Microsoft tillkännager Surface-event – äger rum den 2 oktober

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tillkännager Surface-event – äger rum den 2 oktober

Det är dags för ett nytt Surface-evenemang från Microsoft. På menyn väntas en bärbar hybriddator med kodnamnet "Centaurus", där en ny formfaktor med dubbla skärmar är huvudnumret.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

förvarnar om ett event en månad fram i tiden. vilka nyheter...

släpper väl en grovt överprisad pad som kan fällas ihop för att lättare passa in i en minde väska. Vad menas med nedskalad windowsversion? Kan man fortfarande köra x86 program eller är det ett helt nytt system likt windows RT?

För det kommer nog många räkna ner dagarna för

Permalänk
Medlem

@anon56869:
för mig som går i köptankar på en surface-enhet att använda inom jobbet var denna nyhet en dealbreaker på befintliga produkter till jag vet vad som lanseras 2:a oktober.

Om ryktet stämmer och det är Centaurus som kommer så är det ju banbrytande och kan vara början på en ny era för surfplattor och liknande, framförallt som ska användas inom arbete.

Herregud du måste verkligen ha vaknat på fel sida.

Permalänk
Medlem

Ändå dags att köpa ny Surface, ska bli spännande att se vad som kommer:)

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem

Microsoft borde svettas efter Chromebook Enterprise lanseringen igår.

https://www.techpowerup.com/258651/dell-technologies-unified-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Microsoft borde svettas efter Chromebook Enterprise lanseringen igår.

https://www.techpowerup.com/258651/dell-technologies-unified-...

Fast vem vill ens ha en chromebook i tjänsten?

OnT: ska bli spännande. Jag kommer uppgradera min surface pro. Hoppas dom bara kommer till sverige direkt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Surface phone?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lyckade chromebook?

Trodde google helt slutat sälja sina och att det var ett illavarslande tecken.

Permalänk
Medlem

bra bra, dags att uppgradera från min surface pro 2, den börjar bli till åren nu. men är nog inne på en surface laptop denna gång

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Väntar på kommentaren där folk pratar om att man kan få in ett rtx kort i en laptop för det priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har haft fingret på köpknappen I två veckors tid på surface pro 6 nu när serien har varit nedsatt I pris, nu blir det till att vänta.. Hoppas men förväntar mig inte, senaste intel cpu. thunderbolt för extern gpu, usb c, och möjlighet att koppla in plattan till en annan dator och använda den som en extra skärm/ritbord.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en ny generation av Surface Go eller/och en Surface Laptop fast med Surface Book-tangentbord och med en redig prolle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Surface phone?

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan alltid hoppas!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se vad som kommer.

Ser en tydlig trend där Surface-plattor passar bra för att ersätta vanliga bärbara, plattor med andra OS och även i vissa fall fysiska anteckningsblock m m.

Provat någon Surface Pro (4?) och Go på jobbet. Varit skeptisk till sådana tidigare, men de är ju betydligt smidigare än vanliga bärbara (även rätt slimmade sådana) och fungerar helt ok att använda.

Skulle hoppas att det kommer en ny generation Go med lite mindre kanter runt skärmen och ännu lite bättre prestanda.

Om någon är sugen på en Go, köp inte den med 4GB+eMMC utan istället den med 8GB+SSD. Det gör enormt mycket för prestandan. Till synes rätt blygsamma specifikationer räddas av snabb disk och modern CPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Blir intressant att se vad som kommer.

Ser en tydlig trend där Surface-plattor passar bra för att ersätta vanliga bärbara, plattor med andra OS och även i vissa fall fysiska anteckningsblock m m.

Provat någon Surface Pro (4?) och Go på jobbet. Varit skeptisk till sådana tidigare, men de är ju betydligt smidigare än vanliga bärbara (även rätt slimmade sådana) och fungerar helt ok att använda.

Skulle hoppas att det kommer en ny generation Go med lite mindre kanter runt skärmen och ännu lite bättre prestanda.

Om någon är sugen på en Go, köp inte den med 4GB+eMMC utan istället den med 8GB+SSD. Det gör enormt mycket för prestandan. Till synes rätt blygsamma specifikationer räddas av snabb disk och modern CPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Äger en Surface 4 Pro, men jag skulle inte vilja ha min till jobbet. Och det är inte själva datorns fel egentligen, type cover suger verkligen. Det gör att man inte kan förlita sig på tangentbordet överhuvudtaget. Tappar kontakt, fastnar i en boksatvsinmatningsläge. Tar ett bra tag att få kontakt med tangentbordet efter att du går någonstans. Hade Type cover varit mer stabilt hade det varit grymt - nu är det inte det. Lite bättre grafik hade varit trevligt då skärmens upplösning känns lite för stor ibland för datorns kapacitet.

I övrigt, smidig och lätt att ha med sig och är grym att fippla runt med samt kunna köra "riktiga" program på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Äger en Surface 4 Pro, men jag skulle inte vilja ha min till jobbet. Och det är inte själva datorns fel egentligen, type cover suger verkligen. Det gör att man inte kan förlita sig på tangentbordet överhuvudtaget. Tappar kontakt, fastnar i en boksatvsinmatningsläge. Tar ett bra tag att få kontakt med tangentbordet efter att du går någonstans. Hade Type cover varit mer stabilt hade det varit grymt - nu är det inte det. Lite bättre grafik hade varit trevligt då skärmens upplösning känns lite för stor ibland för datorns kapacitet.

I övrigt, smidig och lätt att ha med sig och är grym att fippla runt med samt kunna köra "riktiga" program på.

