Permalänk
Medlem

Switchade till Ashbringerservern....spelade upp min lock till lvl 6. Sen var jag tvungen att logga ur lite...nu är det 3000 i kö

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hade inga problem igår kväll med mobspawns osv. Körde dock undead.

kändes some de spawnade fortare än vad jag minns, men kanske bara startzonen?

Lite jobbigt när man äntligen får 2 timmar att spela så sitter man i kö halva tiden hehe. Aja, ska inte stressa

Permalänk
Medlem
Skrivet av FalsktIotakt:

Va bra. Om det fanns bra lösningar, ekonomiska dessutom är jag helt säker på att dom skulle använda sig av dom.
Frågan är nog inte så enkel som du vill ge sken av.

Problemet är att blizzard vet att deras fans är fanatiska dårar som köper deras produkter oavsett hur värdelöst de fungerar. Kolla på er här i tråden. Servrarna funkar skit, men inte en enda som låter det hindra er från att betala för det. Blizzard tackar och tar emot, och skiter naturligtvis att förbättra det.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maarus:

Blir det låg population på en server kan den merga med en annan osv vid senare tillfälle, gratis transfers erbjöds också förr.

Va bra, finns dock en hake, väldigt få vill byta server, gratis transfers, var inte populärt direkt, och merga.. alltså teknist ja, men hur många vill byta namn, en del har valt låg pop server, AH priser och strategier slås sönder för spelare. Merga är mycket enklet .. om det inte vore för spelarna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Problemet är att blizzard vet att deras fans är fanatiska dårar som köper deras produkter oavsett hur värdelöst de fungerar. Kolla på er här i tråden. Servrarna funkar skit, men inte en enda som låter det hindra er från att betala för det. Blizzard tackar och tar emot, och skiter naturligtvis att förbättra det.

Det KAN bero på att spelet faktiskt är fruktansvärt bra när man väl får spela det

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektroman:

Problemet är att blizzard vet att deras fans är fanatiska dårar som köper deras produkter oavsett hur värdelöst de fungerar. Kolla på er här i tråden. Servrarna funkar skit, men inte en enda som låter det hindra er från att betala för det. Blizzard tackar och tar emot, och skiter naturligtvis att förbättra det.

Nu fungerar deras servrar helt ok. Det är kö men det går över på en par veckor.
Vill man spela, ja då loggar men in på en server är det finns plats, är man bunden av att ska spela med viss spelare, så har en del valt server med hög pop medvetet och gjort en ett medvetet val att det kan bli köer i början. Jag ser inte att detta skulle vara ett stort problem.
Spelare väljer ju en server med kö, medvetet.. det är inte "värdelöst"

Permalänk
Medlem

Kan man switcha till en annan server (mindre kö), sen switcha tillbaka till sweclockers servern efter ett par veckor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Problemet är att blizzard vet att deras fans är fanatiska dårar som köper deras produkter oavsett hur värdelöst de fungerar. Kolla på er här i tråden. Servrarna funkar skit, men inte en enda som låter det hindra er från att betala för det. Blizzard tackar och tar emot, och skiter naturligtvis att förbättra det.

Som vissa pekat ut så är det inga problem alls från Blizzards sida. Stabila servrar och även tillräckligt med servrar för alla.
Enda problemet är allt folk som envisas om att dom prompt ska spela på en specifik server.
Förstår själv inte, finns andra PvP servrar som är låg/medium utan kö...

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Som vissa pekat ut så är det inga problem alls från Blizzards sida. Stabila servrar och även tillräckligt med servrar för alla.
Enda problemet är allt folk som envisas om att dom prompt ska spela på en specifik server.
Förstår själv inte, finns andra PvP servrar som är låg/medium utan kö...

Jasså?

Folk vill ju inte rerolla hela tiden osv osv.

Men jag håller dock med om att de borde haft 10+ realms redan från start 2veckor innan launch så folket kunde bestämma redan då. Nu har dom ju öppnat allt eftersom och folk vill inte rerolla hela tiden.

