World of Warcraft Classic får ytterligare tre europeiska servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Ni båda kan nog ha rätt här. Men jag vill minnas att jag hörde 10+mil men men.
Kan kolla vidare om de imörra. Dygnat ikväll så är lite zombie mode. Fastnat i chatten i spelet, vill ju heller inte logga ut då det är 6h kö för att logga in tydligen.
Ångrar dock att jag inte lade manken till och lvlade mer och inte strula runt i darnassus.
Sjukt mycket folk överallt åter igen.
Va väldigt lugnt och skönt ett tag
E knappt lvl 10 då jag afkar så mye / chattar istället.

Nåväl sovdags snart tror ja. Men ser inte fram emot kö när jag väl ska in igen.

Spelade lite själv mellan 00:00 och 01:00, sen gick jag upp igen vid 8 på morgonen och det tog mig 7 timmar och 16 minuter ingame för att bli level 10 som ensam varg med alla som snor mobs

Mjo jag har för mig Vanilla hade ca 3 mil spelare, var ju någon som länkade i Classic tråden där Blizzard sa att Classic hade mer än vad Vanilla hade under 2006 om jag inte läste fel men spelet ser ju ut att ha lyckats rätt bra idag i alla fall.
Folk är nöjd och man kan äntligen prata i General och liknande utan att man ska hålla käften enligt spelare hehe
Känns som hemma Edit: Spelar på Mirage Raceway för guilden skull men PvP blir det senare.

Permalänk
Medlem

Har inte lust och riskera att vara på en nystartad server 6 månader efter launch när bfa folket hoppar till retail.
En bra grej med classic är att mycket folk faktiskt är positivt, det finns en chans att faktiskt skapa sig grupper med avsaknad av lfg. Blizzard får ge sig och sluta lyssna på en viss del av community som varit delad sedan cataclysm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Har inte lust och riskera att vara på en nystartad server 6 månader efter launch när bfa folket hoppar till retail.
En bra grej med classic är att mycket folk faktiskt är positivt, det finns en chans att faktiskt skapa sig grupper med avsaknad av lfg. Blizzard får ge sig och sluta lyssna på en viss del av community som varit delad sedan cataclysm.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog svårt att möta båda spelar delarna av spelar basen .Bättre att dela upp det då vi ser hur det gick för Retail WoW.
De skulle ju kunna göra egna expansioner till Classic som inte är TBC,WRATH etc för de som vill ha det här " svårare" OG MMOrpg stilen så kan de som gillar BFA " 5 årings spelet" som jag och andra brukar säga kan få fortsätta med det.

Permalänk
Medlem

Problemet är att det är ju ingen kö på morgonen. Annars hade ju de som jobbar kunnat köa på morgonen för att spela på kvällen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Ni båda kan nog ha rätt här. Men jag vill minnas att jag hörde 10+mil men men.
Kan kolla vidare om de imörra. Dygnat ikväll så är lite zombie mode. Fastnat i chatten i spelet, vill ju heller inte logga ut då det är 6h kö för att logga in tydligen.
Ångrar dock att jag inte lade manken till och lvlade mer och inte strula runt i darnassus.
Sjukt mycket folk överallt åter igen.
Va väldigt lugnt och skönt ett tag
E knappt lvl 10 då jag afkar så mye / chattar istället.

Nåväl sovdags snart tror ja. Men ser inte fram emot kö när jag väl ska in igen.

Enligt den här grafen jag hittade är ingen av er helt på spiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Enligt den här grafen jag hittade är ingen av er helt på spiken
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/1241945255815773287.png

Nära nog dock. i.a.f för wotlk. som de andra sade.

Men jag vill minnas att subsen var fler än så, men kanske inte va så.
sj hade jag 2 st, då jag hade både horde/ally på samma server, så var tvungen att ha 2 konton.

Startade som ally då alla polare var ally, förutom en som var horde. Så ville vara lite rolig och ganka dom. Slutade med att horde blev min main.

Ally kontot råkade jag få bannat i tbc då jag var dum nog att testa en bot där. Minns det som om det vore igår.
"Kolla den kan göra det och det"

Smarta jag ställer mig utanför shattrah drar en profil som går 1 till 2 till 1 till 2...

Är fortfarande arg på mig sj som ens tänkte tanken då. Hade varit kul att ha kvar min gnome warrior från urminnes tider.
Men man är inte så smart när man är 14-15 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Hmm? Wow i vanilla hade runt 10 miljoner subs om inte fler.

