Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Såg att Glamour inte längre var med i Nordic Server Project. Är det dit de drog, och i så fall varför?

som en annan svarade: för att få mindre köer. sedan om det fanns åsikter om de andra guilderna eller så vet jag inte, det var guild-ledningens beslut men jag gillar att vi drog till razorgore, hittills en schysst server.
dock kö som för alla andra igår.. och idag också, antar jag. men inte 9h kö, den var som högst 2h tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Har märkt att Blizzards estimerade kötider är ganska konservativa. Rent realistiskt verkar man komma fram cirka 4 000 i kön per timme, möjligtvis lite långsammare än så.

Som tur är finns det gott om mjukvaror för att fjärrstyra datorn under arbetsdagen och sitta i kö under tiden

Den är väl dynamisk? Alltså räknar om beroende på hur många som faktiskt loggar ut. Det gör väl att den ändras lite väl mycket kanske beroende på tidpunkt, typ 20.00 lär det inte röra sig fort men sen när folk börjar logga ut kring 23.00 lär det röra på sig fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Blir att rolla en feral tank

Är det verkligen spelbart?
Satt och läste lite igår för vad jag minns var det bara warrior som var gångbar som tank och det verkade vara ungefär som jag kom ihåg.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Är det verkligen spelbart?
Satt och läste lite igår för vad jag minns var det bara warrior som var gångbar som tank och det verkade vara ungefär som jag kom ihåg.

Medans man levlar så duger flera klasser att tanka till. Med ska man raida är det warrior som gäller.

Permalänk
Medlem

Megamiljardföretag kan inte ens göra hållbara servrar efter två år. Bra jobbat

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av willesakken:

Medans man levlar så duger flera klasser att tanka till. Med ska man raida är det warrior som gäller.

Njäeh, körde Feral MT till Onyxia, fungerade utmärkt, om man inte är i en min/max guild, eftersom ferals då rullar på "andras" gear..

Healingen blir annorlunda, men det gick alldeles utmärkt. Molten Core tjöt vi snabbt igenom.

Permalänk
Medlem

Om man inte har superbråttom eller är megahajpad är det nog ingen dum idé att vänta en vecka och börja lira då. Köerna kommer nog fortfarande vara långa men åtminstone slipper man problemet med mobspawns och loot av quest items.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Om man inte har superbråttom eller är megahajpad är det nog ingen dum idé att vänta en vecka och börja lira då. Köerna kommer nog fortfarande vara långa men åtminstone slipper man problemet med mobspawns och loot av quest items.

Hade inga problem igår kväll med mobspawns osv. Körde dock undead.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektroman:

Megamiljardföretag kan inte ens göra hållbara servrar efter två år. Bra jobbat

Vad baserar du det på?
Spelet ska ju hålla ett antal månader och det vore nog extremt dumt att sprida ut spelare på ett stort antal olika servrar.
Sedan har du ekonomi, finns ingen ekonom med att dubblera en serverpark för en hype som går över på två veckor..

Permalänk
Medlem

@Json_81: Hade först tänkt lira som OT i någon guild kanske, lite 5 man, lite raid och pvp men druid rent överlag verkar rätt kassa i classic 1.12 vad jag läst nu(lirade aldrig druid i vanilla). Det blir antagligen hunter eller warlock istället, lite trist då jag gärna hade velat tanka men jag vill verkligen inte spela warrior.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett exceptionellt intresse för det här spelet, sjukt, någon form av rekord?

Permalänk
Medlem

Kör på noggenfogger nu, om ni vill joina en leveling guild så kan ni whispra Nazghir
Guild of Love <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hade inga problem igår kväll med mobspawns osv. Körde dock undead.

Testade Classic Beta och då var det väntetid på alla mobs vid Undead starting area. Försökt lira igår och i förrgår men orkar inte vänta 30-180 minuter på att komma in.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Testade Classic Beta och då var det väntetid på alla mobs vid Undead starting area. Försökt lira igår och i förrgår men orkar inte vänta 30-180 minuter på att komma in.

30-180min är kort tid.. På Gehennas är det typ 6-8h att komma in. Helt sjukt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Firemaw är uppe i över 780 minuter nu, jag skiter i den servern nu. Kan någon här rekommendera en bra pvp server(horde) där man kanske bara behöver spendera 1-2 timmar i kö på eftermiddagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

30-180min är kort tid.. På Gehennas är det typ 6-8h att komma in. Helt sjukt

Ja det är rätt extrema köer, blir lite ond cirkel när folk vet om att det är sådana köer så loggar man inte ut och loggar folk inte ut så blir det kö. Jag satte mig i kö under lunchen och hoppas få spela lite när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Ko, gehennas verkar ju helt körd. Finns det någon annan aliance server för oss swedalingar?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av FalsktIotakt:

Vad baserar du det på?
Spelet ska ju hålla ett antal månader och det vore nog extremt dumt att sprida ut spelare på ett stort antal olika servrar.
Sedan har du ekonomi, finns ingen ekonom med att dubblera en serverpark för en hype som går över på två veckor..

Samma problem fanns när WoW släpptes första gången. Så vad har de lärt sig sedan dess... ingenting. Finns ju tonvis med lösningar på detta.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makatech:

Verkar vara ett exceptionellt intresse för det här spelet, sjukt, någon form av rekord?

Kanske rekord ja.. det lär även bli ett spel som sätter rekord hur fort spelare lämnar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektroman:

Samma problem fanns när WoW släpptes första gången. Så vad har de lärt sig sedan dess... ingenting. Finns ju tonvis med lösningar på detta.