Edit: Att sedan folk använder scripts eller till och med fläktar/robotar för att undvika logga ut hjälper ju inte heller.
https://old.reddit.com/r/classicwow/comments/cwn3y2/preventin...

Blizz borde ha server restart va 4-6e timme eller så, för att få bort alla som bara anti-afkar.

Permalänk
Medlem

Vafan, 11:45 ställde jag mig i kö idag och sitter nu på plats 1000...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Vafan, 11:45 ställde jag mig i kö idag och sitter nu på plats 1000...

Skickades från m.sweclockers.com

Bättre än mig då, kl 12 började jag. Är fortfarande i kö 5000.
Men men är ju ganska väntat.

Permalänk
Medlem

Någon har sammanställt kötid som rådde för en timme sen. Visa servrar saknar kö helt, men förstår så klart att det är ett problem om man redan hittat ett guild innan release, framför allt om det är ett hardcore-guild

https://classic.wowhead.com/news=294747/classic-wow-server-qu...

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Bättre än mig då, kl 12 började jag. Är fortfarande i kö 5000.
Men men är ju ganska väntat.

Shit, vilken server? Själv försöker jag komma in på Gehennas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Shit, vilken server? Själv försöker jag komma in på Gehennas.

Skickades från m.sweclockers.com

Gehennas här med

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Som vissa pekat ut så är det inga problem alls från Blizzards sida. Stabila servrar och även tillräckligt med servrar för alla.
Enda problemet är allt folk som envisas om att dom prompt ska spela på en specifik server.
Förstår själv inte, finns andra PvP servrar som är låg/medium utan kö...

Fast du tänker för kort. Det hade mycket väl gått att göra så att serverbelastningen fördelades jämnt trots att flera spelare är i samma realm. Det är bara att göra realmen större / fler instanser / flera spelare behöver inte vara på samma server trots att de är samma realm. Finns oändligt med lösningar, men naturligtvis kommer blizzard aldrig göra ett skit eftersom fanatiska dårar älskar spelet även om det tar 14 timmar att komma in.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Fast du tänker för kort. Det hade mycket väl gått att göra så att serverbelastningen fördelades jämnt trots att flera spelare är i samma realm. Det är bara att göra realmen större / fler instanser / flera spelare behöver inte vara på samma server trots att de är samma realm. Finns oändligt med lösningar, men naturligtvis kommer blizzard aldrig göra ett skit eftersom fanatiska dårar älskar spelet även om det tar 14 timmar att komma in.

Det var väl exakt vad de gjorde med layering. Sen verkar det inte räcka till, but still.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Nu är köerna helt sjuka, går ner typ 1-200 spelare i timmen.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Någon som inte är inloggad och kan kolla köer åt mig? Är inne på Gehennas just nu men funderar på att byta till Razorgore. SKulle gärna veta hur köerna skiljer sig på dessa två just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itasha:

Någon som inte är inloggad och kan kolla köer åt mig? Är inne på Gehennas just nu men funderar på att byta till Razorgore. SKulle gärna veta hur köerna skiljer sig på dessa två just nu.

Denna sida kan ge en fingervisning annars. De har kollat 17:20, och sen 19:00. Så kanske kommer det en update till snart.

https://classic.wowhead.com/news=294747/classic-wow-server-qu...

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

En annan SVIN-enkel lösning hade varit att dela upp English-servrarna i lokala områden som Sverige och andra länder. Men varför ska blizzard fixa detta när idiotfanatiker betalar för att sitta i kö i 10 timmar för att komma in på "svenska" servern ändå? För blizzard bryr sig bara om huruvida idioter betalar. Betalar idioterna så gör de ingen förbättring.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

@19:00

Notice: WoW Classic Realms Maintenance Today at 8:00 a.m. PDT

Igår var jag i kö 7½h hann spela 1h innan omstart.
Idag ser det ut som jag ska hinna spela 30min :/

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Igår var jag i kö 7½h hann spela 1h innan omstart.
Idag ser det ut som jag ska hinna spela 30min :/

Hur i helvete kan du betala för det?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

kö sen 17 till razorgore... 1900 före mig, det är ju helt horribelt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/maximum-realm-capacit...