Under se senaste åren så har de slutat att säga hur många subs de har då de gick under 3 miljoner.
Så om något så är detta deras försök/chans att ta tillbaka i.a.f en del utav alla förlorade subs, då många utav oss har velat haft vanilla länge nu. Därav populariteten av privatservrar.

problemet med privatservrarna är dock att admins tills slut blir/är korrupta. Så de säljer guld/chars osv under bordet. Men håller en fasad att dom jobbar med problemet.
Så det dyker hela tiden upp nya "bästa" privatserver osv osv. lång historia.
Så det är skönt att äntligen ha fått en officiell server att spela på.

När det gäller pvp så är/var vanilla enligt mig mest balanserat men också mest obalanserat... Efter BWL/AQ40 gear (NAX) så blir alla nästan 1hit kill maskiner. Oavsett klass, möjligtvis hunter exkluderad.

Men i retail så var de väldigt få guilds som ens clearade naxx, men så kommer det ju såklart inte bli nu.
Så när folk farma nax / har gearat i nax, DÅ lär nog folk tröttna för allt blir jävligt obalanserat.
Men innan dess så har vi kul.
Sorry för lång rant är lite övertrött.

Jag syftade på antalet spelare just vid lanseringen. Hade de 10 miljoner från start?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Jag syftade på antalet spelare just vid lanseringen. Hade de 10 miljoner från start?

Skickades från m.sweclockers.com

Aha på så sätt.
Nej. Sedan om du läser tråden så ser du att jag hade fel angående antalet.
Dock så vet jag att dom blev överfulla även då, samt inte hade tillräckligt med spel att sälja dvs fysiska kopiorna som då var nödvändigt.
Så de sålde slut direkt, sedan var det bara för oss andra att vänta.

Men i det stora hela, så tror jag att vi har en sjukt stor mängd retail-folk som turistar nu då hypen är som störst.
Vilket kommer lugna ner sig. Så det är nog även därför blizz inte väljer att öppna fler servrar hit och dit. Då de kommer vara nästintill tomma när turisterna slutar spela.
Dock så är ju förhoppningen att de ska torska lika hårt som vi andra och att alla blir kvar. Gynnar oss alla, samt skulle ge acti-blizz en liten smäll på kinden. Typ "vakna"

Det finns en anledning till att "you think you do, but you don't" blev ett meme, särskilt nu när även samma person fick äta upp sina ord och nu kom classic.
Här är ett exempel på det jag menar:

Kan lägga till fler om de så behövs

Permalänk
Medlem

Hur kan blizzard tappa bollen så hårt på queues?

På Feenix till exempel, en gammal privatserver, så fanns det en liten period om du blev disconnectad som gjorde att du kunde skippa kön, detta gällde även om du blev disconnectad när du var i kön.

Nu blev jag och alla mina kompisar disconnectade och loggade in fort som fan bara för att mötas av 19 tusen människor som är före i kön.

Permalänk
Inaktiv

De har släppt fler servrar pga högre tryck på kvällen.

EU:

Ashbringer (PVP)

Dreadmist (PVP)

Dragons Call (PVP -German)

Rokdhaler (PVP- Russia)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Lanseringen av World of Warcraft Classic blev som väntat populär och väntetiderna har varit timlånga. Nu sjösätter Blizzard tre nya europeiska servrar för att reducera väntetiderna.

Läs hela artikeln här

Känns lite ovärt en artikel.

Samtidigt som den är nästan 12 timmar sen.

Det kom upp runt 5-6st nya EU serverar efter midnatt -> 03.

Permalänk
Medlem

Sprang från darnassus till goldshire, blev Disconnectad precis utanför innet, haha. Nu 5000 i kö

Vill levla i elwynn forest med en night elf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hur kan blizzard tappa bollen så hårt på queues?

På Feenix till exempel, en gammal privatserver, så fanns det en liten period om du blev disconnectad som gjorde att du kunde skippa kön, detta gällde även om du blev disconnectad när du var i kön.

Nu blev jag och alla mina kompisar disconnectade och loggade in fort som fan bara för att mötas av 19 tusen människor som är före i kön.

Det finns en sån period. Personligen råkade jag avbryta min kö när jag försökte byta till windowed med alt + enter men behöll min köplats när jag försökte igen samt att jag DCade två gånger under tiden jag levlade men kunde logga in direkt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polisbil:

Det finns en sån period. Personligen råkade jag avbryta min kö när jag försökte byta till windowed med alt + enter men behöll min köplats när jag försökte igen samt att jag DCade två gånger under tiden jag levlade men kunde logga in direkt igen.

Detta tycks inte stämma in på mina erfarenheter och mina kompisars.

