Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Hmm, då har vi nog bara pratat förbi varandra.
När jag har pratat om leveranstid menar jag den totala tiden från det att jag har beställt varan till det att jag har kunnat hämta den hos närmaste ombud. Tiden för den faktiska frakten utgör ju bara en del av den tid du får vänta på din beställning.
Då har vi nog ganska liknande tider – det brukar ta 5–7 dagar från det att jag gör min beställning (alltid med fri frakt) till dess att jag kan hämta den hos ombudet.

OK, men då har du alltid Express för €9.99 att tillgå, i mitt fall då måndag -> onsdag eller torsdag, om du har brådis, då också med hemleverans. Åtkommer när detta paket levereras.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Ja, beroende på vad och vilket belopp, men det görs redan då man beställer via Amazon, ev missräkning krediteras efteråt.

@snörök

De gånger jag har handlat på Amazon.com så har det varit så att moms och eventuell tull betalats i samband med beställning för att påskynda hanteringen. Värt att notera är att man får tillbaka mellanskillnaden on man råkat betala för mycket men att Amazon står för kostnaden ifall de räknat fel och beloppet att betala visar sig vara högre. Man kan alltså aldrig råka ut för extradebiteringar utan priset du ser är det maximala beloppet att betala.

De använder så klart ett automatiserat system för att beräkna tull/moms och jag aldrig varit med om att beloppet inte har varit korrekt men det kan ändå vara bra att känna till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldorado:

MSI GP63 Leopard i7 16GB 256GB SSD + 1TB HDD GTX 1060 bärbar dator 9999:- ordinariepris 14,999.

https://www.inet.se/produkt/1962453/msi-gp63-leopard-i7-16gb-...

Vad är skillnaden med den och denna ?
https://www.dustinhome.se/product/5011138944/gp73-8re-leopard...

128 vs 256GB SSD?

Söker nämligen en laptop för Classic wow

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

@TheBodyLotion: Den dyrare är en 17", den billigare 15.6" med en extra 1 GB HDD annars lika.

Läs lite här om du vill ha tester:
https://www.notebookcheck.net/MSI-GP63-Leopard-8RE-i7-8750H-G...
Hög ljudnivå -vilket är väntat, de klagar iaf inte på throttling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

OK, men då har du alltid Express för €9.99 att tillgå, i mitt fall då måndag -> onsdag eller torsdag, om du har brådis, då också med hemleverans. Åtkommer när detta paket levereras.

@anon36896

Jo, UPS knackade på dörren med paketet i hand för en liten stund sedan! 1 dag tidigare än beräknat.

Dessutom kommer det ett Paket i morgon, också en dag tidigare än beräknat via Postnord:
Resa: Leipzig, Hannover, sen det nya Køge Pakkecenter" i Danmark, där det ligger nu, kommer dyka upp i Veddesta/Stockholm
under natt/tidig morgon, imorgon torsdag. För leverans under torsdagen.

Allt detta är BESTÄLLT i måndags! amazon.de

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Playstation Classic nere på 299kr på CDON
https://cdon.se/spel/playstation-classic-45497508

Till er som funderar på denna och bara besöker hemsidan. Den är inte 79% på rea. Det är en lockprocent.

Riktiga priset CDON hade var 599kr, inte 1490kr

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4943821

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

https://i.imgur.com/PHXrf4y.png
Till er som funderar på denna och bara besöker hemsidan. Den är inte 79% på rea. Det är en lockprocent.

Riktiga priset CDON hade var 599kr, inte 1490kr
https://i.imgur.com/thlm1y4.png
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4943821

såg denna, är det nått att ha ? velar..
den har fått väldigt blandade åsikter :/

Visa signatur

| 5800x3d | Predator xb3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dabswe:

såg denna, är det nått att ha ? velar..
den har fått väldigt blandade åsikter :/

Ps classic innehåller inga bra spel,
Däremot är det två bra usb kontrollers och man kan enkelt lägga till spel med en större usb sticka.

Mycket bra pris, bara du är beredd att 'hacka' den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dabswe:

såg denna, är det nått att ha ? velar..
den har fått väldigt blandade åsikter :/

Hört att PS Classic ska vara den sämsta av alla classic konsoller. Hade hållit mig borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Hört att PS Classic ska vara den sämsta av alla classic konsoller. Hade hållit mig borta.

