Control får bra kritik – övernaturlig action övertygar

Permalänk
Melding Plague

Control får bra kritik – övernaturlig action övertygar

Med Control levererar finska Remedy ännu en titel där det paranormala och mörka står i centrum, och de inledande recensionerna lämnar överlag mycket positiva omdömen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag älskade verkligen Max Payne, så detta ska köpas så småningom. Det finns väl knappast på GoG, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Jag älskade verkligen Max Payne, så detta ska köpas så småningom. Det finns väl knappast på GoG, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Epic Store-exklusivt i ett år.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Epic Store-exklusivt i ett år.

Ah, ok. Hmm. Får se hur jag gör då. Tack för svaret!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Epic Store-exklusivt i ett år.

jaha så du menar att spelet släpps om ett år då?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Säkert bra spel men jag hade heldre sett ett nytt Max Payne i stuk med 1:an och 2:an. Max Payne spelen har jag lirat säkert 20ggr och fler blir det.
Ska kika lite mer på gameplay men möjligt att det blir köp. Atmosfären och stämningen i spelet verkar spot on.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jaha så du menar att spelet släpps om ett år då?

Det här Epichatet börjar känns otroligt gammalt vid det här laget. Nästan alla storspel kräver en egen launcher nu för tiden så vad spelar det för roll om Epic låter en utvecklare göra ett spel och sedan betalar för exklusivitet jämfört med andra utgivare som låter den egna studion sköta utvecklingen och sedan låser in spelet i deras egna plattform?

Det är exakt samma sak, enda skillnaden är att den ena betalar i efterhand medan den andra äger rättigheterna genom att betala för utvecklingen innan det att spelet släpps och ändå är det ingen annan som får utstå samma kritik. Jag tycker faktiskt att Epic känns som en betydligt snyggare och mer modern storefront än Steam som känns väldigt förlegat och har sett likadant ut (i stort sett både design- och funktionsmässigt) de senaste vad, tio åren?

Missförstå mig inte, jag är en stark motståndare till alla dessa förbannade launchers men nu ser situationen ut som den gör och jag förstår inte varför den ena skulle vara värre än den andra. Utveckla gärna ditt inlägg för annars framstår det bara som ett försök att jaga likes och att du hatar för hatandets skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Utveckla gärna ditt inlägg för annars framstår det bara som ett försök att jaga likes och att du hatar för hatandets skull.

Har du helt missat tåget eller? Du måste vara den första som tycker Epic store ser bra ut. Det har redan sagts hundra gånger om alla features som saknas från deras launcher. Din passiva attityd till hundra launchers är varför det är fritt fram att tuta & köra denna störd utveckling med exklusivitet på PC som vi har lyckats leva utan fram tills idag.

Du försvarar ett företag som tjänar och försöker tjäna mera biljoner medans användarvänligheten hos oss användare blir sämre. Är du en konsument eller jobbar du kanske för Epic? Det är helt okej att hata det Epic gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Har du helt missat tåget eller? Du måste vara den första som tycker Epic store ser bra ut. Det har redan sagts hundra gånger om alla features som saknas från deras launcher. Din passiva attityd till hundra launchers är varför det är fritt fram att tuta & köra denna störd utveckling med exklusivitet på PC som vi har lyckats leva utan fram tills idag.

Du försvarar ett företag som tjänar och försöker tjäna mera biljoner medans användarvänligheten hos oss användare blir sämre. Är du en konsument eller jobbar du kanske för Epic? Det är helt okej att hata det Epic gör.

Att det saknas features kan väl alla komma överrens om. Den lite större frågan är om det är features man faktiskt bryr sig om och behöver eller vill ha?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Har du helt missat tåget eller? Du måste vara den första som tycker Epic store ser bra ut. Det har redan sagts hundra gånger om alla features som saknas från deras launcher. Din passiva attityd till hundra launchers är varför det är fritt fram att tuta & köra denna störd utveckling med exklusivitet på PC som vi har lyckats leva utan fram tills idag.

Du försvarar ett företag som tjänar och försöker tjäna mera biljoner medans användarvänligheten hos oss användare blir sämre. Är du en konsument eller jobbar du kanske för Epic? Det är helt okej att hata det Epic gör.

