Dayz Standalone - Nyöppnad 1PP 24/7 server

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlMarklund:

Ok, jag var på NW och plötsligt fick jag no message recieved här om dagen, var runt kl 0020. Så tänkte om det fanns en timer runt 12 slaget.

Ja, vet riskerna med trading, tänkte om alla var KOS så är det ingen idé att ens försöka. Får väl ropa Dormamu, i have come to bargin så får vi se vad de säger

Skickades från m.sweclockers.com

No message recieved är en krasch á la 0.59.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

@Tekanna218: Jo var nog en serverkrash för då jag logga ut o senare in igen så funkade det som vanligt. Men kläderna jag hade på mig var betydligt sämre skick än innan konstigt nog? Att vatten brunnarna vart utsatta på kartan har jag inte tänkt på...

Det lät konstigt att kläderna varit påverkade. Du måste blivit rollbackad genom en vägg eller nåt. Enda sättet jag kan tänka mig att kläderna skulle bli förstörda på. Lite som när man ramlar från en hög höjd.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

@Tekanna218: Jo finns en del buggar, för en stund sen var jag med om en rätt sjuk bugg... Stod på ett kiosk-tak och testade skjuta dem med min Mousin. Vart lungt först men sen kom det fler o fler zombies. Bytte till ett närstridsvapen, tror det var Ij70 eller vad pistolen heter. Då jag siktade den blev hela skärmen svart. Kastade den och tog upp den igen och då vart det riktigt igen.

Sen blev det kul mot slutet... Bytte till ett annat vapen med dämpare och tillslut verkade det inte komma fler Zombies. Men hörde att det var en hel del inne i kiosken, lyckades stänga dörren då jag fortfarande var på taket. Sen kunde jag gå ner och kolla på 7 inlåsta Zombies.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

@Tekanna218: Jo finns en del buggar, för en stund sen var jag med om en rätt sjuk bugg... Stod på ett kiosk-tak och testade skjuta dem med min Mousin. Vart lungt först men sen kom det fler o fler zombies. Bytte till ett närstridsvapen, tror det var Ij70 eller vad pistolen heter. Då jag siktade den blev hela skärmen svart. Kastade den och tog upp den igen och då vart det riktigt igen.

Sen blev det kul mot slutet... Bytte till ett annat vapen med dämpare och tillslut verkade det inte komma fler Zombies. Men hörde att det var en hel del inne i kiosken, lyckades stänga dörren då jag fortfarande var på taket. Sen kunde jag gå ner och kolla på 7 inlåsta Zombies.

Ja NVG och NVS är ju en väldigt ny grej för spelet. Vissa saker lirar inte riktigt med dom än och det är väntat. De har dock fixat de flesta siktena vilket e skönt.

Hehe, ja de infekterade får man passa sig för. Är det fler än två så skulle jag säga att man är illa ute, och man kan definitivt inte bara blåsa av ett par skott utan ljuddämpare inne i städerna. Då blir man föda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Tjingeling.

@Tekanna218 sjukt kul med en svensk seriös server! Jag har lirat dayz sa i kanske 5-6(???) år och det är en stående favorit i mitt bibliotek (650h). Mina absolut bästa spelupplevelser av alla spel någonsin har kommit ifrån dayz.
Men har tappat det till och från pga olika anledningar. Antingen för mycket KOS (ryssar) eller så är servrarna för seriösa och förbjuder alldeles för mycket. Ni verkar ha en bra balans verkar det som?

Hursom så har jag bjudit in 4 av mina kamrater till er discord och jag håller på att fiska upp fler gamla dayz-rävar. Vi är minst 5 med mig själv och jag hoppas på att vi kanske tar oss orken och tiden att göra något seriöst på er server. Skulle vara kul dock att få upp populationen en aning för som jag förstår det så brukar ni ligga mellan 0-15 spelare? Du får gärna bekräfta det eller visa riktiga siffror.

Vi var 3 pers inne i Söndags och härjade runt. Stötte inte på några andra spelare tyvärr. Men jag är så imponerad över hur spelet har förbättrats genom åren. Framförallt med nya motorn som släpptes.

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Medlem

@Tekanna218: Jo har insett att man bör undvika och skjuta överhuvudtaget i städerna. Tyvärr dog jag senare på grund av en zombie, vart lite trött och klantig så då vart allt bra man samlat på sig borta igen. En annan sak jag insett är därför att man borde slå ihop sig med några andra överlevare kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reque64:

Tjingeling.

@Tekanna218 sjukt kul med en svensk seriös server! Jag har lirat dayz sa i kanske 5-6(???) år och det är en stående favorit i mitt bibliotek (650h). Mina absolut bästa spelupplevelser av alla spel någonsin har kommit ifrån dayz.
Men har tappat det till och från pga olika anledningar. Antingen för mycket KOS (ryssar) eller så är servrarna för seriösa och förbjuder alldeles för mycket. Ni verkar ha en bra balans verkar det som?