Moddar man in sina spel själv är den sjukt prisvärd för 299kr

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Moddar man in sina spel själv är den sjukt prisvärd för 299kr

Ah det låter lovande med mods. Såg nu att de även förbättrade prestandaproblemen som fanns med ps classic så för 300 kr är det nog värt att ta sig en titt iaf. Jag menar har ju köpt kablar för nästan mer än kostnaden för en ps classic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Netonnet I Umeå har ett Asus 5700XT av referensmodell för 4199. Lär väl dyka upp på hemsidan inom någon dag

Det är inte vanliga 5700 du har sett då? Mig veterligen har Netonnet bara en prislista och den gäller oavsett om det är online eller i butik.

https://www.netonnet.se/Search?query=asus+5700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

419:90€ på Mindfactorys "Mindstar" rea.
https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-MSI-RX-5700XT...

Webhallen tar 5390:- för samma kort.

(tänk på att ni måste använda er av mailbox.de för att beställa till Sverige.)

Man måste använda länken https://www.mindfactory.de/Highlights/MindStar för att få rätt priser.
Sen heter sidan mailboxde.com, inte mailbox.de

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Kent:

Iiglo 20000mAh Powerbank med Power delivery och Quickcharge 3.0 för 325:- hos Komplett. Finns även en 10000mAh för 219:- och en 26800mAh-variant med 60W PD för 599:-

Rabattkoden 10EXTRA ger 10% rabatt på allt hos Clasohlson. Prisex: Jays X-Five Wireless on ears hörlurar för 359:-

Någon som vet någon om dessa powerbanks? Någon större skillnad mellan tillverkare? (mer än design)

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Någon som vet någon om dessa powerbanks? Någon större skillnad mellan tillverkare? (mer än design)

Har två från iiglo, en på 20k och en på 10k. Enda nackdelen med dem (oklart om det är samma bara med uppdaterat utseende) är att det tar väldigt lång tid att ladda upp dem, flera timmar. Osäker om det är så med alla powerbanks eller bara billigare, är tillräckligt för mig då jag laddar dem innan jag t.ex. ska åka långt eller liknande så laddar jag dem dagen innan.

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Smileduck:

Har två från iiglo, en på 20k och en på 10k. Enda nackdelen med dem (oklart om det är samma bara med uppdaterat utseende) är att det tar väldigt lång tid att ladda upp dem, flera timmar. Osäker om det är så med alla powerbanks eller bara billigare, är tillräckligt för mig då jag laddar dem innan jag t.ex. ska åka långt eller liknande så laddar jag dem dagen innan.

Iiglo-varianterna i mitt inlägg har dock stöd för PD-laddning så borde gå ganska kvickt att ladda dessa. Naturligtvis krävs det att man har en PD-laddare för att det ska fungera.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Kent: Då lär det gå snabbt, det är det enda jag har att klaga på annars fyller de sin uppgift iaf.

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Det är inte vanliga 5700 du har sett då? Mig veterligen har Netonnet bara en prislista och den gäller oavsett om det är online eller i butik.

https://www.netonnet.se/Search?query=asus+5700

Nope, det var ett XT. Ordinarie pris var 4990:- som den asus du länkar. Dubbelkollade innan jag la ut det, har den inte kommit på hemsidan än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nope, det var ett XT. Ordinarie pris var 4990:- som den asus du länkar. Dubbelkollade innan jag la ut det, har den inte kommit på hemsidan än?

Måste ha varit någon form av fyndvara om så är fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

@Philip320: Självklart, såg nu att jag glömde skriva det i min ursprungliga post.

Permalänk

Ritplattan tog slut rätt snabbt. Synd att man inte kan betala med faktura på Komplett utan de ville ha kreditkortsuppgifter. Mitt kort ligger i bilen och tills jag hämtade det så var alla slut. SÄMST

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Ritplattan tog slut rätt snabbt. Synd att man inte kan betala med faktura på Komplett utan de ville ha kreditkortsuppgifter. Mitt kort ligger i bilen och tills jag hämtade det så var alla slut. SÄMST

Det går ju fortfarande att beställa den även om de inte har några exemplar i lager just nu så jag antar att de levereras vartefter. Faktura fungerade fint att välja som betalningsmedel för mig i alla fall.

Edit: Nu står det att produkten har utgått så jag antar att de hade ett visst antal (20st?) på ingång och att erbjudandet gällde dessa enheter.