Nu var det ett tag sen jag använde Epic Launcher men jag kan inte minnas att jag saknade någon speciell funktion. Att spel är exklusiva till olika launchers är knappast något nytt och Epic är inte heller någon av pionjärerna inom det. Vad jag minns var Half-life/Counter-Strike exklusivt till Steam långt innan de hade alla de funktioner som finns idag, samma sak med Diablo och Battle.net.

Om något så är väl Battle.net/Blizzard betydligt sämre då det mer eller mindre bara är en launcher för ett par enstaka spel helt utan ytterligare funktionalitet. Rockstar Launcher är ytterligare ett pissigt exempel på kass Launcher utan funktioner och som dessutom krävs även om du har köpt spelet i andra klienter vilket i praktiken gör det till en launcher launcher.

På vilket sätt är Epic så oerhört mycket sämre än alternativen menar du? Vad jag vet utvecklar de kontinuerligt launchern och dess funktioner så på vilket vis motarbetar de amvändarupplevelsen bortsett från själva exklusiviteten som knappast är något nytt fenomen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Att det saknas features kan väl alla komma överrens om. Den lite större frågan är om det är features man faktiskt bryr sig om och behöver eller vill ha?

Det jag saknar är cloud saves. Fast det ska ju komma (eller har det redan gjort det?) Sen föredrar jag DRM-fritt om det går att få.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min releasedag är först om ett år tyvärr. Jag får jobba på min backlog sålänge.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem

@ågren: De flesta verkar mest irriterade över 3rd party exclusivity, alltså inte deras egna titlar. Jag har då inte sett någon som klagar över att Fortnite är exklusivt på epic store.
Så att CS bara finns på steam är därför inte direkt jämförbart.
Epic store tvingar spelare till en sämre klient där det har framgått från indie utvecklare att dom enbart är intresserade av exclusivity, om nu inte spelet råkar vara så pass stort redan, då kan det gå bra att tillåta det på fler plattformar.
Valve har inga sådan krav, utan det är helt vilkorslöst (sett till detta alltså)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

@ågren: De flesta verkar mest irriterade över 3rd party exclusivity, alltså inte deras egna titlar. Jag har då inte sett någon som klagar över att Fortnite är exklusivt på epic store.
Så att CS bara finns på steam är därför inte direkt jämförbart.
Epic store tvingar spelare till en sämre klient där det har framgått från indie utvecklare att dom enbart är intresserade av exclusivity, om nu inte spelet råkar vara så pass stort redan, då kan det gå bra att tillåta det på fler plattformar.
Valve har inga sådan krav, utan det är helt vilkorslöst (sett till detta alltså)

Rätta mig gärna om jag har fel men Counter-Strike måste väl nästan vara det första "tredjepartsspelet" som var exklusivt till en enda klient? Det är en mod till Half-life, utvecklad av två trogna fans och som vad jag förstår skamlöst stals av Valve och såldes exklusivt i den egna klienten. Personerna som skapade modden gav troligtvis bort rättigheterna genom det EULA de godkände när de installerade det ursprungliga spelet men det gör det inte mer rätt.

Edit: Det verkar som att Valve faktiskt betalade för sig och köpte in modden men det gör egentligen ingen skillnad i frågan då det ändå handlar om att Valve tagit in ett tredjepartsutvecklat spel och sålt det exklusivt genom den egna klienten.

Epic håller väl inte ens på med exklusivitet över huvud taget bortsett från tidsbegränsade sådana (max ett år?) till skillnad från övriga aktörer som aldrig låter dig använda en alternativ klient. Det om något är väl motsatsen till konsumentvänligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det här Epichatet börjar känns otroligt gammalt vid det här laget. Nästan alla storspel kräver en egen launcher nu för tiden så vad spelar det för roll om Epic låter en utvecklare göra ett spel och sedan betalar för exklusivitet jämfört med andra utgivare som låter den egna studion sköta utvecklingen och sedan låser in spelet i deras egna plattform?

Det är exakt samma sak, enda skillnaden är att den ena betalar i efterhand medan den andra äger rättigheterna genom att betala för utvecklingen innan det att spelet släpps och ändå är det ingen annan som får utstå samma kritik. Jag tycker faktiskt att Epic känns som en betydligt snyggare och mer modern storefront än Steam som känns väldigt förlegat och har sett likadant ut (i stort sett både design- och funktionsmässigt) de senaste vad, tio åren?

