Permalänk
Medlem

Fasen 15k i kö i gehennas, hade mycket lägre men dumfan som jag är råkade jag stänga ner wow.

Nåväl jag planerar inte att rusha ändå. Tänkte ta't lugnt men någon bira + musik och bara jaga en massa flight paths. Så har man de klart när man väl kommer igång med questandet.

Startzonerna lär ju vara fullsmockat ändå. Eller är det 23234 layers så de känns okay ändå?
Körde aldrig betan så vet inte riktigt hur det känns det här med layering.

Men jaga flightpaths tidigt är något som rekommenderas. Allrahelst om du är horde och ska lvla i ashenvale/barrens området.
Thunderbluff / ashenvale kommer väl tillhands. Med flera såklart.

Som ett plus får man lite exp, men är rätt dålig metod för exp. tar typ en timma för lvl 5 om man då också fokuserar extra på att explora. Så det är knappt värt.

Permalänk
Medlem

Gandling - inga köer.

Firemaw - 343min

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

...och jag skrattar om en månad eller två när alla slutat spela eller gått tillbaka till vanliga Wow med alla expansioner...

En stor majoritet lär nog göra det, i.a.f alla retail spelare. Glöm inte att pservs låg runt 10k för den populära väldigt länge.
Sedan finns de hur många andra fun servers som helst som har varierande pop. Oftast låg då folket vill ha vanilla utan changes.

Men mjo runt lvl 30 så sätter grinden in rejält, där lär många tröttna. Speciellt om dom lvlar warrior eller paladin.

Edit: Har inte lirat retail på flera år då det är rent ut skit. Så... det finns en marknad för oss som vill ha classic tro det eller ej.
Men jag håller med om att efter hypen så försvinner nog rätt många turister som vi kallar dom.

Permalänk
Medlem

Trodde man skulle ta sig in i tid men börjar se dystert ut. Plats 88 i kön nu men stått still i drygt 20 minuter, får hålla tummarna på att några områden får internet/ström problem så man tar sig in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

...och jag skrattar om en månad eller två när alla slutat spela eller gått tillbaka till vanliga Wow med alla expansioner...

Nog för att många lär sluta inom en månad eller två, men med tanke på det nuvarande trycket så kan vi nog äntligen avliva myten/iden om att Classic kommer dö (helt) inom nyår.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

3 minuter kvar, önskar alla en trevlig spelupplevelse och lycka till!

Permalänk
Medlem

Ingen kö på Zandalar Tribe. Bara att komma in gubbar!

Permalänk
Medlem

NU KÖR VI !

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Dags att se om servrarna pallar trycket.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Lol kollar på asmons stream (ogillar snubben personligen men...)

US server har 90k i kö, så blir någon där DC så är dom ju lagomt körd.

Samt inte dåligt snubben har 300k tittare just nu.

Permalänk
Avstängd

Lyckades komma fram till subscription till slut. Klickar i alla uppgifter och det enda som händer är att 10.72kr dras från mitt konto. Ingen sub

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Kom in på Razorgore.

Va ospelbart, och en stund efter bilden togs blev jag (och antagligen många andra) DC:ade.
Nu är där en kö in..till en server som för bara en timme sedan var "Medium". Hmm...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Lyckades komma fram till subscription till slut. Klickar i alla uppgifter och det enda som händer är att 10.72kr dras från mitt konto. Ingen sub

Såg på reddit att blizzard jobbar på problemet men det kan ta en timme.
Så lite segt för er som väntar på shoppen

Permalänk
Medlem

49 min i queue so far, 63 min kvar est. Å andra sidan med tanke på hur det ser ut så lär man få spawn campa mobs, vilket å andra sidan är sann vanilla upplevelse. <3

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Kom in på Razorgore.

https://images2.imagebam.com/e6/6a/d9/2318251308519204.png

Va ospelbart, och en stund efter bilden togs blev jag (och antagligen många andra) DC:ade.
Nu är där en kö in..till en server som för bara en timme sedan var "Medium". Hmm...

Blizz har ju gått ut med att dagens "low" är mycket högre än vad "full" var förr. Vilket var 2.5k cap som sedan blev 3.5k cap.
Och iom att alla andra har super kö, så lär nog många hoppa in i de andra servrarna bara för att få spela lite. Är i.a.f vad jag tror.

Men med det sagt, medium är ju fortfarande sjukt mycket folk om man ska tro på blizzard. Sedan så har det ju gått ett tag, så servern kanske är full nu.

Har sj gått igenom 15k kö tills typ 7000 tills jag råkade stänga ner wow när jag skulle öppna fönstret... sedan blev det 15k kö igen. Är på plats 8000 något nu med est time 60min.

Permalänk
Medlem

oCH DET LAGGAR SÖNDER OCH ÄR 100% OSPELBART gONATT!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Master of Overkill

lvl 4a ez

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Någon som spelar på en PvE-server och kan informera om det är kö där också? Och i så fall hur lång.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag och min guild kör på Mirage Raceway..
Ingen kö men World Server is down står det nu, jag hann nå nästan level 3 med allt lagg och spelare överallt.
Lär gå upp kl 8 igen och försöka levla resten av dagen samt veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Ingen kö på Zandalar Tribe. Bara att komma in gubbar!

Funderade på denna först, då det kan va trevligt med rp emellanåt. Men orkar inte med alla namnregler / pvp regler och massa annat.
Att man inte får snacka out of character i chatten osv är ju ett stor minus. Ibland vill man ju bara surra med folk. allrahelst jag som är en översocial jäkel som ibland chattar mer än jag spelar. ^^

Kanske blir en alt där senare.
Men de nicken jag vanligtvis tar lär inte passa rp serverns namnregler, och ifall de gör det så lär dom nog vara tagna nu.

