Spela i SweClockers guilder "Hordevara" och "SweClockers" i World of Warcraft Classic!

Permalänk
Medlem

Jag hade extremt gärna hängt på om det inte vore för att ni tänker spela på Gehennas. Delvis pga apes, men främst på att servern är "full". Lycka till!

Med det sagt: Hänger gärna på annat folk om någon planerar att gå en mer low-pop-server! Skicka DM!

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av WDac:

PM i Discord med andra ord eller PM på forumet?

Skicka till mig på Discord så blir det lättare för mig att bjuda in till rätt server

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Flyttade över mina reserverade namn till Gehennas nu så kan man spela med Swec.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Hur många utav er kommer spela väldigt casual? Och då menar jag någon timma på vardagarna och lite mer på helgerna? Med nuvarande liv med jobb/partner/hushåll så hinner man ju inte spela typ 10% av vad man hann i tonåren. Vore kul att spela med Hordevara men om alla ska köra hardcore så är väl hela guilden i Winterspring när en annan springer runt i The Barrens. ;D

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Matheeeew:

Hur många utav er kommer spela väldigt casual? Och då menar jag någon timma på vardagarna och lite mer på helgerna? Med nuvarande liv med jobb/partner/hushåll så hinner man ju inte spela typ 10% av vad man hann i tonåren. Vore kul att spela med Hordevara men om alla ska köra hardcore så är väl hela guilden i Winterspring när en annan springer runt i The Barrens. ;D

Jag som är guild leader kommer spela väldigt casual flera andra också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vart det någon omröstning om vilken server som folk vill spela på?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Jag har inte discord och tänker ej skaffa.
Men skulle gärna Joina Guildet horde sidan
Hur gör jag? Kan man skriva till dig ingame för inv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tydligen så ska inte bara APES utan även bl.a. GRIND och Dreamstate börja på Gehennas.

Dessa är för den som inte vet, toppguilds från vanilla privatservar, dvs. folk som kan vanilla (och därmed classic) WoW utan och innan, med allt vad det kommer innebära för servern ur ett PvE, PvP och makro(ekonomi)-perspektiv.

Själv hade jag nog sett att Sweclockers slog upp portarna för sina 2 guilds på någon annan server, inte minst pga. att Gehennas lär vara fylld till bristningsgränsen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Tydligen så ska inte bara APES utan även bl.a. GRIND och Dreamstate börja på Gehennas.

Dessa är för den som inte vet, toppguilds från vanilla privatservar, dvs. folk som kan vanilla (och därmed classic) WoW utan och innan, med allt vad det kommer innebära för servern ur ett PvE, PvP och makro(ekonomi)-perspektiv.

Själv hade jag nog sett att Sweclockers slog upp portarna för sina 2 guilds på någon annan server, inte minst pga. att Gehennas lär vara fylld till bristningsgränsen.

Firemaw verkar vara en annan populär server och en del skandinaviska spelare med. Om någon är sugen kan vi göra en alliance SweClockers.com guild där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av muSashi:

Vart det någon omröstning om vilken server som folk vill spela på?

Vi stannar på Gehennas.

Skrivet av fredrikkarlsson:

Jag har inte discord och tänker ej skaffa.
Men skulle gärna Joina Guildet horde sidan
Hur gör jag? Kan man skriva till dig ingame för inv?

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste ha Discord för att vara med, där finns alla kommunikationskanaler, regler, uppdateringar osv. Det finns i webbläsaren om du inte vill ladda ned klienten och är helt reklamfritt. Du behöver inte lämna några personliga uppgifter där, om det känns bättre!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Tydligen så ska inte bara APES utan även bl.a. GRIND och Dreamstate börja på Gehennas.

Dessa är för den som inte vet, toppguilds från vanilla privatservar, dvs. folk som kan vanilla (och därmed classic) WoW utan och innan, med allt vad det kommer innebära för servern ur ett PvE, PvP och makro(ekonomi)-perspektiv.

Själv hade jag nog sett att Sweclockers slog upp portarna för sina 2 guilds på någon annan server, inte minst pga. att Gehennas lär vara fylld till bristningsgränsen.

Dreamstate är helt okey dock, har raidat med dom. Och om inte personerna har bytts ut så är de flesta riktigt chill med.

Nu har jag ett litet problem/dilemma här.

Fick inte mitt namn på varken gehennas eller golemagg, men på shazzrah av alla ställen.

Så vad gör man nu då?
Fick dock SleeZy på gehennas... men inte så passande på en orc fem rogue direkt ^^ Men brukar nicka sleezy där det går iof.