Missförstå mig inte, jag är en stark motståndare till alla dessa förbannade launchers men nu ser situationen ut som den gör och jag förstår inte varför den ena skulle vara värre än den andra. Utveckla gärna ditt inlägg för annars framstår det bara som ett försök att jaga likes och att du hatar för hatandets skull.

Skickades från m.sweclockers.com

det var ett skämt.. ta det inte personligt.

men jovisst jag är helt emot att butiker låser ett spel till en viss affär, pc ska vara öppet och fritt för alla att köpa vart man vill.

"framstår det bara som ett försök att jaga likes"
snälla du.. det här är inte facebook och inte reddit heller för den delen, jag jagar inte någonting utan det var som sagt ett skämt som jag tog tillfället att dra när jag såg ett tillfälle.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Det är onödigt mycket hat mot Epic Launcher. Dock hade jag hellre sett att konkurerat med priser än att köpa exklusivitet. Det borde vara fullt möjligt eftersom de tar betydligt lägre andel från utvecklaren än steam.
Finns de som påstår det inte är möjligt eftersom Steam förbjuder annat pris på samma spel i en annan launcher, dock är det aldrig som kan visa en källa för det.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

@ågren: CS var till en början en mod ja. Men valve köpte/anställde de som utvecklade den då den fortfarande var i alpha/beta stadie. Så första riktiga releasen var under valves mantel.

Ska tilläggas, detta var långt innan Steam ens fanns. Och så som jag minns det så vara inte obligatoriskt förrän 1.6 versionen.
så nej, inte "3rd party exclusivity".

Permalänk
Inaktiv

Kommer spela i veckan! Köper på Epic. Remedy har väl haft problem med cash de senaste åren (om jag inte minns fel) så om det gör att jag får fler spel från dem så win-win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

men jovisst jag är helt emot att butiker låser ett spel till en viss affär, pc ska vara öppet och fritt för alla att köpa vart man vill.

Jag håller med, skillnaden är att jag känner en skaplig irritation över samtliga klienter och inte bara Epic Store som alla verkar älska att klanka ner på så ni som kommer med negativa kommentarer får gärna förklara på vilket sätt launchers som Rockstar Social Club, Uplay och övriga är så mycket bättre än Epic för ja, annars framstår det faktiskt som att ni bara hoppat på the hate bandwagon.

Skrivet av Claews:

Det är onödigt mycket hat mot Epic Launcher. Dock hade jag hellre sett att konkurerat med priser än att köpa exklusivitet. Det borde vara fullt möjligt eftersom de tar betydligt lägre andel från utvecklaren än steam.
Finns de som påstår det inte är möjligt eftersom Steam förbjuder annat pris på samma spel i en annan launcher, dock är det aldrig som kan visa en källa för det.

Det var väl exakt vad man gjorde nyligen? Spel reades ut och Epic betalade mellanskillnaden ur egen ficka för att sponsra utvecklarna men det uppskattades tydligen inte. Jag tror att det handlade om att utvecklarna ogillade att inte själva ha kontroll över prissättningen eller något liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Kommer spela i veckan! Köper på Epic. Remedy har väl haft problem med cash de senaste åren (om jag inte minns fel) så om det gör att jag får fler spel från dem så win-win.

Nu vet jag inte om de själva stod för kostnaden men Quantum Break var, om än väldigt originellt, ett ganska medelmåttigt spel enligt både mig och många andra. Max Payne 3 likaså. Dessutom hade man någon konstig TV-seriesatsning som hängde ihop med spelet som verkade rätt tamt och som troligtvis ökade kostnaderna rejält. Är det ens någon som har sett serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag håller med, skillnaden är att jag känner en skaplig irritation över samtliga klienter och inte bara Epic Store som alla verkar älska att klanka ner på så ni som kommer med negativa kommentarer får gärna förklara på vilket sätt launchers som Rockstar Social Club, Uplay och övriga är så mycket bättre än Epic för ja, annars framstår det faktiskt som att ni bara hoppat på the hate bandwagon.

