Permalänk
Medlem

Dying Light 2

Mitt absoluta favoritspel med zombies får en uppföljare. Dying Light 2 presenterades på MS E3 konferens. I uppföljare finns det flera fraktioner man kan göra uppdrag för, och de uppdrag man gör har konsekvenser för spelet. Gamla rollspelslegenden Chris Avellone har jobbat med story för Techland i uppföljaren, och han presenterade också spelet på MS presskonferens. Såg dock inget releasedatum någonstans.

Trailer

Gameplay

På Gamersyde fanns det högupplösta skärmbilder. Direktlänkar ett par nedanför, men för fler besökt Gamersyde på länken nedanför. Det går också ladda ner trailern där i hög kvalite.
https://www.gamersyde.com/news_e3_dying_light_2_announced-201...

Permalänk

Handlar inte Dying Light om zombies? Såg inga i trailern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan11:

Handlar inte Dying Light om zombies? Såg inga i trailern.

De kommer bara när det är mörkt. Dagtid får du pyssla med att bestämma hur vattentillgången skall fördelas.
Blir intressant detta, Avellone har ju en respektabel cv när det handlar om rpg i spel - var inte han inblandad i Fallout tidigare?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

hmm vettefan om jag gillar spel med endless story

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

De kommer bara när det är mörkt. Dagtid får du pyssla med att bestämma hur vattentillgången skall fördelas.
Blir intressant detta, Avellone har ju en respektabel cv när det handlar om rpg i spel - var inte han inblandad i Fallout tidigare?

Då har dem ändrat upplägget för så är det inte i ettan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan11:

Handlar inte Dying Light om zombies? Såg inga i trailern.

Bra synpunkt, nu när jag kollat igenom materialet så är det faktiskt avsaknad av zombies. Han blir jagad av dem på dagen i början (man hör zombie-skriken) och man ser dem i ett rum på slutet bara.

Uppföljaren verkar ha flyttat fram tiden lite, och det finns större människokontrollerade områden eller enklaver. Vi får väl se, men kanske är det så att zombies finns utanför dessa mer säkra områden. Fördelen är att spelet känns fräscht, det är inte bara Dying Light i en ny stad. Men det kan också vara en nackdel att man inte känner den påträngande risken som finns i första spelet, i alla fall inte i vissa delar av spelet. Får väl se mer om det längre fram.

Jag såg en intervju med en från studion Techland och de sa att spelet kommer "2019" men inget specifikt datum än.

Permalänk
Medlem

Såg på Reddit att Techland i en intervju sagt att det kommer en cirka 25 minuter lång gameplay demo på tisdag från E3. Då får vi kanske mer svar på hur världen ser ut i spelet.

Att det finns flera fraktioner och att man kan välja vilken man vill spela för, inte alltid vara på "goda" sidan är positivt tycker jag.

Att de två spel jag mest ser fram emot nu, båda är från Polska utvecklare är ett intressant sammanträffande. Techland tweetade om detta till och med, och CDP Red svarade från Cyberpunk 2077 kontot.
https://twitter.com/DyingLightGame/status/1005933265243516929

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan11:

Handlar inte Dying Light om zombies? Såg inga i trailern.

Lyssnar precis på en intervju med en från Techland. Gamespot frågade om detta och han sa att den del av staden som visades är säkrare och befolkad av människor, men om man tar sig utanför den så är det zombies utanför.

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen ettan, men kändes som jag var den enda i mitt kompisgäng som ens hört talas om det. Efter ett par reor så är det flera som skaffat det, och gillar det. Synd bara att man fick spela igenom det ensam bara...

Permalänk

Ser fram emot 2an.
Älskade ettan, skrämde livet ur mig ett par gånger.
Men.. Att stå högt upp, ha geväret framme och bara skjuta var ganska kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

De kommer bara när det är mörkt. Dagtid får du pyssla med att bestämma hur vattentillgången skall fördelas.
Blir intressant detta, Avellone har ju en respektabel cv när det handlar om rpg i spel - var inte han inblandad i Fallout tidigare?

Det var ju en rätt rejäl avstickare ifrån Dying Light I där Zombies alltid var närvarande, men det var på natten som bolters, feeders och Hunters dök upp. Men kul! Ser fram emot DL II då jag snart har spelat klart DL I DLC.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

En ny gameplay trailer. Världen verkar massiv med massor rum och områden man kan ta sig in i. Genom att det är mer människor så blir det lite mer dynamik i interaktioner, inte bara zombies hela tiden. Men som jag förstått det är vissa områden helt zombie ockuperade. Releasedatum är "tidigt 2020".

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, får hoppas det blir fantastiskt kul som ettan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan11:

Handlar inte Dying Light om zombies? Såg inga i trailern.

Dom kanske tagit efter Walking Dead där diskbänksrealism och interna bråk står för 95% av innehållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

hmm vettefan om jag gillar spel med endless story

Endless story brukar inte vara problemet utan att det snarare innebär "no story" och att det snabbt blir lika spännnande som ett 4 timmars pass i tvättstugan. Det händer liksom ingenting relevant. Förhoppningsvis är DL2 ett undantag men DL1 var det inte (enligt min egna högst personliga åsikt).

Permalänk
Medlem

Älskade första Dying Light, parkour och fysiken i spelet var motsatsen till mediokra Dead Island som jag lirade före Dying Light.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta.
Gillade 1an skarpt bra zombie Apocalypse kännsla.
Men jag noterade att röstakådespelaren är samma i 2an som 1an. Fast det kan ju inte vara meningen att man är samma person som i 1an?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jäklar vad det dröjer, DL är ett av mina favoriter alla kategorier.
Dom får egentligen ändra vad dom vill, bara grappling hook e kvar😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Jäklar vad det dröjer, DL är ett av mina favoriter alla kategorier.
Dom får egentligen ändra vad dom vill, bara grappling hook e kvar😉

Personligen tyckte jag grappling hook tog ner svårighetsgraden rejält. Var typ omöjligt för monsterna att ta en efter att man fått tag i den.

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Personligen tyckte jag grappling hook tog ner svårighetsgraden rejält. Var typ omöjligt för monsterna att ta en efter att man fått tag i den.

Du har helt rätt, antar att det var det jag gillade 😁

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Du har helt rätt, antar att det var det jag gillade 😁

Lät lite som att du får det tufft, det är mer Tarzan nu...;o)

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Lät lite som att du får det tufft, det är mer Tarzan nu...;o)

Shit pomfritt😁

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nya trailern direkt från Techland i 4K

Permalänk
Medlem

Nice, ser fram emot det...=)

Permalänk
Medlem

En till ny trailer från Gamescom. Visar lite mer parkour och combat.

Permalänk
Medlem

försenat igen.

Permalänk
Medlem

Typiskt, men det är ändå bara drygt 2 månader till.