Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Skulle vilja logga in i router för att ändra inställningar, men tycks inte hitta/förstå vad default användarnamn och lösenord är?
Har testat med "admin" och "password" bland annat.

Någon som har koll på detta?

EDIT: C2 router rör det sig om

Har du kollat om det inte står på en lapp på undersidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Har du kollat om det inte står på en lapp på undersidan?

Yes. Där står inget vettigt förutom "S/N" och "MAC"

Har mailat Comhem och hoppas på svar imorgon

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Yes. Där står inget vettigt förutom "S/N" och "MAC"

Har mailat Comhem och hoppas på svar imorgon

På samma ställe som WiFi-uppgifterna står ska det finnas ett grått fält där inloggningsuppgifterna för gränssnittet står.
Varje C2 har ett eget unikt lösenord.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliz89:

På samma ställe som WiFi-uppgifterna står ska det finnas ett grått fält där inloggningsuppgifterna för gränssnittet står.
Varje C2 har ett eget unikt lösenord.

Skickades från m.sweclockers.com

Tittade nu igen i bättre ljus och såg att det även satt en liten lapp på baksidan av routern (under ethernet portarna). Såg endast lappen på undersidan först.

Tack för hjälpen

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Vet någon värför kostar C More Standard 149 kr hos Comhem när det kostar 109 kr hos C More? Finns det något skillnad?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av malibu68:

Vet någon värför kostar C More Standard 149 kr hos Comhem när det kostar 109 kr hos C More? Finns det något skillnad?!

Skillnaden är bara att man får utbudet i tv-kanaler också.

Dock ingenting som är unikt för Com Hem utan det är C More själva som bestämmer priserna, därför är det också 149 kr/mån hos alla andra tjänsteleverantörerna med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Skillnaden är bara att man får utbudet i tv-kanaler också.

Dock ingenting som är unikt för Com Hem utan det är C More själva som bestämmer priserna, därför är det också 149 kr/mån hos alla andra tjänsteleverantörerna med.

Tack för svaret.

Jag tycker att det är inte nödvändigt. Man kan streama till tv hub. Jag förstår inte varför C More har inte en android TV app dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjena!
Har ganska nyligen fått comhem i min nya lägenhet men som verkar vara ett vanligt problem är svartstiden kass. Någon som har ett fix eller är det bara att leva med det?
// B0llA

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Tjena!
Har ganska nyligen fått comhem i min nya lägenhet men som verkar vara ett vanligt problem är svartstiden kass. Någon som har ett fix eller är det bara att leva med det?
// B0llA

Vilka svarstider har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Vilka svarstider har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har 15-24ms ingame ping ca 50, runt 25 på bredbandskollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Jag har 15-24ms ingame ping ca 50, runt 25 på bredbandskollen.

Låter snäppet högre än mina bekanta med koax, men det är väl inom ramen för vad Comhem anser är normalt. Vad får du för ping om du plingar typ Google.se eller ping.sunet.se?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Låter snäppet högre än mina bekanta med koax, men det är väl inom ramen för vad Comhem anser är normalt. Vad får du för ping om du plingar typ Google.se eller ping.sunet.se?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick 13,14,13 med google. Hittar inte någon "ping.sunet.se" men med andra ping sidor så blir det runt 14ms. När jag spelar så märker jag att min responstid och fps hänger ihop så när respontiden är dålig blir fpsen sämre med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Jag fick 13,14,13 med google. Hittar inte någon "ping.sunet.se" men med andra ping sidor så blir det runt 14ms. När jag spelar så märker jag att min responstid och fps hänger ihop så när respontiden är dålig blir fpsen sämre med.

Din responstid har ingenting med din fps att göra. fps = Frames Per Second, är var din hårdvara klarar av. responstiden har med ditt internet att göra. Men ja, har också Comhem och kan inte få någonting annat. Mina svarstider är bra mycket högre än dina, men inte så mycket att göra åt, Comhem har dålig routning och är rent dåliga att använda när man ska spela. Till o med Adsl/Vdsl har bättre responstider.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fått en smyghöjning utan nån som helst info om det?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@crew seven: Vad har du fått för smyghöjning?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@crew seven: Vad har du fått för smyghöjning?

50kr la dom till på nästa faktura utan att jag fick reda på nånting.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

50kr la dom till på nästa faktura utan att jag fick reda på nånting.

Tele 2 börjar redan suga ut mer pengar för att föda moderbolaget.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om ni andra märkt.

Men man kan nu administrera sitt Comhem-modem/router från portalen på hemsidan.
Går att byta SSID & lösen etc.

Inget jag själv uppskattar att göra lätt tillgängligt även om det döljs bakom en slutkunds inloggning.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

50kr la dom till på nästa faktura utan att jag fick reda på nånting.

Lär ju vara bindningstid/kampanjpris som upphör och det har du isåfall fått info om på orderbekräftelse när du tecknade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliz89:

Lär ju vara bindningstid/kampanjpris som upphör och det har du isåfall fått info om på orderbekräftelse när du tecknade.

Skickades från m.sweclockers.com

Det va ingen kampanj när jag beställde utan ordinarie pris.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det va ingen kampanj när jag beställde utan ordinarie pris.

Ok. Kolla med Kundservice då, info måste ut om prishöjningar skall ske.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliz89:

Ok. Kolla med Kundservice då, info måste ut om prishöjningar skall ske.

Skickades från m.sweclockers.com

2019-07-17 fick jag email från Comhem där dom utannonserar prisökning.
"Nytt pris på din bredbandstjänst
Från och med den 1 september 2019 höjs priset för Bredband 150 till 429 kr/mån, det vill säga en prisjustering om 30kr. Vill du läsa mer om prisjusteringen kan du besöka comhem.se/kundservice/information-om-prisforandring. "

Permalänk

Min bredband(600/50)- och TV-tjänst(bastjänst med CA-modul) dog igår utan någon förvarning. Enligt kundtjänst så hade dom kontakt med mina grannars modem vilket betyder att det bara är min bostad som är påverkad. Jag har uteslutit fel på modemet och kabeldragningen mellan detta och uttagen i väggen. Kundtjänst skulle skicka ärendet vidare för analys och eventuellt vidare till en fälttekniker vid behov.

Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar för Comhem att hantera ett ärende av denna typ och eventuellt skicka ut en tekniker?

Permalänk
Medlem

Mitt bredband har gått ner för räkning 2 gånger a ~10 minuter nu under eftermiddagen.

Det är inte lätt att få info från Comhem, men lyckades får reda på att dom verkar ha allmäna driftstörningar just nu från deras robot-support (som kan dra åt helvete) och att dessa beräknades vara åtgärdade på onsdag.

Någon annan som märkt av att deras comhem-bredband bråkar idag?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Mitt bredband har gått ner för räkning 2 gånger a ~10 minuter nu under eftermiddagen.

Det är inte lätt att få info från Comhem, men lyckades får reda på att dom verkar ha allmäna driftstörningar just nu från deras robot-support (som kan dra åt helvete) och att dessa beräknades vara åtgärdade på onsdag.

Någon annan som märkt av att deras comhem-bredband bråkar idag?

Inte för att vara besvärlig eller så, men du får nog specificera lite mer än så.
Koax? Fiber? Vilken del av vårt avlånga land?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliz89:

Inte för att vara besvärlig eller så, men du får nog specificera lite mer än så.
Koax? Fiber? Vilken del av vårt avlånga land?

Skickades från m.sweclockers.com

Coax, Ystad.

Men enligt supporten verkade dom har problem rent allmänt, inget specifikt område nämndes.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har lite funderingar kring detta med comhems fiber vs coax. Min samfällighet har dragit in fiber, och kommer att avsluta vårt gemensamma abonemang på TV från comhem, så vi behöver nu skaffa ett eget. Jag är nöjd med de tjänster jag haft via comhem hittills, och tänkte nog stanna kvar.

Men - jag pratade med comhems kundtjänst idag, och den information jag fick gjorde mig lite förbryllad, och jag skulle gärna höra era tankar om det.

De uppgav att jag kunde byta ut mitt bredband till fiber, men rekommenderade mig att stanna kvar på TV via coax. Detta hävdade de var bättre eftersom det var deras egna dedikerade nät, och inte öppet fiber via Botkyrka stadsnät. Jag tyckte spontant det lät märkligt, men jag fick inga bättre svar av kundstjänsten. Om nu deras coax är "stabilare" för TV så borde det väl också gälla för deras bredband, eller tänker jag fel?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Om nu deras coax är "stabilare" för TV så borde det väl också gälla för deras bredband, eller tänker jag fel?

I korthet nej. Det har att göra med på vilka frekvenser som TV respektive bredband använder i kabelnätet. Att TV generellt slipper använda en retursignal gör också livet betydligt lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katakana:

I korthet nej. Det har att göra med på vilka frekvenser som TV respektive bredband använder i kabelnätet. Att TV generellt slipper använda en retursignal gör också livet betydligt lättare.

Aha, så då stämmer informationen. Det finns en poäng att köra bredband via fiber och TV via coaxen. Tack för bra svar!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som upplever hur bredband via Tele2 (f.d. Comhem) blivit markant sämre sen Tele2 tog över driften? Det känns som de throttlar allt utom bredbanbskollen.se. Eller har skitdålig peering mot sajter utanför Sverige. Det känns generellt segt på massor av ställen. När min mobil är rappare över Telia 4G än 600Mbit Tele2 (f.d. Comhem) är det konstigt. Korta videosnuttar laddar så segt att de stannar och börjar buffra om. Stora bilder laddar som det vore 56kbit modemhastighet. Kollade och det är inga driftstörningar i mitt område.

Edit: Jag överdriver kanske, det är oftast bra prestanda. Men jag tycker generellt sett det blivit sämre på sista tiden.