Skickades från m.sweclockers.com

att det finns 150 olika launchers har ingen betydelse så länge spel inte blir exklusiva till just den affären, det är det som är största problemet med epic.

hade det bara varit epics egna spel som var exklusiva till deras affär så fair enough, dom har fortnite som bara kan spelas genom deras klient och det är ok för det är deras eget spel men när dom börjar köpa upp rättigheter för andra spel så att andra butiker inte får sälja spelet då går det för långt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det var väl exakt vad man gjorde nyligen? Spel reades ut och Epic betalade mellanskillnaden ur egen ficka för att sponsra utvecklarna men det uppskattades tydligen inte. Jag tror att det handlade om att utvecklarna ogillade att inte själva ha kontroll över prissättningen eller något liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett fåtal titlar, ja. Dumt att inte fortsätta på den banan. Inge exklusivtet men spelet kostar runt 11% lägre jämfört med steam (utvecklaren får lika mycket betalt).

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

att det finns 150 olika launchers har ingen betydelse så länge spel inte blir exklusiva till just den affären, det är det som är största problemet med epic.

hade det bara varit epics egna spel som var exklusiva till deras affär så fair enough, dom har fortnite som bara kan spelas genom deras klient och det är ok för det är deras eget spel men när dom börjar köpa upp rättigheter för andra spel så att andra butiker inte får sälja spelet då går det för långt.

Det är väl det som är själva poängen med att alla vill ha en egen launcher, att man ska kunna låsa in kunder på den egna plattformen. Den enda öppna lösningen som jag känner till är GoG Galaxy och till viss del även Steam som tillåter att man skapar bibliotek med spel även om de fortfarande kräver den ursprungliga launchern.

Jag förstår inte heller resonemanget att det skulle vara OK att permanent låsa in egenutvecklade spel i den egna klienten. Det är väl betydligt värre än att någon betalar stora pengar för tidsexklusivitet (max ett år?) och att de sedan kan spelas i vilken klient som helst vilket faktiskt är en stor inkomstkälla för spelstudios och bidrar till dess fortsatta överlevnad.

Skrivet av Claews:

Ett fåtal titlar, ja. Dumt att inte fortsätta på den banan. Inge exklusivtet men spelet kostar runt 11% lägre jämfört med steam (utvecklaren får lika mycket betalt).

Var det inte utvecklarna som såg till att sätta stopp för det? Som jag uppfattade det var det tänkt att man skulle fortsätta med dessa rabatter men att det var utvecklarna som motsatte sig detta av någon anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Jag har aldrig förstått varför man ska klaga på olika launchers, det tar 2 sekunder att starta en launcher och två sekunder att starta sitt spel.
Det är ju inte så att det tar så stor lagringsplats launchern och spelet tar lika stor plats vart det än installeras ifrån.

Med det åt sidan så blir det helt klart ett köp. Måste vänta på löning bara ^^
Spelar mig ingen roll vems launcher som har spelet bara det finns att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon239600:

Jag har aldrig förstått varför man ska klaga på olika launchers, det tar 2 sekunder att starta en launcher och två sekunder att starta sitt spel.
Det är ju inte så att det tar så stor lagringsplats launchern och spelet tar lika stor plats vart det än installeras ifrån.

Med det åt sidan så blir det helt klart ett köp. Måste vänta på löning bara ^^
Spelar mig ingen roll vems launcher som har spelet bara det finns att köpa.

Det handlar nog mest om att Steam satte en standard där man kunde samla alla spel på ett och samma ställe och att launcherhysterin vi nu ser är en tillbakagång till den tid då alla spel hade en egen "launcher" och man hade hela skrivbordet fullt med genvägar.

Steam är faktiskt bland de launchers jag gillar minst och jag hade hellre sett ett system där man kunde köpa produktnycklar genom en oberoende plattform och därefter aktivera dem i valfri klient.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Det handlar nog mest om att Steam satte en standard där man kunde samla alla spel på ett och samma ställe och att launcherhysterin vi nu ser är en tillbakagång till den tid då alla spel hade en egen "launcher" och man hade hela skrivbordet fullt med genvägar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo nog kan jag förstå såsätt, men vad kan jag ha 5 launchers installerade kanske och rensar jag bort alla onödiga word dokument så ser det stilrent ut ändå ^^. Men alla är olika såsätt 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon239600:

Jo nog kan jag förstå såsätt, men vad kan jag ha 5 launchers installerade kanske och rensar jag bort alla onödiga word dokument så ser det stilrent ut ändå ^^. Men alla är olika såsätt 😁

Jag håller med dig i sak och att många överdriver rejält i sin kritik, att spel har olika launchers är egentligen skitsamma men det vore onekligen smidigt att kunna samla allt på ett och samma ställe. Jag har inte provat GoG Galaxy men de verkar sträva efter just det, att man ska kunna samla alla launchers i en och samma klient med ett enda stort bibliotek.