Jag har varit lite sugen på en ritplatta men hur är mjukvaran? Finns samma/liknande appar som till ios?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren: Vad är det för appar du är ute efter? Jag kan noll om gratisappar så där kan jag inte hjälpa. Men vanligtvis använder "proffsen" på youtube mestadels Photoshop eller Clip studio pro. Photoshop är både svindyrt och rätt overkill medans Clip studio kostar ca 500kr. Finns massa annat också beroende på vilken nivå du är på och hur mycket stöd du vill för att få färger och sånt mer levande. Jag har använt ArtRage en hel del och Rebelle lite grann. Båda är betydligt dyrare nu än när jag skaffade de så skulle ändå rekommendera Clip Studio, men båda har väldigt levande penslar. Speciellt Rebelle om du har en dator som orkar hänga med.

Permalänk
Medlem

Då köptes en ritplatta för 1990kr.
Jag ritar inte, och känner ingen som ritar. Kanske blir det en present till barnen eller till någon vän.
Tackar swecklockers forum för ännu ett oplanerat impuls köp

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

@ågren: Vad är det för appar du är ute efter? Jag kan noll om gratisappar så där kan jag inte hjälpa. Men vanligtvis använder "proffsen" på youtube mestadels Photoshop eller Clip studio pro. Photoshop är både svindyrt och rätt overkill medans Clip studio kostar ca 500kr. Finns massa annat också beroende på vilken nivå du är på och hur mycket stöd du vill för att få färger och sånt mer levande. Jag har använt ArtRage en hel del och Rebelle lite grann. Båda är betydligt dyrare nu än när jag skaffade de så skulle ändå rekommendera Clip Studio, men båda har väldigt levande penslar. Speciellt Rebelle om du har en dator som orkar hänga med.

Det var lite tidspress så jag tänkte att det var bäst att handla först och kolla upp detaljerna sen vilket kanske var ett klokt beslut då den sålde slut snabbt. Jag hade dock helt missuppfattat plattans funktion och förväntade mig en budgetvariant av iPad pro men detta var tydligen en dedikerad ritplatta som kräver att den är kopplad till en dator och även saknar vanliga surfplattefunktioner såsom webbläsare m.m.

Jag misstänker att även @Savage_Gray missuppfattat dess användningsområde baserat på kommentaren ovan. Stort tack för både detaljerat svar och tipset om rabatten dock!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

ny mus kanske? Steelseries Rival 650 för 349kr. ordinarie pris 1099kr

https://www.komplett.se/product/1081349/gaming/gamingmus-tang...

Billigast enligt Prisjakt 1099kr

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4946109

Jösses detta var ett pangpris på en riktigt bra mus. Har en själv, köpte när den var sprillans ny på marknaden och betalade ca 1500 sek vilket den utan tvekan är värd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det går ju fortfarande att beställa den även om de inte har några exemplar i lager just nu så jag antar att de levereras vartefter. Faktura fungerade fint att välja som betalningsmedel för mig i alla fall.

Edit: Nu står det att produkten har utgått så jag antar att de hade ett visst antal (20st?) på ingång och att erbjudandet gällde dessa enheter.

Jag har varit lite sugen på en ritplatta men hur är mjukvaran? Finns samma/liknande appar som till ios?
Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte vilken ritplatta vi pratar om, men det finns olika sorters ritplattor.
Dels de som har en inbyggd PC som tex kör Windows. De är dyra.
Sedan finns det ritplattor som egentligen är en monitor med touchskärm för ritpenna, som man kopplar in till datorn.
Och sedan så finns modellen jag har, en ritplatta utan skärm.

Jag kör mest Krita som är ett gratis ritprogram, men har allt jag behöver

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Nu vet jag inte vilken ritplatta vi pratar om, men det finns olika sorters ritplattor.
Dels de som har en inbyggd PC som tex kör Windows. De är dyra.
Sedan finns det ritplattor som egentligen är en monitor med touchskärm för ritpenna, som man kopplar in till datorn.
Och sedan så finns modellen jag har, en ritplatta utan skärm.

Jag kör mest Krita som är ett gratis ritprogram, men har allt jag behöver

Det var en Wacom Cintiq. Jag tänkte mest ha den som surfplatta/e-boksläsare och för lite casual kluddande med penna och eftersom ordinarie pris är runt 6-7k antog jag bara att den skulle ha denna funktionalitet men det visade sig vara en dedikerad ritplatta som kräver uppkoppling till PC + monitor och som endast går att rita med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Iiglo-varianterna i mitt inlägg har dock stöd för PD-laddning så borde gå ganska kvickt att ladda dessa. Naturligtvis krävs det att man har en PD-laddare för att det ska fungera.

Har du något tips på en prisvärd PD-laddare eller ska man köra på den billigaste man kan hitta?

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival 650
164gram? Eller är detta med alla vikter i? kommer ju kännas som en tegelsten

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA