Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueberry44:

Vet inte vart jag skulle vända mig till för alla jävla tele-supportrar jag pratat med har inte lett ngåonstans, dom skakar på axlarna typ vad ska vi göra.. Så tbx till ruta ett. Så pallar inte dra hela dagboken. Men tillslut så slutade det med att jag köpte en Razer Raiju Tournament. Vilket var ett riktigt bra dunder köp. Tills jag insåg att det inte gick att ha headset/headphones inkopplade samtidigt som man man har kontrollen i PS bluetooth läge. Vilket är ett fucking skämt för en sån fin/dyr kontroll. Hela grejen för att jag köpte den var ju för att den skulle vara trådlös så att den räcker fram till mig när jag ligger bakåt lutad i soffan. Men nope.....Dom ville nog hellre se mig krypandes på alla fyra i en svart latex dräkt på golvet ist kändes det som haha. Går heller inte att koppla den till en annan "strömkälla".spm supporten- sa att det nog inte skulle vara några större problem. Pallade väl inte med miit tjat mer , som även ni inte gör nu haha. Så är det någon som har någon bra ide på hur jag kan göra?? var iväg idag och köpte ett par riktigt bra Bluetooth hörlurar, så med BT så trodde jag nog att det skulle funka. Men PSet känner inte igen den, fast en hel del andra prylar med BT är uppkoplade så äre inga prob.
Läste lite om dong idag, funkar det bra? Någon som vet? Störningar?

Hittade en här på netonet
Asus dong här https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv-tillbehor/tradlo...

Vil ju inte tappa mer i fps o lagg ov, än vad jag redan kmr göra med trådlösa Razern. Kan tänkte mig att det bästa alternativet är att koppla till själva Playstationet ( BT ofc ) Näst bäst genom TVn . Och sist men inte minst dong jäveln.

Tack för läsandet, dagboken det blev ändå. Men känner mig desoerat. Så jag är sjukt tacksam för svar, råd , tips elr idear. Vad som helst förutom latex varianten! Tack på förhand från en nybliven medlem här på swe! Må bäst så länge.! // Blueberry

Det blev väldigt mycket täxt och väldigt lite om vad det är för problem du vill förmedla käns det som...

Men jag fattar det så att du vill köra med hörlurar i kontrollen (orginal och eftermaknad) med hjälp av AUX och du får inget ljud i lurarna om inte kontrollerna är kopplade med USB till PS4. Längre USB sladd?

Vad är det för lurar du vill ska fungerar?
Har du kollat i kontrollens inställningar och satt att du vill ha både allt ljud ut och mick in?

"Blåtanden" i PS4 är lite sådär med vad den vill stödja. Orginal grejer fungerar och tangentbord. Andra saker är
Lite hej o hå med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett trådlöst headset till din ps4 måste du köpa sådana som är anpassade för just ps4. Ett vanligt bluetooth headset går för det mesta inte att koppla ihop med konsolen. Jag tycker det är riktigt kasst, vi befinner oss ändå i 2019 och allt går att koppla ihop med bluetooth idag.. förutom ps4 och xbox one då..
Jag har kopplat ihop mina bluetooth-lurar med tvn istället vilket fungerar fint. Ska jag chatta med någon kopplar jag in vanliga headsets i kontrollen eller mina playstation wireless gold.

Permalänk

Går inte koppla bluetooth hörlurar PS4

@Mega-Dark: Sorry for skitsnacket om latex o alla 4. hade tagit en och annan om man säger så^^) Ja exakt du fattar mig rätt. Köpte en Razer Raiju Tournament kontroll. Som är trådlös och funkar utan prob. Men inte med några lurar, om man inte är inkopplad i ps4at som du sa. Yes testad det mesta, så då fick jag såklart iden om att köra blåtand direkt till PS4at ist. Och lyckades faktiskt få upp den tbå gånger på "enhets sökeren" genom bluetooth. Men inte dykt upp igen... Ja det suger ju chorre att det inte går att koppla ett simpelt BT headset till PS4. Antar att Sony vill ha sina giriga kroner...

