mina ICA häromkring, vet någon kedja där man införskaffat dem?

Ica city (s:t per) har dem om du bor i Uppsala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför dricker man energidryck?
Drickorna kostar dubbelt så mycket som vanlig läsk och finns det nån anledning till det ? Förutom den kanske premium/cool känsla för den som köper? Dyrare tillverkning? Marknadsföring?

Det är ju dessutom bevisat dåligt och ibland helt hälsoskadliga för unga människor, måste bero på nån indegriens?

Detta är ingen pekpinne. Jag är hopplös på att köra långa bilturer och måste typ få nått som piggar upp, brukar ha redbull ibland men jag tror nog vanlig cola har samma uppiggande effekt.jag ser vissa unga människor på mitt jobb kring 20års åldern dom dricker energidryck i tid och otid så hade det varit vanlig läsk hade man sagt redan att det var osunt.

Bra fråga. Vi har det (Rödtjuren) i läskkylen på jobbet så jag tar en ibland, men rent subjektivt kan jag inte påstå att jag känner någon som helst effekt av det alls. Men jag gillar smaken.

20-åringarna på jobbet dricker det hela tiden (fast någon mer trendig variant). De har väl blivit beroende från barnsben antar jag.

Ska jag köra långt så funkar kaffe mycket bättre för mig; efter en dubbel espresso så blir jag inte sömnig alls.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@grimmoire: Okej, tackar

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

En liiiten liten avstickare, fick precis tag på Portello sockerfri, känns som en nyhet eller så är jag hopplöst efter. Smakar lite som Zoo-tablettask, inte helt övertygad om smaken ännu.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Bra fråga. Vi har det (Rödtjuren) i läskkylen på jobbet så jag tar en ibland, men rent subjektivt kan jag inte påstå att jag känner någon som helst effekt av det alls. Men jag gillar smaken.

20-åringarna på jobbet dricker det hela tiden (fast någon mer trendig variant). De har väl blivit beroende från barnsben antar jag.

Ska jag köra långt så funkar kaffe mycket bättre för mig; efter en dubbel espresso så blir jag inte sömnig alls.

Ja kaffe funkar för mig också, dock sällan jag har med kaffetermos i bilen.
det är just bakom ratten som jag är helt hopplös, börjar gäspa och ha mig och ser dubbelt till slut, då blir det en redbull för att inte somna, men det är stort sett endast vid sånna tillfällen jag dricker energidryck.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

hittar inte burn någonstans längre, har de lagt ned den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormwall:

hittar inte burn någonstans längre, har de lagt ned den?

Finns på coop här, men den försvann i två månader över sommaren (och ersattes av monster).

Monster äger ju burn och verkar inte vilja sälja så mycket av den.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Hmm jag tycker att den var ganska god. Lite "vuxen" smak till skillnad mot liknande blask.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Tog och provade den här. Är en av de bättre energidrycker jag provat. Köpte den med socker, den smakar då bättre än allt från monster, celcius, bcaa osv.

Kommer den fortsätta kosta 5kr så är det främsta valet nu. Kanske slinker in en Burn ibland.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Inköpspris för en Nocco ligger på ett par kronor styck. Pratade med en livsmedelshandlare om detta nyligen.

Skrivet av Molotov:

Varför dricker man energidryck?
Drickorna kostar dubbelt så mycket som vanlig läsk och finns det nån anledning till det ? Förutom den kanske premium/cool känsla för den som köper? Dyrare tillverkning? Marknadsföring?

Det är ju dessutom bevisat dåligt och ibland helt hälsoskadliga för unga människor, måste bero på nån indegriens?

Detta är ingen pekpinne. Jag är hopplös på att köra långa bilturer och måste typ få nått som piggar upp, brukar ha redbull ibland men jag tror nog vanlig cola har samma uppiggande effekt.jag ser vissa unga människor på mitt jobb kring 20års åldern dom dricker energidryck i tid och otid så hade det varit vanlig läsk hade man sagt redan att det var osunt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Coca Cola Energy tycker jag smakade komplett skit, va svinäklig imo, gick knappt att dricka, satt med den typ 2h vid datorn tills jag tillslut gav upp och svepte ned resten (vill inte hälla ut, känns onödigt) och hämtade ett glas pepsi istället. Är förövrigt en Pepsi människa, Pepsi > Coca-Cola.

Ang energidrycker så verkar det ju vara väldigt spridda strömmar... Har testat kanske över 50-60 olika energidrycker och om jag bara fick välja en livet ut så skulle det bli Burn. Helt klart den bästa energidrycker där ute.

Den "vanliga" pissgula energidrycken är jag lite trött på och dricker enbart om jag bara ska halsa ner en 250ml på arbetstid för att få "en kick". Just nu dricker jag budget varianten "Global" som jag köpte på Eko för 24:-/flaket (+pant 24:-) alltså 1:- styck... Säg mig en läsk som är billigare än det? Man behöver ju inte köpa en RedBull för 15:- eller en Monster för 30:- på Preem lixom. Jag beställer hem från nätet, nu senast tog jag 2 flak Burn, 1 flak Monster och 1 flak Franks Blueberry, då får man ner kostnaden rejält, för att gå in och köpa en-två burkar varje arbetsdag till överpris blir väldigt väldigt dyrt i längden.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Inköpspris för en Nocco ligger på ett par kronor styck. Pratade med en livsmedelshandlare om detta nyligen.

Är det samma eller dyrare än "vanlig" läsk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Relik 📜

Ändå roligt vad olika det är! Vissa tycker Colas energidryck är bästa sedan skivat bröd, andra är på min sida och menar det är närmast odrickbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Ändå roligt vad olika det är! Vissa tycker Colas energidryck är bästa sedan skivat bröd, andra är på min sida och menar det är närmast odrickbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Dina smaklökar har nog inte mognat än 😉

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon298854:

Dina smaklökar har nog inte mognat än 😉

Du, de är i prima skick!

Dags att smyga in en omröstning i första inlägget tror jag..

EDIT: Sådär! Observera det är två olika, en för "vanliga" och en för Zero.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S