På launch blev två snubbar DC och hamnade i kö innan det ens släpptes, idag så blev mitt layer DC och alla från den åkte ut, jag var snabb som fan på att logga in men nix, 16 tusen före. Misstänker som sagt att enbart mitt layer crashade efter som min kompis också åkte ut samtidigt och vi questade ihop.

Har även vittnesmål från många andra som direkt hamnat i kö och läser man officiella forumet är det inget nytt heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Detta tycks inte stämma in på mina erfarenheter och mina kompisars.

På launch blev två snubbar DC och hamnade i kö innan det ens släpptes, idag så blev mitt layer DC och alla från den åkte ut, jag var snabb som fan på att logga in men nix, 16 tusen före. Misstänker som sagt att enbart mitt layer crashade efter som min kompis också åkte ut samtidigt och vi questade ihop.

Har även vittnesmål från många andra som direkt hamnat i kö och läser man officiella forumet är det inget nytt heller...

Tror det beror på "hur" man blir DCad. Jag har en kompis som, precis som du, var ingame och hans layer krashade troligen (försvann 2000 pers i kön på en gång). När han loggade in igen så hamnade han direkt längst bak i kön.
Jag lyckades med bedriften att bli DCad på grund av timeout när jag skapade min karaktär (alla jävla namn är ju upptagna), men jag loggade in igen och hoppade över kön. Även en annan kompis som råkade trycka på ESC när han stod i kön fick tillbaka samma plats i kön när han loggade in igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Tror det beror på "hur" man blir DCad. Jag har en kompis som, precis som du, var ingame och hans layer krashade troligen (försvann 2000 pers i kön på en gång). När han loggade in igen så hamnade han direkt längst bak i kön.
Jag lyckades med bedriften att bli DCad på grund av timeout när jag skapade min karaktär (alla jävla namn är ju upptagna), men jag loggade in igen och hoppade över kön. Även en annan kompis som råkade trycka på ESC när han stod i kön fick tillbaka samma plats i kön när han loggade in igen.

Ok, låter som blizzard skulle tänkt på att layers tycks fucka med den där grace perioden man ska få då alltså.

Permalänk
Medlem

Woosh bara 16min kvar .... ne tror faktiskt inte det.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

Blizzard at Its finest. Nej, vi är inte 12 längre och ja, den nya generationen spelar fortnite. Sjukt att dom faktiskt lyckas lura halva befolkningen, re-releasa första årets content och våga ta betalt för classic anniversary edition. Whats next, Diablo från 1997?

Skickades från m.sweclockers.com

Lurade? Det är ju för fan vi, folket, som begärt Classic. Blizzard ville ju inte släppa skiten först.. Kan det vara så att du känner dig utanför?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Lurade? Det är ju för fan vi, folket, som begärt Classic. Blizzard ville ju inte släppa skiten först.. Kan det vara så att du känner dig utanför?

Måste hålla med här, är inte Blizzard som pushat detta!

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk

Sålde datorn för att få lös lite pengar i rådande husköp förra veckan. Båda surt att missa hypen men samtidigt skönt att först kunna spela när det lugnat sig lite:)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

19k i kö? LOL Nä...får nog lugna mig tills det lugnar sig. Hade varit kul att starta locken i gold shire idag...men det får vänta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av downup:

De utlovade full classic upplevelse

Skickades från m.sweclockers.com

Släcker de fortfarande ner servrarna onsdag nätter för patcher? xD

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Men lugn....

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Ser gärna att Blizzard återlanserar alla expansioner men att din karaktär kan länkas mellan dem. Framgångar du gör i ex. vanilla verkställs även i TBC (men inte omvänt). Dvs. kan du spela Vanilla för dess upplevelse och recept, rykte etc som du får där förs även över till din karaktär i TBC eller Lich King.

Då skulle man kunna uppleva vilken expansion man vill i sin egen takt. Skulle bli succé!

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Detta tycks inte stämma in på mina erfarenheter och mina kompisars.

På launch blev två snubbar DC och hamnade i kö innan det ens släpptes, idag så blev mitt layer DC och alla från den åkte ut, jag var snabb som fan på att logga in men nix, 16 tusen före. Misstänker som sagt att enbart mitt layer crashade efter som min kompis också åkte ut samtidigt och vi questade ihop.

Har även vittnesmål från många andra som direkt hamnat i kö och läser man officiella forumet är det inget nytt heller...

Har också "vittnesmål" från andra som fått behålla sin plats så måste väl bero på ens anslutning eller vilken region man är i antar jag? Minns att det var mycket snack i general att andra DCade samtidigt som jag och en del av deras vänner inte kom in igen.