Permalänk

Hörlurar genom blåtant går inte

@Jallle: Ja känner exakt likadant!! Kan ju fan sätta på motorvärmen i bilen som står i Örebro, medans jag är uppe i kiruna. Men koppla ett bluetooth headset till PS4at går inte. Fick upp headsetet jag köpte, två gånger i "enhets sökaren" BT. Men inte ett äns en liten ruta nu. Ska testa som dig att koppla till TVn ist, är nog säker på att det går. Bara o smidigt. Kontrollens namn om det har någon betydelse är "Razer Raiju Tournament" . Standard Duelshock så äre bara plug and go. Men inte för en dos på 1.6... Extra knapparna under som gör allt. Tack för svar

Permalänk

De PS konsoller jag testat så har jag upplevt ladningstiderna mellan delar rätt lång. Vad beror detta på? Slö maskin? Nåt speltillverkaren lagt in för att det ska ta längre tid att klara spelet eller bara nåt jag fått om bakfoten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvarntobben:

De PS konsoller jag testat så har jag upplevt ladningstiderna mellan delar rätt lång. Vad beror detta på? Slö maskin? Nåt speltillverkaren lagt in för att det ska ta längre tid att klara spelet eller bara nåt jag fått om bakfoten?

Skickades från m.sweclockers.com

Stavas nog till viss del mekanisk HD som standard. Går att peta in en SSD själv och det är såklart ganska markanta skillnader på enskilda titlar.

PS5 kommer komma med SSD (Sannolikt PCI-E) som standard!

Permalänk
Medlem

NHL 20 open Beta släppt, 26-31/7!
Länk

Permalänk

Är det någon här som har koll på trådlösa hörlurar. Alltså vad som krävs för att det inte ska bli någon typ av delay elr liknande. Har noll koll på ”frekvensomfång”, ” wireless frequency” och liknande långa ord hah. Funkar o koppla till smart tvn ist, blåtand, USB dong? Har du lite elr mycket kunskap, så dela gärna med dig. I värsta fall får det väl bli Sonys egna för PS4...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueberry44:

Är det någon här som har koll på trådlösa hörlurar. Alltså vad som krävs för att det inte ska bli någon typ av delay elr liknande. Har noll koll på ”frekvensomfång”, ” wireless frequency” och liknande långa ord hah. Funkar o koppla till smart tvn ist, blåtand, USB dong? Har du lite elr mycket kunskap, så dela gärna med dig. I värsta fall får det väl bli Sonys egna för PS4...

Skickades från m.sweclockers.com

Trådlöst blir det ju inte men trådat in i handkontrollen tycker jag funkar grymt bra. Nästan trådlöst fast med tråd 😂

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Trådlöst blir det ju inte men trådat in i handkontrollen tycker jag funkar grymt bra. Nästan trådlöst fast med tråd 😂

Haha, jag glömde nämna den viktigaste delen😂 att jag lirrar med en razer Raiju tournament som går på Bluetooth. Vilket det finns ett 3.5 jack i men då måste den vara i pluggad i ps4at. Skönt för den pengen på en kontroll....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett Logitech 933.
Flyttar bara dongeln mellan PC och PS4.
Funkar fint

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Tips på liknande spel som Uncharted förutom Tomb Raider?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taiofii:

Tips på liknande spel som Uncharted förutom Tomb Raider?

Assassin's creed (till vis del skulle jag säja)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Taiofii:

Tips på liknande spel som Uncharted förutom Tomb Raider?

Inte speciellt likt även om en del gameplay är snarlikt: Days Gone. Ett spel jag själv gillade rätt skarpt men upplevt som ignorerat av såväl spelare som recensenter.

Ett av extremt få spel jag tagit mig tid för att plocka platinum på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Assassin's creed (till vis del skulle jag säja)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jo har den, men tycker inte det är samma typ av "gameplay" direkt. Mycket mer map-orienterad än att bara utforska miljön typ. Men tack för tips!

Skrivet av anon5930:

Inte speciellt likt även om en del gameplay är snarlikt: Days Gone. Ett spel jag själv gillade rätt skarpt men upplevt som ignorerat av såväl spelare som recensenter.

Ett av extremt få spel jag tagit mig tid för att plocka platinum på.