Låter som det är något fel på ditt tangentbord eller att du har smuts vid anslutningen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Äger en Surface 4 Pro, men jag skulle inte vilja ha min till jobbet. Och det är inte själva datorns fel egentligen, type cover suger verkligen. Det gör att man inte kan förlita sig på tangentbordet överhuvudtaget. Tappar kontakt, fastnar i en boksatvsinmatningsläge. Tar ett bra tag att få kontakt med tangentbordet efter att du går någonstans. Hade Type cover varit mer stabilt hade det varit grymt - nu är det inte det. Lite bättre grafik hade varit trevligt då skärmens upplösning känns lite för stor ibland för datorns kapacitet.

I övrigt, smidig och lätt att ha med sig och är grym att fippla runt med samt kunna köra "riktiga" program på.

Det kan vara så att det är något fel på ditt tangentbord, eller anslutningen till det. Företaget jag jobbar på har ett 40 tal surface, allt från andra generationen till fjärde av Pro, 2st laptop 2, ca 20st GO LTE, 2st GO utan LTE och jag måste säg att våra användare är riktigt nöjda. Då har vi allt från användare utan type covers, med type covers, med riktiga tangentbord och laptop 2's historia. Ingen klagar, faktiskt!

Det enda vi har lite strul med i vår domän, hos få användare med behovet att koppla upp sig mot RDS farm, Vmware Horizon och enstaka äldre fjärrskrivbord från surface datorer, då Microsoft har en riktigt udda upplösning som inte riktigt är omtyckt av andra skalningsfunktioner.

Permalänk
Medlem

@kRYSSET: Mina problem verkar tyvärr vara tämligen vanliga när man söker online på problemet. Ibland fungerar allt felfritt så inga bekymmer, men om man har datorn på en längre stund kommer man in i den trevliga loopen att behöva starta om eller resetta typecover så att det vaknar till med datorn.

Nu har dock garantin gått ut på typecover så jag kan inte reklamera eller få nytt tyvärr, men jag kör med ett 60% tangentbord till istället vilket ändå är bättre att skriva på för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

@xNp^: Mina problem verkar tyvärr vara tämligen vanliga när man söker online på problemet. Ibland fungerar allt felfritt så inga bekymmer, men om man har datorn på en längre stund kommer man in i den trevliga loopen att behöva starta om eller resetta typecover så att det vaknar till med datorn.

Nu har dock garantin gått ut på typecover så jag kan inte reklamera eller få nytt tyvärr, men jag kör med ett 60% tangentbord till istället vilket ändå är bättre att skriva på för min del

Det är ju oftast så att det är dom som har problem som klagar som även dessa som syns. Dom som är nöjda är ju nöjda så att säga. Sällan man lägger upp en hyllningstråd på ett forum t.ex.
Låter fortfarande som ett anslutningsproblem. Antar att du provat göra rent kontaktytorna?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

@NoNamesWayne: Japp, gjort det mesta och snackade med en MS person som sa att jag kunde skicka in, men att då jag inte hade garanti kvar blev det upp till mig att betala samt den gamla brasklappen att om det inte blev så att de hittade fel så fick man betala för hela skten ändå.

Jag måste säga att jag har haft ett par trevliga stunder med min Surface, men jag anser fortfarande att Bluetooth tangentbordet är undermåligt - och jag tror inte att 95% sitter och håller tyst om detta, samt att den är lite för klen för sin skärmstorlek. Lagg i när man ritar och illustrerar talar tyvärr för detta anser jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

@NoNamesWayne: Japp, gjort det mesta och snackade med en MS person som sa att jag kunde skicka in, men att då jag inte hade garanti kvar blev det upp till mig att betala samt den gamla brasklappen att om det inte blev så att de hittade fel så fick man betala för hela skten ändå.

Jag måste säga att jag har haft ett par trevliga stunder med min Surface, men jag anser fortfarande att Bluetooth tangentbordet är undermåligt - och jag tror inte att 95% sitter och håller tyst om detta, samt att den är lite för klen för sin skärmstorlek. Lagg i när man ritar och illustrerar talar tyvärr för detta anser jag.

Vad är det mesta?
Det är ju ganska normal policy hos dom flest bolag.
Fast sällan jag hört att folk har haft strul med tangentbordet ändå. Beror ju även på hur man använder det då det även agerar som ett skydd för Surfacen.
Prestandan vet man väl om när man köper den? Vilken modell är det du har?
Är dom för slöa för det man håller på med så är det nog en stationär man är ute efter.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Vad är det mesta?
Det är ju ganska normal policy hos dom flest bolag.
Fast sällan jag hört att folk har haft strul med tangentbordet ändå. Beror ju även på hur man använder det då det även agerar som ett skydd för Surfacen.
Prestandan vet man väl om när man köper den? Vilken modell är det du har?
Är dom för slöa för det man håller på med så är det nog en stationär man är ute efter.

Jag har nog helt enkelt hittat fler likasinnade när det kommer till att prata om problemen med tangenbordet. Jag har använt min dator extremt försiktigt skulle jag vilja påstå. Inte haft med den annat än på semestrar eller ner till soffan och någon gång suttit och skrivit på ett kaffé.

Prestanda visste jag om, en I5, men då skärmen släpar när man tecknar och skissar, som jag nämnde, answer jag att den inte är tillräckligt skarp för det den basunerar ut att den skall klara. Därav mitt ställningstagande.

Jag har en statinär där jag befinner mig allt som oftast, men även jag vill lämna hemmet ibland - därav att jag ville ha en bärbar. Då jag skriver och tecknar, skissar och spelar något casual game eller tittar på Netflix/YouTube på den när jag väl använder den så borde det knappast anses som särskilt tungrodda applikationer.