World of Warcraft Classic får ytterligare tre europeiska servrar

Permalänk
Melding Plague

World of Warcraft Classic får ytterligare tre europeiska servrar

Lanseringen av World of Warcraft Classic blev som väntat populär och väntetiderna har varit timlånga. Nu sjösätter Blizzard tre nya europeiska servrar för att reducera väntetiderna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De utlovade full classic upplevelse

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

november 2019, Blizzard har stängt ner alla servrar på WoW och ska snart släppa WoW classic: The Burning crusade!
Hypen är på riktigt!

Blizzard: Funkar detta, då blir det snart en re-re-release av starcraft!

eller?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Frågan är vem som veknar och lämnar Gehennas-kön först? Det är ju där alla jag känner ska spela så har ju inte direkt något val utan att organisera en stor omplanering. Lite sent vid det här laget.

Hade gärna ens börjat köa men själv sitter jag dag två med deliddad CPU i hand och väntar på mitt paket med Conductonaut från Inet, där jag missade att fraktmetoden var ikryssad på "ekonomibrev". Fint uttryck för brev som transporteras med sparkcykel.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

De utlovade full classic upplevelse

Skickades från m.sweclockers.com

😂😂😂😂

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av downup:

De utlovade full classic upplevelse

Skickades från m.sweclockers.com

Ha! Sa det till @Zoyadog imorse. Hon är lite trött idag.

Skrivet av Farthinder:

november 2019, Blizzard har stängt ner alla servrar på WoW och ska snart släppa WoW classic: The Burning crusade!
Hypen är på riktigt!

Blizzard: Funkar detta, då blir det snart en re-re-release av starcraft!

eller?

Jag vill minnas att folk knappast var eld och lågor (höhö) över The Burning Crusade när det släpptes? Är väl en av få som inte spelade World of Warcraft, men typ alla i bekantskapskretsen gjorde det och hade inte mycket bra att säga om expansionen i alla fall inledningsvis.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Jacob: Började inte spela WoW fören i Lich King, så låter det vara osagt, Vet att en del av polarna vad riktigt taggade för TBC, men att slutet var mediokert, kan ha att göra med att Blizzard North gänget hade slutat innan TBC var klar och fick dumpa det på praktikanterna?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ha! Sa det till @Frida imorse. Hon är lite trött idag.
Jag vill minnas att folk knappast var eld och lågor (höhö) över The Burning Crusade när det släpptes? Är väl en av få som inte spelade World of Warcraft, men typ alla i bekantskapskretsen gjorde det och hade inte mycket bra att säga om expansionen i alla fall inledningsvis.

TBC var meh vid release. Dranei skulle vara lömska assassin typer, blev istället blåbär paladiner från yttre rymden? All mysig lore de hade byggt upp i vanilla sket de bara i "Jasså den legendariska ashbringer som ni följt i superhemliga hints här å var? Ja det är bara random casual drop nu enjoy", "King of stormwind som var gömd på en fängelseö som alliance questet slutade med? Äh, han är tillbaka nu no worries" osv var så jag minns det. Var även där jag slutade spela (För att senare börja i endgame tbc å lirade en bit in i nästa expansion för att därefter sluta helt).

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Jacob:

Jag vill minnas att folk knappast var eld och lågor (höhö) över The Burning Crusade när det släpptes? Är väl en av få som inte spelade World of Warcraft, men typ alla i bekantskapskretsen gjorde det och hade inte mycket bra att säga om expansionen i alla fall inledningsvis.

Fel! Folk älskade TBC I alla fall dom jag spelat med. Hoppas det släpps efter Classic.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

@Jacob: Började inte spela WoW fören i Lich King, så låter det vara osagt, Vet att en del av polarna vad riktigt taggade för TBC, men att slutet var mediokert, kan ha att göra med att Blizzard North gänget hade slutat innan TBC var klar och fick dumpa det på praktikanterna?

Tror mer att folk blev less innan sista raidsen kom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Teddis:

Frågan är vem som veknar och lämnar Gehennas-kön först? Det är ju där alla jag känner ska spela så har ju inte direkt något val utan att organisera en stor omplanering. Lite sent vid det här laget.

Hade gärna ens börjat köa men själv sitter jag dag två med deliddad CPU i hand och väntar på mitt paket med Conductonaut från Inet, där jag missade att fraktmetoden var ikryssad på "ekonomibrev". Fint uttryck för brev som transporteras med sparkcykel.