Namnet jag ville ha var Melancholia, vilket jag endast lyckades få på shazz nu (15.03) Taget överallt på de andra servrarna.

Hmmhm, samt om jag nu ska nicka melancholia så måste jag ju såklart göra en UD priest som förr. lite opassande för en orc rogue kanske. Men ändå inte.

Ugh va jobbigt det blev nu. Önskar att jag reserverade namn tidigare.

Edit:
Trots att jag hatar alternativa namn med konstiga bokstäver så passade jag på att ta Melancholía iom att det jag ville ha va taget. Ifall att jag nu bestämmer mig för gehennas.
Har kikat runt lite, verkar som shazzrah har blivit enbart spanjorer och italienare. Har ingen större lust med global/trade chat i spanska, trots att jag förstår en hel del. Då jag dels läste spanska samt hade en bästa kompis som var chilenare och lärde mig en del därifrån.

Blir nog Gehennas ändå... Nu till att bestämma vilket namn/ras jag ska använda utav mina val...

Permalänk
Lego Master

Men ååååh... beslutsångest! Har rollat en PvE NE nånstans, men man blir ju sugen på att hänga med alla göttiga gubbar o tanter från SweC med...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Shudnawz:

Men ååååh... beslutsångest! Har rollat en PvE NE nånstans, men man blir ju sugen på att hänga med alla göttiga gubbar o tanter från SweC med...

Vi är ett gött gäng på 50+ personer från Swec som rullar Gehennas umgänget gör att man kan stå ut med inloggningstiderna lite bättre i alla fall

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Horde. Antar att det inte är pveserver? Fick min beskärda del av rumpsmisk när det begav sig på pvpservrar.

Finns det plats för en som lirar extremt slött? "Terapilirande" som jag kallar det.

Tänkte att jag kan testa Classic och varva med BoA.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Låter lovande med lite större guilder på Gehennas. Om Apes nu spelar där som Alliance så skall det bli en fröjd att smiska upp dom ute i det vilda

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Ja alltså Gehennas är ju inte möjligt att spela på skulle jag säga, 20k i kö med minst 600 minuter väntan. Alltså visst hade varit kul med Swec-spelare, men har inte lust att vänta ett halvt dygn för möjligheten att komma in och lira. Noggenfogger blire här, alla fulla är ju mellan 10-20k personer i väntan på att logga in :/

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Tålamod är nyckelordet. Så länge man inte jagar world/server first.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite långa köer just nu, men kommer in om några år och joinar

Permalänk
Hedersmedlem

Har jag inte spelat Classic på ~13 år så kan jag nog vänta ett tag till tills köerna blir mindre. Ses då vi ses.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt börja spela förens nästa vecka men kunde inte hålla mig. Ställde mig i kö igår till Ghennas runt kl 16:30 och kom in runt kl 22:15. Har nu spelat ca 15 minuter innan jag gick till sängs. Är nu dubbelt så hög level som när jag startade, nämligen level 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Frida 🥐
Permalänk
Medlem

Ja det är nog bra att de släpper på lite långsamt så att det inte är allt för mycket folk på startområdena från början. Kommer säkert vara mycket bättre redan nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det nå drag i guilden??

Visa signatur

Hej alla barn !

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av FrukTis:

Är det nå drag i guilden??

Tyvärr inte längre. Guilden disbandades för någon månad sen Det var kul så länge det varade!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som spelar på Gehennas Ally? Sitter och lirar med en polare atm, runt lvl 35. Började för en vecka sen ish. Men hade varit kul och joina någon guild Någon som har någon/vet någon?

Dorfmaster Retardin @ Gehennas Alliance

Visa signatur

Asus z170 PRO GAMING - Intel Core i7 6700k - Corsair Vengeance CL16 DDR4 3333MHz 16 GB - Be Quiet! Shadow Rock 2 - Asus GTX 1080 ROG Strix DC3 Gaming - Samsung 960 EVO 500GB - EVGA Supernova G2 650W

Asus ROG Strix G731GT 17,3"

Permalänk
Medlem

Finns det något intresse för en guild på retail?

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem

Lirar på Gehennas, 57 druid. Återupptog spelandet igår!
Kan man få invite? Är någon fortfarande aktiv?

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Snogge:

Lirar på Gehennas, 57 druid. Återupptog spelandet igår!
Kan man få invite? Är någon fortfarande aktiv?

Guilden Hordevara las ned pga. tidsbrist, många av medlemmarna valde att gå med i guilden <QED> istället. Ett trevligt gäng, kan rekommendera! Jag blev dock bannad från guilden pga. trolling och valde att rerolla och byta till en griefing-guild på allysidan istället som heter <Hanterbart>

Visa signatur