Edit:

Skrivet av Bosse78:

oCH DET LAGGAR SÖNDER OCH ÄR 100% OSPELBART gONATT!

Varför inte göra som jag beskrev ovan? Jaga alla flightpaths som går att ta utan att mobsen tar ihjäl en efter vägen. Öppnar upp för schysstare questing senare. Som en bonus får du lite exp. Man kan lvla till runt 5 på det sättet.
Troligen detta alla racers kommer göra med. Såg på asmons stream att de sitter i lvl 1 zonen och jagar mobs utan att lyckas och e irriterade att andra har lvlat ifrån dom.

Vad man gör som grupp är exploration till lvl 3 sedan grinda lvl 5+ mobs som grupp. Utanför där folket inte ha kommit ännu.
Mycket smartare än att försöka envisas med att questa i newbie zonerna.

Aja sj kommer jag ta lite flight paths sedan äre gonatt även för mig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

2 nya realms uppnade nu då alla andra är totallt överfulla.

https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/new-wow-classic-realm...

Citat:

Due to extremely high demand, we’ve established the following new WoW Classic realms in this region:

Stonespine – PvP - EN-EU
Noggenfogger – PvP – EN-EU

We suggest that players choosing a realm consider one of these, as the other realms currently marked as “Full” population will experience queues.

Thank you!

bra jobbat blizz... borde kanske ha tänkt liiiiite mer frammåt.

fast å andra sidan så förstår jag dom. Om en månad eller 2, så lär hälften av servrarna dö ut mer eller mindre och längre fram tillslut måste mergas osv osv. De vill nog undvika detta.

Men å andra sidan så har releasen varit väldigt hypad så de borde haft fler servrar från början imo. så folket är mer utspridda. Istället för att alla joinade 2 st olika, sedan kom de några till osv osv osv.

Folk har ju inte tid att planera serverflytt när det blir så här.

Permalänk
Medlem

"World Server is Down"..... länge sen man såg det meddelandet.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Blir lite fundersam.

Läser runt på blizz forumet. Folket är skit sura över köer osv. Vad hade dom förväntat sig? Att allt skulle gå problem fritt? Inge lagg, inge dc etc?

Blev nu påmind om varför jag en gång lämnade retail wow. Communityn är sjukt avskyvärda inte alla ofc men många.
Ogillar att slänga runt ordet "toxic" som så många gör. Men wow communityn är verkligen "toxic" vilket man även såg på shazz discord. ugh.

Hoppas inte att allt detta kommer smitta av sig på hur communityn kommer att vara framöver.
Till och med på privatsevrar så var man för den mesta delen skonade från sådant. Undantaget LH som hade kinesfarmare överallt som var ett stoooooort problem. Och några få pvpare monkeynews bland annat. Som desvärre kommer köra på gehennas.

MN var en gång i tiden rätt okey, men sedan joinade han ett gäng skit guilder som exploitade sönder och drev det vidare till att försöka bli känd på det som sin image. Vilket han delvis lyckades med antar jag eftersom att han började med både youtube och streaming och folk verka gilla honom, varför har jag ingen aning om. Han är nu medlem i apes så vitt jag vet. Förr var det [Nope] Och även en till innan som jag glömde bort namnet på nu.

Men men har sett honom och snack om honom i flera år nu så... "känd" är han ju i.a.f men inte på det bra sättet.

Aja blev en lång rant nu ser jag hehe.
Men ja, jag förstår inte dagens community.

"shit servers blizz u can't do anything right i pay for this shit and u leave me in 20k que *****"
Hum... ja du undra va han förväntade sig vid en launch...

Men samtidigt lite underhållande att läsa på något bisarrt vis.

Edit: på tal om inget, min 8k kö förut är nu 4k... sakta men säkert. Sedan hoppas jag bara på att det inte blir insta DC när jag väl kommer in. Om jag kommer in ikv dvs.

Sitter och spelar path of diablo medans jag väntar i.a.f.

Permalänk
Medlem

2936 är jag på nu,sakta men säkert =D

Permalänk
Lego Master

Kom in på en PvE-server med mindre än en minut kö nu. Jäkligt mkt folk i startområdet, såklart, så loggade ut direkt. Kommer inte hinna jaga några spawns innan nån annan fått död på skiten. Så väntar nån dag till, ingen panik. Men det kändes bra att spawna i Teldrassil igen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

I början stod det 7min..(underbart) Ändrades snabbt till ett par timmar..
Ger upp, tummen upp till er som kommer in innan solen går upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

I början stod det 7min..(underbart) Ändrades snabbt till ett par timmar..
Ger upp, tummen upp till er som kommer in innan solen går upp!

Mjo om de nu vore så väl...

Här är en screen jag tog nu (1 min sedan)

Den hoppar lite fram och tillbaka som den vill. Påminner mig om hur windows kalkylerar tid på saker och ting.

Permalänk
Medlem

@SleeZy: Min hoppade precis från 54 minuter till 4 minuter och sedan upp till 109 minuter

Får nog sova på saken, provkörde lite på en low-pop server och det kändes ganska bra ändå!

Permalänk
Avstängd

Så, nu har jag testat Classic.. Körde aldrig WoW för 15 år sedan.. Var upptagen med andra saker då.. Tycker helt ärligt det moderna WoW är mycket roligare!!!!

Permalänk
Medlem

Jaha Gehennas var ju bara och glömma 12k i kö när jag startade. Jag och mina polare rolla om direkt när Noggenfogger kom upp. Alla fick sina namn och bästa servernamnet!

Hann bli lvl 5. Hoppas fler trillar in såg att den fortfarande var lowpop nu. Gött att vara tillbaka