Har en strategi. Vi spammar hela chatten på svenska så alla icke-svenskar tröttnar och byter server. Bingo!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Folk försökte tjata mig tillbaka till WOW igår men jag har inte rört det här sen Pandaria och det spelade jag väldigt lite av. Jag har ingen kontext till WOW längre. Personligen så undrar jag inte om det kommer dala väldigt fort med "classic" när väl nostalgimuskeln fått sin fix?

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

@KTL: jag hoppas det håller i sig, så vi fpr se en re-release på TBC och sen kanske LK?
men håller med dig, vet inte om hypen kommer hålla i sig.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Ja. Suttit i kö nu i 4 timmar.

Kan inte ens vara arg egentligen. Blizzard var extremt tydliga med att det skulle bli såhär på de fullaste servrarna. Jag tycker faktiskt egentligen att de gör rätt. En väldigt stor andel människor kommer att falla av tåget. På classic är servercommunity ALLT. Mycket hellre jobbig kö nu i början och bra servrar sen än ingen kö nu och döda servrar sen.

Man får börja avända teamviewer och liknande för att logga in på Wow innan man åker från jobbet/skolan.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MuLLvaD3n:

Ja. Suttit i kö nu i 4 timmar.

Kan inte ens vara arg egentligen. Blizzard var extremt tydliga med att det skulle bli såhär på de fullaste servrarna. Jag tycker faktiskt egentligen att de gör rätt. En väldigt stor andel människor kommer att falla av tåget. På classic är servercommunity ALLT. Mycket hellre jobbig kö nu i början och bra servrar sen än ingen kö nu och döda servrar sen.

Man får börja avända teamviewer och liknande för att logga in på Wow innan man åker från jobbet/skolan.

Du får vara glad att det inte är som vid Aion releasen, upp till 8 timmars kö där. Precis som du föreslår så satte sig folk i kö på morgonen innan de åkte till jobbet/skola och kunde spela lagom när de kom hem. Såvida de inte hade blivit disconnectade eller liknande då.
Kaoset i början av en MMO-release är det absolut bästa.

Permalänk
Medlem

Feels good, spelar ensam då det är bara jag online när andra jobbar etc och på 5 timmar har jag nått level 9 när alla tar ens mobs i grupper...

Permalänk
Medlem

@Zoyadog: Är det aktuellt för SweClockers-guilderna att byta realm till någon med mindre kötid? Jag hade tänkt spela på Gehennas men om SweClockers-guilderna tar någon server där man slipper sitta i 1-2 timmars kö för att spela så hade jag varit mer än villig att byta realm.

Permalänk
Medlem

@anon12433: Haha ja. Jag har varit med om alla Wow releases sedan TBC. Det hör ju nästan till att allt krånglar.

Det vuxna vore ju att gå och lägga sig vid 10, gå upp 05:00 på morgonen och börja lira då och antagligen springa om de flesta för att de är trötta för att de inte har kommit någonstans. Likt förbannat sitter jag där 00:00 vid realse och försöker döda den 1 vargen som finns samtidigt som 10 000 andra spelare försöker döda samma varg.

Det hör ju nästan till att det blir såhär i början av ett MMO. I och med att man är beredd på det så är det vad det är. Bara att spela senare om man inte kan leva med det.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

@HULTAS: jag skulle inte tro det.

Köerna kommer bli bättre de kommande veckorna. Detta är en extremt hypad release där trycket inte kommer fortsätta på samma sätt.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Blizzard at Its finest. Nej, vi är inte 12 längre och ja, den nya generationen spelar fortnite. Sjukt att dom faktiskt lyckas lura halva befolkningen, re-releasa första årets content och våga ta betalt för classic anniversary edition. Whats next, Diablo från 1997?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

Blizzard at Its finest. Nej, vi är inte 12 längre och ja, den nya generationen spelar fortnite. Sjukt att dom faktiskt lyckas lura halva befolkningen, re-releasa första årets content och våga ta betalt för classic anniversary edition. Whats next, Diablo från 1997?

Skickades från m.sweclockers.com

varför skulle dom inte kunna ta betalt? du får ju faktiskt spelet helt gratis om du bara har en aktiv sub på det vanliga spelet. tycker blizzard är sjukt generösa.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

classic borde va gratis vid det här laget.... snålt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

Blizzard at Its finest. Nej, vi är inte 12 längre och ja, den nya generationen spelar fortnite. Sjukt att dom faktiskt lyckas lura halva befolkningen, re-releasa första årets content och våga ta betalt för classic anniversary edition. Whats next, Diablo från 1997?

Skickades från m.sweclockers.com

Så allt arbetet bakom releasen, underhåll, drift etc är gratis i din värld? Vakna upp...

Permalänk
Medlem

Varför är just PVP så populärt?

När WOW först lanserades var det ju inte någonstans i närheten av dagens antal i spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

Blizzard at Its finest. Nej, vi är inte 12 längre och ja, den nya generationen spelar fortnite. Sjukt att dom faktiskt lyckas lura halva befolkningen, re-releasa första årets content och våga ta betalt för classic anniversary edition. Whats next, Diablo från 1997?

Skickades från m.sweclockers.com

Nja nu är du lite hård. Lirar fortfarande diablo 2! Och har så gjort i måååånga år.
Däremot de senaste 3 åren så lirar jag med en mod så kallad path of diablo. En PoE inspirerad mod, men håller det mesta vanilla och lägger till lite QoL, samt balanserar bort de värsta bovarna. (enigma bland annat)

Drar till sig ca 10k pers vid ladder reset och håller sig på en lagom nivå av ca 1000 pers oavsett tid på dygnet. Inga botar/mh osv.
Dock så har ju denna classic release av förklarliga skäl mer eller mindre tagit död på laddern. Eller ptja alla jag känner iaf hoppade över till wow.

700 pers online just nu. Så är väl rätt okey ändå för att ha tappat mer eller mindre alla inför classic.

Så nä lura håller jag inte med om. Sedan så är vi många som har bett om detta under en låååååång tid.
Det enda bekymmret jag har just nu, är hur communityn kommer att fungera framöver.
på Pservs så har vi iaf haft den där mysiga vanilla communityn/känslan. Men man ser redan nu i chatten osv att det kommer nog inte bli så här då alla retailfolk joinade med. Lyckligtvis så lär majoriteten av dom hoppa av så fort hypen dör ner eller när de kommer upp i de högre levlarna och grinden sätter sig in.
De skapade ju t.o.m ett LFG addon så man skulle slippa prata med varandra. Lyckligtvis så bannade blizz det.

Men ptja... retail folket... Ber och gnäller om samma saker som folk gjorde innan och efter TBC och vad fick vi? Precis det folket gnällde om. Och vad är wow idag? Ett helt annat spel...
Folket börja redan nu gå i samma gamla fotspår. Ber om QoL hit och dit, exakt samma som har lett wow till där de är idag.

Det finns en anledning att vi gillar vanilla wow.

Lång och en smått osammanhängande rant kanske. men har varit uppe nu i ett dygn ca så. Ber om ursäkt i förskott!

Permalänk
Medlem

@Galvanizer: PVP är ju en väldigt stor del av charmen av Classic. Som när man smög omkring och gjorde uppdrag i Stranglethorn Vale och såg en från motsatta faktionen och man snabbt söker skydd eller ger sig på denne. Fantastiskt mysigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Varför är just PVP så populärt?

När WOW först lanserades var det ju inte någonstans i närheten av dagens antal i spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm? Wow i vanilla hade runt 10 miljoner subs om inte fler.

Under se senaste åren så har de slutat att säga hur många subs de har då de gick under 3 miljoner.
Så om något så är detta deras försök/chans att ta tillbaka i.a.f en del utav alla förlorade subs, då många utav oss har velat haft vanilla länge nu. Därav populariteten av privatservrar.

problemet med privatservrarna är dock att admins tills slut blir/är korrupta. Så de säljer guld/chars osv under bordet. Men håller en fasad att dom jobbar med problemet.
Så det dyker hela tiden upp nya "bästa" privatserver osv osv. lång historia.
Så det är skönt att äntligen ha fått en officiell server att spela på.

När det gäller pvp så är/var vanilla enligt mig mest balanserat men också mest obalanserat... Efter BWL/AQ40 gear (NAX) så blir alla nästan 1hit kill maskiner. Oavsett klass, möjligtvis hunter exkluderad.

Men i retail så var de väldigt få guilds som ens clearade naxx, men så kommer det ju såklart inte bli nu.
Så när folk farma nax / har gearat i nax, DÅ lär nog folk tröttna för allt blir jävligt obalanserat.
Men innan dess så har vi kul.
Sorry för lång rant är lite övertrött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Hmm? Wow i vanilla hade runt 10 miljoner subs om inte fler.

