Två usb-headset samtidigt?

Permalänk

Två usb-headset samtidigt?

Har två stycken Logitech G633, undrar om man kan få ut ljudet från datorn till båda samtidigt om de kopplas med usb(för att kunna få 7.1).

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Har två stycken Logitech G633, undrar om man kan få ut ljudet från datorn till båda samtidigt om de kopplas med usb(för att kunna få 7.1).

Inte helt hundra, men jag TROR du kan öppna ljudinställningar och gå till "Inspelning" och aktivera Stereo mix och sedan välja uppspelning på ditt andra headset från egenskaper.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=Bd3moKLV5sE
Rätt säker på att det bör fungera.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Voicemeeter banana klarar av det annars

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Rekordmedlem

Menar du ljud från samma program ? Om din mjukvara stödjer att mata ut till flera ljudkort spå går det annars behöver du hacka drivrutinerna för ljudkorten på nått sätt.
Därremot kan du med de senare versionerna av win 10 äntligen välja ljudkort per program så för det behövs inte längre någon extra mjukvara.
Så ja det går men inte alltid för alla program.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Så ja det går men inte alltid för alla program.

Varför skulle det inte gå med Stereo Mix?
Den spelar in allt ljud som datorn spelar upp och du kan välja det andra headsettet att spela upp ljudet.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lodisen:

Varför skulle det inte gå med Stereo Mix?
Den spelar in allt ljud som datorn spelar upp och du kan välja det andra headsettet att spela upp ljudet.

Den funktionen finns inte direkt i win utan finns den är den via nån annan mjukvara/driver, det är möjligt att headsetets mjukvara installerar funktionen så man kan använda nått sånt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den funktionen finns inte direkt i win utan finns den är den via nån annan mjukvara/driver, det är möjligt att headsetets mjukvara installerar funktionen så man kan använda nått sånt.

Det kommer ju med till i princip varenda moderkort som har integrerat ljudkort (Inte stött på ett enda som inte haft den funktionen).
Brukar vara dold så att man måste visa inaktiverade enheter.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Menar du ljud från samma program ? Om din mjukvara stödjer att mata ut till flera ljudkort spå går det annars behöver du hacka drivrutinerna för ljudkorten på nått sätt.
Därremot kan du med de senare versionerna av win 10 äntligen välja ljudkort per program så för det behövs inte längre någon extra mjukvara.
Så ja det går men inte alltid för alla program.

Samma program, vill ha ljudet ut till två stycken när jag spelar

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Som sagt ovan så rekommenderar jag Voicemeeter banana.
Du kan både ha flera utgångar och jag har en liten midi-mixer där jag delat upp VOIP, game sound, mic osv i olika kanaler och kan höja och sänka dem sepparat. Sparar massa tid.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Inte helt hundra, men jag TROR du kan öppna ljudinställningar och gå till "Inspelning" och aktivera Stereo mix och sedan välja uppspelning på ditt andra headset från egenskaper.
https://fedorawarrior.com/media/Pic/Stereomix.PNG
Edit: https://www.youtube.com/watch?v=Bd3moKLV5sE
Rätt säker på att det bör fungera.

Får ej upp inspelningsmenyn i ljudmenyn i mitt Win 10, något man måste göra i någon inställning för att få fram det?
Hur får man den där klassiska looken på menyerna som du har på bilderna?
Jag får ej fram dessa klassiska "egenskaper" fönster utan är vanligt meny fönster.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det kommer ju med till i princip varenda moderkort som har integrerat ljudkort (Inte stött på ett enda som inte haft den funktionen).
Brukar vara dold så att man måste visa inaktiverade enheter.

Jag har ingen stereo mix, är bara realtek som har det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Får ej upp inspelningsmenyn i ljudmenyn i mitt Win 10, något man måste göra i någon inställning för att få fram det?
Hur får man den där klassiska looken på menyerna som du har på bilderna?
Jag får ej fram dessa klassiska "egenskaper" fönster utan är vanligt meny fönster.

Skrivet av Haptic:

Jag har ingen stereo mix, är bara realtek som har det.

Nej, men det går att emulera.
Det kommer i drivarna för Realtek, men annars kan man köra https://vac.muzychenko.net/en/ eller http://www.jackaudio.org/faq/jack_on_windows.html

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Något jag rekommenderar ENORMT är ”Audio router”.
Använder det själv föratt splitta spotify ljudet till två externa ljudkort till högtalare i brist på fysiska splitters, inget lagg, inget fuffens, det bara funkar. (Viktigt att du trycker duplicate och inte route för annars funkar inte den funktionen) https://github.com/audiorouterdev/audio-router

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är fan inte smart men endå är jag smartare än dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Får ej upp inspelningsmenyn i ljudmenyn i mitt Win 10, något man måste göra i någon inställning för att få fram det?
Hur får man den där klassiska looken på menyerna som du har på bilderna?
Jag får ej fram dessa klassiska "egenskaper" fönster utan är vanligt meny fönster.

Inne på Ljudinställningar så finns det nåt som heter ''Ljud på kontrollpanelen'' så det är där man får upp den menyn.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit