Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Du behöver inte har senaste expansionen eller något. Jag sltuade för över två expensaioner sen och har bara fyllt på med speltiden(jag hade massa gult på kontot som jag konvertade till speltid men att köpa vanligt går också bra)

Jag vet inte ens om jag har orginal wow på kontot dock.. Så får väll se när jag loggar in ikväll

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag vet inte ens om jag har orginal wow på kontot dock.. Så får väll se när jag loggar in ikväll

du får original wow automatisk om du någonsin haft något wow.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med server population?

Mograinne är t ex medium men kö på 1 timme. Betyder det att de är mindre player cap än Full server?

Eller tar alla servera lika många spelare? Vill inte spela på en server som är "död" om 3 månader.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Gehennas jag har köat till, 2 gånger nu då jag råkade kryssa ner wow när jag skulle öppna fönstret...
Men är snart inne förhoppningsvis.

Mjo lite frestande är det ju att hoppa iväg för att kunna få sina namn, men jag har nog bestämt mig för Gehennas nu. Ev en alt på rppvp servern zandalar med.
Low pop är nog då den nästan nyss har öppnats. Om du kikar min post en sida tillbaka så ser du. De öppnade 2 nya efter launchen.
Skulle inte förvåna mig om det dyker upp ännu fler. Men samtidigt så vill nog inte blizz ha för många servrar, då alla turister har slutat så kommer flera utav dom vara halvdöda. På gott och ont.
Så de kan inte öppna för många heller.
Men vad jag gärna skulle ha sett är att de hade säg 10 realms redan från start 2 veckor tillbaka sedan, så folk har tid att planera vart man vill rolla. Inte som det har varit nu. Folk är splittrade åt alla olika håll. Därför valde jag att well, gehennas får det bli.

Många bra punkter där. Blizz har väl sagt att blir de för lowpop på servers så kommer de merga samman. Ska bli spännande och hur de kommer bli till helgen med köer osv på de stora servrarna. Gissar på att de kommer en till våg med nya spelare då.

Skrivet av topfuel:

Vad heter ni ingame? Rollade också Noggenfogger! Gött å spela med några svennar iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag nickar iaf Farmoranka . Bara lägga till mig. Roligt om kunde bli ett gäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Frågar också som casual som har 2-3 timmar max om dagen att spela. Går det att PUG raida enklare raids? Eller krävs det guilder och schemadagar för ens ta sig an de enklaste raidsen?

Yep, finns en risk för att du får köpa loot dock.

Smidigaste är att dra en egen Pug i MC, du kommer hitta folk utan större problem

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Hur lång skulle ni säga att en kö på 2000 pers är ? Runt 30-40 minuter? Så folk i tråden vet vad de kan förvänta sig på sina köer..

Jag kom i kö på 1500 pers i morse(firemaw) och det tog 15 minuter sen var jag inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag kom i kö på 1500 pers i morse(firemaw) och det tog 15 minuter sen var jag inne.

En polare hamnade i 4k kö på Firemaw och det var ca 1 timme.
Jag är på jobbet och väntar ivrigt på att få komma hem. Har en fin Teamviewerklient igång som jag kan starta min kö i EM.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Server: Gehennas

Loggade in vid 06.50 och då var det 1300 i kön. Kollade bara kön då.

Loggade in vid 8.50 och då var det någonstans runt 2500-3000 i kön.
Det tog ca 45min att komma in då.

Loggade in 10.55 och då var det 9839 i kön.
Snart 1 timme senare och det är 7098 i kön.

Kan återkoppla när jag kommit in. Sitter på jobbet så ska inte spela utan tänkte bara kolla hur lång tid det tar för att komma in.

Edit: Tog bilden när jag gick in vid 10.55:

Edit2: 3 timmar senare, 2010 i kön.

Edit3: 4 timmar senare, 1032 i kön.

Permalänk
Medlem

Noggenfogger blir det. Sitta i kö 4 timmar känns korkat.

Permalänk
Medlem

Klev upp 9.00. Då var det Ca 6000+ i kö till Firemaw.
Nu 12:20 är jag på plats 212.
Så Ca 2000/h

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Överväger också Noggenfogger, gillar det namnet.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: Det där med att dra igång en TV klient och köra igång en queue medans man kör hem var fan ingen dum idé! Jag snor den

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensenjr:

Noggenfogger blir det. Sitta i kö 4 timmar känns korkat.

Skrivet av okkivas:

Överväger också Noggenfogger, gillar det namnet.

Kör noggenfogger! verkar vara ganska många svenskar på hordesidan vad jag stött på iaf.

/Farmoranka ud Priest

Permalänk
Medlem

Ska bli sååå skoj med combat från classic.

Fattar inte varför dom streamlinade combat till det som nya wow är.
Riktigt uselt.

Classic wow är den combat system som borde leda wow in i framtiden. Varje klass kändes unik på ett annat sätt än vad nuvarande wow är

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Hedersmedlem

Förväntade mig nästan att kollegorna skulle häckla mig för World of Warcraft-släppet när jag väl kom in efter lunch.. lyckades smälla en huvudsäkring igår och hade hjälp av elektriker på morgonen att lokalisera felet.

Hade nog varit kul att köra lite World of Warcraft classic för nostalgikänslan men BDO är på tok för roligt att inte spela.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

@Sh4d0wfi3nd: Det där med att dra igång en TV klient och köra igång en queue medans man kör hem var fan ingen dum idé! Jag snor den

Gör så Firemaw, 16k i kö nu. Kommer hem vid 18. Får se om jag kan hålla mig vid liv om jag kommer in tidigare än så, annars får jag spela via mobilen och hålla mig inne.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Så har man då tittat in i spelet.. å satan vad pixligt det var bitvis. Det var helt klart andra grafikkrav på den tid det var nytt. Å spelet som sådant. Tja. För 15 år sedan var det nytt och fräscht, men det var då det. Spelet har förändrats mycket på 15 år, det mesta till det bättre. Det var inte bättre förr.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av FalsktIotakt:

Så har man då tittat in i spelet.. å satan vad pixligt det var bitvis. Det var helt klart andra grafikkrav på den tid det var nytt. Å spelet som sådant. Tja. För 15 år sedan var det nytt och fräscht, men det var då det. Spelet har förändrats mycket på 15 år, det mesta till det bättre. Det var inte bättre förr.

Hum....använder inte Classic den ”nya” grafiken? Så trodde jag var fallet iaf 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av FalsktIotakt:

Så har man då tittat in i spelet.. å satan vad pixligt det var bitvis. Det var helt klart andra grafikkrav på den tid det var nytt. Å spelet som sådant. Tja. För 15 år sedan var det nytt och fräscht, men det var då det. Spelet har förändrats mycket på 15 år, det mesta till det bättre. Det var inte bättre förr.

Prova ändra inställningarna? Det är exakt samma grafik som "vanliga" WOW idag. Classic är som standard neddraget till nivå 3 i grafikinställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Galvanizer: Hade inte classic vissa skillnader ändå? Vattnet verkade ju se ganska annorlunda ut t.ex.

Nu hann jag aldrig ta mig till något vatten för att kolla (dragit upp allt till högsta), men i någon jämförelsevideo så såg man en del olikheter.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

5k pers i kö på Shazzrah. Jag kom precis hem från nattjobbet. Vad är det seriöst för dårar som sitter och köar nu?

Jag har fortfarande semester!

Ingen stress här inte..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galvanizer:

Prova ändra inställningarna? Det är exakt samma grafik som "vanliga" WOW idag. Classic är som standard neddraget till nivå 3 i grafikinställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Delvis samma delvis gamla rätt uppenbart.

Permalänk
Medlem

Köstatus på Gehennas?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Köstatus på Gehennas?

Skickades från m.sweclockers.com

900min fför mig XD

Visa signatur

| 5800x3d | Predator xb3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Köstatus på Gehennas?

Skickades från m.sweclockers.com

TYP 3-6 timmar

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Ooof, glad att jag inte är lika hypad som många andra på classic, köerna är ju rätt spicy alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Finns inte en chans jag börjar på gehennas, så mycket är det inte hype för mig

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: 16k? Det kanske är värt att hoppa på en av de nya som Blizzard la upp idag, kom ändå bara till level 5.

Edit: Frugan satte mig i kö, 20k på firemaw vilket blir runt 520 minuter väntetid(lite under 9 timmar). Blir nog inget game idag om det inte droppar snabbare. En riktig vanilla feeling det här.

Permalänk
Medlem

hehe 17360 personer i kö = 492 minuter på Gehennas..
Tur man gick hem lite tidigare och avslutar arbetsdagen hemifrån så man kunde ställa sig i kö..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Entusiast

Har märkt att Blizzards estimerade kötider är ganska konservativa. Rent realistiskt verkar man komma fram cirka 4 000 i kön per timme, möjligtvis lite långsammare än så.

Som tur är finns det gott om mjukvaror för att fjärrstyra datorn under arbetsdagen och sitta i kö under tiden

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