Under se senaste åren så har de slutat att säga hur många subs de har då de gick under 3 miljoner.
Så om något så är detta deras försök/chans att ta tillbaka i.a.f en del utav alla förlorade subs, då många utav oss har velat haft vanilla länge nu. Därav populariteten av privatservrar.

problemet med privatservrarna är dock att admins tills slut blir/är korrupta. Så de säljer guld/chars osv under bordet. Men håller en fasad att dom jobbar med problemet.
Så det dyker hela tiden upp nya "bästa" privatserver osv osv. lång historia.
Så det är skönt att äntligen ha fått en officiell server att spela på.

När det gäller pvp så är/var vanilla enligt mig mest balanserat men också mest obalanserat... Efter BWL/AQ40 gear (NAX) så blir alla nästan 1hit kill maskiner. Oavsett klass, möjligtvis hunter exkluderad.

Men i retail så var de väldigt få guilds som ens clearade naxx, men så kommer det ju såklart inte bli nu.
Så när folk farma nax / har gearat i nax, DÅ lär nog folk tröttna för allt blir jävligt obalanserat.
Men innan dess så har vi kul.
Sorry för lång rant är lite övertrött.

Runt 6 miljoner subs toppade Vanilla. 10 miljoner var under WOTLK.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Hmm? Wow i vanilla hade runt 10 miljoner subs om inte fler.

Under se senaste åren så har de slutat att säga hur många subs de har då de gick under 3 miljoner.
Så om något så är detta deras försök/chans att ta tillbaka i.a.f en del utav alla förlorade subs, då många utav oss har velat haft vanilla länge nu. Därav populariteten av privatservrar.

problemet med privatservrarna är dock att admins tills slut blir/är korrupta. Så de säljer guld/chars osv under bordet. Men håller en fasad att dom jobbar med problemet.
Så det dyker hela tiden upp nya "bästa" privatserver osv osv. lång historia.
Så det är skönt att äntligen ha fått en officiell server att spela på.

När det gäller pvp så är/var vanilla enligt mig mest balanserat men också mest obalanserat... Efter BWL/AQ40 gear (NAX) så blir alla nästan 1hit kill maskiner. Oavsett klass, möjligtvis hunter exkluderad.

Men i retail så var de väldigt få guilds som ens clearade naxx, men så kommer det ju såklart inte bli nu.
Så när folk farma nax / har gearat i nax, DÅ lär nog folk tröttna för allt blir jävligt obalanserat.
Men innan dess så har vi kul.
Sorry för lång rant är lite övertrött.

Har för mig Vanilla hade ca 3 mil subs under 2006 men jag vet att Wrath hade 12 mil spelare då Blizzard alltid la ut reklam som t.e.x gick på TVn då WoW var det störste Online Spelet. Classic ska ju redan nu ha mer spelare än WoW Vanilla hade 2006 om jag inte läste totalt fel.
https://www.pcworld.com/article/207358/world_of_warcraft_subscribers_hit_12_million.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Runt 6 miljoner subs toppade Vanilla. 10 miljoner var under WOTLK.

Skrivet av ExcZist:

Har för mig Vanilla hade ca 3 mil subs under 2006 men jag vet att Wrath hade 12 mil spelare då Blizzard alltid la ut reklam som t.e.x gick på TVn då WoW var det störste Online Spelet. Classic ska ju redan nu ha mer spelare än WoW Vanilla hade 2006 om jag inte läste totalt fel.
https://www.pcworld.com/article/207358/world_of_warcraft_subscribers_hit_12_million.html

Ni båda kan nog ha rätt här. Men jag vill minnas att jag hörde 10+mil men men.
Kan kolla vidare om de imörra. Dygnat ikväll så är lite zombie mode. Fastnat i chatten i spelet, vill ju heller inte logga ut då det är 6h kö för att logga in tydligen.
Ångrar dock att jag inte lade manken till och lvlade mer och inte strula runt i darnassus.
Sjukt mycket folk överallt åter igen.
Va väldigt lugnt och skönt ett tag
E knappt lvl 10 då jag afkar så mye / chattar istället.

Nåväl sovdags snart tror ja. Men ser inte fram emot kö när jag väl ska in igen.