World of Warcraft Classic får ytterligare tre europeiska servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Nej det var runt 10 miljoner vi slutet av Vanilla, och runt 12 miljoner under TBC och WOTLK.

Nja det stämmer inte, i slutet av vanilla hade de 8 Mil och strax över 11 mil i slutet av BC.
Här har du en graph från MMO-Champ som visar all officiella datapunkter från Blizzard.

https://www.mmo-champion.com/threads/1832282-WoW-Down-to-5-6-...

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeTonic:

Nja det stämmer inte, i slutet av vanilla hade de 8 Mil och strax över 11 mil i slutet av BC.
Här har du en graph från MMO-Champ som visar all officiella datapunkter från Blizzard.
https://i.imgur.com/IczNyIE.png
https://www.mmo-champion.com/threads/1832282-WoW-Down-to-5-6-...

Japp, därför jag hade med ordet "runt". Men kan hålla med om att runt kanske inte passar in för Vanilla som hade närmare 8 miljoner.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

Hur stort är spelt i dag? Finns några trovärdig uppgifter efter 2015 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Folk försökte tjata mig tillbaka till WOW igår men jag har inte rört det här sen Pandaria och det spelade jag väldigt lite av. Jag har ingen kontext till WOW längre. Personligen så undrar jag inte om det kommer dala väldigt fort med "classic" när väl nostalgimuskeln fått sin fix?

Tror knappast att hypen kommer leva kvar särskilt länge med tanke på att retail fortfarande är en grej. När bossar dör i classic kommer den del av folk som vill uppleva gamla raidsen att lessna och gå tillbaka till retail när nytt content släpps. Problemet blir väl att Blizzard inte kommer kunna hålla classic uppdaterat nog snabbt för att intresset ska stanna. När väl Blizzard är klara med retail så kan jag tänka mig att classic blir gigantiskt enbart för att det är WoW vi pratar om

Folk som inte gillar retail kommer väl förmodligen fortsätta spela classic men om det inte släpps content så lessnar man ju även på det. Själv började jag spela i slutet av Wrath och slutade förmodligen för gott tidigare i år. Classic är inget som lockar mig

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Ja. Suttit i kö nu i 4 timmar.

Kan inte ens vara arg egentligen. Blizzard var extremt tydliga med att det skulle bli såhär på de fullaste servrarna. Jag tycker faktiskt egentligen att de gör rätt. En väldigt stor andel människor kommer att falla av tåget. På classic är servercommunity ALLT. Mycket hellre jobbig kö nu i början och bra servrar sen än ingen kö nu och döda servrar sen.

Man får börja avända teamviewer och liknande för att logga in på Wow innan man åker från jobbet/skolan.

Man får börja köa innan man går å lägger sig för att lira efter jobbet dagen efter, snarare sagt

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 9600k @ 4.8Ghz CPU-Kylare: Noctua NH-U14S Moderkort: MSI Z-390 GCP GPU: ASUS GeForce RTX 3070 Dual Minne: 4x8GB Corsair Vengence 3000Mhz Chassi: Define R6 PSU: EVGA Supernova 750G2

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man snålar så förbannat på antal servrar vid start.
Redan på den tiden då detta var "retail" så höll man på med gratis flyttar och sammanslagning av servrar.
Hade varit bättre och släppt 4 gånger fler servrar vid release för att sedan efter exempelvis 1-2 månader när man ser att den initiala tillströmningen avtagit sammanslå server x+y till z utefter hur många som spelar på dem för att få en hyfsat jämnt delad kvot över halva antalet. Och efter detta göra samma process ännu en gång.
Kontentan har blivit samma mängd servrar efter två omgångar av sammanslagningar med en än mer balanserad spelar bas och bra mycket kortare köer vid nysläpp.

Permalänk
Avstängd

Äta Nogger & spela på NoggenFogger ftw! 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Vendin: Jag antar att de vill slippa slå ihop/character transfer då det i princip dödar det community som förhoppningsvis uppstått på servern. Redan nu kan man ju faktiskt spela på t.ex. Gehenna om man vill det, är väl knappt kö alls?

Jag är fortfarande helnöjd, har inte hunnit spela så mycket men lvlar på. Sprang från Darkshore till Westfall ikväll sedan skulle servern slockna vid 03 Får fortsätta questa och kanske köra igenom Deadmines imorgon.