Hursom så har jag bjudit in 4 av mina kamrater till er discord och jag håller på att fiska upp fler gamla dayz-rävar. Vi är minst 5 med mig själv och jag hoppas på att vi kanske tar oss orken och tiden att göra något seriöst på er server. Skulle vara kul dock att få upp populationen en aning för som jag förstår det så brukar ni ligga mellan 0-15 spelare? Du får gärna bekräfta det eller visa riktiga siffror.

Vi var 3 pers inne i Söndags och härjade runt. Stötte inte på några andra spelare tyvärr. Men jag är så imponerad över hur spelet har förbättrats genom åren. Framförallt med nya motorn som släpptes.

Det finns otroligt mycket bra att säga om spelet och tyvärr otroligt mycket dåligt. Men känner att det kan bli lite för långt bara att skriva här, hehe. Det är iaf en bättre spelupplevelse nu än tidigare.

Vi tycker det är jättekul att folk har börjat hitta till servern igen. Vi hade en period då vi körde servern moddad men tror folk hade svårt att hitta och joina den då. Så när FALen kom tillbaka så gjorde vi en wipe och nu kör vi vaniljdayz återigen. Med tweakat loottable självklart.

Vi har försökt att hålla en bra balans med regler och vad man får och inte får göra. Först och främst ville vi främja hela "varje man eller kvinna för sig själv" känslan och skippa traders, safezones och dylikt. Men vi har absolut inte förbjudit att något sådant styrs upp av spelare, tvärtom. Vill man teama upp och dela ut vapen till behövande så får man det. Vill man ta kontrollen över en stad och kalla det safezone så får man det också. Om man vill springa runt och döda bambis så får man det också, men notera att det är något vi inte gillar och man kommer bli jagad för det haha.

Vi finns alltid på discorden och skulle det vara nåt ere bara skicka ett PM!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

@Tekanna218: Jo har insett att man bör undvika och skjuta överhuvudtaget i städerna. Tyvärr dog jag senare på grund av en zombie, vart lite trött och klantig så då vart allt bra man samlat på sig borta igen. En annan sak jag insett är därför att man borde slå ihop sig med några andra överlevare kanske.

Det finns massa folk på discord det är bara haffa nån som är inne och börja lira!

Notera att om medlemmar sitter 3-4 st I verified eller kommando röstchatten så vill dom nog vara ensamma och spela.

Jag själv kommer vara inne ikväll då jag är gräsänkling i ett par dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

@Tekanna218: Jag tycker man dör alldeles för lätt av zombierna speciellt om man är fullgearad... Även om det är överlevnad så ska det vara kul då det är ett spel tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

@Tekanna218: Jag tycker man dör alldeles för lätt av zombierna speciellt om man är fullgearad... Även om det är överlevnad så ska det vara kul då det är ett spel tycker jag.

Vi är rätt eniga om på servern att zombierna är bra som de är. Vi har talat om att sänka antalet lite grann, men deras förmåga att ha ihjäl dig är inget jag styr över 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Skrivet av Tekanna218:

Vi är rätt eniga om på servern att zombierna är bra som de är. Vi har talat om att sänka antalet lite grann, men deras förmåga att ha ihjäl dig är inget jag styr över 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker antalet zombies är bra, har inte dött av dem än. Börjar man skjuta hejvilt omkring sig så ska det vara jobbigt. Tror något är buggat med vissa/alla ljuddämpare då de inte alltid verkar funka, tror det är känt problem. Annars funkar en yxa väldigt bra :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlMarklund:

Jag tycker antalet zombies är bra, har inte dött av dem än. Börjar man skjuta hejvilt omkring sig så ska det vara jobbigt. Tror något är buggat med vissa/alla ljuddämpare då de inte alltid verkar funka, tror det är känt problem. Annars funkar en yxa väldigt bra :).

Det stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

@Tekanna218: Ha ha nej så klart inte... Vart bara frustrerad då jag skrev det, då jag blivit dödad nu ett par gånger med full gear...

Jag har ett par ggr blivit dödad i närkamp då det är mörkt, mest då som det är svårt tycker jag.

Brukar mest använda kniv eller machete men yxa kanske är bättre.

Permalänk
Medlem

Försökte logga in på Discord tidigare men det funkade inte? Något tips?
Jag skrev adressen i web-läsaren men hade inte åtkomst längre stod det.

Det löste sig då jag följde länken som var här tidigare i tråden...

//bikerrog

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

Försökte logga in på Discord tidigare men det funkade inte? Något tips?
Jag skrev adressen i web-läsaren men hade inte åtkomst längre stod det.

Det löste sig då jag följde länken som var här tidigare i tråden...

//bikerrog

Det är samma länk båda två. Kanske discord låg nere eller nåt? Har du flera konton som du använder I discord kanske du tog fel på konto bara?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

@Tekanna218:
Ja hur som helst så är jag igång nu och verifierad medlem.