Permalänk
Medlem

ServerReset

@Hassel fd Jompenleet: Svar ja. 03 inatt då är det dags för restart. segt för alla oss som väntat 16000 persons before för att logga. hinner knappt in innan man blir utslängd igen!

Permalänk
Medlem

Spelar på Hogsharts en av dom få engelsk språkiga servrarna/placerad i stockholm, spelar som tjej/romare, är redan level 20, skaffat flying mount, har levlat upp min tunika till lvl1000. Tänkte köra lite PVP men alla snackar krylliska, med undantag för något engelsk ord, exvis n00b, fu, ur mom..go home russian this kryllian server.. bredvid mig står folk i ring runt någon snubbe som utför någon ritual eller dans, tydligen har han hittat karstens kalksten och fått en tatuering på axeln. Tatueringen är en karta och kalkstenen visar sig vara en njursten som öppnar livets bägare

Är grymt sugen på att delta i expeditionen men ritualen är inte färdig ännu på ett par dagar, man turas om i cirkeln och visar varandra sin junk, språkbarriären är påtaglig men det verkar som att dom vill att jag ska slita av mig tunikan, ger upp och går och lägger mig.

Ontopic: Är verkligen sugen på att testa men orkar inte då jag tror att ovanstående scenario kommer att utspela sig, dota blev det sista online spelet för min del och det gillade jag verkligen, men orkade inte med communityn/körde pub

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jacob:

Jag vill minnas att folk knappast var eld och lågor (höhö) över The Burning Crusade när det släpptes? Är väl en av få som inte spelade World of Warcraft, men typ alla i bekantskapskretsen gjorde det och hade inte mycket bra att säga om expansionen i alla fall inledningsvis.

Skrivet av Zoyadog:

Fel! Folk älskade TBC I alla fall dom jag spelat med. Hoppas det släpps efter Classic.

Min personliga erfarenhet av TBC var la sisådär.

Personligen den biten jag spelade som mest var under Wrath of the Lich King!
All kärlek sedan Warcraft 3 blev förverkligad i "3D" på något vis, älskade zoonerna man levlade i och alla dess quests/stories. Sedan tyckte jag PvE'n var perfekt i end-game med hur loot fungerade - tokens varje vecka från olika aktiviteter som var relevanta och stadig progression i RAIDs med meningsfulla uppgraderingar och inte bara ännu en stat-stick.

Klasserna var även som roligast i WotLK enligt mig med, älskade DK's och hur whacky det var med 20% ökad damage mot Undead som Paladin. Feral Druid var som att spela piano och Fire Mage totalt exploderade i arena. Balance var absolut inte speciellt bra, men alla klasser var riktigt roliga utan en massa ned dummat skräp och "streamlining".

WoW var helt enkelt fortfarande ett RPG och inte en wannabe-korea-grindfest som det utvecklades till att bli sedan Legion.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Hmm? Wow i vanilla hade runt 10 miljoner subs om inte fler.

Under se senaste åren så har de slutat att säga hur många subs de har då de gick under 3 miljoner.
Så om något så är detta deras försök/chans att ta tillbaka i.a.f en del utav alla förlorade subs, då många utav oss har velat haft vanilla länge nu. Därav populariteten av privatservrar.

problemet med privatservrarna är dock att admins tills slut blir/är korrupta. Så de säljer guld/chars osv under bordet. Men håller en fasad att dom jobbar med problemet.
Så det dyker hela tiden upp nya "bästa" privatserver osv osv. lång historia.
Så det är skönt att äntligen ha fått en officiell server att spela på.

När det gäller pvp så är/var vanilla enligt mig mest balanserat men också mest obalanserat... Efter BWL/AQ40 gear (NAX) så blir alla nästan 1hit kill maskiner. Oavsett klass, möjligtvis hunter exkluderad.

Men i retail så var de väldigt få guilds som ens clearade naxx, men så kommer det ju såklart inte bli nu.
Så när folk farma nax / har gearat i nax, DÅ lär nog folk tröttna för allt blir jävligt obalanserat.
Men innan dess så har vi kul.
Sorry för lång rant är lite övertrött.

Nu ljuger du, finns ingen trovärdig källa som styrker att spelet gick under 3 miljoner, dom senaste siffrorna vi har, är att spelet hade över 10 miljoner spelare vid releasen av Legion.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Runt 6 miljoner subs toppade Vanilla. 10 miljoner var under WOTLK.

Nej det var runt 10 miljoner vi slutet av Vanilla, och runt 12 miljoner under TBC och WOTLK.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233