Citat:

Kaivax Community Manager
With hotfixes that we are currently deploying to all WoW Classic realms, we are substantially increasing the number of players that can be simultaneously logged in and playing. We expect this to result in smaller queues for realms that have large queues, and some realms should no longer have queues at all.

We will closely monitor performance and stability throughout this process.

Thank you very much.

Sprid vidare om att inatt 24:00 så ökar dom på servrarna

Edit: Wowhead har nu å tagit upp det.
https://classic.wowhead.com/news=294779/maximum-wow-classic-r...

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itasha:

Någon som inte är inloggad och kan kolla köer åt mig? Är inne på Gehennas just nu men funderar på att byta till Razorgore. SKulle gärna veta hur köerna skiljer sig på dessa två just nu.

Ghennas sedan kl 12. är nu kö 1k före mig i kön. Blev ett snappt drop nu för en stund sedan var i plats 3000 som sedan blev 1000.
Men de har gått långsam hela dagen annars.

Skrivet av Elektroman:

En annan SVIN-enkel lösning hade varit att dela upp English-servrarna i lokala områden som Sverige och andra länder. Men varför ska blizzard fixa detta när idiotfanatiker betalar för att sitta i kö i 10 timmar för att komma in på "svenska" servern ändå? För blizzard bryr sig bara om huruvida idioter betalar. Betalar idioterna så gör de ingen förbättring.

Själv struntar jag i om det är en "svensk" server eller ej. Men vill däremot att den ska ha bra pop.
Däremot så det synd att alla servrar så är spridda. En del utav tjusningen med privs t.ex var att spela ihop med amerikanare eller andra nationaliteter.
Sedan är det svårt att ta dig seriöst när du går runt och kalla alla idioter hela tiden.

Skrivet av Elektroman:

Hur i helvete kan du betala för det?

För att det är kul när man väl är inloggad? Sedan är 150kr i månaden inte speciellt mycket ändå.
Dessutom så kommer det inte vara köer hela tiden. Om en vecka eller 2 har det nog lugnat ner sig väldigt mycket.

Skrivet av Pelle:

kö sen 17 till razorgore... 1900 före mig, det är ju helt horribelt.

Låter ju nästan som en dröm jämfört med gehennas då.
Var 15k i kö där, köat sedan kl 12.

Hoppla nu gick det fort. Först 3000-1000 och nu medans jag skrev denna tråd så blev jag inloggad.
Woho!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Själv struntar jag i om det är en "svensk" server eller ej. Men vill däremot att den ska ha bra pop.
Däremot så det synd att alla servrar så är spridda. En del utav tjusningen med privs t.ex var att spela ihop med amerikanare eller andra nationaliteter.
Sedan är det svårt att ta dig seriöst när du går runt och kalla alla idioter hela tiden.

Svårt att låta bli när Blizzard förstör folks liv

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Svårt att låta bli när Blizzard förstör folks liv

VEMS liv förstörs för att det är kö till ett spel? Ditt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/maximum-realm-capacit...
Sprid vidare om att inatt 24:00 så ökar dom på servrarna

Edit: Wowhead har nu å tagit upp det.
https://classic.wowhead.com/news=294779/maximum-wow-classic-r...

Kön på Gehennas gick från 10 timmar till 5 min nyss så tror att hotfixen redan är igång.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

@enG:

Tror inte det, men snart så får vi alla kanske plats

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Oh boy.. Dcade men ingen kö tillbaka yay!

Men vänta:

World server is down.

Happ.
Fick även smaka på min första sharding experience. Va nästan folktomt där jag lirade. Sedan invitade lillebror mig så jag hamnade på hans, där var det fullt med folk.
På gott och ont antar jag.