Har man många spel installerade kan det bli lite rörigt eftersom man då har två alternativ att välja på; antingen skapar man genvägar till alla spel och får leta i mappen för att hitta rätt alt. att man måste gå in i alla dessa olika launchers för att hitta spelet man letade efter.

Man ser en liknande problematik med dagens tjänster för strömmad film där folk oftast inte har problem med kostnaden för flera olika tjänster utan snarare uppdelningen mellan olika tjänster och klienter där man måste leta på flera olika ställen för att hitta det man söker även om det finns i mediebiblioteket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Jag har bara Steam installerat för att jag börjar bli för gammal för fler Launchers. Jag orkar inte investera min tid i fler än en. Har haft Origin men avinstallerat efter en halv bf4-kampanj.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Spelet ser riktigt skoj ut, men det var en del grafiska bitar som jag störde mig på. Och ja, de hör till DXR implementationen, men jag tycker att de har fått in många effekter (men som ni snart får se så finns det vissa uppoffringar ibland).

Det första problemet är "noise" som genererar en kornig effekt på reflektioner som inte alls bör ha denna. Detta uppstår p.g.a ett lågt antal samples (färre än 1 Sample Per Pixel "SPP"). Detta gör så att det genererar mörka "skuggor" där det inte bör vara, även efter denoisern har försökt rätta till detta.

Noise uttrycker sig i form av kornighet på metallen.

Det andra problemet är antingen relaterat till motion blur eller en temporal del av denoisern. Detta gör att samma föremål duplicerar sig i reflektionen. Samma sak kunde även ses i cryteks neon-noir på de snurrande speglarna.

Försökte fånga en referensbild som var "korrekt", men vi kan fortfarande se några problem. Lampan ska vara en ljusprick, medan den andra ljuspelaren ska vara en pelare. Spelaren rör sig framåt, så de dupliceras mot en.

Temporala artefakter i pölen baseras på vilket håll du rör dig åt.

Sammantaget så stör min hjärna tydligen sig mer på dessa reflektioner än om det inte skulle finnas några reflektioner alls. Jag hade förmodligen stängt av det, tyvärr. Det finns ingenting som säger att alla kommer uppleva samma sak som jag, så andra kan nog se förbi det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är väl det som är själva poängen med att alla vill ha en egen launcher, att man ska kunna låsa in kunder på den egna plattformen. Den enda öppna lösningen som jag känner till är GoG Galaxy och till viss del även Steam som tillåter att man skapar bibliotek med spel även om de fortfarande kräver den ursprungliga launchern.

Jag förstår inte heller resonemanget att det skulle vara OK att permanent låsa in egenutvecklade spel i den egna klienten. Det är väl betydligt värre än att någon betalar stora pengar för tidsexklusivitet (max ett år?) och att de sedan kan spelas i vilken klient som helst vilket faktiskt är en stor inkomstkälla för spelstudios och bidrar till dess fortsatta överlevnad.
Var det inte utvecklarna som såg till att sätta stopp för det? Som jag uppfattade det var det tänkt att man skulle fortsätta med dessa rabatter men att det var utvecklarna som motsatte sig detta av någon anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

det är inte optimalt att dom låser sina spel till sin egen plattform men det är mer acceptabelt eftersom dom gjort sin produkt och vill inte förlora någon intäkt på att sälja den genom andra butiker.

epic utnyttjar ju bara faktumet att dom har enormt mycket pengar efter framgångarna med fortnite så dom kan låsa in utvecklare och deras spel till deras egen butik, det blir lite konsol krig över det hela och det är inte bra.
håll pc fri från exklusivitet.

ja det är "bara" ett år men det är fortfarande en relativt lång tid, ett spel man väntat länge på kommer ut t.ex om en vecka yay men nej då blir dom köpta av epic och nu får man vänta ytterligare ett år eftersom man inte vill stödja spelvärldens apple och hur roligt är det?

och ja visst någon dev studio kanske tjänar på att sitta låsta till epic men jag tror nog att de flesta bara ser snabba säkra pengar istället för att satsa på en bredare publik där du kan tjäna mer pengar om du nu gjort ett bra spel och då får man nästan ifrågasätta dom som går med på att köpas av epic om dom inte tror på sina egna spel?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14