Permalänk
Medlem

Servern har nu återigen blivit moddad efter en omröstning med vår community.
Mods som körs på servern i nuläget:
CF
ComminutyOnlineTools
BulletStack
BuildAnywhere
DisableBasedestruction
UnlimitedStamina
Mass'sManyitems
DurableSuppressors

Enklaste sättet att joina är att köra DZSA Launcher.

Ses på servern!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Skribent, FZ

Hej, antar att det är denna som nu heter [SWE/EU]?

Visa signatur

Jag är för vacker för denna värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sir_vesslan:

Hej, antar att det är denna som nu heter [SWE/EU]?

Det stämmer. Har glömt uppdatera det i tråden. Tror dock vi e den enda servern som heter Kommando 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Skribent, FZ
Skrivet av Tekanna218:

Det stämmer. Har glömt uppdatera det i tråden. Tror dock vi e den enda servern som heter Kommando 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår dock inte hur jag ska få ner "Base Furniture Mods", använder DZL. Hittar inte på Steam manuellt heller, så just nu kommer jag inte in.

Visa signatur

Jag är för vacker för denna värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sir_vesslan:

Jag förstår dock inte hur jag ska få ner "Base Furniture Mods", använder DZL. Hittar inte på Steam manuellt heller, så just nu kommer jag inte in.

Den är borttagen och jag ska uppdatera servern strax! Synd att en av de bättre modsen har försvunnit faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Den är borttagen och jag ska uppdatera servern strax! Synd att en av de bättre modsen har försvunnit faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Modden är tydligen tillbaka och heter 2.0 nu!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Skribent, FZ
Skrivet av Tekanna218:

Den är borttagen och jag ska uppdatera servern strax! Synd att en av de bättre modsen har försvunnit faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu så!

Visa signatur

Jag är för vacker för denna värld.

Permalänk
Medlem

@sir_vesslan: Ja skaparen hade uppdaterat modden bara. Varför han tog bort den gamla helt istället för att bara uppdatera den vet jag faktiskt inte.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Träffade två st uppe i NWAF idag kom körandes i en blå ada, dök upp från ingenstans, blev otroligt förvånad, men det var kul!

Ska ni uppdatera servern med samma mods som var innan 1.05 patchen?

Och funderar ni på att lägga in mer saker som du kan bygga med?

Kanske någon extra klädes mod? har sett att den finns endel niceiga saker.

Tack för en bra server för övrigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim88:

Träffade två st uppe i NWAF idag kom körandes i en blå ada, dök upp från ingenstans, blev otroligt förvånad, men det var kul!

Ska ni uppdatera servern med samma mods som var innan 1.05 patchen?

Och funderar ni på att lägga in mer saker som du kan bygga med?

Kanske någon extra klädes mod? har sett att den finns endel niceiga saker.

Tack för en bra server för övrigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha fan va kul! Ja det var rätt bra turnout för att vara tisdag måste jag säga, hoppas det tittar in mer folk.

Det kommer läggas till mods allt eftersom de uppdateras, och det kommer absolut läggas till mer mods i klädväg än vapen. Vi kommer även försöka hålla looten mer balanserad nu än va den va förut, alltså mindre loot.

Tackar tackar!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Tills vidare körs bara dessa mods:
CF
Community online tools
Build anywhere
Disable base destruction
Codelock
Unlimited Stamina
Durable Supressors

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk

Hej alla,
jag är nybörjare i spelet och har inte så mycket koll på hur man joinar "tredjepart server" undrar om det är fortfarande gott folk som spelar och gärna lite detaljerad info om hur ska jag ansluta mig till eran server, har spelat i typ två gånger i en random server som fick mig att nästan hata spelet, där ett gäng spelare som är allierade tydligen och tror att jag kommer från rymden eller något för varje gång jag försöker hitta ett äpple eller en makrill burk då får jag 1000 skott.. Hade tänkt mig att hyra eget server men det kändes ändå tråkigt att spela själv.

Kommer ni acceptera mig i servern och gärna hur ska jag söka efter er?

Tackar bojs😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purjolök:

Hej alla,
jag är nybörjare i spelet och har inte så mycket koll på hur man joinar "tredjepart server" undrar om det är fortfarande gott folk som spelar och gärna lite detaljerad info om hur ska jag ansluta mig till eran server, har spelat i typ två gånger i en random server som fick mig att nästan hata spelet, där ett gäng spelare som är allierade tydligen och tror att jag kommer från rymden eller något för varje gång jag försöker hitta ett äpple eller en makrill burk då får jag 1000 skott.. Hade tänkt mig att hyra eget server men det kändes ändå tråkigt att spela själv.

Kommer ni acceptera mig i servern och gärna hur ska jag söka efter er?

Tackar bojs😊

Skickades från m.sweclockers.com

Nu blir jag lite förvirrad. Lirar inte du redan på vår server?

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Skrivet av Tekanna218:

Nu blir jag lite förvirrad. Lirar inte du redan på vår server?

Jo, jag grejade detta fick googla lite o så laddade ner launcher 💪.

Kommer jag testa igen imorgon tackar😊

Skickades från m.sweclockers.com