Skickades från m.sweclockers.com

Har faktiskt inte kollat upp den! Tack för tips, ska se vad som finns på Youtube och om det är intressant. ^^

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen köpt PS4. Problemet är att andra kontrollen inte går använda samtidigt. Jag kan t.ex inte slå på andra kontrollen för att spela ett spel med 2 användare. När jag håller in PS knappen så parar den men då slutar den andra fungera. Vad gör jag för fel? Hur löser man detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Jag har nyligen köpt PS4. Problemet är att andra kontrollen inte går använda samtidigt. Jag kan t.ex inte slå på andra kontrollen för att spela ett spel med 2 användare. När jag håller in PS knappen så parar den men då slutar den andra fungera. Vad gör jag för fel? Hur löser man detta?

Du behöver välja en annan profil med den andra kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taiofii:

Tips på liknande spel som Uncharted förutom Tomb Raider?

Det finns nog inte tyvärr, älskar Uncharted-serien och gillade Shadow of the Tomb Raider. Det är spel som är mkt äventyr, lite klur och knåp och lite pang pang. Och man gillar ju grafiken och miljön med en del skog osv.

Sen finns ju spel som Asassins Creed, Days Gone som några nämnt, men inte riktigt samma sak i mitt tycke. Så tyvärr finns det inte något liknande spel som dom du nämner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taiofii:

Tips på liknande spel som Uncharted förutom Tomb Raider?

Horizon Zero Dawn - kolla nån trailer... Suveränt och makalöst vackert...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Det finns nog inte tyvärr, älskar Uncharted-serien och gillade Shadow of the Tomb Raider. Det är spel som är mkt äventyr, lite klur och knåp och lite pang pang. Och man gillar ju grafiken och miljön med en del skog osv.

Sen finns ju spel som Asassins Creed, Days Gone som några nämnt, men inte riktigt samma sak i mitt tycke. Så tyvärr finns det inte något liknande spel som dom du nämner.

Skrivet av TotalF:

Horizon Zero Dawn - kolla nån trailer... Suveränt och makalöst vackert...

Tack för tips! Mjo är lite mer för äventyr/utforska mljö än pang pang, men verkar inte finnas många liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taiofii:

Tack för tips! Mjo är lite mer för äventyr/utforska mljö än pang pang, men verkar inte finnas många liknande.

Tro mig, då kommer du att gilla Horizon.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

@TotalF: Okej, ska kolla upp det. Tack!

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att Horizon Zero Dawn är riktigt kul. Inte mkt pang pang, men inte lite action för det. Kan bli mkt strider ibland, fast man har inga skjutvapen som pistoler eller så man har andra vapen istället. Men riktigt bra spel och jättefin atmosfär och grafik.

Permalänk
Medlem

Anthem fick ju inga lysande omdömen när det släpptes, men har ju hört att de jobbat med att få det bättre, så tänkte höra med er som spelar/har spelat det. Är det värt 99 kr som Komplett tar just nu eller är det bortkastade pengar likväl?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Stödjer Plex appen till PS4 Pro 4K HDR Atmos?

Permalänk

Vad tror ni man kan få för Black Ops 4 till PS4? Fick med ett när jag köpte PS4 men funderar på att sälja det så ville bara kolla vad ett sånt spel går för ungefär!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you___93:

Vad tror ni man kan få för Black Ops 4 till PS4? Fick med ett när jag köpte PS4 men funderar på att sälja det så ville bara kolla vad ett sånt spel går för ungefär!

299:- på rea på Webhallen nu, typ ett år gammalt spel. Skulle säga 250 med frakt kanske?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag vet inte om det redan finns en tråd om detta. Men min fundering är om någon som vet om man kan köpa digitala spel billigare än vad PS Store har att erbjuda. Snart släpps ett par nya spel som Fifa, Call of Duty etc. Skulle vara nice om det finns att handla billigare digitalt på någon legit sida än PS store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AD987:

Hej!

Jag vet inte om det redan finns en tråd om detta. Men min fundering är om någon som vet om man kan köpa digitala spel billigare än vad PS Store har att erbjuda. Snart släpps ett par nya spel som Fifa, Call of Duty etc. Skulle vara nice om det finns att handla billigare digitalt på någon legit sida än PS store.

Vet att cdon har haft dock få och bara vissa titlar. men inte längre, bara dlc nu. Har aldrig hittat någon annan stans. så jag tror inte du kan det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag har Mortal Kombat 11 och i HDR kan man välja dessa lägen Standard, High End, Professional. Jag undrar vilket som är bäst för bildkvaliten?