Va bra. Om det fanns bra lösningar, ekonomiska dessutom är jag helt säker på att dom skulle använda sig av dom.
Frågan är nog inte så enkel som du vill ge sken av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FalsktIotakt:

Va bra. Om det fanns bra lösningar, ekonomiska dessutom är jag helt säker på att dom skulle använda sig av dom.
Frågan är nog inte så enkel som du vill ge sken av.

Det finns ju en rad bra skalningslösningar som exempelvis webbhandeln använder sig av vid olika typer av toppar. Borde ju gå att använda alt. anpassa även för att skala för denna typ av verksamhet. Det jag funderar på är om dom helt enkelt resonerar så att dom inte förlorar så mycket på att inte skala perfekt, för webbhandeln är det ju väldigt tydlig i förlorade intäkter medans det kanske mer leder till badwill och det finns mindre tydlig koppling mot rena pengar. Men detta är rena spekulationer från min sida.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Det finns ju en rad bra skalningslösningar som exempelvis webbhandeln använder sig av vid olika typer av toppar. Borde ju gå att använda alt. anpassa även för att skala för denna typ av verksamhet. Det jag funderar på är om dom helt enkelt resonerar så att dom inte förlorar så mycket på att inte skala perfekt, för webbhandeln är det ju väldigt tydlig i förlorade intäkter medans det kanske mer leder till badwill och det finns mindre tydlig koppling mot rena pengar. Men detta är rena spekulationer från min sida.

Äpplen och päron. Du kan inte applicera samma lösningar som på webbhandeln.

Räkna med att ifall det fanns en enkel lösning så skulle utvecklarna på Blizzard ha tagit den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Äpplen och päron. Du kan inte applicera samma lösningar som på webbhandeln.

Räkna med att ifall det fanns en enkel lösning så skulle utvecklarna på Blizzard ha tagit den.

Det förstår jag. det jag försökte förmedla var snarare förhållandet mellan garanterat förlorade pengar och kostnaden för att införa en lösning som ser till att du inte förlorar dessa pengar. För webbhandeln är det supertydligt att det lönar sig, tror inte det samma gäller för spelservrar. Sen att det är andra tekniker, absolut, men om man behövde en skalningslösning för att garantera en viss lönsamhet så hade det funnits. Men det är mina fem cent.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Ja det är rätt extrema köer, blir lite ond cirkel när folk vet om att det är sådana köer så loggar man inte ut och loggar folk inte ut så blir det kö. Jag satte mig i kö under lunchen och hoppas få spela lite när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Firemaw här, hoppade in vid 10K vid 11:30. (igår 17K kl 12:50 för att komma in till 21). Tänkte att det skulle räcka. Är nu på plats 4.5k 5.5 timme senare.
Imorgon blir det att hoppa in ännu tidigare och hålla mig inloggad... Bara no-lifers / lediga / under natten som kan spela annars.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Ja det är rätt extrema köer, blir lite ond cirkel när folk vet om att det är sådana köer så loggar man inte ut och loggar folk inte ut så blir det kö. Jag satte mig i kö under lunchen och hoppas få spela lite när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

När vanilla kom ut 2005 så var det samma fenomen med timlånga köper, då riggade jag och polaren ett suddgummi på upp-pilen på tangentborden så att gubben sprang mot en vägg, då kunde man gå iväg och käka utan att bli utloggad

Permalänk
Medlem

Suttit i kö sedan kl 12:

Denna bild tog jag nyss.
Med lite tur får jag spela vid midnatt.

Problemet är ju att folk använder anti afk script som gör att dom aldrig loggar ur. Förståeligt förstås men inte så kul för oss andra som väntar i kön.

Såg ett roligt klipp på reddit dock, snubben hade tejpat fast en pinne på en bordsfläkt så att varje gång fläkte bytte varv så träffade den space knappen. ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jumpcut:

om man behövde en skalningslösning för att garantera en viss lönsamhet så hade det funnits. Men det är mina fem cent.

Så är det nog. Är det så att du skiter i server och "bara" vill spela finns ju servar där du kan spela direkt.
Men nu väljer spelare vissa servrar och det får ju konsekvenser. Släppa in fler spelare på varje server är nog inte en bra lösning. Spelet blir lidande av det när det blir överbefolkat. En e-handels site kan ju skala upp och ner på ett annat sätt då användaren inte bryr sig om andra som chopprar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kirigoe:

När vanilla kom ut 2005 så var det samma fenomen med timlånga köper, då riggade jag och polaren ett suddgummi på upp-pilen på tangentborden så att gubben sprang mot en vägg, då kunde man gå iväg och käka utan att bli utloggad

Gubbe mot vägg... har sett rätt många av dom....

Permalänk
Medlem
Skrivet av FalsktIotakt:

Vad baserar du det på?
Spelet ska ju hålla ett antal månader och det vore nog extremt dumt att sprida ut spelare på ett stort antal olika servrar.
Sedan har du ekonomi, finns ingen ekonom med att dubblera en serverpark för en hype som går över på två veckor..

Varför skulle det vara dumt att sprida ut? Blir det låg population på en server kan den merga med en annan osv vid senare tillfälle, gratis transfers erbjöds också förr.

Att ett börsnoterat multimiljard bolag inte skulle ha tillgång till hyr eller tillfälliga servrar låter fullständigt otroligt, hade varit mycket bättre om de släppte långt fler servrar pre release.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Hur ser kön ut på servern Noggenfogger? Hordesidan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.